Originally posted by A^A
View Post
M54 Imuvuoto ja Livedata topic II
Collapse
X
-
Onko kaikissa m54 koneissa 2 kumitulppaa tuola imusarjan päädyssä? Omasta en löytänyt kun tuon ison, vierestä lähti 2 kumiletkua eteenpäin. Tuo iso tatti olikin täysin halki
Leave a comment:
-
German auto solutionsilta saisi ainaskin oikean kokoisen o-renkaan.
Sillä disa on tiukka, mutta menee pohjaan ja on tiivis. Ostaisin sieltä koko korjaussarjan jos ei ole vielä laitettu. Samalla tulee kunnon o-rengas.
Leave a comment:
-
O-Rengas koko?
Onko O-Renkaan koko kaikissa M54 moottoreissa sama kuutiomäärästä riippumatta, eli 2.5 ja 3.0. Onko tuo O-Rengas koko saatu mistä 52mmx 2.5mm ja mitä maksoi.
Originally posted by TemeM View PostItellä nyt samanlaista vikaa kun monilla muilla, eli M54B30 sytyttelee välillä vikavalon ja nollaamalla pysyy jonkin aikaa poissa, koodit olleet aina fuel trim bank 1 ja 2, eli jostain vuotaa. Kaikki alkoi siitä kun oli toisen rempan yhteydessä ilmanputsarikoppa pois, ja samalla tarkistin Disan kunnon kun oli helposti katottavissa. Disa vaikutti ehjältä eikä tätä ennen ollut moottorin puolella koodeja ollutkaan. Löin kaiken kasaan ja jonkun ajan päästö sytty ekan kerran valo, testasin cleanerilla imuvuodot ja disan/imusarjan välinen tiiviste vuoti. Tässä vaiheessa kone ei pitänyt kuitenkaan vihellystä tai mitään. Kävin sitten etralta poimimassa 52x2.5 Viton o-renkaan minkä pitäis olla oikeen kokoinen, mutta kun disaa asensin paikoilleen niin ahdisti kohtuullisesti tuo o-rengas välissä. Nyt ei enää cleanerilla imuvuotoa tuosta kohdasta löytynyt mutta ruennut kuulumaan vihellystä, sekä jos käyttää auto pitkään tyhjäkäynnillä, syttyy vikavalo ja samat koodit löytyy. Ei ole kertaakaan tullut ajossa, vaan aina lämpimällä koneella jos on pitempään tyhjäkäynnillä. Nyt kahtoin että tuo disan tasopinta tuohon imusarjaan ei ole ihan suorassa mutta o-rengas on kokonaan sisällä ja pultit kiinni. Eli onkohan tuo vuoto nyt edelleen disassa, vai olenko rikkonut jonkun muun alipaineletkun tuota korjatessa, cleaneri ei löytänyt enää mistään vuotoa kun suihkuttelin. Tuossa vielä kuva miten tuo on
Leave a comment:
-
Originally posted by Suorakuus View PostVoiko imuvuoto aiheuttaa tuon koodin? Seokset liian laihalla ja menee lambdan raja-arvojen yli, vai onko tosiaan koko anturi paskana?
Lambdan pystyy testaamaan kun irroittaa paikaltaan mutta ei taida olla ihan 100% varma testi sekään.
Leave a comment:
-
M54B30, moottorin vikavalo sytty ja antaa koodia insufficient heat output, oxygen sensor before catalysator bank 2. Mitä mahtaa tarkoittaa?
Leave a comment:
-
Itellä nyt samanlaista vikaa kun monilla muilla, eli M54B30 sytyttelee välillä vikavalon ja nollaamalla pysyy jonkin aikaa poissa, koodit olleet aina fuel trim bank 1 ja 2, eli jostain vuotaa. Kaikki alkoi siitä kun oli toisen rempan yhteydessä ilmanputsarikoppa pois, ja samalla tarkistin Disan kunnon kun oli helposti katottavissa. Disa vaikutti ehjältä eikä tätä ennen ollut moottorin puolella koodeja ollutkaan. Löin kaiken kasaan ja jonkun ajan päästö sytty ekan kerran valo, testasin cleanerilla imuvuodot ja disan/imusarjan välinen tiiviste vuoti. Tässä vaiheessa kone ei pitänyt kuitenkaan vihellystä tai mitään. Kävin sitten etralta poimimassa 52x2.5 Viton o-renkaan minkä pitäis olla oikeen kokoinen, mutta kun disaa asensin paikoilleen niin ahdisti kohtuullisesti tuo o-rengas välissä. Nyt ei enää cleanerilla imuvuotoa tuosta kohdasta löytynyt mutta ruennut kuulumaan vihellystä, sekä jos käyttää auto pitkään tyhjäkäynnillä, syttyy vikavalo ja samat koodit löytyy. Ei ole kertaakaan tullut ajossa, vaan aina lämpimällä koneella jos on pitempään tyhjäkäynnillä. Nyt kahtoin että tuo disan tasopinta tuohon imusarjaan ei ole ihan suorassa mutta o-rengas on kokonaan sisällä ja pultit kiinni. Eli onkohan tuo vuoto nyt edelleen disassa, vai olenko rikkonut jonkun muun alipaineletkun tuota korjatessa, cleaneri ei löytänyt enää mistään vuotoa kun suihkuttelin. Tuossa vielä kuva miten tuo on
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKannattaa aloittaa vilkaisemalla auton alle onko öljyä pohjalevyissä. Jos on niin öljytikun juuressa oleva o-rengas kannattaa tarkastaa ja öljynsuodattimen jalusta. Yleisimmät vuotopaikat taitaa olla.
Suodatinjalan tiiviste on juuri uusittu. Pitää katsoa tuo öljytikku
Leave a comment:
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTämä kiinnostaa minuakin, jostain luin että pitää olla oikein kunnon imu näissä.
Tossa sattui eteen yksi joka ryystää puoli litraa öljyä satasella ja ei pöllytä tyhjäkäynnillä eikä seisomisen jälkeen.
Leave a comment:
-
Tämä kiinnostaa minuakin, jostain luin että pitää olla oikein kunnon imu näissä.
Tossa sattui eteen yksi joka ryystää puoli litraa öljyä satasella ja ei pöllytä tyhjäkäynnillä eikä seisomisen jälkeen.
Leave a comment:
-
Originally posted by |makke View PostKun ottaa M54B30 koneesta öljykorkin irti auton ollessa tyhjäkäynnillä, niin kuuluisiko siinä tuntua alipaine? Itellä ei kyllä ole. Kaasuläpälle tuleva haitariputki vuotaa ja on menossa perjantaina vaihtoon.
Kaasuläpän haitariputki ei taida vaikuttaa öljynpaineeseen mutta epätasaiseen käyntiin ja moottorin vikavalon syttymiseen.
Leave a comment:
-
Kun ottaa M54B30 koneesta öljykorkin irti auton ollessa tyhjäkäynnillä, niin kuuluisiko siinä tuntua alipaine? Itellä ei kyllä ole. Kaasuläpälle tuleva haitariputki vuotaa ja on menossa perjantaina vaihtoon.
Leave a comment:
Leave a comment: