Jos käy rikkaalla, niin mites MAF, onko alkup Siemens/VDO? Vuotava suutin toinen ehdotus.. tai no niitä pitäis sitten olla vähintään 2 vuotavaa. Kannattaa varmaan viel savustaa uusiksi, ettei ainakaan mikään imuvuoto häiritse ohjausta.
Hellan maf on, jossa ilmeisesti sama elektroniikka kuin vdo maffissa. Aikasemmin oli joku noname maf, jolla auto pelasi ok ennen pakkasia. Pakkasilla alkoi nakella satunnaisesta maf vikakoodia. Ei ollu tankin huohotusventiilikään juminut auki. Täytyy varmaan vielä kokeilla savustaa ja ajaa nyt kun suuttimet on vaihdettu että tekeekö muutosta.
Oliko bensanpaine kiskolta jo mitattu?
3.5 bar muistaakseni pitäisi olla. Jos paine on liian kova, voi olla ettei dme saa tarpeeksi lyhennettyä suuttimien aukioloa että pääsisi oikeaan seokseen.
Aika harvinaisia nuo mixture limit rich koodit, yleensä nää aina on laihalla.
M54 E46 muistaakseni bensanpaineensäädin on suodattimessa, eri malleissa vaihtelee..
se nyt kannattaa jo muuteki se suodatin uusia jos ei oo vaihdettu.
Jep, hain uuden suodattimen. Pitää käydä illan päälle vaihtamassa. Lambdaintegratoritajossa pyörii 15-7 ja tyhjäkäynnillä menee miinukselle 5-7. Ilmaa näyttää imevän n. 15.
Ja koodeja alkaa pukkaamaan melkolailla hetikun vaan auton laittaa käymään.
Suodatin vaihdettu. Näköjään vuoden vanha merkitön siellä oli paikalaan. Ei muutosta tilanteeseen. Pazi88 tuossa meinasi että maffiin voisi silti viitata arvojen perusteella. Noh, täytynee kokeilla orggiksella kun jostain löytyy sopivasti.
Maf on uusi, mutta onko nyt vain niin että tuo hella:n maf ei kuitenkaan toimi oikein tuossa. Mene ja tiedä, mutta muutamalla kympillä tilasin ehjän alkuperäisen testiin.
Maf on uusi, mutta onko nyt vain niin että tuo hella:n maf ei kuitenkaan toimi oikein tuossa. Mene ja tiedä, mutta muutamalla kympillä tilasin ehjän alkuperäisen testiin.
Mulla on tarvike maffi ja toimii, arvot on parin prosentin sisällä oem maffia. Tarvikkeen ostin scmiedmannelta.
Tuo on käytännössä kokoajan 13-16 lambdan integratorit, kun esim. moottoritiellä ajaa, joten jotain fuulaa on vielä jossain. Täytynee tuo imupuoli varmaan vielä kerran savustaa, kun joutaa.
Lambdoihinkaan en usko että kerrasta ois molemmat mennyt, mikä toki on mahdollista, mutta...
Mulla on tarvike maffi ja toimii, arvot on parin prosentin sisällä oem maffia. Tarvikkeen ostin scmiedmannelta.
Sama täällä eli tarvikemaffi. Arvoja oem-maffiin en voinut verrata, koska oem oli rikki.
Oem oli pikkuhiljaa ruvennut antamaan liian pientä ilmamäärää ja tämä yhdistettynä oikeisiin imuvuotoihin, lopulta sytytti vikavaloa.
Kun myöhemmin testimielessä irroitin imusarjan päästä sen kumitulpan, ei käytännön vaikutusta. Pieni imuvuoto voi siis olla eikä asiasta saa mitään vinkkiä, jos maf antaa oikeaa arvoa ja säätövara riittää = ei vikavaloa.
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Sama täällä eli tarvikemaffi. Arvoja oem-maffiin en voinut verrata, koska oem oli rikki.
Oem oli pikkuhiljaa ruvennut antamaan liian pientä ilmamäärää ja tämä yhdistettynä oikeisiin imuvuotoihin, lopulta sytytti vikavaloa.
Kun myöhemmin testimielessä irroitin imusarjan päästä sen kumitulpan, ei käytännön vaikutusta. Pieni imuvuoto voi siis olla eikä asiasta saa mitään vinkkiä, jos maf antaa oikeaa arvoa ja säätövara riittää = ei vikavaloa.
Juu, näinhän se closed loop pitääkin toimia.
Zener
On noi maffit sotkenut ennenkin tota toimintaa, testaahan alkuperäisellä onkos se Siemens / VDO, tuo näyttää erikoiselta toi tilanne jos kerta tyhjäkäynnillä on noin rikkaalla, ja sitten taas ajossa mukamas vetää laihalle.
Imuvuotohan yleensä kierroksilla pitäisi laskea se short term trimmi / integratori.
Kun ilmavirtaus kasvaa kaasuläpästä, imuvodon merkitys vähenee.
Kyllä kyllä, pointti tuossa olikin se että moottorissa voi olla imuvuoto, pitkäänkin, ilman mitään näkyvää ilmoitusta. Imuvuoto tarkoittaa myös sitä että moottoriin menee suodattamatonta ilmaa.
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment