memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scitso
    replied
    M62B44 olis aikomus asentaa eflex sarja. Onks tästä kokemuksia.
    Eniten kiinnostaa et eihän tarvii alkuperäisiä johtoja tuhota?
    Ja riittääkö sarja johdossa mitta että saa fiksusti asennettua?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by exhaust View Post
    Helppo/käyttäjäystävällinen ratkaisu olisi hyvä. Vieläkö on tuon muuntotuen onnistuu saamaan vai loppuiko rahat valtiolta?

    Bensapumppu on kertaalleen vaihdettu. Onkohan paremmin etanolia kestavä vai mikä ongelma noissa tulee?

    Onko öljynvaihtoväliä syytä lyhentää tai etsiä eri tyyppistä öljyä?
    Bensapumpun kanssa se etanoli antaa sille 300tkm/20v vanhalle pumpulle usein sen viimeisen voitelun, niin siksi moni suosittaa sen vaihtamista. Jos on vaihdettu, niin ei sitten mitään. Kyllähän öljyissä olisi hyvä olla se API SN luokitus, eli luokitus etanolipolttoaineelle. Se paljonko on vaihtoväli riippuu niin monesta asiasta, että siihen on paha sanoa. Jos tulee paljon pätkä-ajoa niin olisi hyvä lyhentää. Jos taas maantiellä ajaa pääsääntöisesti pidempää matkaa, niin ihan hyvin joku perus 10-15tkm vaihtoväli.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by exhaust View Post
    Helppo/käyttäjäystävällinen ratkaisu olisi hyvä. Vieläkö on tuon muuntotuen onnistuu saamaan vai loppuiko rahat valtiolta?
    muistaakseni olen tältä foorumilta lukenut, että sitä muuntotukea jatkettiin:think.

    Leave a comment:


  • exhaust
    replied
    Helppo/käyttäjäystävällinen ratkaisu olisi hyvä. Vieläkö on tuon muuntotuen onnistuu saamaan vai loppuiko rahat valtiolta?

    Bensapumppu on kertaalleen vaihdettu. Onkohan paremmin etanolia kestavä vai mikä ongelma noissa tulee?

    Onko öljynvaihtoväliä syytä lyhentää tai etsiä eri tyyppistä öljyä?

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Jos helpolla haluaa päästä niin vaikkapa eFlexfuel on ihan asiallinen kampe, omaa kokemusta on sekä E46:sen että E39:n kanssa. Varaudu vaihtamaan bensapumppu myös joko ennaltaehkäisevästi tai vähintäänkin melko pian E85:sen käyttöönoton jälkeen jos on vielä orkkis.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Neljäkuuteen saa romraiderilla värkättyy etanoli softan, edullisempi vaihtoehto kuin nuo flexfuel sarjat mut miinuspuolena ettei bensalla voi sitten ajaa paitsi hätätapauksessa(testattu on )

    Leave a comment:


  • exhaust
    replied
    Nyt kun nämä polttoaineiden hinnat alkavat olla riittävän korkeat on tullut aika miettiä E85 tankkaamista.
    Mikä näistä toimittajista lienee nykyisin parhaasta päästä (eFlexfuel, fuel flex finland, jne)? Sopivin Bimmeriin E46 M54B25?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Elpailee View Post
    Onko näin että n53 moottorille ei löydy etanolikonversiota? eflexfuel sivuilta ainakin auton tyypin valinnan jälkeen kertoo ettei toistaiseksi löydy sopivaa pakettia. Onkohan kukaan tehnyt etanolimuutosta tuolle koneelle? Se ei vielä valjennut vaan itelle mikä peruste on nostaa etanolin hintaa samassa suhteessa kuin muidenkin polttoaineiden hintaa, sekoitevelvoitteen tullessa ja tarkoituksena rankaista kansalaisia fossiilisten polttoaineiden käytöstä.
    Suoraruiskutusmoottori, siksi siihen ei saa muutossarjaa

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Polttoaineet on aina hinnoiteltu siten ettei jollain tietyllä aineella ajamisesta ole suurta taloudellista hyötyä paitsi tietenkin dieseli siinä tapauksessa jos auto on jonkun yrityksen nimissä ja jotkut köyhät kylähullut ajelee löpölläkin sitä santun autoa.

    Etanolilla ajamisesta voi näilläkin hinnoilla hyötyä jotain pientä lähinnä matka-ajossa, pystyy jollain lambda 1.04 seoksella ajaa RE85:sella, siis tasakaasulla 60-100km/h. Sellaisella bensa auton flexfuel muutossarjalla ei kulje ainakaa laihalla seoksella

    E: eli noin 8snt/litra tekee voittoa jos säädöt kunnossa
    Last edited by naikou; 07-04-2022, 22:39.

    Leave a comment:


  • Elpailee
    replied
    Flexfuelia n53:een?

    Onko näin että n53 moottorille ei löydy etanolikonversiota? eflexfuel sivuilta ainakin auton tyypin valinnan jälkeen kertoo ettei toistaiseksi löydy sopivaa pakettia. Onkohan kukaan tehnyt etanolimuutosta tuolle koneelle? Se ei vielä valjennut vaan itelle mikä peruste on nostaa etanolin hintaa samassa suhteessa kuin muidenkin polttoaineiden hintaa, sekoitevelvoitteen tullessa ja tarkoituksena rankaista kansalaisia fossiilisten polttoaineiden käytöstä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ihuhtaka View Post
    oho. Miksiköhän mulla tulee tommosta mössöä? Viestiä kirjoittaessa näkyy ääkköset ihan hienosti.

    En ole keksinyt mitään muuta syytä etanolin hinnalle kuin ihan pelkkä voiton maksimointi. Kurja juttu.
    Yleinen ongelma tuo tekstin sekaisin meneminen, jos ei ole ruksia kohdassa remember me. Ongelma liittyy koodaukseen ja ilmeisesti esiintyy, jos selain kirjautuu ulos foorumilta keskenkaiken ja joutuu kirjautumaan uudestaan. Tästä on foorumilla keskustelua.

    Leave a comment:


  • ihuhtaka
    replied
    oho. Miksiköhän mulla tulee tommosta mössöä? Viestiä kirjoittaessa näkyy ääkköset ihan hienosti.

    En ole keksinyt mitään muuta syytä etanolin hinnalle kuin ihan pelkkä voiton maksimointi. Kurja juttu.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    On tuo tekstimössö vaan rasittavaa lukea mutta selvisin!
    ST1 on saanut kaikenmaailman hölynpölyrahoituksia lähes 400MILJOONAA EUROA kun Ohisalo eli ST1 ukon vaimo oli ministerinä. Eiköhän kyseessä ole 110% ahneus.
    Jos tuosta älyttömän suuresta korruptiosta olisi jääty kiinni, ja vankilaan niin ehkä firmalla olisi jotain häpyä, vaan eipä ole.

    Leave a comment:


  • ihuhtaka
    replied
    Onko jollekkin selvinnyt vaikuttaako tuohon etanolin älyttömän hinnan nousuun mikään muu kun tekijä kun vapaiden markkinoiden mahdollisuus hinnoitella tuotteensa miten lystää? ST1 tuottaa etanolia Suomessa syntyvästä jätteestä. RE85:ssa öljystä jalostettua bensiiniä on sen 15-20%. Öljyn hinnan nousun ei pitäisi merkittävästi vaikuttaa tuotteen valmistuskuluihin. ST1 mainostaa lisäkai tuottavansa etanolin hyvin lähellä jätteen syntysijoja, joten merkittävää logistiikaa jätteen kuljettamisesta ei pitäisi syntyä. Toki etanoli pitää kuskata sitten asemille ja logistiikan kustannukset on riippuvaisia öljyn hinnasta. Vetääkö ST1 nyt vaan isompaa tuottoa välistä. Melkein pari vuotta on ollut suurinpiirtein +/-0 ajaa etanolilla kun syöttöä on sen 30% enemmän. Sama homma taas kun etanoli pomppas lähellele 1.8euroa/litra. Harmi, sillä tässä olisi kyllä potentiaalia nyt kotimaiseen polttoaineeseen.

    edit: koitin editoida mössönä olleet ääkköset pois.
    Last edited by ihuhtaka; 12-03-2022, 21:35.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Joo, tuntuu että kovin paljoa päälle 200000km ei mene yksikään orkkispumppu ainakaan 2000-luvun taitteen bensabemmeissä, ajeli sitten bensalla tai E85:llä. Kokemuksesta voin todeta että ei ole yhtään kiva jännittää pääseekö kotia asti kun tuolla tien päällä viimeisiään vetelevä pumppu alkaa yhtäkkiä tökkiä.
    Jossain vaiheessa mulla olikin seuraava pumppu jo ostettuna kontissa + vaihtoon tarvittavat työkalut. E46:seen se on vartin homma, kun on harjoitellut. Mutta sitten kuitenkin investoin ihan oikeesti hyvään etanolinkestävään.

    Nyt mulla on diesel. Väsyin siihen leikkimiseen. Etanolilla voi ajaa, mutta hinnassa pitäisi tukea enemmän.

    Leave a comment:

Working...
X