Nyt kun muistan, niin pitää käydä postaamassa lopputulema, jos joku joskus pohtii samoja asioita.
Olit azlakki oikeilla jäljillä, minun tilanteessa oli tuo 1. vaihtoehto, onneksi. Nollasin adaptiot jonka jälkeen autolla ajettu useita viikkoja ja satoja kilometrejä ilman vikakoodeja.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic II
Collapse
X
-
Selvää syytä tuosta datasta ei irtoa. pikemmin kaikki näyttää hyvältä.
Rikastusta on 1,95% jonka ei pitäisi laukaista koodia vai käsitteleekö INPA omalla tavalla % että tuo onkin liian paljon...
Tekisin seuraavat asiat tässä järjestyksessä ja jokaisen toimenpiteen jälkeen seuraisin poistuiko ongelma.
1. Ohjelmiston herkkyys tai satunnainen häiriö (softan uudelleen asennus)
2. Vuotava pakosarja tai tiiviste Bank 2:ssa, pieni vuoto imupuolella, savutestillä selviää molemmat.
3. Polttoaineen syöttöongelma (esim. suutin Bank 2:ssa), INPAlla tai suuttimet testattavaksi.
4. DME viallinen, jostain lainaksi testiin toimiva
Leave a comment:
-
Vaihdettu BOSCHin etuimaiset O2-anturit. Pitkään sai ajella taas ilman koodeja (ei ole sytyttänyt vikavaloa mittaristossa) mutta nyt oli INPA:n näkymään ilmestynyt tuttua tekstiä:
228 lambda control tolerance Bank 2- Error frequency: 1
- Logistic counter: 40
- N_32: 1600.00 rpm
- MAF: 103.49 mg/stk
- TCO: 90.00 °C
- LAM MW 2: 1.95 %
- aufgetreten vor (rel. BZ): 0.70 h
Note: Deviation rich
-
-
-
Error to relevant
Error debounce
Error currently not available
sporadic Error
Last edited by rizzo; 05-08-2025, 06:16.
Leave a comment:
-
Veikkaan että olette (valitettavasti) oikeassa, pitää huomenna ajaa vähän pidempää lenkkiä.
Onko jotain O2 antureiden tai MAF livedataa INPAssa, mitä olisi hyvä katsoa ja mistä voisi päätellä jos ne ovat kaput?
EDIT: Sai ajella lähes 200km että sai vian päälle. Tilattu etumaiset lambda-anturitLast edited by rizzo; 18-07-2025, 19:19.
Leave a comment:
-
Eiköhän sinne koodit pomppaa takaisin, tuskin tuosta on syylliseksi mihinkään vikaan
Leave a comment:
-
Nyt olikin niinkin eksoottinen vika, että ilmansuodattimen kotelossa oli kannessa reikä reunassa. Purkuautosta uusi kotelo, koodit pois ja matka jatkuu.
Leave a comment:
-
Etummaiset O2-anturit vaihtoon, jos jatkuu niin MAF tarkkailuun INPAlla sekä suuttimet. Imuvuoto yleensä laittaa laihalle.
Leave a comment:
-
Otetaanhan 3 vuoden jälkeen nostoa niin saadaan tännekin tavaraa:
M54B30 antaa seuraavat vikakoodit INPA:lla:- 228 lambda control tolerance bank 2
- error frequency 2
- logistic counter 40
- deviation rich
- 227 lambda control tolerance bank 2
- error frequency 1
- logistic counter 40
- deviation rich
Pieni imuvuoto jossain?Last edited by rizzo; 17-07-2025, 17:51.
Leave a comment:
- 228 lambda control tolerance bank 2
-
Tähän päivitystä, ei ole ollut se akuutein kohde niin nyt vasta poika kerkesi tämän kimppuun.
Lähdettiin liikkeelle sieltä imupuolelta koska selkeää vuotoa oli, imusarjan tiivisteet vaihdettiin, sekä separaattori.
Näillä ei tapahtunut varsinaista muutosta toimintaan, kuin että alkoi reagoimaan täyttökorkin avaukseen, sitten vasta tarkistettiin disa, se kun piti kierroksilla outoa ääntä, no siellähän läppä pyöri ihan ominaan, se vaihtoon.
Vieläkään ei mitään eroa toiminnassa.
Joten pakosarjan sisään kurkistus ja sieltähän se vika löytyi kuten HTK epäili, katalysaattorit tukossa.
Ne vaihdettiin ja kas kun pelaa hienosti
Ja kuten todettua, maffissa ei mitään vikaa ja vikakoodi ei ollut maf vikaa myöskään, vaan vika jonka toimiva maf osaa kertoa.Last edited by makkis; 29-08-2022, 00:53.
Leave a comment:
-
Originally posted by makkis View PostEdelleenkin, se toimisi piuhan irroituksella.
Kuitenkin 90% MAF vikakoodeista aiheutuu muusta kuin MAFista.
Mutta toki tuokin pidetään mielessä ja hommataan tarvittaessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostSilläkin puolella. Koittasin 100% toimivaa maffia eka ja koodien/adaptaatioiden nollaus.
Kuitenkin 90% MAF vikakoodeista aiheutuu muusta kuin MAFista.
Mutta toki tuokin pidetään mielessä ja hommataan tarvittaessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by makkis View PostMutta tuo ei ole P koodi vaan Bmw:n omia koodeja
Ja kuten sanottu, ei lähtenyt pelaamaan vaikka piuhan irroitti.
En kyllä tarkistanut mitä P koodeja antaa, että olisiko vaikka sama.
Ja tietysti imuvuotohan antaa MAF vikakoodin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostMinun käsittääkseni tuo P28A2 on nimenomaan OBD2 vikakoodi rikkinäisestä MAF:sta.
Ja kuten sanottu, ei lähtenyt pelaamaan vaikka piuhan irroitti.
En kyllä tarkistanut mitä P koodeja antaa, että olisiko vaikka sama.
Ja tietysti imuvuotohan antaa MAF vikakoodin.
Leave a comment:
-
Minun käsittääkseni tuo P28A2 on nimenomaan OBD2 vikakoodi rikkinäisestä MAF:sta.
Leave a comment:
Leave a comment: