M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eihän katit ole tukossa? Bensanpaine? MAF irti pitäisi kulkea, joten tuskin MAF vika.
    Pitää katit tutkia.
    Bensanpaineet pitää kans mitata, vaikkei periaatteessa oireile siten.

    MAFfin sulkisin tosiaan pois vaihtoehdoista, koska pitäisi pelata piuha irti.
    Tästä syystä en epäilisin myöskään bensanpaineita koska pitäisi sitten katkoa sylintereitä myös MAF irti.

    Tuo kattien tukos voi olla hyvinkin mahdollinen, vaihdelaatikkokin periaatteessa oireilee samaan malliin kuin joskus tukkoisten dpf kanssa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Potilaana E60 525ia -04, eli M54B25 moottorilla.

    Alakierroksilla, eli <-2000rpm menee ihan nätisti vaikka kuinka pitkään ajelisi.
    Mutta heti kun painaa kaasua, huomaa että ei vedä yhtään kuten pitäisi ja alkaa meno tökkimään, kunnes heittää moottorin vikavalon ja menee vikatilaan ja sulkee yhden sylinterin pois pelistä.

    Vikakoodeja tulee tietysti misfireä useammasta sylinteristä, mutta oleellisimmaksi painottaisin 28A2 Air path: Monitoring

    Jossain luki että imupuolen vanoksen solenoidin vaihto olisi auttanut vastaavaan, mutta ei ainakaan tässä auttanut.
    MAFin irroitus aiheutti sen että auto ei vaan mene vikatilaan, muuten sama tehottomuus vaivaa.

    Ei nyt vielä ole kerennyt suuresti aikaa käyttää vian etsintään, mutta kysytään nyt kuitenkin täältä ensin jos tulisi hyviä veikkauksia.
    Eihän katit ole tukossa? Bensanpaine? MAF irti pitäisi kulkea, joten tuskin MAF vika.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Potilaana E60 525ia -04, eli M54B25 moottorilla.

    Alakierroksilla, eli <-2000rpm menee ihan nätisti vaikka kuinka pitkään ajelisi.
    Mutta heti kun painaa kaasua, huomaa että ei vedä yhtään kuten pitäisi ja alkaa meno tökkimään, kunnes heittää moottorin vikavalon ja menee vikatilaan ja sulkee yhden sylinterin pois pelistä.

    Vikakoodeja tulee tietysti misfireä useammasta sylinteristä, mutta oleellisimmaksi painottaisin 28A2 Air path: Monitoring

    Jossain luki että imupuolen vanoksen solenoidin vaihto olisi auttanut vastaavaan, mutta ei ainakaan tässä auttanut.
    MAFin irroitus aiheutti sen että auto ei vaan mene vikatilaan, muuten sama tehottomuus vaivaa.

    Ei nyt vielä ole kerennyt suuresti aikaa käyttää vian etsintään, mutta kysytään nyt kuitenkin täältä ensin jos tulisi hyviä veikkauksia.
    Jos imuvuotoja etc ei tule vastaan. MAF on erittäin kova syyllinen aiheuttamaan kaiken laista vikavaloa.

    Nimimerkillä vaihdettu imupuolen osat ja MAF oli syyllinen.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Tutkisin ainakin:

    Että maf on 100% varmasti ehjä
    Katit ei oo tukossa
    Jako on kohdallaan
    Bensanpaine ei notkahda kovemmassa vedossa

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Potilaana E60 525ia -04, eli M54B25 moottorilla.

    Alakierroksilla, eli <-2000rpm menee ihan nätisti vaikka kuinka pitkään ajelisi.
    Mutta heti kun painaa kaasua, huomaa että ei vedä yhtään kuten pitäisi ja alkaa meno tökkimään, kunnes heittää moottorin vikavalon ja menee vikatilaan ja sulkee yhden sylinterin pois pelistä.

    Vikakoodeja tulee tietysti misfireä useammasta sylinteristä, mutta oleellisimmaksi painottaisin 28A2 Air path: Monitoring

    Jossain luki että imupuolen vanoksen solenoidin vaihto olisi auttanut vastaavaan, mutta ei ainakaan tässä auttanut.
    MAFin irroitus aiheutti sen että auto ei vaan mene vikatilaan, muuten sama tehottomuus vaivaa.

    Ei nyt vielä ole kerennyt suuresti aikaa käyttää vian etsintään, mutta kysytään nyt kuitenkin täältä ensin jos tulisi hyviä veikkauksia.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Pumppu vaihdettu ja tilanne ehkä hieman parani, integraattorit tuntuu nyt pysyvän suht. Ok alueella, mutta vielä jotain häikkää on. Multicaptive pyörii enää 11-12, eli koholla ollaan kuitenkin.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Se bensapaine on kyllä aika nopea mitata siitä kiskolta. Lainaa vaikka jostai korjaamolta mittaria.. ei voi maksaa paljoa testata.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Harmiku ei ole bensapaineenmittaukseen vermeitä, yksi keissi olikin tuossa samankaltainen jossa pumppu ei tuottanut tarpeeksi painetta enään.

    Nyt antoi jo tosiaan molempiin bankkeihin koodin. Ja integraattorit tuntuu pysyvän alueella alle 60 vauhdeissa, mutta siitä ylöspäin ne karkaa yli... Ja tunnostaa että auto ei oikeen jaksa kiihtyäkkään kovemmissa vauhdeissa. Kierroksia ottaa, mutta tehoja uupuu. Pumput ei näköjään kallita ole, että halpa kokeilu, entä alkaa ostelemaan painemittaria.
    Last edited by zener; 13-03-2022, 18:21.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Tämä on ainua orggis maf, mikä minun aikana on ollut paikallaan, että mahtaako vaan olla tuuri että tuokin oli tai mennyt vaan rikki nyt kun reilu 20v vanha osa... Pitäneekö antaa auton olla tallissa odottelemassa motivaatiota.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Se koodi voi tulla ekana jompaan kumpaan, siihen en paljon kiinnittäis huomiota. Jos molemmissa korjaukset koholla.

    Joko sun auto särkee nyt maffeja tai sulla on edelleen rikkinäinen maf.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    No jo vain, nyt kun mainitsit niin multicaptive oli muuten taas +12 molempiin bankkeihin. Syöneekö tämä auto sitten MAF:ja iltapalaksi. Mutta erikoista, että se sitten vain antaa bank 2:lle tuon koodin.
    Last edited by zener; 13-03-2022, 01:07.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    No jos savulla ei löydy vuotoja, niin ei siellä sitten ole niin isoa, että merkitystä olisi. Paljonko fuel trimmit on?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Imuvuotoja on ihmetelty jo monesti ja siltä saralta pitäs kyllä kaikki olla selvää, kun vuotoja ei savulla ainakaan löydy ja osaa uusittu huolella sinne suunnalle. Maf on toki käytetty tällä hetkellä...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by zener View Post
    No pelasihan se reilun kuukauden. Lambda control tolerance bank 2 on nyt pari kertaa sytyttänyt moottorin valon. Kylläpä alkaa M54 maistumaan puulta. Täytyy kokeilla swapata nuo lambdat päikseen että siirtyykö ongelma.

    Mutta mitähän tässä seuraavaksi ihmettelis... :think

    Ihan mahoton tuo ongelma ei ole, kun välillä menee tovinkin ilman että valo syttyy ja muutenkin moottori tuntuu toimivan normaalisti, mutta silti...
    Onko imuvuodot katsottu? Imuvuoto ja vähän huono maf voisi tuota hyvin aiheuttaa.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    No pelasihan se reilun kuukauden. Lambda control tolerance bank 2 on nyt pari kertaa sytyttänyt moottorin valon. Kylläpä alkaa M54 maistumaan puulta. Täytyy kokeilla swapata nuo lambdat päikseen että siirtyykö ongelma.

    Mutta mitähän tässä seuraavaksi ihmettelis... :think

    Ihan mahoton tuo ongelma ei ole, kun välillä menee tovinkin ilman että valo syttyy ja muutenkin moottori tuntuu toimivan normaalisti, mutta silti...
    Last edited by zener; 12-03-2022, 22:08.

    Leave a comment:

Working...
X