Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11112
    • Oulu

    #31
    Originally posted by naikou View Post
    ja eikös sinkkuvanos b28:kin ole 0,75 paksuisella tiivisteellä?

    Itse olen laittamassa 1,6 athena cooper ringin ahdettuun m52b25, vahvistuksena vielä m50b25 vanos koneen veivit. Pähkäilin että tolla tiivisteellä saa sen paljealueen paremmaksi kun mitä sillä paksummalla vaihtoehdolla (2mm). Mutta kärsiiköhän ajella pensalla noiden puristusten kanssa ahdettuna?
    Ei ole sinkkuvanosta noin ohkasella. Ne on sillä perus 1.75 massapahvilla.

    Originally posted by Matuh View Post
    Jenkkilän pojat on MLS kanssa urittana lohkoohi O-renkaat kaveriks ni paine kestävyys aika mahtavaa

    Itse epäillyt kans et miten tollane Athena sit lopulta kestää isoa painetta ku kuitenkin Massatiiviste, sehön o selvää et fireringit ei periksi anna :think
    Eihän se massaosa niitä paineita pidä pytyssä, vaan se pitää vaan nesteet ja öljyt omilla paikoillaan. Liekkirenkaat sit uppoaa melko syvällä kanteen ja ne on kyllä niin jämyt että ne ei anna muuten periksi ellei kansi nouse ylöspäin.

    MLS tiivisteet toimii kans, mut ne tosiaan vaatii oikeanlaisen pinnan. Muistaakseni jossain ohjeissa luki "close to mirror like finish". Athena ei tosiaan ole niin kranttu pinnalle, kun ne renkaat uppoaa kanteen, että se peräkylän paikallisen koneistamon pinta riittää ihan hyvin.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3702
      • Kouvola

      #32
      Haha joo ite käytin sillo lahen kansityöllä koneistukset niin kysy vielä että millä pahvilla kasaat että tuleeko MLS vai normimassa. Erittäin hyvä palvelua siis
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by Jarspi View Post
        Eikös noi +2mm cometicit ole tunnettuja siitä että meinaavat vuotaa vaikka kuinka kiristäis.
        Juu mutta MLS-tiiviste on noin 0,7mm paksu, sls-tiivisteet tätäkin ohuempia. 2mm MLS tiiviste tarkoittaa että siinä on ohuen ihan hyvän tiivisteen välissä rautalevy eli rakennelma on kaksi kannentiivistettä päällekkäin eikä sellainen tiiviste ole hyvä edes teoriassa. Ja rautatiivisteiden hyvyys perustuu nimenomaan siihen tiivisteen ohuuteen, vähän pintaa ottamassa työpainetta ja lämpöä vastaan, paksu rautalevy välissä vesittää edut.

        Ohuen tiivisteen kanssa tietysti pinnat pitää olla suurinpiirtein suorat ja sileät mutta ainakaan itsellä ole ollut sen suhteen ongelmia vaikkei sen parempaa pintaa ole tullut käytettyäkään kuin mitä massatiivisteiden kanssakaan.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #34
          Originally posted by naukkis View Post
          Juu mutta MLS-tiiviste on noin 0,7mm paksu, sls-tiivisteet tätäkin ohuempia. 2mm MLS tiiviste tarkoittaa että siinä on ohuen ihan hyvän tiivisteen välissä rautalevy eli rakennelma on kaksi kannentiivistettä päällekkäin eikä sellainen tiiviste ole hyvä edes teoriassa. Ja rautatiivisteiden hyvyys perustuu nimenomaan siihen tiivisteen ohuuteen, vähän pintaa ottamassa työpainetta ja lämpöä vastaan, paksu rautalevy välissä vesittää edut.

          Ohuen tiivisteen kanssa tietysti pinnat pitää olla suurinpiirtein suorat ja sileät mutta ainakaan itsellä ole ollut sen suhteen ongelmia vaikkei sen parempaa pintaa ole tullut käytettyäkään kuin mitä massatiivisteiden kanssakaan.
          Ja prätkissä nää on tosiaan 0,5mm tai ohuempiakin. Ja kestää isältä pojalle.
          Saakos autoihin mistään 0,5mm tai 0,45mm tiivisteitä? Onko naukkiksella tiedossa?
          Aprilia RSV4

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by jannmann View Post
            Ja prätkissä nää on tosiaan 0,5mm tai ohuempiakin. Ja kestää isältä pojalle.
            Saakos autoihin mistään 0,5mm tai 0,45mm tiivisteitä? Onko naukkiksella tiedossa?
            No kolmekerroksisesta 0,7mm MLS-tiivisteestä saa kaksikerroksisen ~0,45 tiivisteen tai yksikerroksisen ~0,27 millisen. SLS-tiivisteitä myydään ihan erikseenkin ainakin letukan pikkulohkoihin, osa Viton päällystettyinä osa ilman. Jos on pinnat suorat niin yksikerroksinenkin peltitiiviste pitänee ihan hyvin, toki nestevuodot käytössä on todennäköisempiä kuin monikerroksisilla. Paineen puolestahan pätee mitä ohuempi tiiviste sen suurempi kesto, parashan on ei tiivistettä mutta nestejäähdytetyssä moottorissa hankala vaihtoehto.

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by Pazi88 View Post
              MLS tiivisteet toimii kans, mut ne tosiaan vaatii oikeanlaisen pinnan. Muistaakseni jossain ohjeissa luki "close to mirror like finish".
              Nykyisissä peltitiivisteissä on yleensä Viton-kumipinnoitus joka yleensä takaa hyvän tiiveyden vähän karkeammillakin pinnoilla. Pinnoittamaton peltitiiviste helposti tihkuu jossain lämpiämisvaiheessa vähän jäähdytinnestettä ulos pintojen epätasaisuuksista.

              Joku koulukuntahan koneistaa normi massatiivisteen tasopinnat ihan tarkoituksella karkeiksi - ne peltiset liekkirenkaat pysyvät paremmin paikoillaan kun pinnassa on kunnollinen teksturointi liukkaan peilipinnan sijaan. Sellainen ei tietysti toimi MLS:n kanssa.
              Last edited by naukkis; 10-02-2017, 21:05.

              Comment

              • hakala-
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 455
                • Tampere

                #37
                Originally posted by Matuh View Post
                Onkos porukalla kokemuksia synapsen hukkiksista?Tial MVR:t kään ei ollu pahan hintaisia.
                Vai laitanko biltsun tekeleen
                Itellä 50mm synapse eikä valittamista, tekee juuri sen minkä pitää. Ite en lähtis biltsuja tunkemaan ihan vaan siksi että on ns. halpa malli vaikka voi toimia aivan hyvin ja synapsekin voi "merkkituotteena" pettää. Aika sen näyttää.
                F15 M50D
                E36 328 turbo
                E34 535 turbo

                Comment

                • Suh0
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2016
                  • 530
                  • Akaa

                  #38
                  Isot pojat väittäneet että mls kannattaa aina purkaa niittauksista auki ja kasata niin että joka lehden väliin liima. Mulla pyörässä cometicistä pelkät ulkopinnat ja välissä 2mm teräslevy, kasattu liiman kanssa jo neljä kertaa samoilla tiivisteillä ilman ongelmia. Painetta 1bar ja ahtoalue 3500rpm-12500rpm......

                  En tiä mikä oli pointtina, ajattelin vaan sanoo
                  Turbo GSX-R
                  E36 Coupe
                  E90 325i LCI

                  Comment

                  • Veemu
                    BTCF Member
                    • Jan 2014
                    • 269
                    • Helsinki

                    #39
                    Millä ootte jatkanu tota kytkin sylinterin tappia? Keskeltä poikki ja tankoa väliin vai? Eikö se niin ollu että blingi -765sre setille toi 328 sylinteri on passeli ja siihen sentti tappiin jatkoa?
                    Käyttis: e91 325i
                    Projekti: E36 M50 turbo

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #40
                      Originally posted by Veemu View Post
                      Millä ootte jatkanu tota kytkin sylinterin tappia? Keskeltä poikki ja tankoa väliin vai? Eikö se niin ollu että blingi -765sre setille toi 328 sylinteri on passeli ja siihen sentti tappiin jatkoa?
                      Myös sitä nänniä pitää jatkaa. Pelkällä tapin jatkolla menee homma vain vituiksi ja tuloksena jäykkä poljin.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • EmH
                        BTCF Member
                        • Jul 2008
                        • 1541
                        • Pohjois-Savo

                        #41
                        Originally posted by Veemu View Post
                        Millä ootte jatkanu tota kytkin sylinterin tappia? Keskeltä poikki ja tankoa väliin vai?
                        Minä en jatkanu vanhaa, vaan tein kokonaan uuden. Pitkä 8mm pultti ja siitä otin sen sileän osan. Vähän pyöristin molempia päitä, mallia otin vanhasta. Työkaluina oli rälläkkä ja viila
                        E30 M50 Turbo
                        E39 lightweight jäärata
                        Mitsubishi Lancer Evo VII
                        Nissan Skyline R32 gts-t
                        Subaru Impreza n/a
                        Originally posted by mikkod
                        Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

                        Comment

                        • micke_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1154
                          • Lojo

                          #42
                          Originally posted by jannmann View Post
                          Myös sitä nänniä pitää jatkaa. Pelkällä tapin jatkolla menee homma vain vituiksi ja tuloksena jäykkä poljin.
                          Nimenomaan, toiseen päähän sitä säätöä. Mulla on sen muovinännin reikään tehty kierre ja kierretappi sen tilalla, päässä mutteri ja mutterissa ura kuten alkuperäisessä muovikäikälessä että käpälän saa normaalisti kiinni.
                          Muu paketti on seuraava: e28 M30 vauhtis, 6-lapa sintteri, 765SRE, ZF laatikko. Työsylinterille ei ole tehty mitään, uusi osa vaan kiinni ja käpälän säätö että on hyvässä asennossa. Tuloksena mukava paketti joka on suht kevyt polkea, ei aiheuta minkäänlaisia toiminpiteitä kaupugissa/ruuhkissa
                          E24 ///M635CSI
                          E61 520d LCI
                          Ex: E30 1006hv/1161nm
                          ig: m1ckee_

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11112
                            • Oulu

                            #43
                            Originally posted by Veemu View Post
                            Millä ootte jatkanu tota kytkin sylinterin tappia? Keskeltä poikki ja tankoa väliin vai? Eikö se niin ollu että blingi -765sre setille toi 328 sylinteri on passeli ja siihen sentti tappiin jatkoa?

                            Tuolla yhdistelmällä on mulla läjässä ja ei oo tarvinnu tehdä muutoksia. Pelaa suoraan 328 sylinterillä. Noille matalemmille vauhtiksille kai niitä jatkoja on tarvinnu tehdä.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Veemu
                              BTCF Member
                              • Jan 2014
                              • 269
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Tuolla yhdistelmällä on mulla läjässä ja ei oo tarvinnu tehdä muutoksia. Pelaa suoraan 328 sylinterillä. Noille matalemmille vauhtiksille kai niitä jatkoja on tarvinnu tehdä.
                              Oolrait, kokeillaan eka ja jatketaan jos tarvii, ja tosiaan painelaakeri on se e21 323 mikä on sen 5mm korkeempi
                              Käyttis: e91 325i
                              Projekti: E36 M50 turbo

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11112
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by Veemu View Post
                                Oolrait, kokeillaan eka ja jatketaan jos tarvii, ja tosiaan painelaakeri on se e21 323 mikä on sen 5mm korkeempi
                                Eikai sen painelaakerin kanssa ainakaan tarvi jatkaa. Mulla on ihan 328 painelaakerikin.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎