Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11111
    • Oulu

    5-6 mm on aika optimi ja raudasta on nuo. Suprasportin m52 versio on alumiinista, mut en tiedä sit tarviiko olla. M52 oem vahvikkeet (jotka tuo korvaa) ja runkopukit on kans rautaa. Äkkiäkö sitä laskis paljonko lämpölaajenemisessa on eroa alumiinin ja raudan välillä tommosella n. 60cm matkalla 20-100 astetta lämpötila erolla. Mut kuka sitä osaa sanoa onko joku millin kymmenesosa sit liikaa :think

    Mut jokatapauksessa tommonen rautanen on ahdetussa m52 koneessa testissä. (Mikä muuten tulee käymään ms41:llä )

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • HeiSy
      BTCF Member
      • Oct 2009
      • 260
      • Suomi

      Öljycooleriin vähän päivitystä ja kokona AN10 kertokaas suosituksia letkuista? Nyt on ollu teflon teräspunosletkut, mutta toimisko joku vähän notkeampi teräspunosletku yhtä varmasti öljyn kanssa?

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5265
        • Pirkkala

        Originally posted by HeiSy View Post
        Öljycooleriin vähän päivitystä ja kokona AN10 kertokaas suosituksia letkuista? Nyt on ollu teflon teräspunosletkut, mutta toimisko joku vähän notkeampi teräspunosletku yhtä varmasti öljyn kanssa?
        Teflon on lämmönkestoltaan niin omassa luokassaan että itse käyttäisin sitä.

        135C° kestävää hydrauliletkua saat kyllä mutta se on ihan siinä ja siinä että riittääkö.Tavallinen hydrauliletku porsii todennäköisesti alle aikayksikön noilla lämmöillä.

        Niin ja kai sulla on käytössä poimutettu teflon? Se taipuu vähän mukavammin.
        Last edited by Urpo_rotta; 07-05-2017, 20:23.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • HeiSy
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 260
          • Suomi

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Teflon on lämmönkestoltaan niin omassa luokassaan että itse käyttäisin sitä.

          135C° kestävää hydrauliletkua saat kyllä mutta se on ihan siinä ja siinä että riittääkö.Tavallinen hydrauliletku porsii todennäköisesti alle aikayksikön noilla lämmöillä.

          Niin ja kai sulla on käytössä poimutettu teflon? Se taipuu vähän mukavammin.
          Aaivan, samaa ite aatellu et teflonissa pysyttelen, mutta tarkotus ois vaihtaa noi hydrauliikka Jic liittimet AN liittimiin. Niissähän on isommat reijät samalla liitinkoolla? :think

          Nyt ei oo varmaan poimutettua teflonia tai en oo varma. Voisitko linkata missä sellasta myydään?

          Comment

          • anteroro
            BTCF Member
            • Jan 2009
            • 434
            • oulu

            Originally posted by HeiSy View Post
            Aaivan, samaa ite aatellu et teflonissa pysyttelen, mutta tarkotus ois vaihtaa noi hydrauliikka Jic liittimet AN liittimiin. Niissähän on isommat reijät samalla liitinkoolla? :think

            Nyt ei oo varmaan poimutettua teflonia tai en oo varma. Voisitko linkata missä sellasta myydään?
            Ainakin autoracing myy an10 teflon teräs/nylonpunos letkua jossa lämmönkestoa luvataan +250c. Myös ne AN liittimet löytyy niihin.

            Ei kylläkään aivan ilmaista ole
            E30 325 M-tech II DCT
            9.97s/238kmh

            Comment

            • HeiSy
              BTCF Member
              • Oct 2009
              • 260
              • Suomi

              Originally posted by anteroro View Post
              Ainakin autoracing myy an10 teflon teräs/nylonpunos letkua jossa lämmönkestoa luvataan +250c. Myös ne AN liittimet löytyy niihin.

              Ei kylläkään aivan ilmaista ole
              Juu tuolta oon kattonutki, ei vaan teflonista mainita onko poimutettua vai ei :think googlella kyl löyty poimutettua muualta ja onki sit melko suolanen hinta
              Last edited by HeiSy; 07-05-2017, 22:47.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5265
                • Pirkkala

                Kai sitä saa kaikista hydraulikka-alan liikkeistä. Hinta ei liene halvimmasta päästä.

                Suorat jic liittimet voit porata porakoneella jonkinverran isommaksi. Järkeä kun käyttää niin kestää kyllä.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • leksii
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 1034
                  • Turku

                  Originally posted by HeiSy View Post
                  Aaivan, samaa ite aatellu et teflonissa pysyttelen, mutta tarkotus ois vaihtaa noi hydrauliikka Jic liittimet AN liittimiin. Niissähän on isommat reijät samalla liitinkoolla? :think

                  Nyt ei oo varmaan poimutettua teflonia tai en oo varma. Voisitko linkata missä sellasta myydään?
                  Hydroscand myy ainakin turussa orikedolla tota poimutettua, käy paikanpäällä juttelemassa nii varmasti saa hiukan tingattua
                  e28 535i Touring
                  e28 m535i + s38
                  e34 535i --> ?


                  Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                  Comment

                  • bmw89
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 565
                    • Ulvila

                    Eipä näyttänyt peruspahvi kestävän kuin pari viikkoa ajoa
                    Vitospyttyyn lykkäs jäähdytin nesteet

                    Mikähän lienee syy:think

                    Ahdot 1.2bar ja arp kansipultit
                    Attached Files
                    -E30 "316i"

                    ex. e46 328i,

                    Comment

                    • aaape
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 617
                      • Muaninka

                      Originally posted by bmw89 View Post
                      Eipä näyttänyt peruspahvi kestävän kuin pari viikkoa ajoa
                      Vitospyttyyn lykkäs jäähdytin nesteet

                      Mikähän lienee syy:think

                      Ahdot 1.2bar ja arp kansipultit
                      Nakutus
                      e36 328i turbo (95)
                      vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                      e30 316 (m30)(87) projekti

                      EX.
                      e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                      Comment

                      • Osku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2005
                        • 3324
                        • Kouvola,Pilkanmaa

                        Onkos kellään vakio M52b28 männillä ja vakiokannella tietoja miten paljon on varaa ajottaa nokkia ennenku on lautaset kierossa ?

                        Itelle tulossa 2mm kannentiiivisteellä M50B28 turbo ja nokkia meinasin vielä hiotuttaa,tossa jo kerkesin lyömään kannen päälle ni en nyt pysty enää helposti mittailemaan, kun alunperin oli tarkotus kasata muuttamatta nokkia mutta päätin nyt kuitenkin laittaa all in ja kattoa saako noilla mitään ekstraa vielä ulos.

                        Tulossa siis m54B30 imunokka hiottuna 262/10.2 ja pakonokaksi NV imu 262/10.2 molemmissa sama profiili periaatteessa.
                        E30 24V 5D "Vakio"

                        Originally posted by ///Make
                        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                        Comment

                        • Suh0
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2016
                          • 530
                          • Akaa

                          Osaako joku sanoa mistä saan e36:een semmoisen kaasuvaijerin mikä sopii m52 kaasuläppään, mutta olisi reilusti pidempi kuin vakio ? Nyt on semmoinen imusarja missä läppä tulee koneen eteen..

                          Kuvista päättelin että joku m4x moottorin vaijeri olisi pidempi, mutta en löytänyt mittaa mistään.
                          Turbo GSX-R
                          E36 Coupe
                          E90 325i LCI

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11111
                            • Oulu

                            Originally posted by Suh0 View Post
                            Osaako joku sanoa mistä saan e36:een semmoisen kaasuvaijerin mikä sopii m52 kaasuläppään, mutta olisi reilusti pidempi kuin vakio ? Nyt on semmoinen imusarja missä läppä tulee koneen eteen..

                            Kuvista päättelin että joku m4x moottorin vaijeri olisi pidempi, mutta en löytänyt mittaa mistään.
                            M43 vaijeri on ainakin reilusti pidempi ja vois passatakkin. Mittaa en tiedä minäkään.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3702
                              • Kouvola

                              Originally posted by Suh0 View Post
                              Osaako joku sanoa mistä saan e36:een semmoisen kaasuvaijerin mikä sopii m52 kaasuläppään, mutta olisi reilusti pidempi kuin vakio ? Nyt on semmoinen imusarja missä läppä tulee koneen eteen..

                              Kuvista päättelin että joku m4x moottorin vaijeri olisi pidempi, mutta en löytänyt mittaa mistään.
                              RHD:n vaijeri ois ainski pitempi mut meneekö lliian pitkäks jo :think
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • tepi_k
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 60
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Suh0 View Post
                                Osaako joku sanoa mistä saan e36:een semmoisen kaasuvaijerin mikä sopii m52 kaasuläppään, mutta olisi reilusti pidempi kuin vakio ? Nyt on semmoinen imusarja missä läppä tulee koneen eteen..

                                Kuvista päättelin että joku m4x moottorin vaijeri olisi pidempi, mutta en löytänyt mittaa mistään.
                                Itellä on just tuo m43 vaijeri ja se on 112cm pitkä.
                                Iisalmi///Works

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎