Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5258
    • Pirkkala

    Se koodi voi tulla ekana jompaan kumpaan, siihen en paljon kiinnittäis huomiota. Jos molemmissa korjaukset koholla.

    Joko sun auto särkee nyt maffeja tai sulla on edelleen rikkinäinen maf.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14357
      • Oulu

      Tämä on ainua orggis maf, mikä minun aikana on ollut paikallaan, että mahtaako vaan olla tuuri että tuokin oli tai mennyt vaan rikki nyt kun reilu 20v vanha osa... Pitäneekö antaa auton olla tallissa odottelemassa motivaatiota.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14357
        • Oulu

        Harmiku ei ole bensapaineenmittaukseen vermeitä, yksi keissi olikin tuossa samankaltainen jossa pumppu ei tuottanut tarpeeksi painetta enään.

        Nyt antoi jo tosiaan molempiin bankkeihin koodin. Ja integraattorit tuntuu pysyvän alueella alle 60 vauhdeissa, mutta siitä ylöspäin ne karkaa yli... Ja tunnostaa että auto ei oikeen jaksa kiihtyäkkään kovemmissa vauhdeissa. Kierroksia ottaa, mutta tehoja uupuu. Pumput ei näköjään kallita ole, että halpa kokeilu, entä alkaa ostelemaan painemittaria.
        Last edited by zener; 13-03-2022, 19:21.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          Se bensapaine on kyllä aika nopea mitata siitä kiskolta. Lainaa vaikka jostai korjaamolta mittaria.. ei voi maksaa paljoa testata.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14357
            • Oulu

            Pumppu vaihdettu ja tilanne ehkä hieman parani, integraattorit tuntuu nyt pysyvän suht. Ok alueella, mutta vielä jotain häikkää on. Multicaptive pyörii enää 11-12, eli koholla ollaan kuitenkin.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              Potilaana E60 525ia -04, eli M54B25 moottorilla.

              Alakierroksilla, eli <-2000rpm menee ihan nätisti vaikka kuinka pitkään ajelisi.
              Mutta heti kun painaa kaasua, huomaa että ei vedä yhtään kuten pitäisi ja alkaa meno tökkimään, kunnes heittää moottorin vikavalon ja menee vikatilaan ja sulkee yhden sylinterin pois pelistä.

              Vikakoodeja tulee tietysti misfireä useammasta sylinteristä, mutta oleellisimmaksi painottaisin 28A2 Air path: Monitoring

              Jossain luki että imupuolen vanoksen solenoidin vaihto olisi auttanut vastaavaan, mutta ei ainakaan tässä auttanut.
              MAFin irroitus aiheutti sen että auto ei vaan mene vikatilaan, muuten sama tehottomuus vaivaa.

              Ei nyt vielä ole kerennyt suuresti aikaa käyttää vian etsintään, mutta kysytään nyt kuitenkin täältä ensin jos tulisi hyviä veikkauksia.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5258
                • Pirkkala

                Tutkisin ainakin:

                Että maf on 100% varmasti ehjä
                Katit ei oo tukossa
                Jako on kohdallaan
                Bensanpaine ei notkahda kovemmassa vedossa
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3702
                  • Kouvola

                  Originally posted by makkis View Post
                  Potilaana E60 525ia -04, eli M54B25 moottorilla.

                  Alakierroksilla, eli <-2000rpm menee ihan nätisti vaikka kuinka pitkään ajelisi.
                  Mutta heti kun painaa kaasua, huomaa että ei vedä yhtään kuten pitäisi ja alkaa meno tökkimään, kunnes heittää moottorin vikavalon ja menee vikatilaan ja sulkee yhden sylinterin pois pelistä.

                  Vikakoodeja tulee tietysti misfireä useammasta sylinteristä, mutta oleellisimmaksi painottaisin 28A2 Air path: Monitoring

                  Jossain luki että imupuolen vanoksen solenoidin vaihto olisi auttanut vastaavaan, mutta ei ainakaan tässä auttanut.
                  MAFin irroitus aiheutti sen että auto ei vaan mene vikatilaan, muuten sama tehottomuus vaivaa.

                  Ei nyt vielä ole kerennyt suuresti aikaa käyttää vian etsintään, mutta kysytään nyt kuitenkin täältä ensin jos tulisi hyviä veikkauksia.
                  Jos imuvuotoja etc ei tule vastaan. MAF on erittäin kova syyllinen aiheuttamaan kaiken laista vikavaloa.

                  Nimimerkillä vaihdettu imupuolen osat ja MAF oli syyllinen.
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by makkis View Post
                    Potilaana E60 525ia -04, eli M54B25 moottorilla.

                    Alakierroksilla, eli <-2000rpm menee ihan nätisti vaikka kuinka pitkään ajelisi.
                    Mutta heti kun painaa kaasua, huomaa että ei vedä yhtään kuten pitäisi ja alkaa meno tökkimään, kunnes heittää moottorin vikavalon ja menee vikatilaan ja sulkee yhden sylinterin pois pelistä.

                    Vikakoodeja tulee tietysti misfireä useammasta sylinteristä, mutta oleellisimmaksi painottaisin 28A2 Air path: Monitoring

                    Jossain luki että imupuolen vanoksen solenoidin vaihto olisi auttanut vastaavaan, mutta ei ainakaan tässä auttanut.
                    MAFin irroitus aiheutti sen että auto ei vaan mene vikatilaan, muuten sama tehottomuus vaivaa.

                    Ei nyt vielä ole kerennyt suuresti aikaa käyttää vian etsintään, mutta kysytään nyt kuitenkin täältä ensin jos tulisi hyviä veikkauksia.
                    Eihän katit ole tukossa? Bensanpaine? MAF irti pitäisi kulkea, joten tuskin MAF vika.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Eihän katit ole tukossa? Bensanpaine? MAF irti pitäisi kulkea, joten tuskin MAF vika.
                      Pitää katit tutkia.
                      Bensanpaineet pitää kans mitata, vaikkei periaatteessa oireile siten.

                      MAFfin sulkisin tosiaan pois vaihtoehdoista, koska pitäisi pelata piuha irti.
                      Tästä syystä en epäilisin myöskään bensanpaineita koska pitäisi sitten katkoa sylintereitä myös MAF irti.

                      Tuo kattien tukos voi olla hyvinkin mahdollinen, vaihdelaatikkokin periaatteessa oireilee samaan malliin kuin joskus tukkoisten dpf kanssa.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11093
                        • Oulu

                        Minun käsittääkseni tuo P28A2 on nimenomaan OBD2 vikakoodi rikkinäisestä MAF:sta.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Minun käsittääkseni tuo P28A2 on nimenomaan OBD2 vikakoodi rikkinäisestä MAF:sta.
                          Mutta tuo ei ole P koodi vaan Bmw:n omia koodeja
                          Ja kuten sanottu, ei lähtenyt pelaamaan vaikka piuhan irroitti.

                          En kyllä tarkistanut mitä P koodeja antaa, että olisiko vaikka sama.
                          Ja tietysti imuvuotohan antaa MAF vikakoodin.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11093
                            • Oulu

                            Originally posted by makkis View Post
                            Mutta tuo ei ole P koodi vaan Bmw:n omia koodeja
                            Ja kuten sanottu, ei lähtenyt pelaamaan vaikka piuhan irroitti.

                            En kyllä tarkistanut mitä P koodeja antaa, että olisiko vaikka sama.
                            Ja tietysti imuvuotohan antaa MAF vikakoodin.
                            Silläkin puolella. Koittasin 100% toimivaa maffia eka ja koodien/adaptaatioiden nollaus.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Silläkin puolella. Koittasin 100% toimivaa maffia eka ja koodien/adaptaatioiden nollaus.
                              Edelleenkin, se toimisi piuhan irroituksella.
                              Kuitenkin 90% MAF vikakoodeista aiheutuu muusta kuin MAFista.

                              Mutta toki tuokin pidetään mielessä ja hommataan tarvittaessa.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11093
                                • Oulu

                                Originally posted by makkis View Post
                                Edelleenkin, se toimisi piuhan irroituksella.
                                Kuitenkin 90% MAF vikakoodeista aiheutuu muusta kuin MAFista.

                                Mutta toki tuokin pidetään mielessä ja hommataan tarvittaessa.
                                Kyllä mulla on ainakin kaikki m5x pelannu ihan paskasti maffin irrotuksella. Käyhän ne, mut hyvä toiminta on kaukana. Että siitä on kyllä huono päätellä mitään.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎