Mulla on M54B30 koneeseen asennettuna eFlexFuelin etanolianturillinen muutossarja, ja pelkällä E85:lla on ajeltu jo noin kymppitonni. Kännykkäsoftan perusteella polttoaineen etanolipitöisuus pyörii siinä 78% tienoilla. Muuten toimii ihan kivasti, mutta yhdessä tilaanteessa tuosta saa vikakoodin päälle.
Jos kiihdyttää kaasu pohjassa kolmosella lähelle punarajaa, niin muutossarja ilmoittaa vikakoodia "Suuttimien kapasiteetti väliaikaisesti riittämätön". Toisin sanoen, suuttiemien aukioloaika ko tilanteessa 100%. Onko kyseessä vika vai ominaisuus?
Polttoainesuodatin vaihdettu ihan vasta, polttoainepumppu on noin 30tkm ajettu Pierburg. Harvoinpa sitä normaaliajossa tarvii noin revittää, mutta mielestäni toimivasssa kokonaisuudessa ei tuossakaan tilanteessa vikakoodia saisi tulla.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
Originally posted by Pazi88 View PostKyllähän niitä tahtoo sitten lähempänä nollaa ja alle olla onglemia saada käyntiin, mutta kunnolla säädettynä ne on aika minimaalisia.
Leave a comment:
-
-
Omalla kohdalla ongelmia ei ole ollut edes pikkupakkasilla että lähteekö ekalla käyntiin mutta eipä oikein vastaa kaasuun kunnolla ennen kuin lämpömittari on noussut reilusti sinisen alueen yli eli olisko jotain 40 jäähdytysnesteen lämpötila, muutamia kertoja yritetty säätää kylmäkäyntiä mutta menny vaa huonommaksi aina
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKyllähän niitä tahtoo sitten lähempänä nollaa ja alle olla onglemia saada käyntiin, mutta kunnolla säädettynä ne on aika minimaalisia.
Ja kunnollisen lämppärin (siis letku- tai oikea vesitilaan tuleva lohkolämmitin, ei mikään silitysrauta lohkon kyljessä tai öljypohjan alla) kanssa ei niitäkään vähäisiä ongelmia vaikka ei olisi säädettykään kunnolla.
Leave a comment:
-
-
No mulla alkoi nyt temppuilemaan, tänäänkin jäi vasta kolmannella yrityksellä käyntiin. Toisaalta johan nyt olikin melko kylmä ilma, +8
MHD:n E85-ohjelma sisällä, mutta voi tietysti joku muu paikka oireilla myös.
Leave a comment:
-
-
Kyllähän niitä tahtoo sitten lähempänä nollaa ja alle olla onglemia saada käyntiin, mutta kunnolla säädettynä ne on aika minimaalisia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sepposetae View PostJoko on esiintynyt kylmäkäynnistyserikoisuuksia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kmn View PostJust viime viikolla hankin tuon MHD:n Super-lisenssin ja niinpä tuo käyttis pauhaa nykysin puhtaalla E85 ihan MHD:n OTS kartalla.
Leave a comment:
-
-
Tankille-appia on tullut itse käytettyä puhelimessa. RE85 on ST1:sen markkinointinimi heidän jätteistä valmistetulle E85:selleen. E85 sellaisenaan voi olla jätteistä tai maailmalla tyypillisimmin esim. maissista valmistettua. Käytön kannalta sinänsä valmistustavalla ei ole merkitystä.
Leave a comment:
-
-
Mistä kannattaa katsoa etanoliasemien päivän hintaa?
Ja mitä eroa on RE85 ja E85, ei mitään?
Leave a comment:
-
-
Just viime viikolla hankin tuon MHD:n Super-lisenssin ja niinpä tuo käyttis pauhaa nykysin puhtaalla E85 ihan MHD:n OTS kartalla. Ei siis mikään teho-softa varsinaisesti, mut sen 400hv ne kai noilla lupaa.. Dunno, se nyt ei tässä ollut pääpointtikaan, kun käyttiksestä puhutaan.
Ei nyt siis liity varsinaisesti mihinkään flexfuel touhuu mitään, mut pitipä nyt lätistä ku kerran aihetta sivuaa.
Aikaisemmin ollut kulutus meidän ajolla noin 12,8l/100km. Nyt on näyttänyt noin 16l/100km, joten ei kulutuskaan noussut kummoisesti. Tuosta voi sitte laskea, minkä verran tulee säästöä, kun hintaero pumppubensan ja E85 välillä on kohta euron litraa kohti.Tietysti jos kokoajan olis polkemassa, niin varmasti menis lientä eri tavalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostJos on suoraan palotilaan ruiskuttava järjestelmä niin ei se etanolia kauan kestä, n54 virittäjätkin ajaa jollain seoksella eli imeisesti kun kp pumppu ei ”raakaa” re85 kestä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostJos on suoraan palotilaan ruiskuttava järjestelmä niin ei se etanolia kauan kestä, n54 virittäjätkin ajaa jollain seoksella eli imeisesti kun kp pumppu ei ”raakaa” re85 kestä
Leave a comment:
-
-
Aina oppii uuttaEi ole tainnut eflexfuel-sarjaa tullut vielä semmoista mikä toimis suoraruiskun kanssa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: