Originally posted by AceTeam
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic II
Collapse
X
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMissä päin epsoota (laita yv) sulla on tuo auto, mulla on hyllyssä yksi oem maffi, sillä voi kokeilla, en myy. Tulen taas espooseen lauantaina.
Comment
-
-
Suurikiitos Jounille! Tuli MAF vika nyt poissuljettua (tai voihan siinäkin kaiken muun lisäksi vikaa olla)
Mutta auto käyttäytyi ihan samalla tavalla.
Ongelma vaikuttaa esiintyvän enemmänkin tyhjäkäynnillä. STFT seilaa ensin alas ja sitten ylös aivan tappiin.. bank 1 vähän vähemmän. Ja vikakoodit viittaa aina bank 2. Kovissa kiihdytyksissä epäröi ennen kuin kierrokset nousee.
Nyt tehty siis:
- bank 1&2 preCAT lambdat vaihdettu (Bosch)
- Öljytikun putken o-rengas uusittu
- Bank 1&2 puolat kokeiltu vaihtaa ristiin => ei mitään efektiä
- Uudet tulpat
- DISA tutkittu youtube videoiden mukaisesti ja vaikuttaa äkkiseltään olevan kunnossa
- Savutesti tehty 2 kertaa => imusarjan päädystä löytyi tulppaamaton reikä
- Kokeiltu alkuperäistä Siemens MAFia tänään => ei mitään muutosta. 16,75kg/h näytti olevan MAF arvo tyhjäkäynnillä puolilämpimällä koneella.
Autoa ei tarvi saada enää katsastettua eli saako tuosta purettua pois jotain mahdollisia vikaa aiheuttavia saastelaitteita? DISAa meinasin vielä tutkia tarkemmin. Huohotinta en ole kovin tarkkaan tutkinut vielä.
Originally posted by BMW525Xda View PostMinulla muuten on tällä hetkellä autossa kiinni tämä, ollut jo 2v.
Laitoin siksi kun vaihdoin kaikki puolat jne samalla. Laitoin ehjän oem hyllyyn odottelemaan.
https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e4...te=13627567451
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi noita kannata liian paljon tuijotella ennen kuin se imuvuoto on korjattu.
Dataa kun kattoo niin ei taphdu tyhjäkäynnillä mitään muutoksia Vorkat-sondenspannung bank 1 eikä 2.
Täytyy vielä katsoa imusarjan alipaine letkut. Ja varmaankin huohottimen letkut:thinkE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Kun nyt livedata oli aihe niin tässä pari kuvaa tältä päivältä.
- Lambda arvot ennen käynnistystä virta päällä
- Lambda 1/2 pre&post - käynnistys => tyhjäkäynti => kierrokset nostettu 2000rpm tuossa 120 sek kohdalla
Miksi lambda 2 pre-cat aloittaa 5V arvosta kun muut ovat 0,43 V ennen käynnistystä? Käynnistyksen jälkeen flat-line suunnilleen 0,40 V. Ikään kuin se olisi poissa toiminnasta kokonaan ja ECU antaa sille jonkun vakioarvon.
Vikakoodit tämän jälkeen:
- Fuel Trim bank 2 control limit
- Fuel Trim bank 2 permissible range exceeded
Comment
-
-
VIKA LÖYDETTY
Kytkin pre-cat lambdat ristiin, ja livedata näytti edelleen, että bank 2 5V ennen käynnistystä.
Aloin vielä tarkistelemaan pre-cat lambda 2:n johtimia. Mittasin vastuksia johtimien välillä, liitin irti ecusta. Aloin siis epäilemään, että jossakin ne täytyy olla oikosulussa. Ilmeni, että ruskean ja keltainen olivat yhdessä. Purin koko johtosarjan pois ja päädyin leikkaaman saksilla sen suojasukan koko matkalta pois. Liitteenä olevasta kuvasta näkee mitä löytyi. Päällepäin ei näkynyt mitään.
Comment
-
-
Kyllä se oli siinä kohtaa missä johdot ovat lähimpänä pakosarjoja. Kun auto tuli minulle, niin johdot eivät koskettaneet niitä, mutta varmaan jossain vaiheessa ovat niin päässeet tekemään. Johtimet olivat sulaneet, mutta niiden päällä oleva suojasukka oli ihan hyvässä kunnossa.
Originally posted by BMW525Xda View Post
Missä kohdassa johtosarjaa tuo katkos oli ?
Onko edellisellä omistajalla jäänyt jonnekin väliin asennusten ykhteydessä.
Comment
-
-
Originally posted by StreetA View PostM54b30 koneeseen pitäisi vaihtaa imunokan asentoanturi. Minkä valmistajien anturit on varmasti toimivia?
Käykö esim. Meylen tai Hellan tekele?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostNo hyvä että löytyi vika. Kiitos että dokumentoit tänne asian jos jollain on vaikka samankaltainen ongelma.
Kanava löytyy täältä:
Comment
-
-
Originally posted by AceTeam View PostDokumentoinnista puheen olleen. Aloin tässä nähtävästi myös tubettajaksi asian tiimoilta. Toisella, kohta julkaistavalla videolla käyn tämän moottorikeissin läpi. Koneesta löytyi siis yhteensä 4 erillistä vikaa, jotka kaikki yksinään olisivat voineet aiheuttaa koko sopan. Ne kaikki olisi voinut korjata yhteensä alle 10 eurolla, jos olisi heti alkuun osannut diagnosoida paremmin.
Kanava löytyy täältä:
https://youtu.be/jslbbveSKRcex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Comment