Raportoikaa sit tänne miten uudet kynttilät toimineet
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
Originally posted by Wespa View PostKylmäkäynnistys voi vähän helpottua kun laittaa aavistuksen isommalla kärkivälillä olevat tulpat. Myös pykälää vakiota kylmemmät tulpat voi etanolilla ajellessa laittaa huoletta.
Mulla on tuon Stuttgartilaisen kanssa vaikeahkon kylmäkäynnistymisen takia testissä nyt tällaiset, saas nähdä ovatko ihan käärmeöljyä: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...tulpat-fi.html
Comment
-
-
Kyllä se huono startti johtuu jostain muusta kuin tulpista (tästä on ihan omakohtaisia kokemuksia tämän ajokauden ajalta). Ei muuta ku debuggaamaan asetuksia. Nyt kun setuppi on kunnossa, lähtee lähes tulpalla kuin tulpalla samalla tavalla tulille. Mulla vika löytyi ruiskutuksen ajoituksesta, tk-venttiilin duty cyclestä, ennakosta, prime pulsesta, cranking fuelista ja crank enrichmentistä. Dwellikin voi vaikuttaa, mutta mun ei tarvinut kajota siihen. Muuttujia on paljon ja kaikki vaikuttaa kaikken. Eniten kuitenkin tuo sopan ruiskutuksen ajoitus. Se viina täytyy saada menemään sylinteriin venttiilin avautuessa, että koneen ei tarvii imuroida viinoja märiltä imukanavan seiniltä.Last edited by Juppe; 18-08-2019, 12:03.
Comment
-
-
Joo, sekventiaalinen on. Sitten täytyy noita muita mulkkaamalla lähteä testaamaan. Mulla sytkäennakko on 15 astetta startissa. Se tuntui toimivan hyvin. Cranking fuel lähtee jostan 185 % nurkilta ja laskee joka sekunti about 30%. Joillain tämä asetus on yli 200% siinä kohtaa kun avaimesta käännetään.
Comment
-
-
Priming fuel on paljon tärkeämpi e85 startissa mitä cranking. Tarpeeksi kun ruutaa sisään ennenkuin kone edes pyörii, niin lähtee kelillä kuin kelillä käyntiin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
185%, enpä oo ihan noin paljon uskaltanut laittaa. Tuntuu ihan älyttömältä määrältä, mutta täytyypä siis laittaa vaan tylysti lisää. Olikohan mulla tällä hetkellä edes 150% ja silti tuntuu jo melko vahva vanhan viinan käry aina kun kylmänä starttailee..
Edit. Possun säädettävässä moottorinohjauksessa ei ole mitään tuollaista säätöä millä saisi ruikittua polttoainetta ennen kuin kone pyörii. Käsittääkseni ihan orkkis Motronicin ominaisuus joka on haluttu säilyttää tässä säädettävässäkin. Jos DME-rele ei saa signaalia että kone pyörii niin se katkaisee polttoaineensyötön, ihan hyvä ominaisuus esim. kolarin ajaessa.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Tulpat kävin tänään hakemassa. Suositus oli adaptaatioiden nollaus ja tankillinen ajella.
Menee vielä joku aika ennen kuin vaihdan. Laitan sitten kokemuksia.
Omat oli Iridum malliset. Näitä kai saisi Kupari ytimellä, mutta niiden käyttöikä olisi kuulemma huomattavasti lyhyempi, mutta antaisi vielä enemmän tehoa.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostOmat oli Iridum malliset. Näitä kai saisi Kupari ytimellä, mutta niiden käyttöikä olisi kuulemma huomattavasti lyhyempi, mutta antaisi vielä enemmän tehoa.
Tulpat ei anna tehoa yhtään hevosvoimaa. Onko kysymys siitä että kuparitulpilla sytytysennakkoa on mahdollista lisätä tai että moottorinohjain lisää sitä kun ei havaitse nakua?sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostTulpat ei anna tehoa yhtään hevosvoimaa. Onko kysymys siitä että kuparitulpilla sytytysennakkoa on mahdollista lisätä tai että moottorinohjain lisää sitä kun ei havaitse nakua?
Comment
-
-
Sillä kuparisydämellä saadaan suurempi teho sytytyskipinään jota e85:llä tarvitaan siinä tapauksessa että polttoaine ei ole kaasuuntunut vaan vielä nestemäisenä - kipinä ensin höyrystyttää polttoaineen ja vasta sen jälkeen sytyttää sen. Platina ja iridium on ihan paskoja sähkönjohteita, kipinään ei saada vastaavaa määrää energiaa joten asia on kompensoitu minimaalisen pienillä kärjillä joilla syntyvästä kipinästä on tehty pinta-alaltaan paljon pienempi, kipinä syttyy alhaisemmalla jännitteellä mutta energiaa höyrystää polttoainetta epäedullisissa syttymisolosuhteissa on paljon vähemmän kuin kuparitulpilla -> E85 käyttöön yleensä suositellaan juuri tavallisia kuparitulppia.
Comment
-
-
Näin varmaan teoriassa ja osin käytännössäkin. Mulle on tullut vastaan tasan yhdet tulpat, joista voin sanoa, että toimivat suorastaan huonosti. Ne oli muistaakseni NGK:n semmoset platinatulpat, joissa tulpan kärki oli valettu lähes kokonaan posliinin sisälle. Näillä kierrosten herkkyys huononi ja kylmästartit menivät oikeasti huonoksi. Nyt autossa NGK BKR8EIX iridiumit ja hyvin rokkaa. Lähti myös Bilteman halvimmilla tulpilla, joiden sopivuudesta ei ollut mitään muuta hajua kuin se, että sopi kanteen. Ostin niitä alkuun, kun taistelin näiden starttiongelmien kanssa eikä huvittanut heittää roskiin 50e tulppia. Tulpat kun kastelee muutamaan kertaan oikein hyvin, niin jotain niistä hajoaa. Ei tuu vaan enää samanlaista kipinää kuin uudella. Kyllä mä niitä elvyttelin tohollakin vaihtelevin tuloksin.Last edited by Juppe; 20-08-2019, 16:22.
Comment
-
Comment