memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jluoma
    replied
    Pitkästä aikaa taas tankkasin E85:sta, niin heti seuraavana aamuna syttyi moottorinvikavalo. Voiko tuollainen tulla jos ruiskutussuutinta alkanut heikottaa? Luultavasti ovat alkuperäiset @239tkm.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:42.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Miten etanolilla tai vaikkapa 50/50 ajaminen kuluttaa erinäisiä osia? vaikuttaako bensalinjojen ja pumpun ikään? Kaikki orkkista.
    Pumppu menee vaihtoon nopeammin, putkisto muuten ok, mutta kumiletkut hapertuu nopeammin. Oman kokemuksen mukaan alkuperäiset bmw letkut kestää aika hyvin, tarvikeletkuista etanoli tulee läpi pian, jos ei etanolin kestävää laatua.

    316i:n M43, pystyi ajamaan 50km kotiin, vaikka suodattimen liitosletkusta tulee jo etanoli läpi.. 320i M54 ollut herkempi kaikille häiriöille.
    Tarvikebensapumpun vaihtoväli on pahimmillaan n. 10tkm etanolikäytössä, tähän kannattaa investoida.
    Last edited by jluoma; 08-05-2020, 00:33.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Miten etanolilla tai vaikkapa 50/50 ajaminen kuluttaa erinäisiä osia? vaikuttaako bensalinjojen ja pumpun ikään? Kaikki orkkista.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ihuhtaka View Post
    Mitä katsastusasemalla sanotaan E85 muutoskatsastuksessa tai vuosikatsastuksessa jos autossa ei erinäisistä syistä ole enää lisäilmapumppua ja lisäilmaventtiilin reikä on tukittu? Pitääkö tuo laittaa kuntoon? Tapaus M54b22 e46.

    Mitä muutoskatsastuksessa katsotaan jos/kun ei ole mitään bokseja vaan ecu koodailtu. Haistaako ne tankkiin js mittaa päästöt? Haittaako jos ecun sofran VIN ei täsmää auton VIN vai pitääkö tässä koodilla vielä lisää? Eikai ne sitä näe kunhan ei ole ODB vikakoodeja päällä? Onko kokemusta?
    Muutoskatsastuksessa mittaavat päästöt, eivät haistele mitään. Eivätkä ala ecu vin katselemaan. Sun pitää täyttää selvitys miten on muutettu etanolille ja kuka tehnyt. Helppo homma tuo muutoskatsastus viinalle.

    Kyllähän tuosta lisäilmapumpun puuttumisesta voi jäädä kiinni, jos inssi sattuu ko. tekniikan tuntemaan ja katsoo tarkemmin. Usein eivät kyllä taida niin tarkkaa katsoa.

    Leave a comment:


  • ihuhtaka
    replied
    Mitä katsastusasemalla sanotaan E85 muutoskatsastuksessa tai vuosikatsastuksessa jos autossa ei erinäisistä syistä ole enää lisäilmapumppua ja lisäilmaventtiilin reikä on tukittu? Pitääkö tuo laittaa kuntoon? Tapaus M54b22 e46.

    Mitä muutoskatsastuksessa katsotaan jos/kun ei ole mitään bokseja vaan ecu koodailtu. Haistaako ne tankkiin js mittaa päästöt? Haittaako jos ecun sofran VIN ei täsmää auton VIN vai pitääkö tässä koodilla vielä lisää? Eikai ne sitä näe kunhan ei ole ODB vikakoodeja päällä? Onko kokemusta?

    Leave a comment:


  • Esca
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Mikähän tuon Plussan ja Pron oleellinen ero on, hinnassa kuitenkin melkoinen pompsahdus. :think
    Plussa mahdollistaa kylmäkäynnistyksen optimoinnin (rikastuksen määrää/kestoa eri vaiheilla = starup crank, starup crank hold, startup warmup jne) eli karsitaan juurikin näitä ongelmia 0 tienoilla, jolloin ecun vakiorikastus bensalle pieni. Lisäksi plussa sallii yksinkertaisen polttoainekartan muokkauksen (Corr%) RPM mukaan.

    Pro sallii taas koko kartan muokkauksen AFR/MAP/MAF/TPS jne avulla.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:44.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Mikähän tuon Plussan ja Pron oleellinen ero on, hinnassa kuitenkin melkoinen pompsahdus. :think

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Itsellä pelas E46 M3:ssa tuo eFlexFuel oikein hyvin. Nyt toi eFlexFuel PRO houkuttelis vähän ehkä.
    Last edited by kmn; 30-04-2020, 08:14.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Joo, tuntuu että tuo ei osaa antaa riittävästi lisärikastusta näillä lämpötiloilla, jossain kuulin väitteen että yleisestikin nämä nollan ja +10 välillä olevat lämpötilat olisivat noille bokseille kaikkein haasteellisimpia kun ilmeisesti bensalla ei niissä lämpötiloissa vielä juuri kummoisia rikastuksia tarvitse.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Ei kyllä ole kovin kummoisia nuo boksit, jos kylmäkäynnistyksessä on ongelmia vielä kun on +10c. Talvi ajettu E85 ilman bokseja ja aina lähtee ensimmäisellä vaikka ei olisi lämmitetty. Vähän kylmemmille keleille pitää vielä hieroa tuota käynnistyksen jälkeistä rikastusta, -15c tienoilla vaatii parikymmen sekunnin ajan kaasulla avittamista, ettää pysyy käynnissä. Sen jälkeen toimii ok.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Ihan hyvin mulla ainakin on toi eFlexfuel pelittänyt poislukien kylmäkäynnistys, ja siinähän kyllä on ihan kunnollinen Continentalin seosanturi jota OEM-E85-autoissakin käytetään. Tämä talvi tuli nyt kokeiltua ihan pelkän E85:sen kanssa kun oli niin leutoa, ja ihan ok pärjää kunhan vain vähintään kaksi tuntia antaa Defan säteilijän grillata lohkon kylkeä ennen kuin edes yrittää kylmää konetta käyntiin ulkolämpötilan ollessa alle +10. Ensi talvena täytyy sitten laittaa aina tankkiin kuudeosa 95:sta niin tuskin on enää sitäkään vähää valittamista mitä nyt on ollut.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Tätä topikkia lukiessa ei voi kuin miettiä että miksi hommasin flexfuelin. En ole vieläkään kytkenyt vaikka plug&play... pitäisköhän myydä ni ei ole käynnistys ongelmia +10c. Toki toi eFlexfluel taitaa tolla joku kusetus eikä aito flexfuel jossa kunnon anturit ja prosessorit.

    Mä olen elänyt käsityksessä että ne pelaa ihan hyvin, on varmaan myös autoja jossa ei pelaa niin hyvin.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Vaikeaa on tosiaan edelleenkin näillä +5 ja +10 asteen väliin osuvillakin lämpötiloilla kylmänä käynnistyminen ilman esilämmitystä, täytyy varmaan ruveta tankkaamaan aina kun lämpötila on alle +10 tyhjään tankkiin se vajaa 10l bensaa joukkoon kun tuo eFlexfuel sen helposti mahdollistaa. :think
    Ite olen ajanu ihan bensalla sen edellisen päivityksen jälkeen. Työ-/lomautuskuviot aiheuttaneet, että omaan autoon tullut vähän kilometrejä. Eflexfuel kuitenkiin edelleen paikallaan, en ole jaksanut purkaa poiskaan kun on ollut muitakin huolia.

    Leave a comment:

Working...
X