Savukoneella testattu uudestaan ja ulospäin ei ainakaan enään väärästä välistä vuoda. Odotellaan että maf saapuu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic II
Collapse
X
-
Mökillä oltiin muutama päivä ja tänään -27c. Auto oli ehkä tunnin roikassa ja ei meinannut käymään saada. Lopulta kun kaasulla herkuttelemalla jäi käymään, niin kävi sievästi ja hetken päästä puotti pytyn tai kaks pois. Koodina oli ilmeisesti taas 4-5-6 misfire (en niin tarkkaa siinä pikku vitutuksessa niitä katsonut, kun kotia piti päästä ) ja koodit poistamalla heräsi pytyt eloon. Matkalla sitten taas llfs at mechanical ja kertoi että ois muka juminut kiinni. Icv kuitenkin on myös uusi.
Tunnostaa että melko sekaisin on kylmä starttaus.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMökillä oltiin muutama päivä ja tänään -27c. Auto oli ehkä tunnin roikassa ja ei meinannut käymään saada. Lopulta kun kaasulla herkuttelemalla jäi käymään, niin kävi sievästi ja hetken päästä puotti pytyn tai kaks pois. Koodina oli ilmeisesti taas 4-5-6 misfire (en niin tarkkaa siinä pikku vitutuksessa niitä katsonut, kun kotia piti päästä ) ja koodit poistamalla heräsi pytyt eloon. Matkalla sitten taas llfs at mechanical ja kertoi että ois muka juminut kiinni. Icv kuitenkin on myös uusi.
Tunnostaa että melko sekaisin on kylmä starttaus.
Comment
-
-
Ja tuosaa kotipihassa kuuntelin että imusarjan alta kuulostas melko suhina käyvän... Onkohan vaicon huohotin nyt sitten kuitenkin pettänyt. Pitäneekö käyttää imusarja vielä irti ja tutkia se.
Imuvuodotkun on tosiaan jo pariin kertaan katottu ja ulospäin ei vuoda. Öljykorkin irroitus ei ainakaan käyntiin vaikuttanut. Ja muutamissa paikoissa myös jarrutehostin ollut rikki ja aiheuttanut kaikkea jännää..
Comment
-
-
Käytin imusarjan irti uusiksi ja tutkin huohottimen. Ehjä on. Imusarjan takaa oli kuitenkin tuo isomman tulpatun lähdön hattu ihan murusina. Miten lie en huomannut aikasemmalla kertaa, eikä se kyllä savuakaan läpi päästänyt. Noh, niin kuin odotinkin niin eipä asialle muutosta tehnyt. Saa olla auto tallissa, kunnes maf tulee. Jos sillä ei mitään muutosta näy, niin en oikein enää keksi missä se vika vois olla. Kenties dme vikaa?
Ehkä pitää nuo lambdatkin pois sulkea, kun on tuossa kaverilla ehjät millä kokeilla ennen uusien tilausta.Last edited by zener; 08-01-2022, 20:23.
Comment
-
-
Aikoinaan se minun korjaama auto oli hyvin pitkälti tuon tapanen oireiltaan ja maf vikahan se oli.
Mitään vikakoodeja ei tietenkään ollu maffistaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
No ihan sana tarkkaan en muista koodia, mutta viittasi suoraan maffiin. Mutta se tuli vain ainoastaan tuolla autossa paikallaan olleessa merkittömän maffin kanssa. Tällä hellan maffilla en ole vielä nähnyt sitä
Tässä kun menee laatikko heti vikatilaan ilman maffia ilman kuormitustietoa niin vähän tympeä ajaa ilman.
Comment
-
-
Ehjä orggis maf vihdoin löyty, kun ensimmäinen oli rikki kokonaan. Kävin n. 20km ajelemassa ja integraattorit tuntu pysyvän alueella muutamaa satunnaista hyppyä lukuunottamatta. Tyhjäkäynnillä pyörii nyt nollan molemminpuolin ja ajossa +2-10 välillä. Eikä koko matkalla lambdan säädön ylityksestä koodeja näkynyt.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostEhjä orggis maf vihdoin löyty, kun ensimmäinen oli rikki kokonaan. Kävin n. 20km ajelemassa ja integraattorit tuntu pysyvän alueella muutamaa satunnaista hyppyä lukuunottamatta. Tyhjäkäynnillä pyörii nyt nollan molemminpuolin ja ajossa +2-10 välillä. Eikä koko matkalla lambdan säädön ylityksestä koodeja näkynyt.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Vastaavaa oiresettiä ei sattunut silmään muista kirjoituksista, joten pistetään jonon jatkoksi.
Täällä yksi 260tkm ajettu M54 joka toimii ok normaalisti, alkaa satunnaisesti (kuten monella muullakin) nykimään ajossa, etenkin tasakaasulla ja isolla vaihteella/pienillä kierroksilla. Muutamien sekuntien jälkeen heittää vikavalon päälle. Vikakoodit nollaamalla herää välittömästi normaaliin eloon eikä vika yleensä tule samalla ajorupeamalla takaisin. Ongelma ei ilmene joka päivä, ja vastaavasti joinain päivinä tulee parikin kertaa. Ajot pääosin melko lyhyttä pätkää, alle 15 km ja oireet alkoi vasta pari viikkoa sitten.
Vikakoodit luettu joka kerta, ainoa yhdistävä tekijä on jonkun tai joidenkin pyttyjen misfiret. Kerran tuli myös epäluotettavasta kierroslukutiedosta koodi mutta oletan sen olleen oire rykimisestä, kun ei ole toistunut. MAF vikakoodia antoi kunnes putsasin sen CRC MAF cleanerilla. Mitään muita vikakoodeja ei ole ollut. Misfire tullut viimeisimpänä yksinään, se on kerran ollut yhtä aikaa kahteen pyttyyn mutta yleensä vain yhteen kerrallaan (taitaa 6. pytty olla ainoa johon se ei ole tullut). Adaptaatio-arvot tsekkaamatta, pitää muistaa ensi kerralla piuhan nokassa tutkia. Tulpat on vaihdeltu muutama tkm sitten.
Ilmeistä imuvuotoa en ole löytänyt, mutta ei ole savulla ainakaan vielä tutkittu. Se nyt varmaan kannattaisi katsoa, muita ideoita mitä katsoa?
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostVastaavaa oiresettiä ei sattunut silmään muista kirjoituksista, joten pistetään jonon jatkoksi.
Täällä yksi 260tkm ajettu M54 joka toimii ok normaalisti, alkaa satunnaisesti (kuten monella muullakin) nykimään ajossa, etenkin tasakaasulla ja isolla vaihteella/pienillä kierroksilla. Muutamien sekuntien jälkeen heittää vikavalon päälle. Vikakoodit nollaamalla herää välittömästi normaaliin eloon eikä vika yleensä tule samalla ajorupeamalla takaisin. Ongelma ei ilmene joka päivä, ja vastaavasti joinain päivinä tulee parikin kertaa. Ajot pääosin melko lyhyttä pätkää, alle 15 km ja oireet alkoi vasta pari viikkoa sitten.
Vikakoodit luettu joka kerta, ainoa yhdistävä tekijä on jonkun tai joidenkin pyttyjen misfiret. Kerran tuli myös epäluotettavasta kierroslukutiedosta koodi mutta oletan sen olleen oire rykimisestä, kun ei ole toistunut. MAF vikakoodia antoi kunnes putsasin sen CRC MAF cleanerilla. Mitään muita vikakoodeja ei ole ollut. Misfire tullut viimeisimpänä yksinään, se on kerran ollut yhtä aikaa kahteen pyttyyn mutta yleensä vain yhteen kerrallaan (taitaa 6. pytty olla ainoa johon se ei ole tullut). Adaptaatio-arvot tsekkaamatta, pitää muistaa ensi kerralla piuhan nokassa tutkia. Tulpat on vaihdeltu muutama tkm sitten.
Ilmeistä imuvuotoa en ole löytänyt, mutta ei ole savulla ainakaan vielä tutkittu. Se nyt varmaan kannattaisi katsoa, muita ideoita mitä katsoa?
Varmistaisin bensapumpun ja kampiakselin anturin toiminnanE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment