Originally posted by makkis
View Post
M54 Imuvuoto ja Livedata topic II
Collapse
X
-
Kyllä mulla on ainakin kaikki m5x pelannu ihan paskasti maffin irrotuksella. Käyhän ne, mut hyvä toiminta on kaukana. Että siitä on kyllä huono päätellä mitään.
-
Edelleenkin, se toimisi piuhan irroituksella.Originally posted by Pazi88 View PostSilläkin puolella. Koittasin 100% toimivaa maffia eka ja koodien/adaptaatioiden nollaus.
Kuitenkin 90% MAF vikakoodeista aiheutuu muusta kuin MAFista.
Mutta toki tuokin pidetään mielessä ja hommataan tarvittaessa.
Leave a comment:
-
Silläkin puolella. Koittasin 100% toimivaa maffia eka ja koodien/adaptaatioiden nollaus.Originally posted by makkis View PostMutta tuo ei ole P koodi vaan Bmw:n omia koodeja
Ja kuten sanottu, ei lähtenyt pelaamaan vaikka piuhan irroitti.
En kyllä tarkistanut mitä P koodeja antaa, että olisiko vaikka sama.
Ja tietysti imuvuotohan antaa MAF vikakoodin.
Leave a comment:
-
Mutta tuo ei ole P koodi vaan Bmw:n omia koodejaOriginally posted by Pazi88 View PostMinun käsittääkseni tuo P28A2 on nimenomaan OBD2 vikakoodi rikkinäisestä MAF:sta.
Ja kuten sanottu, ei lähtenyt pelaamaan vaikka piuhan irroitti.
En kyllä tarkistanut mitä P koodeja antaa, että olisiko vaikka sama.
Ja tietysti imuvuotohan antaa MAF vikakoodin.
Leave a comment:
-
Minun käsittääkseni tuo P28A2 on nimenomaan OBD2 vikakoodi rikkinäisestä MAF:sta.
Leave a comment:
-
Pitää katit tutkia.Originally posted by HTK12 View PostEihän katit ole tukossa? Bensanpaine? MAF irti pitäisi kulkea, joten tuskin MAF vika.
Bensanpaineet pitää kans mitata, vaikkei periaatteessa oireile siten.
MAFfin sulkisin tosiaan pois vaihtoehdoista, koska pitäisi pelata piuha irti.
Tästä syystä en epäilisin myöskään bensanpaineita koska pitäisi sitten katkoa sylintereitä myös MAF irti.
Tuo kattien tukos voi olla hyvinkin mahdollinen, vaihdelaatikkokin periaatteessa oireilee samaan malliin kuin joskus tukkoisten dpf kanssa.
Leave a comment:
-
Eihän katit ole tukossa? Bensanpaine? MAF irti pitäisi kulkea, joten tuskin MAF vika.Originally posted by makkis View PostPotilaana E60 525ia -04, eli M54B25 moottorilla.
Alakierroksilla, eli <-2000rpm menee ihan nätisti vaikka kuinka pitkään ajelisi.
Mutta heti kun painaa kaasua, huomaa että ei vedä yhtään kuten pitäisi ja alkaa meno tökkimään, kunnes heittää moottorin vikavalon ja menee vikatilaan ja sulkee yhden sylinterin pois pelistä.
Vikakoodeja tulee tietysti misfireä useammasta sylinteristä, mutta oleellisimmaksi painottaisin 28A2 Air path: Monitoring
Jossain luki että imupuolen vanoksen solenoidin vaihto olisi auttanut vastaavaan, mutta ei ainakaan tässä auttanut.
MAFin irroitus aiheutti sen että auto ei vaan mene vikatilaan, muuten sama tehottomuus vaivaa.
Ei nyt vielä ole kerennyt suuresti aikaa käyttää vian etsintään, mutta kysytään nyt kuitenkin täältä ensin jos tulisi hyviä veikkauksia.
Leave a comment:
-
Jos imuvuotoja etc ei tule vastaan. MAF on erittäin kova syyllinen aiheuttamaan kaiken laista vikavaloa.Originally posted by makkis View PostPotilaana E60 525ia -04, eli M54B25 moottorilla.
Alakierroksilla, eli <-2000rpm menee ihan nätisti vaikka kuinka pitkään ajelisi.
Mutta heti kun painaa kaasua, huomaa että ei vedä yhtään kuten pitäisi ja alkaa meno tökkimään, kunnes heittää moottorin vikavalon ja menee vikatilaan ja sulkee yhden sylinterin pois pelistä.
Vikakoodeja tulee tietysti misfireä useammasta sylinteristä, mutta oleellisimmaksi painottaisin 28A2 Air path: Monitoring
Jossain luki että imupuolen vanoksen solenoidin vaihto olisi auttanut vastaavaan, mutta ei ainakaan tässä auttanut.
MAFin irroitus aiheutti sen että auto ei vaan mene vikatilaan, muuten sama tehottomuus vaivaa.
Ei nyt vielä ole kerennyt suuresti aikaa käyttää vian etsintään, mutta kysytään nyt kuitenkin täältä ensin jos tulisi hyviä veikkauksia.
Nimimerkillä vaihdettu imupuolen osat ja MAF oli syyllinen.
Leave a comment:
-
Tutkisin ainakin:
Että maf on 100% varmasti ehjä
Katit ei oo tukossa
Jako on kohdallaan
Bensanpaine ei notkahda kovemmassa vedossa
Leave a comment:
-
Potilaana E60 525ia -04, eli M54B25 moottorilla.
Alakierroksilla, eli <-2000rpm menee ihan nätisti vaikka kuinka pitkään ajelisi.
Mutta heti kun painaa kaasua, huomaa että ei vedä yhtään kuten pitäisi ja alkaa meno tökkimään, kunnes heittää moottorin vikavalon ja menee vikatilaan ja sulkee yhden sylinterin pois pelistä.
Vikakoodeja tulee tietysti misfireä useammasta sylinteristä, mutta oleellisimmaksi painottaisin 28A2 Air path: Monitoring
Jossain luki että imupuolen vanoksen solenoidin vaihto olisi auttanut vastaavaan, mutta ei ainakaan tässä auttanut.
MAFin irroitus aiheutti sen että auto ei vaan mene vikatilaan, muuten sama tehottomuus vaivaa.
Ei nyt vielä ole kerennyt suuresti aikaa käyttää vian etsintään, mutta kysytään nyt kuitenkin täältä ensin jos tulisi hyviä veikkauksia.
Leave a comment:
-
Pumppu vaihdettu ja tilanne ehkä hieman parani, integraattorit tuntuu nyt pysyvän suht. Ok alueella, mutta vielä jotain häikkää on. Multicaptive pyörii enää 11-12, eli koholla ollaan kuitenkin.
Leave a comment:
-
Se bensapaine on kyllä aika nopea mitata siitä kiskolta. Lainaa vaikka jostai korjaamolta mittaria.. ei voi maksaa paljoa testata.
Leave a comment:
-
Harmiku ei ole bensapaineenmittaukseen vermeitä, yksi keissi olikin tuossa samankaltainen jossa pumppu ei tuottanut tarpeeksi painetta enään.
Nyt antoi jo tosiaan molempiin bankkeihin koodin. Ja integraattorit tuntuu pysyvän alueella alle 60 vauhdeissa, mutta siitä ylöspäin ne karkaa yli... Ja tunnostaa että auto ei oikeen jaksa kiihtyäkkään kovemmissa vauhdeissa. Kierroksia ottaa, mutta tehoja uupuu. Pumput ei näköjään kallita ole, että halpa kokeilu, entä alkaa ostelemaan painemittaria.
Last edited by zener; 13-03-2022, 18:21.
Leave a comment:
-
Tämä on ainua orggis maf, mikä minun aikana on ollut paikallaan, että mahtaako vaan olla tuuri että tuokin oli tai mennyt vaan rikki nyt kun reilu 20v vanha osa... Pitäneekö antaa auton olla tallissa odottelemassa motivaatiota.
Leave a comment:
-
Se koodi voi tulla ekana jompaan kumpaan, siihen en paljon kiinnittäis huomiota. Jos molemmissa korjaukset koholla.
Joko sun auto särkee nyt maffeja tai sulla on edelleen rikkinäinen maf.
Leave a comment:
Leave a comment: