Originally posted by jani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54B30 Viritys/swap
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Ylläolevaan Alpinan imusarjaan hatarasti liittyen mitä imusarjaa suosittelette M54B30 kylkeen jos oletuksena on remmiahdin ja 0,5-0,6 ahdot?
Vakio, M52 vai M50? Vakiossa epäilyttää DISA:n toiminta / ampuminen pihalle ja sen tulppaamalla taas menee hiukan idea muuttuvapituuksisesta imusarjasta. Hyllyssä olisi ainakin yksi M52 imari ja niihin löytyy valmiita muutosadaptereita, joilla saa vakion kaasuläpän paikalleen. Toisi samalla hiukan tilaa konehuoneeseen imupuolelle.
E90 M3
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostEikö nuo ESS / G-Power sarjat ole ihan bolt-on vakiodisalla.
En muista asennusohjeita silmäillessä nähnyt mitään disan poistoa tai vastaavaa.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostG-Powerin ohjeessa ei poisteta. Minä poistin omastani eikä vaikuta moottorin toimintaan kuin positiivisesti, kierrosherkkyys karvoi entisestään.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostNyt on kyllä höpöä tai sit se G-power softa käyttää sitä läppää väärin. Sillä DISA venttiilillä on melko iso positiivinen vaikutus moottorin hengitykseen alapäässä. Toki myös päinvastainen jos sitä ei käytetä oikeaan aikaan.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostG-Powerin ohjeessa ei poisteta. Minä poistin omastani eikä vaikuta moottorin toimintaan kuin positiivisesti, kierrosherkkyys karvoi entisestään.
Yleensä sillä tarkoitetaan kuinka äkkiä kone ottaa kierroksia paikallaan kun kaasu poljetaan pohjaan.
Siihen vaikuttaa lähinnä liikkuvien massojen paino.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Niin no 4000 jälkeen se läppä on muutenkin auki koko ajan b30 koneessa, et siellä ei oo merkitystä onko läppä paikallaan vai ei. Mut persdyno on kyllä maailman huonoin mittari. Monta kertaa tullu näitä tuplavanos koneita säädettäessä fiilis joillan säätömuutoksilla, että piru kun vetää hyvin nyt. Vaan sit kun kattoo käppyröitä, niin huonmpaan suuntaan on vaan menny vääntö jossain kohtaa kierrosaluetta, mutta persdyno sanoo et tuli parempi, kun tulee vaihtelua koneen vääntöön.
Toki remmiahdettuja en oo säädelly, mut turbovehkeissä ainakin disa auttaa paljon.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMitä sinä tarkoitat kierrosherkkyydellä?
Yleensä sillä tarkoitetaan kuinka äkkiä kone ottaa kierroksia paikallaan kun kaasu poljetaan pohjaan.
Siihen vaikuttaa lähinnä liikkuvien massojen paino.
Disan läpän otin siksi pois kun akseli oli lähdössä kantta kohti. On mulla tossa jo hyllyssä uusi metallinen läppä ja akselikitti mutta tällä kokemuksella en sitä asenna paikalleen.Last edited by BMW525Xda; 05-10-2020, 20:01.
Comment
-
-
M52 imusarjaa ei ainakaan kannata asentaa mihinkään. Tämä on henkilökohtainen mielipide ja muut saa olla erimieltä.
PanuR jos löydät jostain tuollaisen Alpina imusarjan niin kiinnostaa.
Noita muuten pitäisi alkaa tekemään ehkä uudistuotantona. Ois loppupeleissä suht simppeli eli työläs muotti ja ei muutakun hiilikuitua ja pussiin.
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostAlpina B3s 3.3 moottorissa ilmoitetut lukemat ovat 305hp@6300rpm ja 362Nm@4800rpm. Vääntöhuippu on melkoisen paljon ylempänä kuin vakiossa M54B30 moottorissa mutta siitä huolimatta 325Nm löytyy jo 2500rpm. Tiedä sitten paljonko on markkinointia lukemissa.
Jokatapauksessa voimaa on enemmän kuin perus 330i, joten jos Alpinan tekelettä apinois B30 moottoriin niin kuinkahan lähelle tuota 300hp pääsisi?
Comment
-
-
Kannattaisi verrata myös B3s ja normaalia B3 moottoria.
B3s on hieman suurempi iskutilavuus, päivitetyt nokat, 80mm kaasuläppä (normi B3 sama kuin esim e46 328i:ssä), suodatinkotelo erilainen, yms.
Imusarja on sama molemmissa versioissa. Näillä eväillä on saatu ainakin paperilla reilu 20hp/Nm lisää tuohon normi B3:een.
Sit tuo normaali e46 B3 vastaa aika lailla nokka-, yms viritettyä m52b28 joita tälläkin foorumilla esillä ollut, joista todellista saatu se vajaa 250hp. Alpinalla B3:ssa puoli litraa lisätilavuutta, niin tehot on 280hp.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMyös joutokäynniltä pommistaa ilman sitä aikaisempaa tsuh ääntä ja nopeammin ylös mutta enemmän herkkyys karvoi minusta 4000+ jälkeen.
Maffillinen ecu on hyvä kaveri, datalogin MAF-arvoista kun näkee moottorin todellisen tehonkehityksen suoraan.Last edited by naukkis; 09-10-2020, 22:40.
Comment
-
-
Mulla on ollut 11v 80mm kaasuläpät M52B28... kaasunvaste on kyllä aika tajuton sopivilla oheisvireillä, mutta eipä tuokaan realisoidu ennenkuin sopivalla kombolla. Tehoon vaikuttaa varmaan hyvin vähän yksittäisenä osana ja ei vakio varmaan olisi ollut kovin nopeasti jarruna edes. Toki läppiä on luistonestollisessa kaksi joista toinen normaalisti aina maksimit auki.
Comment
-
Comment