M62B44 olis aikomus asentaa eflex sarja. Onks tästä kokemuksia.
Eniten kiinnostaa et eihän tarvii alkuperäisiä johtoja tuhota?
Ja riittääkö sarja johdossa mitta että saa fiksusti asennettua?
Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
Originally posted by exhaust View PostHelppo/käyttäjäystävällinen ratkaisu olisi hyvä. Vieläkö on tuon muuntotuen onnistuu saamaan vai loppuiko rahat valtiolta?
Bensapumppu on kertaalleen vaihdettu. Onkohan paremmin etanolia kestavä vai mikä ongelma noissa tulee?
Onko öljynvaihtoväliä syytä lyhentää tai etsiä eri tyyppistä öljyä?
Leave a comment:
-
-
Helppo/käyttäjäystävällinen ratkaisu olisi hyvä. Vieläkö on tuon muuntotuen onnistuu saamaan vai loppuiko rahat valtiolta?
Bensapumppu on kertaalleen vaihdettu. Onkohan paremmin etanolia kestavä vai mikä ongelma noissa tulee?
Onko öljynvaihtoväliä syytä lyhentää tai etsiä eri tyyppistä öljyä?
Leave a comment:
-
-
Jos helpolla haluaa päästä niin vaikkapa eFlexfuel on ihan asiallinen kampe, omaa kokemusta on sekä E46:sen että E39:n kanssa. Varaudu vaihtamaan bensapumppu myös joko ennaltaehkäisevästi tai vähintäänkin melko pian E85:sen käyttöönoton jälkeen jos on vielä orkkis.
Leave a comment:
-
-
Neljäkuuteen saa romraiderilla värkättyy etanoli softan, edullisempi vaihtoehto kuin nuo flexfuel sarjat mut miinuspuolena ettei bensalla voi sitten ajaa paitsi hätätapauksessa(testattu on)
Leave a comment:
-
-
Nyt kun nämä polttoaineiden hinnat alkavat olla riittävän korkeat on tullut aika miettiä E85 tankkaamista.
Mikä näistä toimittajista lienee nykyisin parhaasta päästä (eFlexfuel, fuel flex finland, jne)? Sopivin Bimmeriin E46 M54B25?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Elpailee View PostOnko näin että n53 moottorille ei löydy etanolikonversiota? eflexfuel sivuilta ainakin auton tyypin valinnan jälkeen kertoo ettei toistaiseksi löydy sopivaa pakettia. Onkohan kukaan tehnyt etanolimuutosta tuolle koneelle? Se ei vielä valjennut vaan itelle mikä peruste on nostaa etanolin hintaa samassa suhteessa kuin muidenkin polttoaineiden hintaa, sekoitevelvoitteen tullessa ja tarkoituksena rankaista kansalaisia fossiilisten polttoaineiden käytöstä.
Leave a comment:
-
-
Polttoaineet on aina hinnoiteltu siten ettei jollain tietyllä aineella ajamisesta ole suurta taloudellista hyötyä paitsi tietenkin dieseli siinä tapauksessa jos auto on jonkun yrityksen nimissä ja jotkut köyhät kylähullut ajelee löpölläkin sitä santun autoa.
Etanolilla ajamisesta voi näilläkin hinnoilla hyötyä jotain pientä lähinnä matka-ajossa, pystyy jollain lambda 1.04 seoksella ajaa RE85:sella, siis tasakaasulla 60-100km/h. Sellaisella bensa auton flexfuel muutossarjalla ei kulje ainakaa laihalla seoksella
E: eli noin 8snt/litra tekee voittoa jos säädöt kunnossaLast edited by naikou; 07-04-2022, 22:39.
Leave a comment:
-
-
Flexfuelia n53:een?
Onko näin että n53 moottorille ei löydy etanolikonversiota? eflexfuel sivuilta ainakin auton tyypin valinnan jälkeen kertoo ettei toistaiseksi löydy sopivaa pakettia. Onkohan kukaan tehnyt etanolimuutosta tuolle koneelle? Se ei vielä valjennut vaan itelle mikä peruste on nostaa etanolin hintaa samassa suhteessa kuin muidenkin polttoaineiden hintaa, sekoitevelvoitteen tullessa ja tarkoituksena rankaista kansalaisia fossiilisten polttoaineiden käytöstä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ihuhtaka View Postoho. Miksiköhän mulla tulee tommosta mössöä? Viestiä kirjoittaessa näkyy ääkköset ihan hienosti.
En ole keksinyt mitään muuta syytä etanolin hinnalle kuin ihan pelkkä voiton maksimointi. Kurja juttu.
Leave a comment:
-
-
oho. Miksiköhän mulla tulee tommosta mössöä? Viestiä kirjoittaessa näkyy ääkköset ihan hienosti.
En ole keksinyt mitään muuta syytä etanolin hinnalle kuin ihan pelkkä voiton maksimointi. Kurja juttu.
Leave a comment:
-
-
On tuo tekstimössö vaan rasittavaa lukea mutta selvisin!
ST1 on saanut kaikenmaailman hölynpölyrahoituksia lähes 400MILJOONAA EUROA kun Ohisalo eli ST1 ukon vaimo oli ministerinä. Eiköhän kyseessä ole 110% ahneus.
Jos tuosta älyttömän suuresta korruptiosta olisi jääty kiinni, ja vankilaan niin ehkä firmalla olisi jotain häpyä, vaan eipä ole.
Leave a comment:
-
-
Onko jollekkin selvinnyt vaikuttaako tuohon etanolin älyttömän hinnan nousuun mikään muu kun tekijä kun vapaiden markkinoiden mahdollisuus hinnoitella tuotteensa miten lystää? ST1 tuottaa etanolia Suomessa syntyvästä jätteestä. RE85:ssa öljystä jalostettua bensiiniä on sen 15-20%. Öljyn hinnan nousun ei pitäisi merkittävästi vaikuttaa tuotteen valmistuskuluihin. ST1 mainostaa lisäkai tuottavansa etanolin hyvin lähellä jätteen syntysijoja, joten merkittävää logistiikaa jätteen kuljettamisesta ei pitäisi syntyä. Toki etanoli pitää kuskata sitten asemille ja logistiikan kustannukset on riippuvaisia öljyn hinnasta. Vetääkö ST1 nyt vaan isompaa tuottoa välistä. Melkein pari vuotta on ollut suurinpiirtein +/-0 ajaa etanolilla kun syöttöä on sen 30% enemmän. Sama homma taas kun etanoli pomppas lähellele 1.8euroa/litra. Harmi, sillä tässä olisi kyllä potentiaalia nyt kotimaiseen polttoaineeseen.
edit: koitin editoida mössönä olleet ääkköset pois.Last edited by ihuhtaka; 12-03-2022, 21:35.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostJoo, tuntuu että kovin paljoa päälle 200000km ei mene yksikään orkkispumppu ainakaan 2000-luvun taitteen bensabemmeissä, ajeli sitten bensalla tai E85:llä. Kokemuksesta voin todeta että ei ole yhtään kiva jännittää pääseekö kotia asti kun tuolla tien päällä viimeisiään vetelevä pumppu alkaa yhtäkkiä tökkiä.
Nyt mulla on diesel. Väsyin siihen leikkimiseen. Etanolilla voi ajaa, mutta hinnassa pitäisi tukea enemmän.
Leave a comment:
-
Leave a comment: