M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pazq
    replied
    Katoin äsken livedataa niin noin 60kmh ajellessa maf näytti noin 13g/s, 80kmh 20g/s ja täydessä vedossa 160g/s maksimit. Käyrää en katellu tai ottanu talteen, kattelin vaan että ei isoja heittoja tapahdu tasakaasulla ja parin yksikön sisällä se pyörikin

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Taitaa vaan olla huonoa laatua Hella nykyään.
    Useampia tapaus nyt että Hella maffilla ongelmia, en ole koskaan kuullut Siemens/VDO maffilla ongelmista.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Ne misfiret alkaa nimenomaan tulla johonkin tiettyyn tai tiettyihin pyttyihin ensimmäisenä kun kyse on seoksesta johtuvista misfire koodeista.
    Mikähän homma se oikeen on että nää tarvikemaffit ei pelaa? Kai ne nyt on sentään testattu tehtaalla että mitattavat ilmamäärät näyttää todellista. Kai ne on vaan niin paskoja sitten.
    Yhteen m54b30 laitoin uuden hella merkkisen maffin ja se kyllä oli ihan toimiva
    Last edited by Urpo_rotta; 24-02-2022, 10:36.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Olettaisin, vailla aiempaa M54 kokemusta, että sekä MAF- että bensansuodatin-/pumppuongelmat aiheuttaisi noita misfire-koodeja enemmän kuin yhden yksittäiselle pytylle. Pitänee kokeilla kutenkin ajella vähän MAF irti, aiheutuuko samaa nykimistä. Sekin tosin tuntuisi pääosin olevan limp moden seurausta kun tosiaan loppuu heti vikakoodin nollaamalla.
    No itsellän kaikki saakelin missfire lambda viat johtu aikanaan, juurikin Maffista. Ja moottorin vikavalo myös.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Olettaisin, vailla aiempaa M54 kokemusta, että sekä MAF- että bensansuodatin-/pumppuongelmat aiheuttaisi noita misfire-koodeja enemmän kuin yhden yksittäiselle pytylle. Pitänee kokeilla kutenkin ajella vähän MAF irti, aiheutuuko samaa nykimistä. Sekin tosin tuntuisi pääosin olevan limp moden seurausta kun tosiaan loppuu heti vikakoodin nollaamalla.
    Et oo livedataa kurkkinut? Ite ostin e46 330 takia motonetistä sen bt obd palikan ja pääsen kattomaan puhelimella kaikki mitä siellä tapahtuu ja nollaamaan koodit kun välillä tulee "too lean" tai bank 2/2 lambdan herjausta. Tosi harvoin mutta tullut pari kertaa kuitenkin. Piti lisäksi toki maksaa lisenssi 8.9e että on "kaikki" automerkit ja rajaton livedatan luku mutta alle 40e meni ja aina pääsee käsiksi kun se on aina paikallaankin

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    zener
    Tossa toisella palstalla on vastaava tilanne M54B25 kanssa ja paukuttaa mixture limit rich molemmissa bankeissa. Ja arvaappa mikä MAF sinne on laitettu..
    On hyviä. Rahat sain pois omasta.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    zener
    Tossa toisella palstalla on vastaava tilanne M54B25 kanssa ja paukuttaa mixture limit rich molemmissa bankeissa. Ja arvaappa mikä MAF sinne on laitettu..

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Misfireä se alkaa tehdä jos seos on mitä sattuu. Maffin toimintaa ite epäilisin ja vikakoodia se ei välttämättä tee
    Varmistaisin bensapumpun ja kampiakselin anturin toiminnan
    Olettaisin, vailla aiempaa M54 kokemusta, että sekä MAF- että bensansuodatin-/pumppuongelmat aiheuttaisi noita misfire-koodeja enemmän kuin yhden yksittäiselle pytylle. Pitänee kokeilla kutenkin ajella vähän MAF irti, aiheutuuko samaa nykimistä. Sekin tosin tuntuisi pääosin olevan limp moden seurausta kun tosiaan loppuu heti vikakoodin nollaamalla.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by Oksanen View Post
    Eikös ainakin joissakin M54 koneisissa ole se paineensäädin siellä suodattimella?

    Kaikissa M54:sissa taitaa olla, M52TU:ssa vielä oli bensatukilla.

    Leave a comment:


  • Oksanen
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Vastaavaa oiresettiä ei sattunut silmään muista kirjoituksista, joten pistetään jonon jatkoksi.

    Täällä yksi 260tkm ajettu M54 joka toimii ok normaalisti, alkaa satunnaisesti (kuten monella muullakin) nykimään ajossa, etenkin tasakaasulla ja isolla vaihteella/pienillä kierroksilla. Muutamien sekuntien jälkeen heittää vikavalon päälle. Vikakoodit nollaamalla herää välittömästi normaaliin eloon eikä vika yleensä tule samalla ajorupeamalla takaisin. Ongelma ei ilmene joka päivä, ja vastaavasti joinain päivinä tulee parikin kertaa. Ajot pääosin melko lyhyttä pätkää, alle 15 km ja oireet alkoi vasta pari viikkoa sitten.

    Vikakoodit luettu joka kerta, ainoa yhdistävä tekijä on jonkun tai joidenkin pyttyjen misfiret. Kerran tuli myös epäluotettavasta kierroslukutiedosta koodi mutta oletan sen olleen oire rykimisestä, kun ei ole toistunut. MAF vikakoodia antoi kunnes putsasin sen CRC MAF cleanerilla. Mitään muita vikakoodeja ei ole ollut. Misfire tullut viimeisimpänä yksinään, se on kerran ollut yhtä aikaa kahteen pyttyyn mutta yleensä vain yhteen kerrallaan (taitaa 6. pytty olla ainoa johon se ei ole tullut). Adaptaatio-arvot tsekkaamatta, pitää muistaa ensi kerralla piuhan nokassa tutkia. Tulpat on vaihdeltu muutama tkm sitten.

    Ilmeistä imuvuotoa en ole löytänyt, mutta ei ole savulla ainakaan vielä tutkittu. Se nyt varmaan kannattaisi katsoa, muita ideoita mitä katsoa?
    Olisiko mahdollista että bensapumppu, suodatin/bpaineensäädin vetelisi viimeisiään? Omassa erimerkkisessä talvikinnerissä alkoi tuleen mystistä vikaa, välillä vedot katosivat ja starttaus oli pitkä, mutta sitten taas toisinaan vedot oli tallella eikä huomannu mitään vikaa. Kunnes sitten ei enään käynyt. Vaihdoin bensansuodattimen (orkkis, 21v vanha ja 343tkm ajettu), jossa sisäänrakennettu bpaineensäädin. Säätimen imusarjalle menevästä hajuletkusta tuli bensaa eli oli korkannut. Suodattimen vaihdon jälkeen vedot kateissa ja missfireä tuli vuorotellen eri sylintereistä. Orkkis bpumppu oli ilmeisesti korahtanut tuon bpaineensäätimen takia, bpumpun vaihdolla sain vehkeet taas toimimaan. Eikös ainakin joissakin M54 koneisissa ole se paineensäädin siellä suodattimella?

    Edit: Urpo rotta oli hieman nopeempi, meni vastausta runoillessa pitkä aika

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Vastaavaa oiresettiä ei sattunut silmään muista kirjoituksista, joten pistetään jonon jatkoksi.

    Täällä yksi 260tkm ajettu M54 joka toimii ok normaalisti, alkaa satunnaisesti (kuten monella muullakin) nykimään ajossa, etenkin tasakaasulla ja isolla vaihteella/pienillä kierroksilla. Muutamien sekuntien jälkeen heittää vikavalon päälle. Vikakoodit nollaamalla herää välittömästi normaaliin eloon eikä vika yleensä tule samalla ajorupeamalla takaisin. Ongelma ei ilmene joka päivä, ja vastaavasti joinain päivinä tulee parikin kertaa. Ajot pääosin melko lyhyttä pätkää, alle 15 km ja oireet alkoi vasta pari viikkoa sitten.

    Vikakoodit luettu joka kerta, ainoa yhdistävä tekijä on jonkun tai joidenkin pyttyjen misfiret. Kerran tuli myös epäluotettavasta kierroslukutiedosta koodi mutta oletan sen olleen oire rykimisestä, kun ei ole toistunut. MAF vikakoodia antoi kunnes putsasin sen CRC MAF cleanerilla. Mitään muita vikakoodeja ei ole ollut. Misfire tullut viimeisimpänä yksinään, se on kerran ollut yhtä aikaa kahteen pyttyyn mutta yleensä vain yhteen kerrallaan (taitaa 6. pytty olla ainoa johon se ei ole tullut). Adaptaatio-arvot tsekkaamatta, pitää muistaa ensi kerralla piuhan nokassa tutkia. Tulpat on vaihdeltu muutama tkm sitten.

    Ilmeistä imuvuotoa en ole löytänyt, mutta ei ole savulla ainakaan vielä tutkittu. Se nyt varmaan kannattaisi katsoa, muita ideoita mitä katsoa?
    Misfireä se alkaa tehdä jos seos on mitä sattuu. Maffin toimintaa ite epäilisin ja vikakoodia se ei välttämättä tee
    Varmistaisin bensapumpun ja kampiakselin anturin toiminnan

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Vastaavaa oiresettiä ei sattunut silmään muista kirjoituksista, joten pistetään jonon jatkoksi.

    Täällä yksi 260tkm ajettu M54 joka toimii ok normaalisti, alkaa satunnaisesti (kuten monella muullakin) nykimään ajossa, etenkin tasakaasulla ja isolla vaihteella/pienillä kierroksilla. Muutamien sekuntien jälkeen heittää vikavalon päälle. Vikakoodit nollaamalla herää välittömästi normaaliin eloon eikä vika yleensä tule samalla ajorupeamalla takaisin. Ongelma ei ilmene joka päivä, ja vastaavasti joinain päivinä tulee parikin kertaa. Ajot pääosin melko lyhyttä pätkää, alle 15 km ja oireet alkoi vasta pari viikkoa sitten.

    Vikakoodit luettu joka kerta, ainoa yhdistävä tekijä on jonkun tai joidenkin pyttyjen misfiret. Kerran tuli myös epäluotettavasta kierroslukutiedosta koodi mutta oletan sen olleen oire rykimisestä, kun ei ole toistunut. MAF vikakoodia antoi kunnes putsasin sen CRC MAF cleanerilla. Mitään muita vikakoodeja ei ole ollut. Misfire tullut viimeisimpänä yksinään, se on kerran ollut yhtä aikaa kahteen pyttyyn mutta yleensä vain yhteen kerrallaan (taitaa 6. pytty olla ainoa johon se ei ole tullut). Adaptaatio-arvot tsekkaamatta, pitää muistaa ensi kerralla piuhan nokassa tutkia. Tulpat on vaihdeltu muutama tkm sitten.

    Ilmeistä imuvuotoa en ole löytänyt, mutta ei ole savulla ainakaan vielä tutkittu. Se nyt varmaan kannattaisi katsoa, muita ideoita mitä katsoa?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    On toiminut, mutta tuossa yks päivä muutaman minuutin parkissa seisomisen jälkeen kun käynnisti niin kävi hetken oudon täristäen ja tänään vilkasin koodit... Misfire kuutoselle. Liekköhän sitten ois puolat jo vähän heikompaan suuntaan.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ainakin luupavalta vaikuttaa, kun aikasemmin tunnosti lambda koodit tulevan melkein heti kun kävi vain hetken aikaan. Nyt sitten ihmetellään, miten reklamointi toimii motointegratorin kanssa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ehjä orggis maf vihdoin löyty, kun ensimmäinen oli rikki kokonaan. Kävin n. 20km ajelemassa ja integraattorit tuntu pysyvän alueella muutamaa satunnaista hyppyä lukuunottamatta. Tyhjäkäynnillä pyörii nyt nollan molemminpuolin ja ajossa +2-10 välillä. Eikä koko matkalla lambdan säädön ylityksestä koodeja näkynyt.
    Hyvä että tuli kuntoon

    Leave a comment:

Working...
X