Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hirvonen
    BTCF Member
    • Nov 2011
    • 248
    • hämeenlinna

    Mulla on kilpurissa (e36) sellainen gtr tyylinen ilmanotto, jossa ilma otetaan munuaisista sisään.. moottori säädettiin jarrussa ja jätettiin lambdakorjaus päälle riittävän suurella toleranssilla.. jurvassa suorilla
    Lambda korjasi seosta enimmillään 8% eli ilmanotto toimii melko hyvin..
    Tuo alkaa olla jo sellainen bensanlisäys, että että ilman lambdakorjausta olisi ollut sulaneita mäntiä..

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15262
      • Ajamisen Iloa

      Originally posted by hirvonen View Post
      Mulla on kilpurissa (e36) sellainen gtr tyylinen ilmanotto, jossa ilma otetaan munuaisista sisään.. moottori säädettiin jarrussa ja jätettiin lambdakorjaus päälle riittävän suurella toleranssilla.. jurvassa suorilla
      Lambda korjasi seosta enimmillään 8% eli ilmanotto toimii melko hyvin..
      Tuo alkaa olla jo sellainen bensanlisäys, että että ilman lambdakorjausta olisi ollut sulaneita mäntiä..
      Harmittaa kyllä kun Z3 erilainen keula ja munuaisiltakin tuleva ilma menee vaan suoraan jäähdyttimelle, ei pysty ottaa munuaisista.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • hirvonen
        BTCF Member
        • Nov 2011
        • 248
        • hämeenlinna

        Laitoin omaani matalan jäähdyttimen, jotta ilmanotto mahtuu paikalleen..

        Comment

        • Juho_
          BTCF Member
          • Jul 2016
          • 1070
          • Suomi

          @hirvonen - Onks siulla miten nopea reagointi aika annettu lambdakorjaukselle?
          Miulla kävi liian nopean reagointi ajan kanssa niin, et kytkimen kun paino pohjaan tai muuten antoi kierrosten palata tyhjäkäynnille, kone nyykähti ja meinas sammua tai sammuikin koska lambdakorjaus ehti puuttua peliin ja sotkea koneen toiminnan.

          Ja moottorijarrulla teki turhaa säätelyä, mut se ei varsinaisesti mitään haittaa.

          Sitä kun sais tehtyä lambdakorjaus kartan.. että milloin sallitaan, milloin ei.
          Mut ei taida onnistua esim. maxxecu streetillä, mikäli oikein muistan.

          Toki siulla lienee vähän edistyneempi moottorinohjauskin kilpurissas.
          YouTube
          Instagram // Juhon Moottoripaja

          Comment

          • hirvonen
            BTCF Member
            • Nov 2011
            • 248
            • hämeenlinna

            En minä noista säädöistä mitään tiedä😂 olen antanut ammatilaisen
            Hoitaa sen puolen.. maxxecu race mulla on nyt tossa..

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by Juho_ View Post
              @hirvonen - Onks siulla miten nopea reagointi aika annettu lambdakorjaukselle?
              Miulla kävi liian nopean reagointi ajan kanssa niin, et kytkimen kun paino pohjaan tai muuten antoi kierrosten palata tyhjäkäynnille, kone nyykähti ja meinas sammua tai sammuikin koska lambdakorjaus ehti puuttua peliin ja sotkea koneen toiminnan.

              Ja moottorijarrulla teki turhaa säätelyä, mut se ei varsinaisesti mitään haittaa.

              Sitä kun sais tehtyä lambdakorjaus kartan.. että milloin sallitaan, milloin ei.
              Mut ei taida onnistua esim. maxxecu streetillä, mikäli oikein muistan.

              Toki siulla lienee vähän edistyneempi moottorinohjauskin kilpurissas.
              Miksei onnistuisi streetillä, sama säätösofta kaikissa, ja jotkut hullut gurut tekee sinne jopa kaikenlaisia kiihdytysrikastuksen ennakoivia rikastuksia ja mitäkaikkea
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Juho_
                BTCF Member
                • Jul 2016
                • 1070
                • Suomi

                Nojoo, nyt kun kattelin tota softaa, niin tuohan onnistuu kun muuttaa lambdakorjauskarttaa TPS x RPM pohjaiseksi ("alpha-n" säätö, eli TPS/RPM pohjainen muutenkin säätö) ja heittää korjausarvot nollille vaan tuolta ongelmalliselta alueelta.

                Ajattelin siis vain 'väärällä' tavalla asiaa.

                Siinä on kyllä mahdollisuuksia tehdä vaikka jos minkälaisia karttoja, ettei osaa kuvitellakkaan.
                Ym. karttaa en osannut aiemmin kuvitella
                YouTube
                Instagram // Juhon Moottoripaja

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Onnistuuhan se imusarjan map anturillakin ja nopeammin kuin lambdalla.

                  Mutta säätäjän pitää osata hommansa ja ecun toimia kunnolla.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    Aika hemmetin kriittisesti suhtautuisin noihin täyden kaasun lambdakorjauksiin. Sopivasti pikku feelua anturiin ja sit alkaa nakupeikko hillua tai paikat sulaa. Vois kai se jossain kohtaa pelastaako, mut omasta oon laittanut lambdakorjaukset pois siitä kohtaa, missä ahdin herää kunnolla töihin.

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15262
                      • Ajamisen Iloa

                      mutta tää on NA topikki. Lievää ramair ylipainetta ei kai ihan ahtamiseksi lasketa.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • hirvonen
                        BTCF Member
                        • Nov 2011
                        • 248
                        • hämeenlinna

                        Originally posted by Juppe View Post
                        Aika hemmetin kriittisesti suhtautuisin noihin täyden kaasun lambdakorjauksiin. Sopivasti pikku feelua anturiin ja sit alkaa nakupeikko hillua tai paikat sulaa. Vois kai se jossain kohtaa pelastaako, mut omasta oon laittanut lambdakorjaukset pois siitä kohtaa, missä ahdin herää kunnolla töihin.
                        Meillä oli lambdakorjaus päällä vain säätötilanteessa, jotta nähtiin tiedonkeruusta paljonko seosta täytyy rikastaa..
                        Last edited by hirvonen; 19-10-2019, 06:47.

                        Comment

                        • Juho_
                          BTCF Member
                          • Jul 2016
                          • 1070
                          • Suomi

                          Originally posted by jannmann View Post
                          Onnistuuhan se imusarjan map anturillakin ja nopeammin kuin lambdalla.

                          Mutta säätäjän pitää osata hommansa ja ecun toimia kunnolla.
                          Onnistuu joo, mut mie hylkäsin suoraan map vaihtoehdon koska seuraavan kerran kun kone on nipussa ei mappi anturilla ilmeisesti paljoo tee pienillä kierroksilla (nokat).
                          Toki senkin voisi tehdä toimimaan vaan esim. täyskaasulla tai vaikka 3000rpm->. :think

                          Aika helposti tuon sai toimimaan joka tilanteessa sillee niinku pitää.

                          Viinalla (E85) ei ole kovin tarkka seoksen suhteen.
                          Jos sallii vaikka 5-8% lambdakorjauksen täyskaasutilanteessa, se ei vielä mitään ongelmia aiheuta vaikka jostain syystä vetäisi tuon verran laihemmalle mikäli kartat on muuten tehty et seossuhteet pysyy alueella.
                          Omalla kohdalla huomannut, et tykännyt viinalla rikkaamman puoleisesta seoksesta täyskaasulla (tehoja ajatellen).
                          Eron huomaa lähinnä suuremmalla kuormituksella (iso vaihde) / riittävän pitkällä vedolla, jolloin myös seossuhde menee aavistuksen laihemmalle.
                          YouTube
                          Instagram // Juhon Moottoripaja

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Eikös se map anturi kannata silti sinne laittaa. Saa logeihin myös imusarjan paineen eri tilanteissa.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • hirvonen
                              BTCF Member
                              • Nov 2011
                              • 248
                              • hämeenlinna

                              Tarkoitus olisi laittaa ilmaboxiin map-anturi..
                              Tuon ilmanoton toiminnan huomaa kyllä ihan perstuntumallakin jo suomen ratojen suorilla..
                              On vaan hankala säädettävä, kun täytyy ajaa logia ja sen perusteella
                              säätää.. toki jarrussa saa kaikki perusjutut tehtyä..

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by hirvonen View Post
                                Tarkoitus olisi laittaa ilmaboxiin map-anturi..
                                Tuon ilmanoton toiminnan huomaa kyllä ihan perstuntumallakin jo suomen ratojen suorilla..
                                On vaan hankala säädettävä, kun täytyy ajaa logia ja sen perusteella
                                säätää.. toki jarrussa saa kaikki perusjutut tehtyä..
                                Miksi ecu ei osaa säätää sitä lennossa?
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎