Mulle tuli merkintä: "Ajoneuvoon asennettu vaatimustenmukaisuuden täyttymiseksi ohjelmistopäivitys etanolille."
Joo tosiaan pari vuotta sitten oli kyllä helppoa vrt. tämäpäivä. En nyt oikein ymmärrä miksi tästä pitää näin vaikeata tehdä, vai oliko tämä nyt vaan inssistä kiinni. Eikö se kuitenkin olisi tarkoitus saada ihmiset tekemään näitä muutoksia ja ajamaan viinalla.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että millä konttorilla käytit?
Mulle tuli merkintä: "Ajoneuvoon asennettu vaatimustenmukaisuuden täyttymiseksi ohjelmistopäivitys etanolille."
Joo tosiaan pari vuotta sitten oli kyllä helppoa vrt. tämäpäivä. En nyt oikein ymmärrä miksi tästä pitää näin vaikeata tehdä, vai oliko tämä nyt vaan inssistä kiinni. Eikö se kuitenkin olisi tarkoitus saada ihmiset tekemään näitä muutoksia ja ajamaan viinalla.
Mulla sama homma eli auton oma purkki vaan säädetty viinalle ja se sekä hyväksytty käytönaikainen päästömittaus konttorilla riitti mutta siitäkin on jo aikaa ku sen katsastin
Edit: niin ja otteeseen tuli maininta jotenkin näin että ”ajoneuvon päästö ja kulutustiedot vastaa alkuperäistä muuttamatonta ajoneuvoa”
Höh, ei mulle ainakaan nikoteltu muutoskatsastuksessa pari kesää sitten ton Possun kanssa yhtään, siinä siis ei ole mitään flex-antureita, kartta vaan ajettu dynolla viinalle, säädettävä aftermarket moottorinohjaus tokikin. Otteeseen tuli joku maininta että "moottorinohjainlaite muutettu" tms. :think
Edit. Ja siis ihan itse asensin, moottorinohjaus toki ihan kaupallinen tekele.
En oo kyl tänä vuonna. Mut on se aina ollu vähän nyhertämistä, kun ei oo kaupallinen muutossatsi ollu taikka ei oo millään firmalla teetetty muutosta. Vaan on sit vähän siihen malliin runoiltu että ammattilainen tehny, kun kuulemma trafille ei kelpaa että "tein itse ja säästin"
Onkos kukaan täällä käynyt muutoskatsaastamassa tänä vuonna? Itsellä meni tunti konttorilla muutoskatsastin. Ei millään meinannut saada kun ei ollut mikään virallinen muutossarja / hyväksytty ohjelma. Pari vuotta sitten homma meni paperitöineen alle vartissa..
Kesällä ostin, eFlexPlus, eli pitäisi olla säädettävissä eFlexApilla tai eFlexTunerilla.
Nämä suuttimet on olleet oikein hyvät M54B30 kanssa: Bosch EV14 028015812. Bolt-on M54 moottoriin. Näille löytyy netistä deadtimet yms. tarpeelliset tiedot ja hintaa koko sarjalla on päälle satkun, esim. aerolla on kohtuu hintaisena:
Jos ajaa koko ajan re85:llä niin nuo eFlex-palikat on turhia.
Laittaa suoraan 30% isommat suuttimet ja antaa moottorinohjauksen lambdakorjauksen hoitaa etanolipitoisuuden muutokset. On helpoin ja halvin tapa muuttaa auto etanolille.
Leave a comment: