Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kestävä voimansiirto (taka-akseli, kardaani, vaihteisto)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    #31
    Huoh... 330d käytetyt vetoakselit on kiven alla. pitää huomenna kysemmä merkkiliikkeestä noita, tosin veikkaan että hinta on valtava..
    uskaltaiskohan lähteä SKF tarvikketta koittamaa? kai ne isoilla nivelillä jotain kestää? karpiola lupaili sorvailla perän tumpit oikealla jaolla vahvemmasta tavarasta... :think
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      #32
      Ei SKF ainakaan. Ihan paskaa. Löbro ennemmin.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3702
        • Kouvola

        #33
        Löbrö tai Spidan.
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • Miuge
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 630
          • Tampere

          #34
          Tais olla molemmat Spidan ja Löbro nykyään osa GKN konsernia eli pitäisi olla OE-laatua.
          Webshop - MRT Engineering
          Facebook - MRT Engineering
          Instagram - mrtengineering
          YouTube - miugemrt

          Comment

          • pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3167
            • 47200

            #35
            Originally posted by Matuh View Post
            Rättiniveleksi pitäs aina sortua ostamaan vaan BMW OEM ja heittää noi tarvikkeet vesilintuun. Niitäkin "HD" Malleja meni 2kpl viime ajo kauden aikana.
            Rättiniveliä saa myös billettinä joihin koneistettu urtsupusla jokaiseen pultinreikään. Ei repeile sen jälkeen. Ongelmahan on siinä että ne narut katkeaa kun ei kumi enää pidä sitä pakettia kasassa

            Comment

            • MH motorsport
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 2301
              • Turku

              #36
              Originally posted by pazq View Post
              Rättiniveliä saa myös billettinä joihin koneistettu urtsupusla jokaiseen pultinreikään. Ei repeile sen jälkeen. Ongelmahan on siinä että ne narut katkeaa kun ei kumi enää pidä sitä pakettia kasassa
              Sillä saa varsinkin kardaanit katki ja senkin saa rikki.
              En suosittele mihinkään tuota alumiini limppua...



              Last edited by MH motorsport; 23-11-2021, 18:00.
              Autopalvelu MH-motor
              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
              Maxxecu myynti ja asennus
              www.mh-motor.fi
              0503218217
              Kulkineet:
              E6 2000 touring
              E6 2002 touring
              E30 318is ///Mtechnic 2
              E34 ///M5 nürburgring
              E34 S62b50 turbo dct
              E39 523i ///Msport
              F30 320d

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #37
                Joo skf laatu aika surkeaa ainakin laakereissa.
                Löbrö hyvä merkki, mutta sitä ei tunnu löytyvän, myöskää spidania ei löydy.

                kyselin marmorilta niin 330d vasen vetotikku maksaa vaatimattomat 750,91-euroa. pidin kalliina ja jätin tilaamatta. toisaalta kia sportagen oikea etuvetotikku maksoi 650e että siihen nähden ihan hinta linjassaan..
                Last edited by Takalo_kari; 23-11-2021, 19:17.
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #38
                  Originally posted by A.I View Post
                  Joo skf laatu aika surkeaa ainakin laakereissa.
                  Löbrö hyvä merkki, mutta sitä ei tunnu löytyvän, myöskää spidania ei löydy.

                  kyselin marmorilta niin 330d vasen vetotikku maksaa vaatimattomat 750,91-euroa. pidin kalliina ja jätin tilaamatta. toisaalta kia sportagen oikea etuvetotikku maksoi 650e että siihen nähden ihan hinta linjassaan..
                  Kympeillähän noita saa käytettynä kun katsoo ulkomailta, jos siis käytettyjä haluaa. :think
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • pazq
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 3167
                    • 47200

                    #39
                    Originally posted by MH motorsport View Post
                    Sillä saa varsinkin kardaanit katki ja senkin saa rikki.
                    En suosittele mihinkään tuota alumiini limppua...



                    Jaahas. Se on sit liian jämäkkä paketti yksinkertasesti kerta kokemus puhuu tuollaista jälkeä. Omakohtaista ei ollut vaan katellu noita pelkästään

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      #40
                      Originally posted by A.I View Post
                      Joo skf laatu aika surkeaa ainakin laakereissa.
                      Löbrö hyvä merkki, mutta sitä ei tunnu löytyvän, myöskää spidania ei löydy.

                      kyselin marmorilta niin 330d vasen vetotikku maksaa vaatimattomat 750,91-euroa. pidin kalliina ja jätin tilaamatta. toisaalta kia sportagen oikea etuvetotikku maksoi 650e että siihen nähden ihan hinta linjassaan..
                      en oo nyt ihan alusta asti seurannut tätä sinun vetarihommaa mutta oliko sulla joku syy miksi et halua käyttää e34 vetareita ja navan tumppeja jos karpiola sulle sen perän tumpinkin tekee 94 nivelelle sopivaksi ?
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • Takalo_kari
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1359
                        • tku

                        #41
                        Originally posted by janne[l View Post
                        en oo nyt ihan alusta asti seurannut tätä sinun vetarihommaa mutta oliko sulla joku syy miksi et halua käyttää e34 vetareita ja navan tumppeja jos karpiola sulle sen perän tumpinkin tekee 94 nivelelle sopivaksi ?
                        Onko ne E34 vetarit jotenkin parempia kuin 330D vetarit? näkisin että helpommalla pääsee kun 330D tikku on bolt on jahka tumpit oikealla jaolla..
                        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                        Kiitos ajastasi? :think

                        Comment

                        • Busch
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 271
                          • Seinäjoki/Lapua

                          #42
                          Asiaa ja osien sopivuuksia tutkiessani törmäsin ebayssä tälläsiin pyörän napoihin

                          https://www.ebay.com/itm/17470569168...53.m1438.l2649

                          Toki tuossa on maininta että sopivuus e30, e36 compact ja z3. Kuvan mukaan noista navoista puuttuu myös abs-hammaskehät. Näillä kuitenkin saisi jo e34 tyyppiset vetoakselit sopimaan mikäli käyvät e36 akselistoon pituuden puolesta. Toki akselien koko ei olisi suurin vaan vl103. Mutta perän laipan vaihdolla saisi sinne vaihdettua isomman vl107 nivelen.

                          Toisena vaihtoehtona voisi kokeilla tehdä videon tavalla....

                          Last edited by Busch; 24-11-2021, 18:47.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            #43
                            Niin ihan jees muuten nuo, mut ainakin e30:ssä ensimmäisenä menee juurikin tuo navan läpi menevä boori poikki, kun se on aika surkean ohut. Ja noissa on sama boori, niin melko yhtä tyhjän kanssa

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              #44
                              Originally posted by A.I View Post
                              Onko ne E34 vetarit jotenkin parempia kuin 330D vetarit? näkisin että helpommalla pääsee kun 330D tikku on bolt on jahka tumpit oikealla jaolla..
                              Rehellisesti sanottuna tuo sinun kuvailemasi homma kuulostaa reilusti työläämmältä kuin ne E34-osat (joiden saatavuus toki nykyään huono). Eihän siinä jos itsellä on sorvit ym jolla tehdä, mutta tavan tallaajalle tuollainen E34 setti on käytännössä bolt-on toteutettavissa varsinkin jos perä on 210 tai 188 isoilla laipoilla.

                              Ja sellaista mietin, että sitten kun siitä 330d-tikusta menee ulkonivel paskaksi niin sitähän ei noin vaan vaihdeta, eli uutta/käytettyä tikkua tilalle ja taas siihen tarvittavat modaukset/sorvaukset että saa absit toimimaan. Varmaan ihan "helppoa ja halpaa" jos on sorvit ym. vehkeet jolla tehdä, mutta kaikilla ei ole. :think

                              Se E34 vetoakseli on väliin tiputettava malli jossa molemmissa päissä identtiset vaihdettavissa olevat nivelet, ja se taas mahdollistaa noita edellä linkitettyä porsse-ym-osia jotka ei todellakaan ole hinnalla pilattuja, ja ilmeisen hyväksikin todettuja. Napamuutos/abs-hommatkin riittää kun kerran tekee, kun se osuus jää kiinteäksi vaikka vetareita menisi kerran per kiihdytys.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • janne[l
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 861
                                • Ylöjärvi

                                #45
                                Originally posted by A.I View Post
                                Onko ne E34 vetarit jotenkin parempia kuin 330D vetarit? näkisin että helpommalla pääsee kun 330D tikku on bolt on jahka tumpit oikealla jaolla..
                                tuossa supra jo sanokin e34 tyylisen vetarin hyödyt. molempiin päihin menee sama nivel joita saa halvimmillaan 17e pulttien,kumin ja rasvojen kanssa ja cromo vetareita löytyy uusia todella edullisesti. Kerran kun tuon paketin askartelee paikalleen,voi harrastaa aika pitkälle huoletta, kun osien vaihto hajotessa helppoa ja mitään ei tarvi sovitella paikalleen. Sulla tuossa vielä sekin optio jos jostain syystä se 188 perä ei kestäkkään niin voit sujauttaa vaan 210 perän paikalleen ja myydä ne karpiolan tumpit
                                Noita navan tumppejakin kyllä löytyy kun kyselee vähän ihmisiltä (juur myin yhden setin pois)
                                Jos abs rinkula mietityttää niin kysy supralta adaptereita tai tee omat. ne voi myös laittaa perän tumppeihin/cv niveliin melko yksinkertaisella holkilla ja anturille teline.
                                e46 330i cabriolet
                                e91 320d
                                e36 328 törpö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎