Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1
Collapse
X
-
-
-
Osaako joku kertoa mitä on haettu bemarin p60b40 ja jossai s65 kisakoneissa noista pitkistä ja erittäin pienireikäsistä torvista plenumii jotka vielä kapenevat suuaukkoopäi.
Ettei ilma haluaisi kulkea plenumista poispäi ? :think
Tästä löytyy youtubesta video, torvet alkaa vähän hakea kierroksilla.Last edited by mige95; 11-10-2019, 21:43.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Mitoitettu resonoimaan x kierrosluvulla tuo putsarikotelo tarkoituksella tekemällä pienet ilmanottoputket?
Mielenkiintoista juttua aiheesta, vaikkakin hyvin kevyesti:
Toki nuo ilmanottoputket on kyllä todella pienet, et voisi säännöistä löytyä parempi syy kokoon?
Ite näkisin, että ihan vaan huipputehoja ajatellen parempi olisi tehdä isot ilmanottoputket putsarikoteloon ja vielä siten että hyödyttäisi suuremmassa nopeudessa ilmavirrasta ("ram air"), eli keulaan iso ilmanottoaukko. :think
Comment
-
-
Joo näyttäs mullekkin joltain kisaluokan säännöltä tms. :think Niinkuin WRC:ssäkin pitää melko pienen reijän läpi kiskoa se ilma koneeseen. Sitä näkee melko erikoisiakin virotyksiä että siitä pikku reijän läpi sais mahdollisimmal paljon kulkemaan ilmaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Nii säännöt selittäisi. Täytyy juhon linkit lukea ajatuksella läpi näytti olevan mielenkiintosta matskua.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
DTM rajottimet. Ilman noita rajottimia tuo pannu tuottais lähes tuplat tehoa.
Tähän lähde on DTM kisasta nyrren varikolta eräästä videosta mikä tämä boosted boris äijä nyt oikeasti onkaan.
Ei niitä kukaan ikipäivänä haluisi noin pieniksi tehdä ellei olisi aivan pakko.
helppo nyt verrata niihin vanhempiin kutoskoneisiin DTM-pannuihin missä ei rajoitinta ollut ni sillon ilma otetaan kummastakin munuaisesta kokonaan ja se imuaukon suu on sellainen 60x20cm vähintään. Eli tämän näköinen:
Filtteri elementti on tuolla missä nuo plenumin pultit on eli se on vielä leveempi.Last edited by Remotion; 11-10-2019, 23:28.
Comment
-
-
P60b40-moottorilla ja dtm:llä ei vain ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kuvan moottori(post #452) on selkeästi siinä korissa missä kuuluukin eli e46 m3 gtr:ssä. Ko. autolla ajettiin american Le mans sarjaa ja se on luokiteltu gt2-luokkaan. Eli imuaukon rajoittimista on kyse. Kuvassa ne metalliset kohdat torven päissä. Sama moottori spykerissä tuotti 480 heppaa eli sillä oli eri säännöt.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Onkohan ram air:ista enemmän hyötyä vai haittaa kun käytetää perinteisiä imusarjoja joka on suunniteltu pulsseilla toimimaa ja jos sinne saadaa +30millibaaria aikaseks suurilla ilmanotto putkilla niin onko se vaan haitaksi kaikille pulsseille
Sitku on läppärungot ja suuri plenumi on tilanne varmaa toinen.
E38 740i ilmanputsari kotelosta puskurin sisää menevä ilmanotto putki, tämäki kapenee väärää suuntaa.Last edited by mige95; 12-10-2019, 13:06.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostOnkohan ram air:ista enemmän hyötyä vai haittaa kun käytetää perinteisiä imusarjoja joka on suunniteltu pulsseilla toimimaa ja jos sinne saadaa +30millibaaria aikaseks suurilla ilmanotto putkilla niin onko se vaan haitaksi kaikille pulsseille
Sitku on läppärungot ja suuri plenumi on tilanne varmaa toinen.
E38 740i ilmanputsari kotelosta puskurin sisää menevä ilmanotto putki, tämäki kapenee väärää suuntaa.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostOnkohan ram air:ista enemmän hyötyä vai haittaa kun käytetää perinteisiä imusarjoja joka on suunniteltu pulsseilla toimimaa ja jos sinne saadaa +30millibaaria aikaseks suurilla ilmanotto putkilla niin onko se vaan haitaksi kaikille pulsseille
Sitku on läppärungot ja suuri plenumi on tilanne varmaa toinen.
E38 740i ilmanputsari kotelosta puskurin sisää menevä ilmanotto putki, tämäki kapenee väärää suuntaa.
Näkee hyvin ecun logeista miten ruiskutusmäärä kasvaa. Näin esim. kaverin e30 V8 mailin vedoista huomas. Helposti 5hv enemmän tehoa 250 nopeudessa. TAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostE38 740i ilmanputsari kotelosta puskurin sisää menevä ilmanotto putki, tämäki kapenee väärää suuntaa.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostP60b40-moottorilla ja dtm:llä ei vain ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
"BMW AG Motorsport P60b40 had evolved into the P65b40, P65b44 and P66b40."
DTM autossa oli P66B40.
Idealtaan se on ihan sama ja kuristin myös tietysti kehitys vähän kehittynyt, ei tuossa varmaan ole kannattanut keksiä pyörää tai hevosta uudelleen.
"Just like the engines of Audi and Mercedes, the engine of the BMW M4 DTM 2017, internally designated as the BMW P66 / 1, will provide more than 500 hp thanks to the 29-millimeter-diameter air restrictor and has been redesigned for this purpose. A particular challenge was not only the increase in peak performance, but also the inevitable durability at the same time: Each driver is allowed to use only a single engine throughout the season. This will only succeed if attention is paid to maximum precision at every point during development and production.
In connection with the increase in performance, BMW Motorsport has compiled some interesting facts about the BMW P66 / 1, which allow a slightly different view of the engine technology of the 2017 DTM:
The engine draws in 260 liters of air per second - 2,000 times more than a person breathes.
The pistons in the BMW P66 / 1 accelerate 600 times faster than a moon rocket.
All pistons of the engine travel the way from Munich to Sydney in one season.
In one season, 1.3 million sparks are generated in one engine.
The water pump converts about 19,000 liters in one hour. A bathtub would fill up in 20 seconds.
The complete engine power is transmitted to the drive train and the rear wheels via bolts. They only weigh 130 grams.
In one season, the oil is pumped about 10,000 times through the engine.
During the course of the season, an amount of heat that would suffice for 60 saunas is dissipated via the oil.
920 drawings were made for the engine, which could cover more than one complete tennis court."
Kaverit vähän painaneet piirustuksia.
Jokainen voi päätellä että paljonko moottori tuottaisi kun nuo pikku pillit korvataan saman kokoisella putkella mikä sopisi oikeasti tuohon väliin.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostSe että olet väärässä ei tee mun postista arvotonta.
"BMW AG Motorsport P60b40 had evolved into the P65b40, P65b44 and P66b40."
DTM autossa oli P66B40.
Idealtaan se on ihan sama ja kuristin myös tietysti kehitys vähän kehittynyt, ei tuossa varmaan ole kannattanut keksiä pyörää tai hevosta uudelleen.Onhan niillä tietysti joku yhteys, kun molemmat ovat nelilitraisia 8 syl. ottomoottoreita, jotka ovat tulleet BMW:n tehtaalta, mutta p60b40:ta ei ole käytetty deeteeämmässä, eikä edes homobaarissa. Koneiden piirustuksia sen enempää tutkimatta sanoisin, notta m52:lla ja n52:lla on yhtä paljon yhteistä kuin p60:llä ja p66:lla.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostKyllä "ram air" auttaa ja kivasti auttaakin jos toimii hyvin ja ecu sen hyödyntää.
Näkee hyvin ecun logeista miten ruiskutusmäärä kasvaa. Näin esim. kaverin e30 V8 mailin vedoista huomas. Helposti 5hv enemmän tehoa 250 nopeudessa. T
740i:ssä on myös se pönttö kaasuläpän ja putsarin välissä joka vissii on äänien vaimennuksen takia, tuskin mikää yamahan yeis systeemi ole.Last edited by mige95; 12-10-2019, 15:55.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostJaa, vai väärässä? Minäkö?Onhan niillä tietysti joku yhteys, kun molemmat ovat nelilitraisia 8 syl. ottomoottoreita, jotka ovat tulleet BMW:n tehtaalta, mutta p60b40:ta ei ole käytetty deeteeämmässä, eikä edes homobaarissa. Koneiden piirustuksia sen enempää tutkimatta sanoisin, notta m52:lla ja n52:lla on yhtä paljon yhteistä kuin p60:llä ja p66:lla.
Okei kerrotko sitten mitä eroa niillä on?
Itse tiedän vain mitä yhteistä niillä on, ja sitä on paljon.
Tuosta P66 ei ole tietoa että onko flat plane crank vaiko tavallinen, muuten eroavaisuuksia ainakaan ilmoitetuissa tiedoissa ei ole muutakuin eri rajoittimella saatu eri teho ja vääntö, mutta kuitenkin samalla alueella.Last edited by Remotion; 12-10-2019, 16:38.
Comment
-
Comment