Vanha topic tuli täyteen, jatkot täällä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
Käynnistyminen alkoi hieman vaikeutua, +5C ja käynnistyi 3-5 yrityksellä. 1/3 kun laitoin 98 joukkoon, niin lähtee taas kerrasta.
M43-sella ajoin kyllä läpi talven e85:sella ilman erityistä mainittavaa, mutta tämä nykyinen näköjään herkempi.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
-
-
Originally posted by jluoma View PostKäynnistyminen alkoi hieman vaikeutua, +5C ja käynnistyi 3-5 yrityksellä. 1/3 kun laitoin 98 joukkoon, niin lähtee taas kerrasta.
M43-sella ajoin kyllä läpi talven e85:sella ilman erityistä mainittavaa, mutta tämä nykyinen näköjään herkempi.
Tässä miettinyt vähän tuon 540 muuttamista etanolille. Minkälaisilla seoksilla tuolla pystyy ajamaan ilman muutoksia? Pystyykö tuota saamaan paremmin toimimaan isommilla seoksilla etanolia, jos vaihtaa isommat suuttimet (nro?).e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Jep, eflexfuel.
Ehkä se vielä menis pelkällä e85:sellakin, mutta auton pitää olla luotettava. En halua joutua tilanteeseen, että tankki on täynnä, ja auto kieltäytyy käynnistymästä sillä mitä siellä on.
Tämä eflexfuel yrittää olla fiksu ja säästää sen minkä voi.
M43:sessa mulla oli ebaysta löydetty tsekkiläinen tekele. Se vain yksinkertaisesti syötti enemmän välittämättä mistään muusta. Ja se toimi talvellaki, tiedä sitten johtuuko eri koneesta vai eri boksista.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
No kyllähän seokset pitää viinallakin olla oikein. Jos kone käy aivan liian rikkaalla, niin voi huuhdella öljykalvon pois, jolloin voitelu kärsii ja kone alkaa kulumaan. Eli joku äly siinä olisi hyvä olla. Varsinkin kun se RE85 etanoli pitoisuuskin voi vaihdella kohtuu reilusti.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Auton oma dme säätää seosta kuten ennenkin, tuo +XX% korotus vaan auttaa että säätövara riittää.
Sen pitäisi osata kylmäkäynnistyskin ongelmitta moottorin lämpötilan mukaan.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Niin, tietystihän talvikaudella voi tankata bensaakin, ja jatkaa maailman parantamista sitten keväällä.
Johan se eflexfuel olis lentäny kauan sitten, jos se ihan tosissaan ajamista haittaisi.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostOnko joku onnistuneesti hakenut Trafilta muutostukea, kun ei käytetä valmista E85-muutossarjaa vaan esim aftermarket ECUa? Lakiteksti ei kovin spesifisti sano, miten muutos pitää tehdä ja todeta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostOn onnistunut ihan itse orggis moottorinohjausta käpälöimällä ja suuttimet vaihtamalla saada muutos tuki et eiköhän se onnistu aftermakrt ecullakin.
Comment
-
-
E39 2003 automaatti 525
Mitäs käytännössä ja teoriassa ecun arvot, moottorin arvot, ovat erilaiset kun ajaa 98 vs 60%95 + 40% RE85?
Ja muut vaikutukset tekniikkaan yms?
Itse en ole huomannut n.1000km ajossa kuin että ihan täyskiihtyvyys mielestäni ihan hieman laiskistunut. Normaaliin ja omaan ajoon ei merkitystä.
En ole säätänyt tai tarkistanut ajotietokoneen kulutusmittausta. Eli on yhtä oikein tai väärin ollut kokoajan.
Ekalla tankkauksella yritin katsoa tutulla reitillä maantieajossa n.300km kulutuksen nousua. Tietokone väitti sen olevan n.0,7L. Eli 7,0 - 7,7
Nyt tässä sekalaisajossa on tietokoneen näyttämä käytännössä sama 45km/h ja 12L/100km. Toki tieteellinen se ei ole ja tietysti vähäisempi energia nostaa kulutusta väkisten. Mutta tuo 12L/100km sekalaisessa kertoo kuitenkin että nousu ei ole litroja, vähäinen tuntuma vielä autoon mutta mielestäni sekalaisessa ei mene alle kympin.
Comment
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostE39 2003 automaatti 525
Mitäs käytännössä ja teoriassa ecun arvot, moottorin arvot, ovat erilaiset kun ajaa 98 vs 60%95 + 40% RE85?
Ja muut vaikutukset tekniikkaan yms?
Itse en ole huomannut n.1000km ajossa kuin että ihan täyskiihtyvyys mielestäni ihan hieman laiskistunut. Normaaliin ja omaan ajoon ei merkitystä.
En ole säätänyt tai tarkistanut ajotietokoneen kulutusmittausta. Eli on yhtä oikein tai väärin ollut kokoajan.
Ekalla tankkauksella yritin katsoa tutulla reitillä maantieajossa n.300km kulutuksen nousua. Tietokone väitti sen olevan n.0,7L. Eli 7,0 - 7,7
Nyt tässä sekalaisajossa on tietokoneen näyttämä käytännössä sama 45km/h ja 12L/100km. Toki tieteellinen se ei ole ja tietysti vähäisempi energia nostaa kulutusta väkisten. Mutta tuo 12L/100km sekalaisessa kertoo kuitenkin että nousu ei ole litroja, vähäinen tuntuma vielä autoon mutta mielestäni sekalaisessa ei mene alle kympin.
Ajelin viime talven e90:llä (N54 JB4) erilaisilla e85 seoksilla. Näytti siltä, että 100% e85 nosti siinä kulutusta teorian mukaisen ~30%, mutta esim 25-50% e85 ei vaikuttanut työmatka-ajossa juurikaan kulutukseen.
e36 (M52 eFlexFuel) taas kuluttaa teorian mukaisesti enemmän koko ajan.
Luulen kuitenkin, että e90:lläkin kulutuslisä oli kokoajan se sama teorian mukainen, mutta ero oli vain illuusio ja johtui siitä että tarkkailin kulutusta ja ajoin alitajuisesti siistimmin.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTaitaa riippua aika paljon teknisestä ratkaisusta, autosta ja ajotyylistä. Kulutuslukemia ei kannata vertailla lyhyillä ajomatkoilla. Pienetkin muutokset ajotyylissä kun vaikuttavat merkittävästi kulutukseen, mutta keskiarvoistuvat pois pitemmällä matkalla.
Ajelin viime talven e90:llä (N54 JB4) erilaisilla e85 seoksilla. Näytti siltä, että 100% e85 nosti siinä kulutusta teorian mukaisen ~30%, mutta esim 25-50% e85 ei vaikuttanut työmatka-ajossa juurikaan kulutukseen.
e36 (M52 eFlexFuel) taas kuluttaa teorian mukaisesti enemmän koko ajan.
Luulen kuitenkin, että e90:lläkin kulutuslisä oli kokoajan se sama teorian mukainen, mutta ero oli vain illuusio ja johtui siitä että tarkkailin kulutusta ja ajoin alitajuisesti siistimmin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ajotyylin vaikutusta voi minimoida, jos on vakio työmatka isoa tietä, ja säätää vakkarin täsmälleen samaan nopeuteen.
Tokihan enemmän menee toisenlaisessa ajossa, mutta ensimmäisenä kai kiinnostaa, että paljonko polttoaineen vaihto pelkästään muuttaa kulutusta, ja sitten yrittää suhteuttaa sitä muihin asioihin.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
Comment