M54 Imuvuoto ja Livedata topic II
Collapse
X
-
Katoin äsken livedataa niin noin 60kmh ajellessa maf näytti noin 13g/s, 80kmh 20g/s ja täydessä vedossa 160g/s maksimit. Käyrää en katellu tai ottanu talteen, kattelin vaan että ei isoja heittoja tapahdu tasakaasulla ja parin yksikön sisällä se pyörikin
-
Taitaa vaan olla huonoa laatua Hella nykyään.
Useampia tapaus nyt että Hella maffilla ongelmia, en ole koskaan kuullut Siemens/VDO maffilla ongelmista.
Leave a comment:
-
Ne misfiret alkaa nimenomaan tulla johonkin tiettyyn tai tiettyihin pyttyihin ensimmäisenä kun kyse on seoksesta johtuvista misfire koodeista.
Mikähän homma se oikeen on että nää tarvikemaffit ei pelaa? Kai ne nyt on sentään testattu tehtaalla että mitattavat ilmamäärät näyttää todellista. Kai ne on vaan niin paskoja sitten.
Yhteen m54b30 laitoin uuden hella merkkisen maffin ja se kyllä oli ihan toimivaLast edited by Urpo_rotta; 24-02-2022, 10:36.
Leave a comment:
-
Originally posted by muuris View PostOlettaisin, vailla aiempaa M54 kokemusta, että sekä MAF- että bensansuodatin-/pumppuongelmat aiheuttaisi noita misfire-koodeja enemmän kuin yhden yksittäiselle pytylle. Pitänee kokeilla kutenkin ajella vähän MAF irti, aiheutuuko samaa nykimistä. Sekin tosin tuntuisi pääosin olevan limp moden seurausta kun tosiaan loppuu heti vikakoodin nollaamalla.
Leave a comment:
-
Originally posted by muuris View PostOlettaisin, vailla aiempaa M54 kokemusta, että sekä MAF- että bensansuodatin-/pumppuongelmat aiheuttaisi noita misfire-koodeja enemmän kuin yhden yksittäiselle pytylle. Pitänee kokeilla kutenkin ajella vähän MAF irti, aiheutuuko samaa nykimistä. Sekin tosin tuntuisi pääosin olevan limp moden seurausta kun tosiaan loppuu heti vikakoodin nollaamalla.
Leave a comment:
-
zener
Tossa toisella palstalla on vastaava tilanne M54B25 kanssa ja paukuttaa mixture limit rich molemmissa bankeissa. Ja arvaappa mikä MAF sinne on laitettu..
Leave a comment:
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMisfireä se alkaa tehdä jos seos on mitä sattuu. Maffin toimintaa ite epäilisin ja vikakoodia se ei välttämättä tee
Varmistaisin bensapumpun ja kampiakselin anturin toiminnan
Leave a comment:
-
Originally posted by muuris View PostVastaavaa oiresettiä ei sattunut silmään muista kirjoituksista, joten pistetään jonon jatkoksi.
Täällä yksi 260tkm ajettu M54 joka toimii ok normaalisti, alkaa satunnaisesti (kuten monella muullakin) nykimään ajossa, etenkin tasakaasulla ja isolla vaihteella/pienillä kierroksilla. Muutamien sekuntien jälkeen heittää vikavalon päälle. Vikakoodit nollaamalla herää välittömästi normaaliin eloon eikä vika yleensä tule samalla ajorupeamalla takaisin. Ongelma ei ilmene joka päivä, ja vastaavasti joinain päivinä tulee parikin kertaa. Ajot pääosin melko lyhyttä pätkää, alle 15 km ja oireet alkoi vasta pari viikkoa sitten.
Vikakoodit luettu joka kerta, ainoa yhdistävä tekijä on jonkun tai joidenkin pyttyjen misfiret. Kerran tuli myös epäluotettavasta kierroslukutiedosta koodi mutta oletan sen olleen oire rykimisestä, kun ei ole toistunut. MAF vikakoodia antoi kunnes putsasin sen CRC MAF cleanerilla. Mitään muita vikakoodeja ei ole ollut. Misfire tullut viimeisimpänä yksinään, se on kerran ollut yhtä aikaa kahteen pyttyyn mutta yleensä vain yhteen kerrallaan (taitaa 6. pytty olla ainoa johon se ei ole tullut). Adaptaatio-arvot tsekkaamatta, pitää muistaa ensi kerralla piuhan nokassa tutkia. Tulpat on vaihdeltu muutama tkm sitten.
Ilmeistä imuvuotoa en ole löytänyt, mutta ei ole savulla ainakaan vielä tutkittu. Se nyt varmaan kannattaisi katsoa, muita ideoita mitä katsoa?
Edit: Urpo rotta oli hieman nopeempi, meni vastausta runoillessa pitkä aika
Leave a comment:
-
Originally posted by muuris View PostVastaavaa oiresettiä ei sattunut silmään muista kirjoituksista, joten pistetään jonon jatkoksi.
Täällä yksi 260tkm ajettu M54 joka toimii ok normaalisti, alkaa satunnaisesti (kuten monella muullakin) nykimään ajossa, etenkin tasakaasulla ja isolla vaihteella/pienillä kierroksilla. Muutamien sekuntien jälkeen heittää vikavalon päälle. Vikakoodit nollaamalla herää välittömästi normaaliin eloon eikä vika yleensä tule samalla ajorupeamalla takaisin. Ongelma ei ilmene joka päivä, ja vastaavasti joinain päivinä tulee parikin kertaa. Ajot pääosin melko lyhyttä pätkää, alle 15 km ja oireet alkoi vasta pari viikkoa sitten.
Vikakoodit luettu joka kerta, ainoa yhdistävä tekijä on jonkun tai joidenkin pyttyjen misfiret. Kerran tuli myös epäluotettavasta kierroslukutiedosta koodi mutta oletan sen olleen oire rykimisestä, kun ei ole toistunut. MAF vikakoodia antoi kunnes putsasin sen CRC MAF cleanerilla. Mitään muita vikakoodeja ei ole ollut. Misfire tullut viimeisimpänä yksinään, se on kerran ollut yhtä aikaa kahteen pyttyyn mutta yleensä vain yhteen kerrallaan (taitaa 6. pytty olla ainoa johon se ei ole tullut). Adaptaatio-arvot tsekkaamatta, pitää muistaa ensi kerralla piuhan nokassa tutkia. Tulpat on vaihdeltu muutama tkm sitten.
Ilmeistä imuvuotoa en ole löytänyt, mutta ei ole savulla ainakaan vielä tutkittu. Se nyt varmaan kannattaisi katsoa, muita ideoita mitä katsoa?
Varmistaisin bensapumpun ja kampiakselin anturin toiminnan
Leave a comment:
-
Vastaavaa oiresettiä ei sattunut silmään muista kirjoituksista, joten pistetään jonon jatkoksi.
Täällä yksi 260tkm ajettu M54 joka toimii ok normaalisti, alkaa satunnaisesti (kuten monella muullakin) nykimään ajossa, etenkin tasakaasulla ja isolla vaihteella/pienillä kierroksilla. Muutamien sekuntien jälkeen heittää vikavalon päälle. Vikakoodit nollaamalla herää välittömästi normaaliin eloon eikä vika yleensä tule samalla ajorupeamalla takaisin. Ongelma ei ilmene joka päivä, ja vastaavasti joinain päivinä tulee parikin kertaa. Ajot pääosin melko lyhyttä pätkää, alle 15 km ja oireet alkoi vasta pari viikkoa sitten.
Vikakoodit luettu joka kerta, ainoa yhdistävä tekijä on jonkun tai joidenkin pyttyjen misfiret. Kerran tuli myös epäluotettavasta kierroslukutiedosta koodi mutta oletan sen olleen oire rykimisestä, kun ei ole toistunut. MAF vikakoodia antoi kunnes putsasin sen CRC MAF cleanerilla. Mitään muita vikakoodeja ei ole ollut. Misfire tullut viimeisimpänä yksinään, se on kerran ollut yhtä aikaa kahteen pyttyyn mutta yleensä vain yhteen kerrallaan (taitaa 6. pytty olla ainoa johon se ei ole tullut). Adaptaatio-arvot tsekkaamatta, pitää muistaa ensi kerralla piuhan nokassa tutkia. Tulpat on vaihdeltu muutama tkm sitten.
Ilmeistä imuvuotoa en ole löytänyt, mutta ei ole savulla ainakaan vielä tutkittu. Se nyt varmaan kannattaisi katsoa, muita ideoita mitä katsoa?
Leave a comment:
-
On toiminut, mutta tuossa yks päivä muutaman minuutin parkissa seisomisen jälkeen kun käynnisti niin kävi hetken oudon täristäen ja tänään vilkasin koodit... Misfire kuutoselle. Liekköhän sitten ois puolat jo vähän heikompaan suuntaan.
Leave a comment:
-
Ainakin luupavalta vaikuttaa, kun aikasemmin tunnosti lambda koodit tulevan melkein heti kun kävi vain hetken aikaan. Nyt sitten ihmetellään, miten reklamointi toimii motointegratorin kanssa.
Leave a comment:
-
Originally posted by zener View PostEhjä orggis maf vihdoin löyty, kun ensimmäinen oli rikki kokonaan. Kävin n. 20km ajelemassa ja integraattorit tuntu pysyvän alueella muutamaa satunnaista hyppyä lukuunottamatta. Tyhjäkäynnillä pyörii nyt nollan molemminpuolin ja ajossa +2-10 välillä. Eikä koko matkalla lambdan säädön ylityksestä koodeja näkynyt.
Leave a comment:
Leave a comment: