Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by muuris View Post
    Onko joku onnistuneesti hakenut Trafilta muutostukea, kun ei käytetä valmista E85-muutossarjaa vaan esim aftermarket ECUa? Lakiteksti ei kovin spesifisti sano, miten muutos pitää tehdä ja todeta.
    Originally posted by Pazi88 View Post
    On onnistunut ihan itse orggis moottorinohjausta käpälöimällä ja suuttimet vaihtamalla saada muutos tuki et eiköhän se onnistu aftermakrt ecullakin.
    Miten muutoskatsastus näiden omavalmisteiden kanssa?
    Mitäs muutostukihakemukseen olisi fiksua laittaa tälläisessä tapauksessa?
    Last edited by Muurahainen; 18-06-2019, 12:45.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11092
      • Oulu

      Ihan on laitettu että säädetty ammattilaisen/ammattitasoisen harrastajan toimesta käymään e85:llä ja vaihdettu isommat suuttimet tms.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1833
        • Karjaa

        Tilasin nyt sitten tuon sovittimen kaveriksi suomalaiselta kauppiaalta Walbron 450 E85 -pumpun kun hinta oli sopiva, toivottavasti ei hirveästi liitinten kanssa askartelua vaadi E46:seen. :think Tulviiko "yli" muuten pumppua vaihtaessa jos tankki on reilusti yli puolillaan, muttei kuitenkaan täynnä? Mietin vain että joutuuko sieltä laskemaan vähän pois ennen vaihtorumban aloittamista..
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • jluoma
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 685
          • Lappeenranta

          Originally posted by Wespa View Post
          Tilasin nyt sitten tuon sovittimen kaveriksi suomalaiselta kauppiaalta Walbron 450 E85 -pumpun kun hinta oli sopiva, toivottavasti ei hirveästi liitinten kanssa askartelua vaadi E46:seen. :think Tulviiko "yli" muuten pumppua vaihtaessa jos tankki on reilusti yli puolillaan, muttei kuitenkaan täynnä? Mietin vain että joutuuko sieltä laskemaan vähän pois ennen vaihtorumban aloittamista..

          Olisin sitä mieltä, että ei. Bensaletkusta luultavasti työntää vähän, vaikka linja olisi käytetty paineettomaksi irrottamalla bensapumpun sulake moottorin käydessä.

          Nyt olen kai kaikkiaan 5-kertaa vaihtanut bensapumpun E46:seen, harjoituksen myötä nopeutuu varikkotoiminta.

          Uusi tiiviste kannattaa olla joka kerta kun aukoo, käytetty kovettunut ei tiivisty kunnolla. Yhden kerran hätäpäissään senkin virheen tehnyt...
          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

          Comment

          • Yrkesman
            BTCF Member
            • Jul 2004
            • 43
            • Turku

            Originally posted by Wespa View Post
            Tilasin nyt sitten tuon sovittimen kaveriksi suomalaiselta kauppiaalta Walbron 450 E85 -pumpun kun hinta oli sopiva, toivottavasti ei hirveästi liitinten kanssa askartelua vaadi E46:seen. :think Tulviiko "yli" muuten pumppua vaihtaessa jos tankki on reilusti yli puolillaan, muttei kuitenkaan täynnä? Mietin vain että joutuuko sieltä laskemaan vähän pois ennen vaihtorumban aloittamista..
            En tiedä miten uudemmassa E46ssa on, mutta ainakin tossa mun 98vm autossa walbro 450 lykkää niin paljon tyhjäkäynnillä polttoainetta , että bensanpaine ei pysy 3.5barissa vaan nousee.
            E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1833
              • Karjaa

              Bensalla vai E85:sella? Mikä kone?
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • Yrkesman
                BTCF Member
                • Jul 2004
                • 43
                • Turku

                Originally posted by Wespa View Post
                Bensalla vai E85:sella? Mikä kone?
                E85 ja 2.8L. Mulla tuo paineennousu johtuu joko bpaineensäätimen pienestä reiästä tai sitten siitä tankissa olevasta siirtolinjasta jossa on kanssa todella pieni reikä. Itsellä kun on säädettävä moottorinohjaus, niin laitoin PWM säätimen bpumpulle.
                Last edited by Yrkesman; 21-06-2019, 09:55.
                E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  Täytyykin raportoida tänne, että E-vac venttiilillä alkoi vesihöyryt kulkea pakoputken kautta mäelle. Enää ei tarvii tyhjentää huohotinta joka toinen päivä. Mulla on turbon imuputkessa samalla periaatteella toimiva systeemi, mutta sen tekemä alipainen kovemmalla ahtopaineella alkaa olla jopa liikaa. Saattaa olla, että kuristan tuota ja laitan kannesta toisen huohotuksen sinne imuputkeen. Jäätävä höyrypilvi tuolta tulee, kun tyrkkää auton tulille

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1833
                    • Karjaa

                    Laita joko tänne tai possufoorumille muutama kuva tuosta systeemistäsi. Onko sulla ajo pääasiassa pikkuräppäilyä kylillä, vai kertyykö vettä noin paljon matka-ajossakin? :think
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      Tässähän tämä, omasta ei tullut otettua suuremmin kuvia. Lohkon kyljestä suora linja tuonne putkeen.



                      Mun venttiili tuli tarvikemotilta (on muuten ollu erittäin asiallista palvelua). Tämän hetken setupissa toimii tosi hyvin. Edellisen kerran tuota kokeiltaessa ei tullut mitään valtavaa alipainetta, mutta meni ne viinahöyryt silloinkin iloisesti putkeen. Nyt tuntuu suorastaan imevän sen nesteen. Sitä vettä tulee kyllä paljon. Mulla tulee ajettua vähän kaikenlaista ajoa. Pitkää ja lyhyttä. Kylmästartti +15c kelissä tekee ainakin 0,5-1dl vettä huohottimeen. Kylmemmällä kelillä selvästi enemmän. Imuputkeen ei viitti tuollaista määrää nestettä työntää, saattaa jo turbon siivetkin tykätä kyttyrää, jos se ryystää sinne kovemmassa vedossa desin lientä.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Miten muutoskatsastus näiden omavalmisteiden kanssa?
                        Mitäs muutostukihakemukseen olisi fiksua laittaa tälläisessä tapauksessa?
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Ihan on laitettu että säädetty ammattilaisen/ammattitasoisen harrastajan toimesta käymään e85:llä ja vaihdettu isommat suuttimet tms.
                        Uudemmissa sitten pussukkatestiä tiedossa. Traficom sekoilee uusissa näiden kanssa ihan huolella.

                        P.s. F34 12tkm pelkällä etskulla ilman ongelmia. Kokeiltu myös ilman esilämmitystä -25c ja käymään läksi
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Janzki View Post
                          Uudemmissa sitten pussukkatestiä tiedossa. Traficom sekoilee uusissa näiden kanssa ihan huolella.

                          P.s. F34 12tkm pelkällä etskulla ilman ongelmia. Kokeiltu myös ilman esilämmitystä -25c ja käymään läksi
                          Trafin sivulta tuosta pussitestistä luinkin. Ei tosin kosketa minua kun liikun niin vanhoilla kikkareilla.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Eihän noita 1.1.2007 jälkeen käyttöönotettuja ole mitään järkeä alkaa muutoskatsastamaan etanolille.. Tekee vaan muutoksen ja ajaa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Eihän noita 1.1.2007 jälkeen käyttöönotettuja ole mitään järkeä alkaa muutoskatsastamaan etanolille.. Tekee vaan muutoksen ja ajaa.
                              Ei niin, tästä olikin vain ristiriitaista lausuntoa trafilta ja nyt vähän mietitty pitäisikö ihan kiusallakin viedä asiaa eteenpäin kun ei virkamiehet tunnu käsittävän mokaansa
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1833
                                • Karjaa

                                Ei mennyt taas ihan niin kuin Strömsössä, niinkuin vähän ennakkoon pelkäsinkin niin näköjään M3:sen pumppu on aika paljon luihumpi kuin perusmallien, vai mistä lie tämä melkoinen kokoero juontaa juurensa:





                                Attached Files
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎