memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wespa
    replied
    Paljon paremmalta se E85:sen vanhan viinan haju omaan nenään tuntuu kuin sama kone bensalla, saati sitten joku mustaa pukkaava kiisseli.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    E85 auton haju kammottava?

    Tuota en ymmärrä.. alkoholistille voi olla kyllä herkkää, varsinkin jos äsken startattu kylmänä.

    Yleensä pidin kyllä hajurakoa takanatulevaan, nyt mulla on diesel, mutta minun takapuskurissa ei ole jonoa.
    Last edited by jluoma; 20-04-2023, 19:08.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Eikös tuo ole perusteltua nimittäin kun ajaa e85 auton perässä niin se haju on todella kammottava. Itsekin haluisin flexfuel kittini käyttöön että vois ajaa jollain 30% seoksella hellepäivinä mutta oikeen kukaan ole ollut halukas sitä asentamaan. Itsellä taas ei luotto omaan tekemiseen riitä siihen että alkaisin toimivasta autosta pilkkoa polttoaineletkuja ja sähköjohtoja.
    30% seokselle ei tarvitse flexfuel-kittiä koska käynnistys onnistuu vielä samoilla säädöillä kuin bensallakin ja noin 99% lambda-ohjatuista laitteista sopeutuu 25% etanolipitoisuuksiin suoraan tehtaan jäljiltä. Itseasiassa 30% E85-blendi laihentaa seosta noin 10% että varmaan 99% ilman lambda-ohjaustakin olevista laitteista pelaa moisella ilman muita säätöjä aivan ongelmitta, etanolilisäys parantaa seoksen syttyvyyttä siinä määrin että vaikka olisi sytytysrajalaihalla bensalla viinalla jatkaminen ei huononnna tilannetta. E85:llä pakokaasut toki haisee etikalle silloin kun käy kylmänä niin rikkaalla seoksella että palamaton seos tiivistyy pakoputkeen. Lämpöisenä ei haise millekään jos kaikki kunnossa.
    Last edited by naukkis; 20-04-2023, 19:02.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Ainkaan eFlexFuelin kitin asennuksessa E46:seen ei tarvinnut katkaista yhtään ainoata sähköjohtoa tai polttoaineletkua. Sähköt meni liitin littimeen ja polttoaineletkussa sama homma. On täysin palautettavissa alkuperäiseksi, mikäli niin haluaa.
    Kyllä, juuri näin, M43 ja M54 e46:set molemmat oli e85:sella toimivia. Tosin itse kyllä katkaisin bensaletkun, koska se tuntui helpoimmalta tavalta laittaa etanolisensori väliin.
    Uuden letkun kun laittoi tilalle niin on takaisin alkuperäinen.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Eikös tuo ole perusteltua nimittäin kun ajaa e85 auton perässä niin se haju on todella kammottava. Itsekin haluisin flexfuel kittini käyttöön että vois ajaa jollain 30% seoksella hellepäivinä mutta oikeen kukaan ole ollut halukas sitä asentamaan. Itsellä taas ei luotto omaan tekemiseen riitä siihen että alkaisin toimivasta autosta pilkkoa polttoaineletkuja ja sähköjohtoja.
    Ainkaan eFlexFuelin kitin asennuksessa E46:seen ei tarvinnut katkaista yhtään ainoata sähköjohtoa tai polttoaineletkua. Sähköt meni liitin littimeen ja polttoaineletkussa sama homma. On täysin palautettavissa alkuperäiseksi, mikäli niin haluaa.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Täällä painettu flexifuelilla talven aikana vikat 15tkm vailla huolen häivää. Kovimmilla pakkasilla 5l 98:a tankkiin niin ei tarvitse sahata pitkään käymään. Käytännössä pelkällä viinalla koko talvi.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Perinteisesti e85:n huonoudesta on ollu kovaäänisimpiä ne jotka ei oo metriäkään sillä ajanu
    Eikös tuo ole perusteltua nimittäin kun ajaa e85 auton perässä niin se haju on todella kammottava. Itsekin haluisin flexfuel kittini käyttöön että vois ajaa jollain 30% seoksella hellepäivinä mutta oikeen kukaan ole ollut halukas sitä asentamaan. Itsellä taas ei luotto omaan tekemiseen riitä siihen että alkaisin toimivasta autosta pilkkoa polttoaineletkuja ja sähköjohtoja.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Te joilla on säädettävä ecu E85:n kanssa, oletteko koskeneet transient fuel -asetuksiin? Onko oikea olettamus että E85 haihtuu bensaa herkemmin seinämiltä yms., jolloin noita transient-säätöjä voisi kokeilla veivata "pienemmälle"?

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Viimeiset auto- ja polttoaineveropöljä Heikki Kuitusen virittämät miinat alkaa olla deaktivoitu. Pyörikööt haudassaan...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Perinteisesti e85:n huonoudesta on ollu kovaäänisimpiä ne jotka ei oo metriäkään sillä ajanu

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Kappas, vaihteeksi jotain fiksuakin uudistusta: https://www.is.fi/autot/art-2000009451878.html


    Ei tosin sillä että itseä koskettaisi kun ei ole mitään insentiiviä noin uusia autoja muutenkaan ostaa, mutta toki isossa kuvassa hyvä juttu. Kommenteissa toki tuttuun tapaan vähintään 95% kirjoittajista pihalla kuin lintulauta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Noin kuukausi meni hakemuksen teosta, niin muuntotuki oli tilillä.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Juu eipä tästä polttoaineesta oo ollu vuosiin enää hyötyä säästö mielessä mutta turboautojen virittelyssä ihan kätevä

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by hezekiel View Post
    Olikos se vieläpä niin että muuntotukea ei tällä hetkellä makseta?

    Maksetaan, hakuaika vissiin päättymässä tämän kuun lopussa: https://www.traficom.fi/fi/asioi-kan...-112022-alkaen

    Leave a comment:


  • hezekiel
    replied
    Mulla on talvikäyttiksenä tuollainen 90-luvun alun 2-litrainen perus bensakinneri. Hanskalokerossa on pyörinyt syksystä asti uudet suuttimet jotka on noin 25% vakiota virtaavammat, jäi yli jostain edellisestä ei-toteutuneesta projektista. Ei olisi iso homma vaihtaa ne varsinkin kun nyt työmatkan molemmissa päissä myydään jo E85:ttä. Vilkaisu tämänhetkisiin polttoaineen hintoihin ei vain oikein motivoi (95: 1.81€ ja E85: 1.57€). Olikos se vieläpä niin että muuntotukea ei tällä hetkellä makseta?

    Leave a comment:

Working...
X