Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahdetut M5x moottorit, tehokäyrävertailu-topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonip86
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2014
    • 581
    • lieksa

    Oma e34 525Tic

    Max. Moottoriteho:420hp
    Moottori: M52B25
    Tilavuus: 2500cc
    Nokat: Vakiot
    VANOS: Ei
    Kansityöt: Ei
    Ahdin:Switzer HX35
    Ahtopaine: 1,0 bar
    Polttoaine: 98E5
    Muuta: Vakio moottori. suuttimet Deka 875cc
    Mittauspaikka:Fixux Sami Vatanen
    Attached Files
    Last edited by jonip86; 26-03-2021, 09:32.
    Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


    ex:e39 523iA sedan -97
    ex:e39 523 sedan -98
    ex:e34 535 sedan -88
    ex:e39 523 sedan -97
    ex:e36 325 (taxi) -95
    ex:e36 325 coupe -93
    ex:e34 525 m50 -90
    ex:e34 520 m50 -90
    ex:e34 520 m20 -89

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      [kst]:n B30 sekä jonip86:n B25 lisätty listoille.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        micke_:n sopivasti hönkivä B28 lisätty listoille.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Meldoz -nimimerkin M50B28 + HX40 lisätty listoille. mitattu teho lapussa whp rullilta, lisätty käppyrään 15% häviöllä kuten muissakin vastaavissa tapauksissa.

          Lisäsin myös oman viimeisimmän setupin M50B28 + "HX42". Napadyno, 5% häviöllä kuten aiemminkin kyseisten mittauksien kohdalla.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Oksanen-nimimerkin M54B30 lisätty.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • OGR
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 35
              • Virrat

              M54b28 1bar
              458hp/629nm
              M52b25tu aihio 2,8l kampiakselilla ja nv moottorin veiveillä.
              M54b30 nokka-akselit vakio ajoitus, cromo retkut ja nv tuplajouset, rajoitin 7100rpm
              Kannen pakopuolelta raput laippaan tasoitettu.
              Pakosarja 6-2 primäärit 42mm kolektorien jälkeen 48mm, portit kiinan tial 38mmx2, Dp 104mm loppuputki 90mm.
              Imusarja m54b30, deka 875 mitattu tuotto 770-780cc
              Turbo masterpower 6164 a/r0.70 t3 laippa
              Moottorinohjaus maxxecu race
              Imuvanos käytössä
              Polttoaine e85
              Dyno MS-Koneistuspalvelut

              Tossa varmaan oli kaikki tarvittava tieto. kuvissa vielä vertailu käyrä vanoksella ja ilman 0,5bar paineella
              Attached Files

              Comment

              • Oksanen
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 644
                • Nokia

                Originally posted by Supra^ View Post

                Oksanen M54B30 HX40Super 1.2bar
                • Max. Moottoriteho: 611hp
                • Moottori: M54B30 9.0:1
                • Tilavuus: 3000cc
                • Nokat: Schrick 272/254, ajoitukset hyvin liki valmistajan suositusta 0,35/0,65
                • VANOS: Tuplavanos
                • Kansityöt: Kansi vakio, vaihdettu M50 nostajalaaksot, M50nv tuplavenajouset M60 retskuin
                • Ahdin: HX40 Super #14-pakopesällä alas asennettuna, 50mm synapse hukkaportti
                • Ahtopaine: 1.2bar (pakopaine 1.8-1.9bar)
                • Polttoaine: RE85
                • Putkisto: 3,5" alusta loppuun
                • Muuta:
                • Mittauspaikka: Autodiagnoosi Ylöjärvi, Maha MSR-500 rulladyno, sweeppi n. 40s


                Muutokset:
                Teho: 726hp
                Ahdin: HPT 6466, 0.82 A/R T3 pakopesällä
                Nokat: Tehtaan merkeissä
                Ahtopaine: 1.45-1.5bar, (pakopaine 1.95-2bar)
                E28 535 1985 (S38B36+K31)

                E36 323 1996

                E46 Compact 2001

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎