Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Linkin takaa
    2.8L (2808cc)

    Maximum BHP: 340-370 (depending on rolling road and installation)
    Maximum Torque: 285-300 LB-FTs (depending on rolling road and installation)
    144Nm/litra. Saa varmaan jotkut suojavarusteet olla käytössä kun tuon polttoainetta käsittelee.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15270
      • Ajamisen Iloa

      Juu ei taida ihan Man-Oilin eeysiviidellä kulkea.


      Tässä Mersun Gert kertoo millä eväillä vuoden 1992 Mb 190E Evo 2 DTM autosta otettiin vaparina 360hp kahdesta ja puolesta litrasta:
      Last edited by Remotion; 14-11-2019, 00:43.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • turbobliz
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1012
        • e-suomi

        Originally posted by Wesulius View Post
        Engelsmannit pystyy vielä vähän parempaan kuin me suomalaiset.

        https://www.millingtonengines.co.uk/new-engines/
        Tätä se on business kilpamoottorien kanssa. Markkinointi edellä mentävä, jotta pysyy hengissä. Tai ylipäätään tämä on se meininki, millä selviää kansainvälisillä markkinoilla alasta riippumatta.

        Tuskin ovat silti huonoja moottoreita, koneja vaan voi vähän tippua matkasta rahdin aikana.

        Comment

        • Juho_
          BTCF Member
          • Jul 2016
          • 1070
          • Suomi

          Mersun DTM moottorista olis kyllä hienoa saada tietää enemmän.
          Tai mistä muusta tahansa DTM sarjan moottorin kehityksestä.

          Alfa Romeon 155 V6 DTM on kans hieno laite.
          Enimmillään ollut joidenkin lähteiden mukaan 480hp@11,900rpm.

          Kyllä se hienolta kuulostaakin.

          Kuulostaa kans hienolta Toomas Palmin 323 E36 compact.
          En oo käppyröitä löytäny mistään, mut jotain kerrottu et 9800rpm kiertäis m52b25 siinä. aika älytön laite
          YouTube
          YouTube
          Instagram // Juhon Moottoripaja

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15270
            • Ajamisen Iloa

            Sen rallicompactin speksit kysyin alkuvuodesta tekijältä, se on M52B25 kone ja seuraavat speksit siinä on:

            Yksirenkaiset Wisecon männät, Mitsubishin kavennetut kiertokanget, vahvistettu öp akseli, harmonic damper, Catcams nokat, kansi + pakosarja by Speed Factory, M3 läppärungot ja 3kg vp + 184mm tuplalevy kytkin.

            tietysti tuossa ei ole kaikkea mut loput pystyy suunnilleen päätellä.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Juho_
              BTCF Member
              • Jul 2016
              • 1070
              • Suomi

              Taitaa ollakkin aika kevyet männät siinä, mitä voisi kuvitella jos vaan yhdellä puristusrenkaalla ja mikäli mitsun 4g63 kanget (150mm) kyseessä.
              YouTube
              Instagram // Juhon Moottoripaja

              Comment

              • jani
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 5175
                • Kuopio

                Originally posted by Remotion View Post

                tietysti tuossa ei ole kaikkea mut loput pystyy suunnilleen päätellä.
                Ja hp&nm luvut ovat?
                F33 435d Mineral-grau metallic
                K40 K1200s sondermodell

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Hienolta kuulostaa tommonen M5x-jotain kun kiertää yli 9. Onhan niitä useita tehty vissiin.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by Juho_ View Post
                    Mersun DTM moottorista olis kyllä hienoa saada tietää enemmän.
                    Tai mistä muusta tahansa DTM sarjan moottorin kehityksestä.

                    Alfa Romeon 155 V6 DTM on kans hieno laite.
                    Enimmillään ollut joidenkin lähteiden mukaan 480hp@11,900rpm.

                    Kyllä se hienolta kuulostaakin.

                    Kuulostaa kans hienolta Toomas Palmin 323 E36 compact.
                    En oo käppyröitä löytäny mistään, mut jotain kerrottu et 9800rpm kiertäis m52b25 siinä. aika älytön laite
                    YouTube
                    Mesen koneesta löytyy heikosti tietoa kun olivat ymmärtääkseni liisinki moottoreita. Toisin kuin bemun s14 oli.
                    Toi alfan paineilmaventtiili kone oli kyllä makea.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15270
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by jani View Post
                      Ja hp&nm luvut ovat?
                      400hp/9000rpm oon kirjoittanut ylös mutta se oli joskus keväällä kun asiasta kyselin, joten en todellakaan mene noiden lukujen todenperäisyydestä tai että mikä/kuka oli lähde oliko sama kuin muiden tietojen niin varmuuteen...
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15270
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by jannmann View Post
                        Mesen koneesta löytyy heikosti tietoa kun olivat ymmärtääkseni liisinki moottoreita. Toisin kuin bemun s14 oli.
                        Toi alfan paineilmaventtiili kone oli kyllä makea.
                        Tsekkaa toi video minkä linkkasin pari postia aiemmin.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Juho_
                          BTCF Member
                          • Jul 2016
                          • 1070
                          • Suomi

                          Mesen koneesta löytyy heikosti tietoa kun olivat ymmärtääkseni liisinki moottoreita.
                          Okei :think

                          Tuolla kuvia DTM mersun kannesta ja virtauspenkin tuloksia.


                          Tietysti suhteellisen iso poraus ja isot venttiilit, niin kyllähän virtauspenkki tykkää.

                          Saman hepun rankasti muokkaama Volvo 16V hattu virtaa lähes yhtä paljon 16mm nostolla.
                          Ymmärsin siitä, et se palotila ei olis ollu oikeen toimiva käytännössä.

                          400hp/9000rpm
                          Oletettavasti siihen on hyvä syy miks joillekkin tehoista kysyneille vastannu vaa "300hp" .. julkisesti.
                          Melkonen paskamyrsky varmaa olis hetken päästä teholukemista.

                          Sit tietyst se, ettei kilpa-autojen teholukemista oikeen muutenkaan kovin herkästi huudella tai avoimesti speksejä kerrota.
                          YouTube
                          Instagram // Juhon Moottoripaja

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Heh. Joku kun postaa numeroita tähän topikkiin niin lasken paljonko se tekee Nm/cc kohti. Ja vedän johtopäätökseni siitä onko uskottava teho vai ei.
                            Aika yksinkertaistahan tuo on. Jos sylinterin saa 100% täyteen niin sillä on rajansa miten paljon seosta voi puristaa ennenkuin se syttyy itsestään. Puristat kaasua, se kuumenee, piste. Vaikka pytyn saisi 110% täyteen jollain resonanssiahtamisella tai pitkillä imuputkilla tai ram airilla niin se ei muuta tulosta. Fyssan kirja sanoo näin.
                            Tehon määrä on eri juttu. Tehtaat työntää vaparimoottoreita pihalle joissa on 200hp/ltr ja antaa vielä pitkän takuun vehkeelle. Ja lailliset päästöt.
                            Last edited by petrolhead; 17-11-2019, 09:37.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Kiva olis nähdä tollanen 16mm nostolla oleva kone mikä pyörii yli 10000rpm... ja kestäis myös pidempään kuin yhden rallicross lähdön.

                              Bemun s14 ja m12 koneissa max nostot on ollu luokkaa 12mm. Ja samaa luokkaa on vissiin tossa mesen dtm koneessakin.
                              Mikähän versio toi mesen kansi esim. on? Oletettavasti meselläkin on useita kehitys versioita kuten s14 koneesta on.


                              Isommilla nostoilla on venttiilit ristissä jä mäntäkin jo melko mielenkiintoisen mallinen mikäli koneessa on puristuksiakin.
                              Last edited by jannmann; 17-11-2019, 09:42.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Juho_
                                BTCF Member
                                • Jul 2016
                                • 1070
                                • Suomi

                                @petrolhead - ymmärrän pointtisi.
                                Vaikka joku S54B32 460hp/440nm.. muistaakseni tommoset lukemat oli jossai käppyrässä, ei mitään ihmeellistä tehty koneelle.
                                Ei "kovin" uskottavat lukemat.

                                @jannmann - Joo tossa ei kerrota mitään paremmin, et onko esim. minkä vuoden, tai vaikka ihan mikä kehitysversio.

                                Volvon vinokone tai siihen pohjautuvat moottorit (motordesign) on suosittuja rallicross autoissa, ja niihin 16V kansiin saa 292@1mm / 15.5mm max nostolla olevia nokkia.
                                Ja venttiilikoot 39-33mm suurimmillaan, poraus 97mm tai isompi.

                                Niitä koneita vaan ei kierrätetä kovin korkealle, kuten esim. tuota mersun DTM konetta.

                                Onko noissa DTM koneissa ollu sit nosto rajoitettu, vai on vaan sattumalta päädytty siihen että se riittää?
                                Ei oo tullu luettua sääntökirjaa, et mitä rajoituksia ollut tuolla aikakaudella esim.

                                Tietysti max. nostoa oleellisempaa on nokkaprofiili, ja saadaanko suuremmalla nostolla enään yhtä hyvin toimivaa nokkaprofiilia käytetyillä paininkupeilla - minkä koko tahtoo aika pitkälle määrittää nokkaprofiilin. :think
                                YouTube
                                Instagram // Juhon Moottoripaja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎