Mjoo. 5-6 viikkoa ilmoitti myyjä koronan takia ampeille. Ja wisecotkin toimittajalla varasto tyhjä kun vp motorsportilta kyselin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 ylikokotopic -yhdistetty II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mitkäs kiertokanget sitä nyt laittaisi m52b28 sinkkuvanokseen?
Jos nyt kuitenkin ne laitatuttaisi ennen säätöä, onko oikotietä onneen ja jostain muusta laittaisi vähän kestävämmät? Ja onko ne nyt 140 vai 145mm pitkät?
S38 vakioita ja takokankia ois varastossa, mut ei taida sopia.
Tai jos jossain on hyllyssä että sais ensviikoksi niin vinkkiä kehiin.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostMitkäs kiertokanget sitä nyt laittaisi m52b28 sinkkuvanokseen?
Jos nyt kuitenkin ne laitatuttaisi ennen säätöä, onko oikotietä onneen ja jostain muusta laittaisi vähän kestävämmät? Ja onko ne nyt 140 vai 145mm pitkät?
S38 vakioita ja takokankia ois varastossa, mut ei taida sopia.
Tai jos jossain on hyllyssä että sais ensviikoksi niin vinkkiä kehiin.
EDIT: Tuossa linkkejä, ja itsellä siis ei kokemusta mutta kyllähän noita on toimiviksi kehuttu.
https://www.maxpeedingrods.co.uk/pro...lts-x6pcs.html
https://www.maxpeedingrods.co.uk/pro...ting-rods.htmlLast edited by Supra^; 27-06-2020, 16:01.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostJos nyt kuitenkin ne laitatuttaisi ennen säätöä, onko oikotietä onneen ja jostain muusta laittaisi vähän kestävämmät? Ja onko ne nyt 140 vai 145mm pitkät?
Originally posted by Joma View PostS38 vakioita ja takokankia ois varastossa, mut ei taida sopia.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostMitkäs kiertokanget sitä nyt laittaisi m52b28 sinkkuvanokseen?
Jos nyt kuitenkin ne laitatuttaisi ennen säätöä, onko oikotietä onneen ja jostain muusta laittaisi vähän kestävämmät? Ja onko ne nyt 140 vai 145mm pitkät?
S38 vakioita ja takokankia ois varastossa, mut ei taida sopia.
Tai jos jossain on hyllyssä että sais ensviikoksi niin vinkkiä kehiin.61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostM50nv kanget on jonkin verran jämymmät jos budjetilla haluaa mennä :thinkE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostLaita viestiä TheDynoLab, saa varmasti DP männät sulle viikossa..
Originally posted by Matuh View Post300€ 6kpl maxxspeedrods...... Ei kyllä voi olla siitä kiinni:think
EDIT:Ampin männät tuli viikossa kotiin Fedexillä. Myyjän kanssa vaan sopii sen erikseen niiin pistävät sillä tulemaan .Last edited by janne[l; 08-07-2020, 17:02.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Pitäis tilata (custom, Amp44?) männät M52TUB28 lohkoon E85 ja turbo käyttöön. Kansipahvina 1.5mm Athena ja 135mm kanki. E85, eli purkkarit vois olla luokkaa 10-11. Laskeskelin, että tasalakisella männällä puristuskorkeus pitäisi olla luokkaa 33-34mm, menikö metsään?E46 328 HX40 super - Ecumaster Black
Comment
-
-
Sopineeko tämän ketjun jatkoksi? Kyseessä alkuperäinen M50B20 NV automaattivaihteisena. Mikä olisi yksinkertaisin keino laittaa 25 tai 28 alakerta? Tavoitteena hiukan lisää vääntöä arkiajoon, varsinaisesti ei olla virittämässä mitään. Mieluiten vaihdettaisiin mahdollisimman vähän osia ja pidettäisiin paikat alkuperäisen näköisenä.E32 735iAL, E36 320iA
Comment
-
-
Originally posted by hezekiel View PostSopineeko tämän ketjun jatkoksi? Kyseessä alkuperäinen M50B20 NV automaattivaihteisena. Mikä olisi yksinkertaisin keino laittaa 25 tai 28 alakerta? Tavoitteena hiukan lisää vääntöä arkiajoon, varsinaisesti ei olla virittämässä mitään. Mieluiten vaihdettaisiin mahdollisimman vähän osia ja pidettäisiin paikat alkuperäisen näköisenä.
Nimimerkki EMP:hän noita B20 stroukkeja on rakennellut. Tosin M52B20, mutta ei isoa eroa. Hällä on ollut käytössä B28 ja B30 kammet.
B28 kampi:
M52b20 lohko ja kansi
M52b28 kampi ja kanget
M52b20 männät
Tilavuus 2,53 l
puristussuhde 12:1
B30 kampi:
M52b20 lohko ja kansi
M54b30 kampi ja kanget
M54b22 männät
Tilavuus 2,7 l
Puristussuhde 11,5:1
B25 kampi menee varmasti myös, mutta joudut laskeskelemaan mitä mäntää ja kiertokankea käyttää. Pyttyjen alapäähän voi joutua tekemään pienet viisteet, että kiertokanki mahtuu. Jos minimimuutoksilla haluaa päästä, niin varmaan se B25 kampi tosiaan on paras. Uskoisin, että menee vakiosuuttimilla ja -mafilla ja -ohjelmalla. B28 kampi ehkä myös. EMP osaa kertoa tarkemmin. B30 kokooonpanossa hällä ainakin oli jo B28 MAF (ja M54B30 imunokka).Last edited by Skarpa; 22-10-2020, 05:45.
Comment
-
-
Eli onko M50B25 tai M52B28 kampurat sikäli yhteensopivia M50B20 kanssa että samat vetolevyt ja hihnapyörät sopii edelleen?
Jos nyt iskunpituus kasvaa vaikka 66mm -> 75mm niin tottahan mäntä ja/tai kiertokanki pitää muuttaa samalla? M50B20 on jo valmiiksi moottoriperheen lyhin 135mm veivi.E32 735iAL, E36 320iA
Comment
-
-
Originally posted by hezekiel View PostEli onko M50B25 tai M52B28 kampurat sikäli yhteensopivia M50B20 kanssa että samat vetolevyt ja hihnapyörät sopii edelleen?
Jos nyt iskunpituus kasvaa vaikka 66mm -> 75mm niin tottahan mäntä ja/tai kiertokanki pitää muuttaa samalla? M50B20 on jo valmiiksi moottoriperheen lyhin 135mm veivi.
Männän korkeus YKK:ssa tietysti muuttuu, kun iskua kasvatetaan. 66-75 -> mäntä nousee 4,5 mm ylemmäksi. Kiertokangen pituudella ja männän puristuskorkeudella pitää vaikuttaa siihen, ettei mäntä nouse liian ylös. Kuten sanottu, sun tarvii laskeskella tarvittava männän ja kiertokangen yhdistelmä. (mahdollisesti M52B20TU männät ja 140 mm kiertonkanget) M52B20 kiertokanget ovat 145mm ja männät matalammalla puristuskorkeudella kuin M50B20:ssä. Tarkempia mittoja mulla ei ole heittää, kun en ole noihin pienemmän porauksen moottoreihin niin perehtynyt. M52 single vanos mäntien yhteydessä kannattaa huomata, että renkaat on tarkoitettu nikasil-lohkolle, eli jos niihin päätyy on renkaat vaihdettava rautalohkolle sopiviksi.
Tämä muutos on kyllä sellainen, mitä en varmaan lähtisi itse tekemään. Työtä on joka tapauksessa jonkun verran ja vaikutus kuitenkin vähäinen, ainakin jos pyrkii minimoimaan vaihdettavien osien määrän. Yhtään isommat muutokset koneeseen alkavat kaivata IMMn, suuttimien ym. vaihtoa.Last edited by Skarpa; 15-12-2020, 07:09.
Comment
-
-
Omasta mielestä ensimmäinen kuullostaa järkevimmältä pikkumodaukselta, jos haluaa että se täydellisesti pelaa/ottaa kaiken hyödyn isommasta iskutilavuudesta ja puristuksesta niin pitäisihän siinä varmaan uudet kartat tekasta moottorinohjaukseen. Varmaan toimis ilmankin säätämistä ja saa silti sitä toivottua alavääntöä tuntuvasti lisääE39 523i Turbo
Comment
-
Comment