Originally posted by Juho_
View Post
Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1
Collapse
X
-
Niin , jossain vaiheessa tulee vastaan se , että vaikka koko venttiilin ottaisi pois niin virtaus ei siitä enää parane. usein se löytyy tuosta 12mm kohdalta ja jo ennenkin , toki jos venttiilin hallittu ohjaus vaatii rauhallisemman suunnan muutoksen. silloinhan tuo on perusteltua.
-
Ja toki se on mahdollista, et on vaan yksinkertaisesti liian pitkät aukioloajat ja/tai liikaa nostoa tavoiteltuihin tehoihin/kierroksiin nähden -> tehot kärsii, ja erityisesti ala/keskialue.
Tai liian isot venttiilit (ei liene ongelma 2V koneissa, mut 4 tai 5V), sekä mahdollisesti isot / hitaat kanavat... minkä myötä tulevat ongelmat näkyy viimeistään runsaan overlapin omaavalla nokalla/nokilla.
Toisaalta aika isot kanavat saa tehdä jo vaikkapa tommoseen 350-400hp kutoseen (24V), että kannen puolesta on teoriassa mahdollista.
Näin Pipemaxin arpomien speksien mukaan pääteltävissä.
Laskee eri vaihtoehdot (suositukset) esim. imukanavan poikkipinta-alalle.
Mallia suuntaa antava.
Comment
-
Joo ei ole, 300hp siinä napadynossa oli ja se laski edellisvuodesta joka mitattii rullilla ei siis vertauskelpoinen, ja niitä catcamssejä on hiottukki vielä, kantta on tehty kahdessa eri paikassa, pakosarjat oli jonku käsialaa useemmanvuoden takaa.Originally posted by Remotion View Post400hp/9000rpm oon kirjoittanut ylös mutta se oli joskus keväällä kun asiasta kyselin, joten en todellakaan mene noiden lukujen todenperäisyydestä tai että mikä/kuka oli lähde oliko sama kuin muiden tietojen niin varmuuteen...-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Yrittänyt etsiä käytännön tietoa sytytystulpan kipinän vahvuuden vaikutuksesta suorituskykyyn, jos nyt sattumalta esimerkkinä käytetään 10 puristeinen NA M30 kone kdFi:llä ja e85 polttoaineella, perinteisellä jakaja sytkällä
Jos kaikki muiden sytkäosien yleiskunnon oletetaan olevan virheettömässä kunnossa, niin voisiko perus ~30kV puolan päivittämällä ~45kV puolaan saada teoriassa edes oleellisesti(?) paremman kipinän ja sitä kautta palamisen/paremman suorituskyvyn:think
Onko hukkakipinä-suorasytytys tällaisessa tilanteessa ylilyönti?Last edited by Juhi$; 30-12-2019, 20:32.
Comment
-
Kokeile kasvattaa kärkiväliä.Originally posted by Juhi$ View PostYrittänyt etsiä käytännön tietoa sytytystulpan kipinän vahvuuden vaikutuksesta suorituskykyyn, jos nyt sattumalta esimerkkinä käytetään 10 puristeinen NA M30 kone kdFi:llä ja e85 polttoaineella, perinteisellä jakaja sytkällä
Jos kaikki muiden sytkäosien yleiskunnon oletetaan olevan virheettömässä kunnossa, niin voisiko perus ~30kV puolan päivittämällä ~45kV puolaan saada teoriassa edes oleellisesti(?) paremman kipinän ja sitä kautta palamisen/paremman suorituskyvyn:think
Onko hukkakipinä-suorasytytys tällaisessa tilanteessa ylilyönti?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
PoistakaaLast edited by mige95; 06-01-2020, 16:22.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
Comment