Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15251
    • Ajamisen Iloa

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Perinteisesti e85:n huonoudesta on ollu kovaäänisimpiä ne jotka ei oo metriäkään sillä ajanu
    Eikös tuo ole perusteltua nimittäin kun ajaa e85 auton perässä niin se haju on todella kammottava. Itsekin haluisin flexfuel kittini käyttöön että vois ajaa jollain 30% seoksella hellepäivinä mutta oikeen kukaan ole ollut halukas sitä asentamaan. Itsellä taas ei luotto omaan tekemiseen riitä siihen että alkaisin toimivasta autosta pilkkoa polttoaineletkuja ja sähköjohtoja.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Vibex
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2014
      • 1996
      • Lohja

      Täällä painettu flexifuelilla talven aikana vikat 15tkm vailla huolen häivää. Kovimmilla pakkasilla 5l 98:a tankkiin niin ei tarvitse sahata pitkään käymään. Käytännössä pelkällä viinalla koko talvi.
      Husqvarna Svartpilen
      BMW e36 318iA

      Ex:

      BMW e85 Z4 3,0
      BMW e36 316ti
      MINI Cooper S
      BMW Z3 Coupé
      BMW e46 325iA
      BMW Z3 Roadster
      BMW e46 328ci
      BMW e36 316ti

      Comment

      • MPV
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1193
        • Muhos

        Originally posted by Remotion View Post
        Eikös tuo ole perusteltua nimittäin kun ajaa e85 auton perässä niin se haju on todella kammottava. Itsekin haluisin flexfuel kittini käyttöön että vois ajaa jollain 30% seoksella hellepäivinä mutta oikeen kukaan ole ollut halukas sitä asentamaan. Itsellä taas ei luotto omaan tekemiseen riitä siihen että alkaisin toimivasta autosta pilkkoa polttoaineletkuja ja sähköjohtoja.
        Ainkaan eFlexFuelin kitin asennuksessa E46:seen ei tarvinnut katkaista yhtään ainoata sähköjohtoa tai polttoaineletkua. Sähköt meni liitin littimeen ja polttoaineletkussa sama homma. On täysin palautettavissa alkuperäiseksi, mikäli niin haluaa.

        Comment

        • jluoma
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 685
          • Lappeenranta

          Originally posted by MPV View Post
          Ainkaan eFlexFuelin kitin asennuksessa E46:seen ei tarvinnut katkaista yhtään ainoata sähköjohtoa tai polttoaineletkua. Sähköt meni liitin littimeen ja polttoaineletkussa sama homma. On täysin palautettavissa alkuperäiseksi, mikäli niin haluaa.
          Kyllä, juuri näin, M43 ja M54 e46:set molemmat oli e85:sella toimivia. Tosin itse kyllä katkaisin bensaletkun, koska se tuntui helpoimmalta tavalta laittaa etanolisensori väliin.
          Uuden letkun kun laittoi tilalle niin on takaisin alkuperäinen.
          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by Remotion View Post
            Eikös tuo ole perusteltua nimittäin kun ajaa e85 auton perässä niin se haju on todella kammottava. Itsekin haluisin flexfuel kittini käyttöön että vois ajaa jollain 30% seoksella hellepäivinä mutta oikeen kukaan ole ollut halukas sitä asentamaan. Itsellä taas ei luotto omaan tekemiseen riitä siihen että alkaisin toimivasta autosta pilkkoa polttoaineletkuja ja sähköjohtoja.
            30% seokselle ei tarvitse flexfuel-kittiä koska käynnistys onnistuu vielä samoilla säädöillä kuin bensallakin ja noin 99% lambda-ohjatuista laitteista sopeutuu 25% etanolipitoisuuksiin suoraan tehtaan jäljiltä. Itseasiassa 30% E85-blendi laihentaa seosta noin 10% että varmaan 99% ilman lambda-ohjaustakin olevista laitteista pelaa moisella ilman muita säätöjä aivan ongelmitta, etanolilisäys parantaa seoksen syttyvyyttä siinä määrin että vaikka olisi sytytysrajalaihalla bensalla viinalla jatkaminen ei huononnna tilannetta. E85:llä pakokaasut toki haisee etikalle silloin kun käy kylmänä niin rikkaalla seoksella että palamaton seos tiivistyy pakoputkeen. Lämpöisenä ei haise millekään jos kaikki kunnossa.
            Last edited by naukkis; 20-04-2023, 20:02.

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta

              E85 auton haju kammottava?

              Tuota en ymmärrä.. alkoholistille voi olla kyllä herkkää, varsinkin jos äsken startattu kylmänä.

              Yleensä pidin kyllä hajurakoa takanatulevaan, nyt mulla on diesel, mutta minun takapuskurissa ei ole jonoa.
              Last edited by jluoma; 20-04-2023, 20:08.
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1840
                • Karjaa

                Paljon paremmalta se E85:sen vanhan viinan haju omaan nenään tuntuu kuin sama kone bensalla, saati sitten joku mustaa pukkaava kiisseli.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2716
                  • .fi

                  bensassa parasta ku kylmänä auton takana oikee silmiä kirvelee ysivitosta en o uskaltanu edes kokeilla.
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11122
                    • Oulu

                    Originally posted by Wespa View Post
                    Paljon paremmalta se E85:sen vanhan viinan haju omaan nenään tuntuu kuin sama kone bensalla, saati sitten joku mustaa pukkaava kiisseli.
                    Sama. Tuntuu et nykyään todella henkeä ahistava se bensakoneen pakokaasun katku, kun taas e85:llä lähinnä haisee vanha viina, jos ei ees sekään.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by Wespa View Post
                      Paljon paremmalta se E85:sen vanhan viinan haju omaan nenään tuntuu kuin sama kone bensalla, saati sitten joku mustaa pukkaava kiisseli.


                      En tullut tänne dieseliä puolustamaan, etanoli on kelvollinen keino vähentää päästöjä, jos sitä tuettaisiin enemmän
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15251
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by naukkis View Post
                        30% seokselle ei tarvitse flexfuel-kittiä koska käynnistys onnistuu vielä samoilla säädöillä kuin bensallakin ja noin 99% lambda-ohjatuista laitteista sopeutuu 25% etanolipitoisuuksiin suoraan tehtaan jäljiltä. Itseasiassa 30% E85-blendi laihentaa seosta noin 10% että varmaan 99% ilman lambda-ohjaustakin olevista laitteista pelaa moisella ilman muita säätöjä aivan ongelmitta, etanolilisäys parantaa seoksen syttyvyyttä siinä määrin että vaikka olisi sytytysrajalaihalla bensalla viinalla jatkaminen ei huononnna tilannetta. E85:llä pakokaasut toki haisee etikalle silloin kun käy kylmänä niin rikkaalla seoksella että palamaton seos tiivistyy pakoputkeen. Lämpöisenä ei haise millekään jos kaikki kunnossa.
                        Eli sä luulet että vehje missä on kaikki viritetty 15 vuoden aikana aivan limitille ja on 98:lla säädetty joka paikasta aivan nakurajalle toimii yhtäkkiä 10% laihana. Joskus vielä tää oli BMW TUNING CLUB OF FINLAND.
                        Omalla pannulla voin sanoa et se on yksi veto tuolla sopalla ja paaliin. Ei kiitos, omalla autollasi voit toki ajaa 10% laihana.

                        Originally posted by jluoma View Post
                        E85 auton haju kammottava?

                        Tuota en ymmärrä.. alkoholistille voi olla kyllä herkkää, varsinkin jos äsken startattu kylmänä.

                        Yleensä pidin kyllä hajurakoa takanatulevaan, nyt mulla on diesel, mutta minun takapuskurissa ei ole jonoa.
                        Tän takia oon ihan valmis lähtee lopullisesti forumilta enkä jää kaipaamaan mitään. Se oma E85 ei varmaankaan haise omaan nenään mutta kun se on autotallissa nopalla arvotuilla taulukoilla niin siitä jää perään satojen metrien vana sellaista pistävää etikan katkua että silmät vuotaa.

                        Itse tykkäsin ennen bensanhajusta, vaikka nykyään kun siinä on etanolia ja sekotevelvoitetta niin sekin on pilalla, haisee miedosti pilaantuneille hedelmille.

                        Tuota ettei tykkäisi bensanhajusta en ymmärrä.. imppaajille voi olla kyllä herkkää, varsinkin jos äsken päässyt katkolta.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • turbobliz
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1010
                          • e-suomi

                          Omien kokemuksien pohjalta M20 vapaahengitteisessä kilpamoottorissa (ei tietenkään voi yleistää kaikkeen) .... on moottoria vaikea saada rikki, vaikka seos olisi miten laiha E85:lla.

                          Olen kuullut myös ihan hulluja tarinoita turbo-harrastajillta, sellaisista tapauksista, missä pumppubensalla ajettaessa olisi kone ollut sekunneissa vainaa.

                          Jollekin leipätaikinallehan tms se haisee putken päästä. Sopii omaan nokkaani paremmin kuin huonosti palaneen bensan jäännöstuotteet.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11122
                            • Oulu

                            Originally posted by turbobliz View Post
                            Omien kokemuksien pohjalta M20 vapaahengitteisessä kilpamoottorissa (ei tietenkään voi yleistää kaikkeen) .... on moottoria vaikea saada rikki, vaikka seos olisi miten laiha E85:lla.

                            Olen kuullut myös ihan hulluja tarinoita turbo-harrastajillta, sellaisista tapauksista, missä pumppubensalla ajettaessa olisi kone ollut sekunneissa vainaa.

                            Jollekin leipätaikinallehan tms se haisee putken päästä. Sopii omaan nokkaani paremmin kuin huonosti palaneen bensan jäännöstuotteet.
                            On tullu ajettua näitä omia turbovehkeitä e85:lla välillä vahingossa melko laihalla ihan kunnolla ahdoillakin. Eikä oo muuta huomannu kuin että logia katsoessa että "oho hups" Et tosiaan oo viinalla niin justiinsa sen laihalle menemisen kanssa. Bensalla tosiaan täystuho tapahtuu hyvinkin äkkiä. Varsinkin ahdetuissa.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Juho_
                              BTCF Member
                              • Jul 2016
                              • 1069
                              • Suomi

                              On tosiaa vaikee saada viinalla rikki vaparia varsinkin.
                              M52b28tu 17:1~ puristussuhde, vakionokat ja e85.

                              Osakaasulla sytytti nii aikasin et ei kuulu oikeesti kovaa nakutus eikä mitää hajonnu.

                              Ja toine, kireempi vaparikone veti laihalle ja liia rajulla ennakolla ni sitäkää saanu rikki vaikka männät oli melko älyttömästi muokatut.

                              Nykyinen eri merkkinen viinaturbo auto vetää nii laihalle yli puolel kaasul et kone vaa kuolee täysin siihen.
                              Silti ei oo rikki saanu vaikka pakopesä punasena ajeltu ~puolikaasulla sellasilla paineilla et bensal ois vakiomännät olleet romua jo 20tkm sitten

                              Että onnea ja menestystä koneen rikkomiseen viinalla.
                              YouTube
                              Instagram // Juhon Moottoripaja

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Remotion View Post
                                Eli sä luulet että vehje missä on kaikki viritetty 15 vuoden aikana aivan limitille ja on 98:lla säädetty joka paikasta aivan nakurajalle toimii yhtäkkiä 10% laihana. Joskus vielä tää oli BMW TUNING CLUB OF FINLAND.
                                Omalla pannulla voin sanoa et se on yksi veto tuolla sopalla ja paaliin. Ei kiitos, omalla autollasi voit toki ajaa 10% laihana.

                                No E85 onkin bensan kanssa pelanneille melkoinen shokki - miksei moista ihmepolttoainetta ollut aikaisemmin saatavilla olisi säästänyt paljon aikaa ja vaivaa sekä moottorin osia. Ja toimii myös niinpäin että viinan lisääminen bensaan parantaa sen nakutuskestävyyttä dramaattisesti eli vaikka seosta ei muuten rikastaisi millään tavalla niin sama määräkin syötettäessä nakutus ei ole ongelma. Ja kun nakutus on poistunut ongelmista niin seoksen laihuutta/rikkautta ei tarvitse kytätä nakutuksen kannalta vaan seoksen voi optimoida puhtaasti sen suhteen mikä tuottaa eniten tehoa -> mikä avaa mahdollisuuksia rakentaa koko moottori/ahdin eritavalla - paremmaksi.

                                Ja siis vielä kerrataas, lisäämällä bensan sekaan 30% e85:sta laihentaa seosta ~10%. Jos moottorinohjaus on closed-loop tyyppiä ECU korjaa ihan itse automaattisesti seosta tuon 10% rikkaammalle. Jos taas on bensaan sopeutumaton moottori - kaasaripeli tai open-looppiin konfiguroitu ecu seos laihenee 10% mikä ei tarkoita että auto toimisi 10% liian laihalla seoksella vaan täyskaasun seos laihenee säädetystä 10%, eli jos täyskaasun seos on säädetty bensalle AFR 12:1 niin 30% e85-seoksella seos laihenee ~13.2:1 AFR:ksi - mikä taas ei aiheuta mitään ongelmia koska seoksen puristuskestävyys kuitenkin nousee ja suhteellisen reippaastikin. Jos seos on alkujaan laihalla niin seossuhteen meno stoikiometristä laihemmaksi vähentää tehontuottoa vastaavasti mutta harvempaa bensapeliä, varsinkaan ahdettua, ajetaan täyskaasulla kovin laihoilla seoksilla.
                                Last edited by naukkis; 22-04-2023, 10:18.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎