Originally posted by Pazi88
View Post
Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKoskas on saatavilla M54 re85 ?
Tuleeko tästä täysin valmis paketti plug & play ?
Mielellään tämmöisen laittaisi oem ecun tilalle.
Originally posted by PanuR View PostMites leimaa ajatellen OBD-mittauksen kanssa, tuleeko myös tälle tuki?
Toki olen tuon tehnyt niin, että check engine ja EML valot käväsee mittaristossa kun pistää virrat päälle, ja säännöt tais olla että jos OBD2 lukijalla ei saada yhteyttä, mutta KO. valot pelaa ja päästötesti on ok, niin katsastuksen päästöjen osalta tilanne on ok. Niin periaatteessa leimasta pitäs päästä läpi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep moinen purkki on tosiaan olemassa. Tällä hetkellä toki softan puolesta kattaa lähinnä perus käytön(mikä toki monelle on jo aivan riittävästi), et ihan 1:1 vakio ecun korvaajaksi tuosta ei vielää ole. Mut raudassa on moni juttu otettu huomioon, et kunhan tässä saa softaa kirjotettua ja testattua, niin pikkuhiljaa saa kaikki ms42/43 hienoudet toimimaan speeduinossa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep moinen purkki on tosiaan olemassa. Tällä hetkellä toki softan puolesta kattaa lähinnä perus käytön(mikä toki monelle on jo aivan riittävästi), et ihan 1:1 vakio ecun korvaajaksi tuosta ei vielää ole. Mut raudassa on moni juttu otettu huomioon, et kunhan tässä saa softaa kirjotettua ja testattua, niin pikkuhiljaa saa kaikki ms42/43 hienoudet toimimaan speeduinossa
Tuleeko tästä täysin valmis paketti plug & play ?
Mielellään tämmöisen laittaisi oem ecun tilalle.
Leave a comment:
-
-
Jep moinen purkki on tosiaan olemassa. Tällä hetkellä toki softan puolesta kattaa lähinnä perus käytön(mikä toki monelle on jo aivan riittävästi), et ihan 1:1 vakio ecun korvaajaksi tuosta ei vielää ole. Mut raudassa on moni juttu otettu huomioon, et kunhan tässä saa softaa kirjotettua ja testattua, niin pikkuhiljaa saa kaikki ms42/43 hienoudet toimimaan speeduinossa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostJep, on M54b30 moottori.
Tuohon olisi jo olemassa PnP-Speeduino:
Ja Pazi88 taitaa olla taustapiruna, joten neuvojakin mahtaa löytyä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PanuR View PostMuistelen sinulla olleen M54-padalla, joten moottorinohjauksena lienee MS43?Itsekin lähdin ecujen maailmaan totaalisesta pystymetsästä muutamia kk sitten ja pienellä tutkimisella pystyy kohtuullisesti jo tekemään perusjuttuja MS4X.netin ohjeiden mukaisesti. Suuttimiksi on valikoituineet Boschin EV14 627cc (Porsche 997 GT2, valmiit arvot löytyvät MS4X), pumpuksi tankkiin tulee Walbron 240L ja käännetään kokonaan e85:lle. Myös MaxxEcun hommaaminen oli lähellä, mutta MS43 riittää yllättävän pitkälle.
Ruotsissa mm. Fekzen tekee sähköpostin kautta perusjuttuja/custom-komboja ja keskustelujen perusteella hieroo logien kautta etänä kuntoon. Lisäksi esim. EMS-Shop ilmoittaa mappaavansa MS43 ecuja ja hinnaston mukaan puolipäivää säätöä dynossa on 4900sek: https://ems-shop.se/mappning . Varmasti myös Suomessa on osaavia MS43-säätäjiä custom-komboille, mutta niitä ei niin helpolla löydä. Tulevaan projektiini liittyen otan varmaan Fekzeniltä softan.
Olen myös löytänyt yhden M54B30 ESS:n remmisetin softan ja sen perusteella noiden viriputkien valmissoftat eivät kovinkaan tee vaikutusta. Esim. kuormituksen skaalaukset on tehty hiukan oikomalla vapari -> ahdettu -muutoksessa:
Kuva1
Kuva2
Kuva3
G-powerin ohjelmaa koitettiin tuossa joskus availla mutta homma jäi kesken kaikessa häsläyksessä täällä päässä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTätä pitää selvitellä. Oma ymmärrystaso näissä on täysi N0LLa (0) niin pitää turvautua kyselyyn
Mistäs sitä alkaisi sitten suuttimia kyselemään ja maxxekua ohjelmalla, ohjelmahan pitää tehdä alusta loppuun customina.
Ruotsissa mm. Fekzen tekee sähköpostin kautta perusjuttuja/custom-komboja ja keskustelujen perusteella hieroo logien kautta etänä kuntoon. Lisäksi esim. EMS-Shop ilmoittaa mappaavansa MS43 ecuja ja hinnaston mukaan puolipäivää säätöä dynossa on 4900sek: https://ems-shop.se/mappning . Varmasti myös Suomessa on osaavia MS43-säätäjiä custom-komboille, mutta niitä ei niin helpolla löydä. Tulevaan projektiini liittyen otan varmaan Fekzeniltä softan.
Olen myös löytänyt yhden M54B30 ESS:n remmisetin softan ja sen perusteella noiden viriputkien valmissoftat eivät kovinkaan tee vaikutusta. Esim. kuormituksen skaalaukset on tehty hiukan oikomalla vapari -> ahdettu -muutoksessa:
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTuolla rahalla siihen kannattaa pistää maxxecu ja isommat suuttimet, niin saa sen e85 muutoksen (ihan flex fuel anturilla) sekä säädöllä oikeasti hyötyäkin siitä, kun ahdettu. Eikä tarvi joka muutoksen jälkeen lähetellä G-powerin suuntaan tukkoa rahaa että laittakaas uutta softaa mulle.
Mistäs sitä alkaisi sitten suuttimia kyselemään ja maxxekua ohjelmalla, ohjelmahan pitää tehdä alusta loppuun customina.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEdit: ynnäilin että 1500-2000€ maksaisi re85 muutos joten ei maksa vaivaa, mieluummin pistän rahan uuteen ecu ohjelmaan, cooleriin ja hihnapyörään jolla saa tehoa nostettua riittävästi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kmn View PostJees, tuossa G-Powerin setissä on varmasti jotkut suuttimet mukana.
Kannattais nyt selvittää mitkä ne on (ellei ole tiedossa) ja valita siitä vaikka kapasiteetiltaan 50% isommat. Sitten vaan eFlexFuel kiinni ja vetoja.Miinuksena, että bensaa ei tuon jälkeen kannata tankata enää lainkaan, koska suuttimien koko muuttui ja alkuperäinen ohjelma ei ole niille optimoitu, mutta E85:n polttoainemäärän saa kyllä säädettyä tuolla eFlexFuelilla kohdalleen.
Voisin väittää, että Plus-versio riittää tuohon käyttöön. Lopulta se on kuitenkin itsestään kiinni, kuinka tarkalle haluaa optimoida. Tuota MAF:n tai lambdan kytkyä itse boxiin en katso tuommosessa ratkaisussa tuovan merkittävää lisäarvoa (etenkään jos pystyy monitoroimaan AFR jotenkin muuten, esim lambda-arvon OBD-väylästä). Sen sijaan Pro-version säätöominaisuudet on paremmat ja niille laskisin tuon lisäarvon.
EDIT: Sanotaan nyt sekin, että omaan vessaan oon tuota Pro-settiä kaavaillut, mutta mun tapauksessa pitäisi ensin hieroa 98:lle kartat kohdalleen kunnolla ensin. E85 ajaminen tietysti edellyttäis, että olis suuttimet vaihdettu ja bensalinjat kunnossa, joka taas puhuu jo suoraa sen puolesta, että parempi olis säätää suoraa E85:lle koko vehje ilman mitään turhaa flexfuel kikkailua.
EDIT2: Ja sitten..... E85:llä tässä saisi tehonlisäystä kyllä juu, mutta ottaen huomioon suuttimista ja säätämisestä koituvat kulut ja jatkuvasta tankkaamisesta koituva vitutus, niin todennäköisesti totean, että säädetään suoraa vaan bensalle.Auto kuluttaa jo 98-oktaanista polttoainetta niin järjettömiä määriä, että tuossa oikeasti saisi pystyttää teltan pumpun viereen.
Edit: ynnäilin että 1500-2000€ maksaisi re85 muutos joten ei maksa vaivaa, mieluummin pistän rahan uuteen ecu ohjelmaan, cooleriin ja hihnapyörään jolla saa tehoa nostettua riittävästi.Last edited by BMW525Xda; 25-09-2020, 11:46.
Leave a comment:
-
-
Jees, tuossa G-Powerin setissä on varmasti jotkut suuttimet mukana.
Kannattais nyt selvittää mitkä ne on (ellei ole tiedossa) ja valita siitä vaikka kapasiteetiltaan 50% isommat. Sitten vaan eFlexFuel kiinni ja vetoja.Miinuksena, että bensaa ei tuon jälkeen kannata tankata enää lainkaan, koska suuttimien koko muuttui ja alkuperäinen ohjelma ei ole niille optimoitu, mutta E85:n polttoainemäärän saa kyllä säädettyä tuolla eFlexFuelilla kohdalleen.
Voisin väittää, että Plus-versio riittää tuohon käyttöön. Lopulta se on kuitenkin itsestään kiinni, kuinka tarkalle haluaa optimoida. Tuota MAF:n tai lambdan kytkyä itse boxiin en katso tuommosessa ratkaisussa tuovan merkittävää lisäarvoa (etenkään jos pystyy monitoroimaan AFR jotenkin muuten, esim lambda-arvon OBD-väylästä). Sen sijaan Pro-version säätöominaisuudet on paremmat ja niille laskisin tuon lisäarvon.
EDIT: Sanotaan nyt sekin, että omaan vessaan oon tuota Pro-settiä kaavaillut, mutta mun tapauksessa pitäisi ensin hieroa 98:lle kartat kohdalleen kunnolla ensin. E85 ajaminen tietysti edellyttäis, että olis suuttimet vaihdettu ja bensalinjat kunnossa, joka taas puhuu jo suoraa sen puolesta, että parempi olis säätää suoraa E85:lle koko vehje ilman mitään turhaa flexfuel kikkailua.
EDIT2: Ja sitten..... E85:llä tässä saisi tehonlisäystä kyllä juu, mutta ottaen huomioon suuttimista ja säätämisestä koituvat kulut ja jatkuvasta tankkaamisesta koituva vitutus, niin todennäköisesti totean, että säädetään suoraa vaan bensalle.Auto kuluttaa jo 98-oktaanista polttoainetta niin järjettömiä määriä, että tuossa oikeasti saisi pystyttää teltan pumpun viereen.
Last edited by kmn; 25-09-2020, 10:45.
Leave a comment:
-
Leave a comment: