M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5151
    • Kouvola, Savisto

    #226
    Tähän päivitystä, ei ole ollut se akuutein kohde niin nyt vasta poika kerkesi tämän kimppuun.
    Lähdettiin liikkeelle sieltä imupuolelta koska selkeää vuotoa oli, imusarjan tiivisteet vaihdettiin, sekä separaattori.
    Näillä ei tapahtunut varsinaista muutosta toimintaan, kuin että alkoi reagoimaan täyttökorkin avaukseen, sitten vasta tarkistettiin disa, se kun piti kierroksilla outoa ääntä, no siellähän läppä pyöri ihan ominaan, se vaihtoon.
    Vieläkään ei mitään eroa toiminnassa.

    Joten pakosarjan sisään kurkistus ja sieltähän se vika löytyi kuten HTK epäili, katalysaattorit tukossa.
    Ne vaihdettiin ja kas kun pelaa hienosti

    Ja kuten todettua, maffissa ei mitään vikaa ja vikakoodi ei ollut maf vikaa myöskään, vaan vika jonka toimiva maf osaa kertoa.
    Last edited by makkis; 29-08-2022, 00:53.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5427
      • Oulu

      #227
      Otetaanhan 3 vuoden jälkeen nostoa niin saadaan tännekin tavaraa:

      M54B30 antaa seuraavat vikakoodit INPA:lla:
      • 228 lambda control tolerance bank 2
        • error frequency 2
        • logistic counter 40
        • deviation rich
      • 227 lambda control tolerance bank 2
        • error frequency 1
        • logistic counter 40
        • deviation rich
      Eli rikkaalla käy. Sytyttää moottorin vikavalon 100 km ajonkin jälkeen, eli pitkään voi olla ettei tule mitään. Tyhjäkäynti ei heittele kylmänä/lämpimänä, vedot on normaalit jne.

      Pieni imuvuoto jossain?
      Last edited by rizzo; 17-07-2025, 17:51.

      Comment

      • azlakki
        Bimmer Rookie
        • Oct 2015
        • 106
        • Tampere

        #228
        Etummaiset O2-anturit vaihtoon, jos jatkuu niin MAF tarkkailuun INPAlla sekä suuttimet. Imuvuoto yleensä laittaa laihalle.

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5427
          • Oulu

          #229
          Nyt olikin niinkin eksoottinen vika, että ilmansuodattimen kotelossa oli kannessa reikä reunassa. Purkuautosta uusi kotelo, koodit pois ja matka jatkuu.

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2072
            • Riihimäki

            #230
            Voiko tosissaan tulla siitä? Onko tarpeeksi kilsoja alla?

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5357
              • Pirkkala

              #231
              Eiköhän sinne koodit pomppaa takaisin, tuskin tuosta on syylliseksi mihinkään vikaan
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5427
                • Oulu

                #232
                Veikkaan että olette (valitettavasti) oikeassa, pitää huomenna ajaa vähän pidempää lenkkiä.

                Onko jotain O2 antureiden tai MAF livedataa INPAssa, mitä olisi hyvä katsoa ja mistä voisi päätellä jos ne ovat kaput?

                EDIT: Sai ajella lähes 200km että sai vian päälle. Tilattu etumaiset lambda-anturit
                Last edited by rizzo; 18-07-2025, 19:19.

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5427
                  • Oulu

                  #233
                  Vaihdettu BOSCHin etuimaiset O2-anturit. Pitkään sai ajella taas ilman koodeja (ei ole sytyttänyt vikavaloa mittaristossa) mutta nyt oli INPA:n näkymään ilmestynyt tuttua tekstiä:

                  228 lambda control tolerance Bank 2
                  • Error frequency: 1
                  • Logistic counter: 40
                  Live data at error time:
                  • N_32: 1600.00 rpm
                  • MAF: 103.49 mg/stk
                  • TCO: 90.00 °C
                  • LAM MW 2: 1.95 %
                  • aufgetreten vor (rel. BZ): 0.70 h

                  Note: Deviation rich
                  -
                  -
                  -
                  Error to relevant
                  Error debounce
                  Error currently not available
                  sporadic Error


                  Last edited by rizzo; 05-08-2025, 06:16.

                  Comment

                  • azlakki
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2015
                    • 106
                    • Tampere

                    #234
                    Selvää syytä tuosta datasta ei irtoa. pikemmin kaikki näyttää hyvältä.
                    Rikastusta on 1,95% jonka ei pitäisi laukaista koodia vai käsitteleekö INPA omalla tavalla % että tuo onkin liian paljon...

                    Tekisin seuraavat asiat tässä järjestyksessä ja jokaisen toimenpiteen jälkeen seuraisin poistuiko ongelma.

                    1. Ohjelmiston herkkyys tai satunnainen häiriö (softan uudelleen asennus)
                    2. Vuotava pakosarja tai tiiviste Bank 2:ssa, pieni vuoto imupuolella, savutestillä selviää molemmat.
                    3. Polttoaineen syöttöongelma (esim. suutin Bank 2:ssa), INPAlla tai suuttimet testattavaksi.
                    4. DME viallinen, jostain lainaksi testiin toimiva

                    Comment

                    Working...
                    X