Ja kannattaa toki miettiä sitä kampiakseliasiaakin vielä uudestaan. Itse rakensin b30 kammen ympärille moottorin, mutta nyt jos alkaisin tekemään niin se tulisi kyllä b28 kampuralle. B30 pitkä isku ja helvetin lyhyt kanki aiheuttaa kaikkea pikkukivaa jäynää missä vakio öljypumpun ratas purkautuu varmasti, ja laittelinkin parempaa öljypumpun ratasta, s50 kiristimen öpumpun ketjulle ja atin dampperin.
Tuo ati taas vetää kaikkia apulaitteita ylikovaa ja piti laturille laittaa isompi hihnapyörä ja vakio vesipumppu kavitoi niin sekin täytyi vaihtaa parempaan joka taas lisäsi kustannuksia. Ja siltikään ei tuota kannata yli 7k kierrättää ettei purkaudu. Vaikka öljypumppu nyt pysyykin kasassa, niin aina on riskinä että värinä siltikin aiheuttaa ongelmia laakereissa. Jos katsoo tehokäyrätopikkia niin muutamaa b28 on työnnetty 7500rpm asti, mutta b30:t jää kaikki alle 7k pääsääntöisesti.
Tuo ati taas vetää kaikkia apulaitteita ylikovaa ja piti laturille laittaa isompi hihnapyörä ja vakio vesipumppu kavitoi niin sekin täytyi vaihtaa parempaan joka taas lisäsi kustannuksia. Ja siltikään ei tuota kannata yli 7k kierrättää ettei purkaudu. Vaikka öljypumppu nyt pysyykin kasassa, niin aina on riskinä että värinä siltikin aiheuttaa ongelmia laakereissa. Jos katsoo tehokäyrätopikkia niin muutamaa b28 on työnnetty 7500rpm asti, mutta b30:t jää kaikki alle 7k pääsääntöisesti.
Comment