memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Onkohan tuota jotain estettä miksi ei toimisi E85:sen kanssa, onko liian erilaista kuin kiisseli: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4550...-jarjestelmiin Ei olisi hinnalla pilattu enää. :think

    Varmaan toimii lisälämmittimen kanssa. Moottorin polttoainelinjaan saattaa olla liian pienet reiät. Tehokaan tuskin riittää kun virtaus on hieman kovempi kuin lisälämppärissä.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Onkohan tuota jotain estettä miksi ei toimisi E85:sen kanssa, onko liian erilaista kuin kiisseli: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4550...-jarjestelmiin Ei olisi hinnalla pilattu enää. :think

    Muutenkin Moponetissä on hyvään hintaan (-50%) nyt E85-muutossarjoja jos sellaista joku vielä kaipaa.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Romraiderin loggeria koittanut saada pelaamaan mutta ilmeisesti ei löydä com porttia, omalla koneella siis piuha on com1. Kartat on kyllä hyvin ”tontilla”, moottori käyttäytyy vähintäänkin yhtä hyvin kuin alkuperäisenä, kulutuskin on järkevä ja antaa hyvin tehoa kun käskee mutta olisihan se toki kiva päästä kattomaan mitä siellä oikeasti tapahtuu :think

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Varmaan sitäkin joo (tämä oli ensimmäinen vaihto missä on ajettu koko vaihtoväli pelkällä E85:sella), mutta kyllä tuossa varmasti on kondenssivettäkin kun on harmillisen paljon tullut nyt pätkäajoa tänä syksynä. Noo, täytyy penarin kanssa jatkossa näillä kilometrimäärillä vaihdella öljyt reilun puolen vuoden välein, possussa riittää harvempi väli.
    e85 vetää öljyn sävyn sinne rusehtavaan, ja pidemmän käytön jäljiltä punaseen. Ei sinällään mikään ongelma, ite olen ajanut 20tkm:kin samoilla öljyillä. Puhtaampana ne pysyy kuin bensalla, happamuus voi vahemmiten alkaa syövyttämään paikkoja mutta ainakaan itsellä ei ole ollut vielä sen suhteen mitään ongelmia.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Onko ihan normaalia että tolla uusimmalla xml määritystiedostolla jotkut bensakartat näyttää ihan erilaisilta mitä esim. v0.43 määrityksillä? Kulutusmittarin sain nyt näyttämään lähes oikein kun laitoin romraiderilla fuel gauge scaling factorit tappiin ja mittariston salavalikosta kalibrionnit tappiin isoimmalle. Taitaa tarvita muuhun säätöön tota vanhempaa määritystiedostoa että ei mee ite ihan sekasin

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Varmaan sitäkin joo (tämä oli ensimmäinen vaihto missä on ajettu koko vaihtoväli pelkällä E85:sella), mutta kyllä tuossa varmasti on kondenssivettäkin kun on harmillisen paljon tullut nyt pätkäajoa tänä syksynä. Noo, täytyy penarin kanssa jatkossa näillä kilometrimäärillä vaihdella öljyt reilun puolen vuoden välein, possussa riittää harvempi väli.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Pääsi E46:sessa vähän ölynvaihtoväli venähtämään, jouluaattona (jep ) tuli viimeksi vaihdettua ja nyt sitten reipas 10000km myöhemmin tänään. Aika ruskeaa velliä oli jo öljyt (Mobil Super 3000 x1) joten täytyypä jatkossa olla tarkempana että ei ihan noin paljon tule kilsoja vaihtovälillä.
    Se ruskea on koneen sisältä irronnutta likaa, jos kyseessä ekat öljyt etanolilla.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Pääsi E46:sessa vähän ölynvaihtoväli venähtämään, jouluaattona (jep ) tuli viimeksi vaihdettua ja nyt sitten reipas 10000km myöhemmin tänään. Aika ruskeaa velliä oli jo öljyt (Mobil Super 3000 x1) joten täytyypä jatkossa olla tarkempana että ei ihan noin paljon tule kilsoja vaihtovälillä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Antautuihan se bensapumppu lopulta. Kilsoja mittarissa reilu 300tkm ja vaikutti alkuperäiseltä pumpulta joten kesti mielestäni enemmän kuin hyvin. Reilu vuosi pelkästään etanolilla ajettu, sitä ennen puoli vuotta seoksilla. Hyllystä tilalle Walbro F10000302, valmistaja ainakin lupailee kestävän etanolia. Hankin tuon valmiiksi jo hyllyyn kun vaihdoin suuttimet. Ihan siksi, että pumppu piti välillä ääntä jo ennen etanolille vaihtamista. 300tkm on mielestäni kyllä hyvä suoritus bensapumpulle. Vakio pumpun kehikko E39:ssä vaati pientiä modausta, mutta helppo asennus. Tuo pumppu on paljon pienempi vrt. vakiopumppu, niin jotain siihen ympärille on laitettava ettei heilu siellä vapaasti. Pienellä tutkimisella (PE) Polyeteeni kestää hyvin etanolia ja bensaa. Putkieristeet on usein tätä, joten sopiva pala putkieristettä ja pumppu istuu tukevasti kehikossa. Todella hiljainen pumppu.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Eepä mittää
    Last edited by naikou; 10-11-2020, 07:53.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Mitenköhän ms41 purkista sais kulutusmittari signaalin muutettua vastaamaan totuutta? Nyt näyttää aivan liian optimistisia lukemia kun 3.5x isommat suuttimet paikallaan, rr foorumilta jotain löysin mut Lontoon murteella en ihan hiffannut mistä pitää mennä muuttamaan bittejä

    Tuli ajettua 400km maantie/mutkapätkä/Stadin keskusta roadtrippi ahdetulla m52b25 ja ajotietokone näyttää reilu 3L keskikulutusta vaikka todellisuudessa saa tankata n.10€ per 100km RE85:sta.
    Uusimmasta RomRaider määrityksestä löytyy Fuel Economy Gauge - Scaling Factor. Kerrot sen numero 3.5:llä jos suuttimet on 3.5 vakiota isommat

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Kulutusmittari

    Mitenköhän ms41 purkista sais kulutusmittari signaalin muutettua vastaamaan totuutta? Nyt näyttää aivan liian optimistisia lukemia kun 3.5x isommat suuttimet paikallaan, rr foorumilta jotain löysin mut Lontoon murteella en ihan hiffannut mistä pitää mennä muuttamaan bittejä

    Tuli ajettua 400km maantie/mutkapätkä/Stadin keskusta roadtrippi ahdetulla m52b25 ja ajotietokone näyttää reilu 3L keskikulutusta vaikka todellisuudessa saa tankata n.10€ per 100km RE85:sta.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Ainakin vipecissä, linkissä ja ecumasterissa saa kyllä obd:n kautta dataa näihin yleismallisiin dasheihin. Vaatii vaan liittimen oston ja johdot tietty siihen.
    Jep tätä tuolla obd2 tuella yleensä tarkoitetaan.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 14:42.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by PanuR View Post
    Maxxecun M54-plugin setissä mainitaan OBDII-tuesta, mutta ainostaan seuraavasti Feature Listissä: "CAN bus for expansion modules, OEM vehicle CAN, OBDII". Tiedä sitten mitä tuolla tarkoittavat ja jos joku tosissaan ostamassa niin lienee hyvä varmistaa.
    Aftermarket ecuissa yleensä tommonen oem can tuki tarkottaa että mittaristossa toimii kierrosluku jne. Jutut ja OBD2 tuki yleensä tarkottaa että nämä OBD pid kyselyt joissa kerrotaan kierrosluku, ahtopaine jne. toimii. Eli saa sitä kautta yleismallin obd2 dashejä ja muuta käytettyä. Obd2 saastelaite testi on sit oma lukunsa, mikä ei liity tohon reaaliaikaiseen obd2 dataan mitenkään. Itse en ole super tarkkaan maxxecuun tutustunu, mut en ole kyllä kuumlu aftermarket ecuista joissa katsastuksen obd2 testi menis läpi. Voin toki olla väärässäkin.

    Tämän testin huijaaminen ok:ksi, nyt ei oo kovin haastavaa, mut sit kun ruvetaan myymään ecuja jne. siinä tulee sitten vastuukysymykset ja muut et onko se testitulos validi jne.
    Last edited by Pazi88; 29-09-2020, 19:42.

    Leave a comment:

Working...
X