memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MPV
    replied
    Mulla on M54B30 koneeseen asennettuna eFlexFuelin etanolianturillinen muutossarja, ja pelkällä E85:lla on ajeltu jo noin kymppitonni. Kännykkäsoftan perusteella polttoaineen etanolipitöisuus pyörii siinä 78% tienoilla. Muuten toimii ihan kivasti, mutta yhdessä tilaanteessa tuosta saa vikakoodin päälle.

    Jos kiihdyttää kaasu pohjassa kolmosella lähelle punarajaa, niin muutossarja ilmoittaa vikakoodia "Suuttimien kapasiteetti väliaikaisesti riittämätön". Toisin sanoen, suuttiemien aukioloaika ko tilanteessa 100%. Onko kyseessä vika vai ominaisuus?

    Polttoainesuodatin vaihdettu ihan vasta, polttoainepumppu on noin 30tkm ajettu Pierburg. Harvoinpa sitä normaaliajossa tarvii noin revittää, mutta mielestäni toimivasssa kokonaisuudessa ei tuossakaan tilanteessa vikakoodia saisi tulla.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kyllähän niitä tahtoo sitten lähempänä nollaa ja alle olla onglemia saada käyntiin, mutta kunnolla säädettynä ne on aika minimaalisia.
    Juu en usko yhtään, ettäkö toimis moitteetta viileämmällä kelillä. Mut väliäkös tuolla. Ratin napista näpyttelee sitten vaan toisen kartan ja tankkaa bensaa tankkiin.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Omalla kohdalla ongelmia ei ole ollut edes pikkupakkasilla että lähteekö ekalla käyntiin mutta eipä oikein vastaa kaasuun kunnolla ennen kuin lämpömittari on noussut reilusti sinisen alueen yli eli olisko jotain 40 jäähdytysnesteen lämpötila, muutamia kertoja yritetty säätää kylmäkäyntiä mutta menny vaa huonommaksi aina

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kyllähän niitä tahtoo sitten lähempänä nollaa ja alle olla onglemia saada käyntiin, mutta kunnolla säädettynä ne on aika minimaalisia.

    Ja kunnollisen lämppärin (siis letku- tai oikea vesitilaan tuleva lohkolämmitin, ei mikään silitysrauta lohkon kyljessä tai öljypohjan alla) kanssa ei niitäkään vähäisiä ongelmia vaikka ei olisi säädettykään kunnolla.

    Leave a comment:


  • Sepposetae
    replied
    No mulla alkoi nyt temppuilemaan, tänäänkin jäi vasta kolmannella yrityksellä käyntiin. Toisaalta johan nyt olikin melko kylmä ilma, +8
    MHD:n E85-ohjelma sisällä, mutta voi tietysti joku muu paikka oireilla myös.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kyllähän niitä tahtoo sitten lähempänä nollaa ja alle olla onglemia saada käyntiin, mutta kunnolla säädettynä ne on aika minimaalisia.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Sepposetae View Post
    Joko on esiintynyt kylmäkäynnistyserikoisuuksia?
    Ei minkäänlaisia. Pari semmosta semi-lämpöstä käynnistystä lähtenyt vähän rykäsemällä, mutta muuten ei mitään mainittavaa eroa. Paitsi tietyst puhtia on enemmän ja tankatessa vituttaa vähemmän vihreät arvot.

    Leave a comment:


  • Sepposetae
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Just viime viikolla hankin tuon MHD:n Super-lisenssin ja niinpä tuo käyttis pauhaa nykysin puhtaalla E85 ihan MHD:n OTS kartalla.
    Joko on esiintynyt kylmäkäynnistyserikoisuuksia?

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Tankille-appia on tullut itse käytettyä puhelimessa. RE85 on ST1:sen markkinointinimi heidän jätteistä valmistetulle E85:selleen. E85 sellaisenaan voi olla jätteistä tai maailmalla tyypillisimmin esim. maissista valmistettua. Käytön kannalta sinänsä valmistustavalla ei ole merkitystä.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Mistä kannattaa katsoa etanoliasemien päivän hintaa?

    Ja mitä eroa on RE85 ja E85, ei mitään?

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Just viime viikolla hankin tuon MHD:n Super-lisenssin ja niinpä tuo käyttis pauhaa nykysin puhtaalla E85 ihan MHD:n OTS kartalla. Ei siis mikään teho-softa varsinaisesti, mut sen 400hv ne kai noilla lupaa.. Dunno, se nyt ei tässä ollut pääpointtikaan, kun käyttiksestä puhutaan.

    Ei nyt siis liity varsinaisesti mihinkään flexfuel touhuu mitään, mut pitipä nyt lätistä ku kerran aihetta sivuaa.

    Aikaisemmin ollut kulutus meidän ajolla noin 12,8l/100km. Nyt on näyttänyt noin 16l/100km, joten ei kulutuskaan noussut kummoisesti. Tuosta voi sitte laskea, minkä verran tulee säästöä, kun hintaero pumppubensan ja E85 välillä on kohta euron litraa kohti. Tietysti jos kokoajan olis polkemassa, niin varmasti menis lientä eri tavalla.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Jos on suoraan palotilaan ruiskuttava järjestelmä niin ei se etanolia kauan kestä, n54 virittäjätkin ajaa jollain seoksella eli imeisesti kun kp pumppu ei ”raakaa” re85 kestä
    Kestää ja voi ajaa huoletta. Kapasiseetti ei vaan riitä isoilla tehoilla.

    Leave a comment:


  • M-ERiMiEs
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Aina oppii uutta Ei ole tainnut eflexfuel-sarjaa tullut vielä semmoista mikä toimis suoraruiskun kanssa?
    Ei mutta esim MHD ja BM3 kautta saa flex fuelin ainakin f/g-sarjan N55, S55 ja osaan B58.

    Leave a comment:


  • Venom
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Jos on suoraan palotilaan ruiskuttava järjestelmä niin ei se etanolia kauan kestä, n54 virittäjätkin ajaa jollain seoksella eli imeisesti kun kp pumppu ei ”raakaa” re85 kestä
    Aikaisempi N54 moottorinen kulkine toimi 100% E85:lla hienosti, varmaan jonkun 30tkm siihen etanolilla tuli kilsoja.. Ja tällä hetkellä S55 toimii myös täysin E85:lla tai 98:lla tahi millä tahansa niiden sekoituksella

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Aina oppii uutta Ei ole tainnut eflexfuel-sarjaa tullut vielä semmoista mikä toimis suoraruiskun kanssa?

    Leave a comment:

Working...
X