memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HTK12
    replied
    Originally posted by Agee- View Post
    Ihan mielenkiinnosta kysyn että millä konttorilla käytit?
    Kuurnan Autokatsastuksella kävin. Terho ei kyllä ollut töissä

Leave a comment:

• Agee-
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mulle tuli merkintä: "Ajoneuvoon asennettu vaatimustenmukaisuuden täyttymiseksi ohjelmistopäivitys etanolille."

Joo tosiaan pari vuotta sitten oli kyllä helppoa vrt. tämäpäivä. En nyt oikein ymmärrä miksi tästä pitää näin vaikeata tehdä, vai oliko tämä nyt vaan inssistä kiinni. Eikö se kuitenkin olisi tarkoitus saada ihmiset tekemään näitä muutoksia ja ajamaan viinalla.
    Ihan mielenkiinnosta kysyn että millä konttorilla käytit?

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Mulle tuli merkintä: "Ajoneuvoon asennettu vaatimustenmukaisuuden täyttymiseksi ohjelmistopäivitys etanolille."

Joo tosiaan pari vuotta sitten oli kyllä helppoa vrt. tämäpäivä. En nyt oikein ymmärrä miksi tästä pitää näin vaikeata tehdä, vai oliko tämä nyt vaan inssistä kiinni. Eikö se kuitenkin olisi tarkoitus saada ihmiset tekemään näitä muutoksia ja ajamaan viinalla.

Leave a comment:

• naikou
    replied
    Mulla sama homma eli auton oma purkki vaan säädetty viinalle ja se sekä hyväksytty käytönaikainen päästömittaus konttorilla riitti mutta siitäkin on jo aikaa ku sen katsastin

Edit: niin ja otteeseen tuli maininta jotenkin näin että ”ajoneuvon päästö ja kulutustiedot vastaa alkuperäistä muuttamatonta ajoneuvoa”
    Last edited by naikou; 05-12-2022, 16:38.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Höh, ei mulle ainakaan nikoteltu muutoskatsastuksessa pari kesää sitten ton Possun kanssa yhtään, siinä siis ei ole mitään flex-antureita, kartta vaan ajettu dynolla viinalle, säädettävä aftermarket moottorinohjaus tokikin. Otteeseen tuli joku maininta että "moottorinohjainlaite muutettu" tms. :think

Edit. Ja siis ihan itse asensin, moottorinohjaus toki ihan kaupallinen tekele.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    En oo kyl tänä vuonna. Mut on se aina ollu vähän nyhertämistä, kun ei oo kaupallinen muutossatsi ollu taikka ei oo millään firmalla teetetty muutosta. Vaan on sit vähän siihen malliin runoiltu että ammattilainen tehny, kun kuulemma trafille ei kelpaa että "tein itse ja säästin"

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Onkos kukaan täällä käynyt muutoskatsaastamassa tänä vuonna? Itsellä meni tunti konttorilla muutoskatsastin. Ei millään meinannut saada kun ei ollut mikään virallinen muutossarja / hyväksytty ohjelma. Pari vuotta sitten homma meni paperitöineen alle vartissa..

Leave a comment:

• Juho_
    replied
    Kiitos! Laitan itekki tilaukseen heti ensi viikolla

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Hyvä löytö, tuo olisi varmaan ihan passeli omaan M52B28TU:nkin M54B30:n imusarjalla ryyditettynä.

Leave a comment:

• energy
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Kesällä ostin, eFlexPlus, eli pitäisi olla säädettävissä eFlexApilla tai eFlexTunerilla.
    Nämä suuttimet on olleet oikein hyvät M54B30 kanssa: Bosch EV14 028015812. Bolt-on M54 moottoriin. Näille löytyy netistä deadtimet yms. tarpeelliset tiedot ja hintaa koko sarjalla on päälle satkun, esim. aerolla on kohtuu hintaisena:

Itse tilasin vielä halvemmalla muualta, niin taisi jäädä 112e hintaa posteineen koko sarjalle

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Jos ajaa koko ajan re85:llä niin nuo eFlex-palikat on turhia.

Laittaa suoraan 30% isommat suuttimet ja antaa moottorinohjauksen lambdakorjauksen hoitaa etanolipitoisuuden muutokset. On helpoin ja halvin tapa muuttaa auto etanolille.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Joo, kun on tuo versio mitä pystyy itse säätämään niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa laittaa sopivasti isommat suuttimet.

Leave a comment:

• MPV
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Mikä versio eFlexfuelista? Periaatteessa kai ainakin vähän isompituottoisten suutinten asennus pitäisi olla ihan ok.
    Kesällä ostin, eFlexPlus, eli pitäisi olla säädettävissä eFlexApilla tai eFlexTunerilla.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Mikä versio eFlexfuelista? Periaatteessa kai ainakin vähän isompituottoisten suutinten asennus pitäisi olla ihan ok.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Juu suuttimet loppuu kesken. Ei auta kuin isommat, mut en tiiä miten onnistuu eflexfuelin kanssa.

Leave a comment:

Working...
X