Joskus näissä on lambdojen liittimetkin ollut bank 1 ja bank2 ristiin kytketty, eihän se ole mahdollista?
Voisi ehkä kokeilla sillä tavalla, että otat bank2 lambdan töpselin irti ja laitat sitten käyntiin. Toimiiko bank1 anturi nyt pelkästään?
Se Bank2 on tosiaan se sylinterit 4-6 eli takimmainen pakosarja lähempänä tulipeltiä.
Tästä olen myös hieman huolissani:
- 151 Lambdasondenspannung Vor-KAT Sonde 2 (Lambda probe voltage pre-CAT probe 2)
Joku viisaampi vois valistaa, mutta eikös tämä nyt viittaa bank2 lambdan syöttöjännitteen ongelmaan.
Alkoiko tämä vika ihan yhtäkkiä ajossa, vai liittyykö tähän jotain muuta remonttia.
Tässä taitaa muuten olla sama vika:
M54 Imuvuoto ja Livedata topic II
Collapse
X
-
Originally posted by Antti O View PostToi lambdaintegrator 2 on ihan tolkuton.
Kokeiletko vaihtaa ne säätölambdat ristiin (bank1-<->bank2).
Tätä oisin itse ekana testannut.
Näyttikö tuo lambdaintegrator 2 samanlaiselta jo ennen anturin vaihtoa?
Laitoitko Boschin vai jotain halpaa.
Switchaako molemmat precat lambdat oikein?
Inpassakin pitäisi näkyä niitten jännitteitten seilaus edestakaisin kun auto käy tyhjäkäyntiä.
Tosta katso mallia, seilaako ne kuten videossa.
"Lambda probe before catalyst bank1"
"Lambda probe before catalyst bank2"
https://www.youtube.com/watch?v=IrFE...ab_channel=aor
Lambdojen jännitedataa kun seurasi niin bank 1 seilasi 0.1-0.9V väliä kuten tuossa videossa, mutta bank 2 tuntui jumittavan 0.38-0.45V. Bank 2 kävi myös satunnaisesti välillä noin sekunnin ajan 5V eli tapissa, jonka jälkeen palasi tuohon 0.42V. Hypistelin johtosarjaa ja liittimiä läpi.. vaikutti ettei sen jälkeen olisi tuota tehnyt, mutta mikään ei silti muuten korjaantunut.
Misfirejä tulee välillä aina bank 2 puolelle, ne saa loppumaan nollaamalla koodit tai käynnistämällä auton uudelleen. Misfiret taitaa alkaa kun auto menee johonkin vikatilaan ja lähtee sille pätkimislinjalle.
Välillä kun sitä käynnistelee ja sammuttelee.. nollaa koodit ja taas käynnistää niin saa pidempäänkin käymään niin, että trimmit pysyy lähellä nollaa eikä tule uusia vikakoodeja.
MAF näytti välillä tyhjäkäynnillä pidempäänkin tuota 16kg/h niinkuin videossa, mutta sitten välillä pysyttiin noin 10.5kg/h tuntumassa.
Savutestit tein vielä uudelleen ja ihan pientä käryä tuli jarrutehostimen putkiliittimestä.. siitä jossa on ne pienet venttiilit.
Mitäs seuraavaksi?Last edited by AceTeam; 15-03-2021, 18:24.
Leave a comment:
-
Originally posted by Matuh View PostNäkyykös tuossa mitään hälyyttävää? M52B28Tu mutta teoriassa "sama" Mosa.
Lambda 1 ja Lambda 2 anto koodia... Mutta aikasemmin oli misfirestä koodit koska erittäin varmasti on imuvuoto. Haitari kumit tilattu ja uusi huohotin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AceTeam View PostMitäs tällaisessa keississä lähtisi seuraavaksi tutkimaan. Autossa tuntuu vedot olevan tallessa kunnes sytyttää vikavalon ja menee johonkin vikatilaan. Lennosta jos vaan nollaa koodit niin taas käy paremmin. Koneena siis M54-b30
- Vaihdettu bank 2 lambda ennen KATia
- Tehty savutesti ja sillä löydetty imusarjan takana puuttuva tulppaus
- Vaihdettu öljytikun putken juuresta O-rengas
- MAF puhdistettu siihen tarkoitetulla sprayllä.. merkki on Pierburg
Näillä toimenpiteillä sai misfiret loppumaan. Aiemmin myös herjasi Fuel Trimmiä bank 1:sestä.. nyt se näyttäytyy vain 2:ssa.
Jäljelle jäi nämä koodit ja jos oikein tuosta INPAn vikaraportista tulkitsen niin tyhjäkäynnillä nämä ilmenee.
- 203 Lambdaregelgrenze bank 2 (Lambda control limit bank 2)
- 228 Lambdareglerabweichung bank 2 (Lambda control tolerance bank 2)
- 151 Lambdasondenspannung Vor-KAT Sonde 2 (Lambda probe voltage pre-CAT probe 2)
STFT näyttää korjaavan ylöspäin bank 2:ssa.
Kokeiletko vaihtaa ne säätölambdat ristiin (bank1-<->bank2).
Tätä oisin itse ekana testannut.
Näyttikö tuo lambdaintegrator 2 samanlaiselta jo ennen anturin vaihtoa?
Laitoitko Boschin vai jotain halpaa.
Switchaako molemmat precat lambdat oikein?
Inpassakin pitäisi näkyä niitten jännitteitten seilaus edestakaisin kun auto käy tyhjäkäyntiä.
Tosta katso mallia, seilaako ne kuten videossa.
"Lambda probe before catalyst bank1"
"Lambda probe before catalyst bank2"
Last edited by Antti O; 08-03-2021, 11:28.
Leave a comment:
-
Lainataan tätä topikia kun ehkä lähinnä kaipaamaani tietoa...
Eli pitäisi huoltaa M54B30, ajatus uusia seuraavaa ja lähinnä kysyn minkä valmistajan osia kannattaa käyttää tai onko OEM valmistajasta tietoa?
- Kampiakselin dämper. Tarviiko myös pultti uusia?
- vesipumppu
- termostaatti
- apulaitehihnan kiristin/ohjaimet
- öljyn erotin / oil separator
- imusarjan tiivisteet. käytän imusarjan irti.
- öljynsuodin jalan tiivisteet
Mitä muuta samalla?
Leave a comment:
-
Mitäs tällaisessa keississä lähtisi seuraavaksi tutkimaan. Autossa tuntuu vedot olevan tallessa kunnes sytyttää vikavalon ja menee johonkin vikatilaan. Lennosta jos vaan nollaa koodit niin taas käy paremmin. Koneena siis M54-b30
- Vaihdettu bank 2 lambda ennen KATia
- Tehty savutesti ja sillä löydetty imusarjan takana puuttuva tulppaus
- Vaihdettu öljytikun putken juuresta O-rengas
- MAF puhdistettu siihen tarkoitetulla sprayllä.. merkki on Pierburg
Näillä toimenpiteillä sai misfiret loppumaan. Aiemmin myös herjasi Fuel Trimmiä bank 1:sestä.. nyt se näyttäytyy vain 2:ssa.
Jäljelle jäi nämä koodit ja jos oikein tuosta INPAn vikaraportista tulkitsen niin tyhjäkäynnillä nämä ilmenee.
- 203 Lambdaregelgrenze bank 2 (Lambda control limit bank 2)
- 228 Lambdareglerabweichung bank 2 (Lambda control tolerance bank 2)
- 151 Lambdasondenspannung Vor-KAT Sonde 2 (Lambda probe voltage pre-CAT probe 2)
STFT näyttää korjaavan ylöspäin bank 2:ssa.Last edited by AceTeam; 15-03-2021, 18:24.
Leave a comment:
-
Originally posted by StreetA View PostM54b30 kyseessä ja käy huonoa tyhjäkäyntiä, kaasua painaessa toimii kaikilla pytyillä.
Vikakoodeina oli misfireä kaikista pytyistä ja molemmista bankeista.
Taitaa olla reilumpi imuvuoto vai onko jotain muuta mikä näissä koneissa aiheuttaisi kaikkiin sylintereihin misfireä?
Haitariputki rikki, kannesta lähtevä huohotusputki rikki ja öljypohjaan menevä huohotusputki kokonaan pois paikaltaan.
Nämä kuntoon niin kehrää kuin kissa.
Leave a comment:
-
Originally posted by StreetA View PostM54b30 kyseessä ja käy huonoa tyhjäkäyntiä, kaasua painaessa toimii kaikilla pytyillä.
Vikakoodeina oli misfireä kaikista pytyistä ja molemmista bankeista.
Taitaa olla reilumpi imuvuoto vai onko jotain muuta mikä näissä koneissa aiheuttaisi kaikkiin sylintereihin misfireä?
Leave a comment:
-
M54b30 kyseessä ja käy huonoa tyhjäkäyntiä, kaasua painaessa toimii kaikilla pytyillä.
Vikakoodeina oli misfireä kaikista pytyistä ja molemmista bankeista.
Taitaa olla reilumpi imuvuoto vai onko jotain muuta mikä näissä koneissa aiheuttaisi kaikkiin sylintereihin misfireä?
Leave a comment:
-
Potilas e39 m52b28tu koneella. Moottori pelaa muutoin kuin ajatus,mutta loppukesästä kulutus nous ~1-1.5l/100km. Nyt kevyessä työmatkaajossa(15km suunta) ajotietokonelukemat 9.4l vaikka tt thermolla +50c lämmössä jo kotoa lähtiessä. Vaihdoin kesällä tuohon molemmat nokkaanturit(oem +100tkm ajetut)kun näytti koodia imunokan anturista ja oli vähä kengurumaisia lähdöt. Autoon tuli alaväännöt takasi ja käy mielettömän hyvin joka tilanteessa. Vaihdoin jo uudet bosch lambdatkin ja khdella eri maffilla testaillu,ei vaikutusta mihinkään.
Torquella vilkastuna lämmöt aina 91-94c ja fuel trimmit pitkäaikaset ~2% huitteilla ja lyhytaikaset palttiarallaa 0-5% tasasessa vauhdissa. Kävi mielessä et pitäskö koittaa toiselta asemalta tankkailla kun pelkästään abc 98 tuohon nyt laittanu,mut aika hakuammuntaa varmaanÖljyt tuoreet,tulpat ehkä +10tkm ajetut ja ilmansuodin puhdas. Jarrut ei laahaa ja rengaspaineet 2.5b
Oisko kellään mitään ideaa moiseen? Varsinkin +100 vauhdissa huomannu et ennen kulutusviisari pyöri aina 6-8l välissä,nyt enemmänki 8-10l
E; vanos ~50tkm sitten huollettu. Nyt tulikin mieleen et pitää disa tarkastaa vaikka oliki ainaki parivuotta takaperin ok.Last edited by 316bemi; 04-12-2020, 20:11.
Leave a comment:
-
Vaihdoin nyt kokeeks käytetyn mutta ehjän OE pakopuolen cps:n, ja kyllähän se alkoi vääntämään eritavalla. Katsoin livedataa ja kylmällä koneella nokat liikkui, mutta kone kuumana, kun huomas että vääntö poissa niin nokat pysyi pääasiassa paikallaan, paitsi että välillä arvot saattoi heilahtaa. Huomasin nyt kun vaihdoin tuon osan, että kun vaihtaa esim. P-R niin kierrokset käväsee nopeasti 550rpm paikkeilla sen verran että vähän täristää, en huomannut aiemmin tollasta. Kokeilin myös toista anturia joten siinä vika tuskin on. Kuuluuko asiaan, vai onko kyseessä esim. joku adaptaatio asia? Muuten jos kierrättää niin kierrokset menee nätisti eikä tipu alle 700rpm
Leave a comment:
-
Katsoppa inpan livedatalla vanoksen kohdalta liikkuuko nokat kun annat kierroksia.
Kuulostaisi aivan siltä kun vanos olisi pois pelistä.
Nokan antureissa jos on ongelmaa tai vika päällä, minun käsittääkseni vanos putoaa pois, ja nokat on perusasennossa eikä säätö pelaa.
Mulla myöskin 330i, ja automaatilla. Vääntää nätisti alhaalta ja vetoalue on hyvinkin tasainen. Kuminauhamainen veto.
Tässä mun autosta videota, minuutin kohdalta eteenpäin näet miten ne käyttäytyy kun antaa kierroksia.
Last edited by Antti O; 11-06-2020, 19:31.
Leave a comment:
Leave a comment: