Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Originally posted by AceTeam View Post
    Selvittelin myös MAF:n hintaa. Kaikki sanovat, että vain OE laatu kelpaa tähän (tai jopa että vain Siemens). Schmiedmanin mukaan se olisi Hella tai Genuine BMW.

    - Schmiedmann (Hella) 334.65 EUR
    Hot film air masse meter, original Hella (OE supplier) - 13627567451, 13 62 7 567 451, 7567451, 13627567451H - Sopii malleihin: E46


    - Fixus Varaosat (Hella) 320 EUR

    - Autodoc (Hella) 81.11 EUR


    Vaikka olen tuota Autodocia haukkunut vähän niin pystyyköhän ne tosiaan myymään aitoa kamaa neljäsosa hinnalla
    Missä päin epsoota (laita yv) sulla on tuo auto, mulla on hyllyssä yksi oem maffi, sillä voi kokeilla, en myy. Tulen taas espooseen lauantaina.

    Comment

    • AceTeam
      Newbiemmer
      • May 2017
      • 21
      • Espoo

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Missä päin epsoota (laita yv) sulla on tuo auto, mulla on hyllyssä yksi oem maffi, sillä voi kokeilla, en myy. Tulen taas espooseen lauantaina.
      Tänks, laitoin yv
      Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
      Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6937
        • N/A

        Hyvä idea testata toimivasta autosta Maffia, saa sen poissuljettua ilman turhaa rahanmenoa. Aika härskin hintasia nuo maffit ostella uutena.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Minulla muuten on tällä hetkellä autossa kiinni tämä, ollut jo 2v.
          Laitoin siksi kun vaihdoin kaikki puolat jne samalla. Laitoin ehjän oem hyllyyn odottelemaan.

          Kuumafilmi ilmamassamittari original Meyle - 13627567451, 13 62 7 567 451, 7567451, 13627567451 - Sopii malleihin: E46

          Comment

          • AceTeam
            Newbiemmer
            • May 2017
            • 21
            • Espoo

            Suurikiitos Jounille! Tuli MAF vika nyt poissuljettua (tai voihan siinäkin kaiken muun lisäksi vikaa olla)
            Mutta auto käyttäytyi ihan samalla tavalla.

            Ongelma vaikuttaa esiintyvän enemmänkin tyhjäkäynnillä. STFT seilaa ensin alas ja sitten ylös aivan tappiin.. bank 1 vähän vähemmän. Ja vikakoodit viittaa aina bank 2. Kovissa kiihdytyksissä epäröi ennen kuin kierrokset nousee.

            Nyt tehty siis:
            - bank 1&2 preCAT lambdat vaihdettu (Bosch)
            - Öljytikun putken o-rengas uusittu
            - Bank 1&2 puolat kokeiltu vaihtaa ristiin => ei mitään efektiä
            - Uudet tulpat
            - DISA tutkittu youtube videoiden mukaisesti ja vaikuttaa äkkiseltään olevan kunnossa
            - Savutesti tehty 2 kertaa => imusarjan päädystä löytyi tulppaamaton reikä
            - Kokeiltu alkuperäistä Siemens MAFia tänään => ei mitään muutosta. 16,75kg/h näytti olevan MAF arvo tyhjäkäynnillä puolilämpimällä koneella.

            Autoa ei tarvi saada enää katsastettua eli saako tuosta purettua pois jotain mahdollisia vikaa aiheuttavia saastelaitteita? DISAa meinasin vielä tutkia tarkemmin. Huohotinta en ole kovin tarkkaan tutkinut vielä.


            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Minulla muuten on tällä hetkellä autossa kiinni tämä, ollut jo 2v.
            Laitoin siksi kun vaihdoin kaikki puolat jne samalla. Laitoin ehjän oem hyllyyn odottelemaan.

            https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e4...te=13627567451
            Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
            Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3702
              • Kouvola

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Ei noita kannata liian paljon tuijotella ennen kuin se imuvuoto on korjattu.
              Noniin haitari kumit vaihdettu ehjiin, koodit nollattu ja noin 10-20sek jälkeen tulee 202 lambdaregelung bank 1 regelanschlag ja 203 Lambdaregelung bank 2 regelanschlag koodit.

              Dataa kun kattoo niin ei taphdu tyhjäkäynnillä mitään muutoksia Vorkat-sondenspannung bank 1 eikä 2.

              Täytyy vielä katsoa imusarjan alipaine letkut. Ja varmaankin huohottimen letkut:think
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • AceTeam
                Newbiemmer
                • May 2017
                • 21
                • Espoo

                Kun nyt livedata oli aihe niin tässä pari kuvaa tältä päivältä.
                - Lambda arvot ennen käynnistystä virta päällä
                - Lambda 1/2 pre&post - käynnistys => tyhjäkäynti => kierrokset nostettu 2000rpm tuossa 120 sek kohdalla

                Miksi lambda 2 pre-cat aloittaa 5V arvosta kun muut ovat 0,43 V ennen käynnistystä? Käynnistyksen jälkeen flat-line suunnilleen 0,40 V. Ikään kuin se olisi poissa toiminnasta kokonaan ja ECU antaa sille jonkun vakioarvon.

                Vikakoodit tämän jälkeen:
                - Fuel Trim bank 2 control limit
                - Fuel Trim bank 2 permissible range exceeded
                Attached Files
                Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
                Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

                Comment

                • AceTeam
                  Newbiemmer
                  • May 2017
                  • 21
                  • Espoo

                  VIKA LÖYDETTY

                  Kytkin pre-cat lambdat ristiin, ja livedata näytti edelleen, että bank 2 5V ennen käynnistystä.

                  Aloin vielä tarkistelemaan pre-cat lambda 2:n johtimia. Mittasin vastuksia johtimien välillä, liitin irti ecusta. Aloin siis epäilemään, että jossakin ne täytyy olla oikosulussa. Ilmeni, että ruskean ja keltainen olivat yhdessä. Purin koko johtosarjan pois ja päädyin leikkaaman saksilla sen suojasukan koko matkalta pois. Liitteenä olevasta kuvasta näkee mitä löytyi. Päällepäin ei näkynyt mitään.
                  Attached Files
                  Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
                  Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx



                    Missä kohdassa johtosarjaa tuo katkos oli ?
                    Onko edellisellä omistajalla jäänyt jonnekin väliin asennusten ykhteydessä.

                    Comment

                    • AceTeam
                      Newbiemmer
                      • May 2017
                      • 21
                      • Espoo

                      Kyllä se oli siinä kohtaa missä johdot ovat lähimpänä pakosarjoja. Kun auto tuli minulle, niin johdot eivät koskettaneet niitä, mutta varmaan jossain vaiheessa ovat niin päässeet tekemään. Johtimet olivat sulaneet, mutta niiden päällä oleva suojasukka oli ihan hyvässä kunnossa.

                      Originally posted by BMW525Xda View Post


                      Missä kohdassa johtosarjaa tuo katkos oli ?
                      Onko edellisellä omistajalla jäänyt jonnekin väliin asennusten ykhteydessä.
                      Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
                      Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        No hyvä että löytyi vika. Kiitos että dokumentoit tänne asian jos jollain on vaikka samankaltainen ongelma.

                        Comment

                        • StreetA
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 296
                          • ?

                          M54b30 koneeseen pitäisi vaihtaa imunokan asentoanturi. Minkä valmistajien anturit on varmasti toimivia?
                          Käykö esim. Meylen tai Hellan tekele?
                          Last edited by StreetA; 21-03-2021, 15:16.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5267
                            • Pirkkala

                            Originally posted by StreetA View Post
                            M54b30 koneeseen pitäisi vaihtaa imunokan asentoanturi. Minkä valmistajien anturit on varmasti toimivia?
                            Käykö esim. Meylen tai Hellan tekele?
                            Meylen jättäisin hyllyyn, mutta Hellat on toiminu mitä niitä oon asentanu
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • AceTeam
                              Newbiemmer
                              • May 2017
                              • 21
                              • Espoo

                              Originally posted by Antti O View Post
                              No hyvä että löytyi vika. Kiitos että dokumentoit tänne asian jos jollain on vaikka samankaltainen ongelma.
                              Dokumentoinnista puheen olleen. Aloin tässä nähtävästi myös tubettajaksi asian tiimoilta. Toisella, kohta julkaistavalla videolla käyn tämän moottorikeissin läpi. Koneesta löytyi siis yhteensä 4 erillistä vikaa, jotka kaikki yksinään olisivat voineet aiheuttaa koko sopan. Ne kaikki olisi voinut korjata yhteensä alle 10 eurolla, jos olisi heti alkuun osannut diagnosoida paremmin.

                              Kanava löytyy täältä:
                              Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
                              Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

                              Comment

                              • mmie
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 504
                                • Kouvola

                                Originally posted by AceTeam View Post
                                Dokumentoinnista puheen olleen. Aloin tässä nähtävästi myös tubettajaksi asian tiimoilta. Toisella, kohta julkaistavalla videolla käyn tämän moottorikeissin läpi. Koneesta löytyi siis yhteensä 4 erillistä vikaa, jotka kaikki yksinään olisivat voineet aiheuttaa koko sopan. Ne kaikki olisi voinut korjata yhteensä alle 10 eurolla, jos olisi heti alkuun osannut diagnosoida paremmin.

                                Kanava löytyy täältä:
                                https://youtu.be/jslbbveSKRc
                                Hienoa, että jaksat jakaa tietoa. Varmaan auttaa monia selättämään ongelmia ja säästämään rahaa, aikaa ja vaivaa. Tämmöinen toiminta nostaa foorumin arvoa
                                ex e36 325
                                ex e46 328
                                e92 335i FBO
                                Ducati 900S ie
                                KTM 640
                                Suzuki GT550
                                Honda CBR600

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎