Ompas masentavan näköinen alapää tosta näkee kyllä nyt hyvin että pakopesä sen tekee kun rinnalla kaikissa muissa pienempi ahdin, paitsi tepi_k:lla, mutta siinä z2 nokat:think..
Ps. Siihen liittyen, tein tänään diilin yrityksellemme Enemin kanssa,joten kysykää jos tarvetta
Päivitetty taas kourallinen B28-käppyröitä lisää, alkaa tunkua olemaan.
Pazi88:n M52, PetKen M50, ja Suh0n M52.
Melko matalalta näyttää tuo 200€ kiinanturbolla saatu käyrä tuolla alimmaisena Mut toki siinä oli aivan välitön kaasunvaste, niinkuin ei olisi ollenkaan edes ollu turboa kiinni, vaan remmiahdin paikallaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Melko matalalta näyttää tuo 200€ kiinanturbolla saatu käyrä tuolla alimmaisena Mut toki siinä oli aivan välitön kaasunvaste, niinkuin ei olisi ollenkaan edes ollu turboa kiinni, vaan remmiahdin paikallaan.
Vähän se mietitytti mua kans kun vapari/litrateho jää matalaksi vrt. muihin, toisaalta huipputehokin tulee aika matalalla, ei vaan hengitä sisään eikä ulos, ehkä ahdin ahdistelee pakopuolelta kerta on pieni? :think
Taas tuli lisää vahvistusta siihen että vakio/perusmietonokkavireillä päästään B28:ssa tuohon noin 87-88hp laskennalliseen vaparilitratehoon. 280 nokilla sitten sinne sadan pintaan. No, mitä enemmän saadaan otantaa, sen parempi kuva muodostuu.
Yhdeksän käppyrää on aikalailla maksimi, menee aika sekavaksi nyt... Jaan varmaan seuraavaksi nuo käppyrät '0-1bar' ja >'1bar ahtoja'-muotoon, tai jotenkin muulla tavalla, ideoita otetaan vastaan.
Jep pakopuoli siinä ahistaa. 0.6 bar ahtoja max tehon kohdalla ja tuo 0.7 max väännön kohdalla. Ettei litrateho nyt älyttömän kauas heitä. Pakosiipien ulostulo oli tuo 45mm vs. esim. 60mm hx35:ssa, eli melko pikku reijästä pitäs pakokaasujen mahtua pihalle. Jos käppyrät lähtis vaikka 1500rpm, niin silloin tuon pikkuahtimen laajan tehoalueen huomais eri malliin
EDIT nythän siinä ois 260 nokat ja hx40 muttei vielä olla saatu penkkiin asti. Kardaani jo puneella...
Taas tuli lisää vahvistusta siihen että vakio/perusmietonokkavireillä päästään B28:ssa tuohon noin 87-88hp laskennalliseen vaparilitratehoon. 280 nokilla sitten sinne sadan pintaan. No, mitä enemmän saadaan otantaa, sen parempi kuva muodostuu.
Yhdeksän käppyrää on aikalailla maksimi, menee aika sekavaksi nyt... Jaan varmaan seuraavaksi nuo käppyrät '0-1bar' ja >'1bar ahtoja'-muotoon, tai jotenkin muulla tavalla, ideoita otetaan vastaan.
Juu kyllähän se siltä alkaa näyttämään, että siinä 80-90hp tuntumassa pyörii näillä "vakiokoneiden" nokkasetupeilla litrateho ja maksimit sielä 600 tuntumassa paineesta riippuen. Ensitalven jälkeen varmaan tulee sitten lista, missä kaikki on vaihtanut isompi asteiset tilalle ja sitä seuraavana nostettu litroja ja kansi käytetty työstössä
Ettei ois heti täys, niin tekiskö 0-1bar, 1-1,5bar ja 1,5bar->:think
Juu kyllähän se siltä alkaa näyttämään, että siinä 80-90hp tuntumassa pyörii näillä "vakiokoneiden" nokkasetupeilla litrateho ja maksimit sielä 600 tuntumassa paineesta riippuen. Ensitalven jälkeen varmaan tulee sitten lista, missä kaikki on vaihtanut isompi asteiset tilalle ja sitä seuraavana nostettu litroja ja kansi käytetty työstössä
Ettei ois heti täys, niin tekiskö 0-1bar, 1-1,5bar ja 1,5bar->:think
Luultavasti ensi talven jälkeen tulee nokkamuutoksen kokeneita joo, täältä ainakin yksi.
Lisätty listalle bmw89:n vanoksellinen B25. Näyttäisi heräävän.
Molemmissa koneissa ahtimet tapissa. Joten kyllä M50 virtaa ihan kiitettävästi ahdettuna.
Kyllä. Vaikuttaisi ettei juurikaan tarvitse kantta sipistellä turbokäytössä, vaan aikalailla mennään nokkien ja ahtopaineiden mukaan. Tuolla "Näytä dynolappusi"-topicissa oli 2.8-2.9litrainen M50 jossa Enemin 292 kepit, 2.1bar ja 940hv. Hiukan korkeampi "vaparilitrateho" vrt. Enemin Z2 (280ast) nokkiin.
Kyllä. Vaikuttaisi ettei juurikaan tarvitse kantta sipistellä turbokäytössä, vaan aikalailla mennään nokkien ja ahtopaineiden mukaan. Tuolla "Näytä dynolappusi"-topicissa oli 2.8-2.9litrainen M50 jossa Enemin 292 kepit, 2.1bar ja 940hv. Hiukan korkeampi "vaparilitrateho" vrt. Enemin Z2 (280ast) nokkiin.
Molemmissa koneissa ahtimet tapissa. Joten kyllä M50 virtaa ihan kiitettävästi ahdettuna.
No perkules, pitää jättää kansi sitten vielä kairaamatta, ja sijoittaa raha johonkin muuhun Omasta autosta katosi öljynpaineet tossa syyskuun lopulla. Saa nähdä onko pumpun akseli poikki vai poorit menny, ratas oli hitsillä kiinni. Nyppään nyt joka tapauksessa koneen pois keulilta niin vois samalla jotain päivitystä miettiä...
Comment