Omaan 36:een nikkaroin kavennetun akselin, 210 perällä, 33 spoorisilla Karpiolan HD-akseleilla, veitsivakaajalla ja 128mm nivelillä. Tästä paketista ei ainakaan nivelet ja akselit hajoa. Jonkun verran työläs operaatio eikä erityisen edullinen, vaikka itse tekikin, mutta kohtuullisen kestävä. Taloudellisesti kannattavampaa olis ollu laittaa 9" jäykkä akseli, mutta tulipahan tehtyä tämmöinen etäisesti oem:ää muistuttava rakennelma.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kestävä voimansiirto (taka-akseli, kardaani, vaihteisto)
Collapse
X
-
Originally posted by teehoo View PostOmaan 36:een nikkaroin kavennetun akselin, 210 perällä, 33 spoorisilla Karpiolan HD-akseleilla, veitsivakaajalla ja 128mm nivelillä. Tästä paketista ei ainakaan nivelet ja akselit hajoa. Jonkun verran työläs operaatio eikä erityisen edullinen, vaikka itse tekikin, mutta kohtuullisen kestävä. Taloudellisesti kannattavampaa olis ollu laittaa 9" jäykkä akseli, mutta tulipahan tehtyä tämmöinen etäisesti oem:ää muistuttava rakennelma.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
1. vaihda E46 olka-akselit
2. teetä tumpit perään vahvemmasta materiaalista ja törkkää kiinni.
3. asenna bolt on tehdas vetoakseli.
ihan sama työmaa kuin ne E34 akselitkin. ainoa ero että tällaisen saa suoraan romikselta.
edit. kaupanpäälle tulee isommat takajarrut..Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by A.I View Post1. vaihda E46 olka-akselit
2. teetä tumpit perään vahvemmasta materiaalista ja törkkää kiinni.
3. asenna bolt on tehdas vetoakseli.
ihan sama työmaa kuin ne E34 akselitkin. ainoa ero että tällaisen saa suoraan romikselta.
edit. kaupanpäälle tulee isommat takajarrut..
Ei tarvitse olka-akseleihin koskea E34-osilla, vaan vaihtaa pelkkä napa. Ja edelleen, mitä teet sitten kun haluat vahvempaa keppiä kuin mitä se tehdas eeneljänkuuden vetoakseli on? :think
Ja ne isommat takajarrut on vähän kakspiippuinen juttu, jos ne aiheuttaa sen ettei voi enää käyttää 15" vannetta niin voi olla taas hyvän asian sijaan huono juttu joillekin.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNo eihän se nyt missään tapauksessa ole sama työmaa. Työmäärältään ehkä kutakuinkin samoihin voi päästä?
Ei tarvitse olka-akseleihin koskea E34-osilla, vaan vaihtaa pelkkä napa. Ja edelleen, mitä teet sitten kun haluat vahvempaa keppiä kuin mitä se tehdas eeneljänkuuden vetoakseli on? :think
Ja ne isommat takajarrut on vähän kakspiippuinen juttu, jos ne aiheuttaa sen ettei voi enää käyttää 15" vannetta niin voi olla taas hyvän asian sijaan huono juttu joillekin.
Uskon että 330D tikku kestänee hyvin minun käytössäni. vastaus kysymykseesi onkin että en halua vahvempia tikkuja.Last edited by Takalo_kari; 25-11-2021, 20:50.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Projekti updatea:
E46 330D olka-akselit asennettu paikalleen, homma oli bolt on ja aikaa kului kaikkiaan n. 1h.
-aika ei sisällä jarrujen kasausta. se tehdään ensiviikolla.
CroMo -vetolaipat tilattu ja niitä odotellaankin varmaan loppuvuosi. Voimansiirron osalta koko "projekti" olikin siinä.Last edited by Takalo_kari; 02-12-2021, 21:26.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Täällä myös osia haalittu
E39 530dA perä valikoitui muutamasta syystä:
-94mm vetarin tumpit
-94mm kardaanin laippa
-2.81 välitys
-kiinnityspisteet ehkä sovellettavissa E36 apurunkoon, etelänaapurissa kuulemma käyttävät E39 takakantta E60 perien kanssa E36 kilpureissa -> 4-piste kiinnitys
E34 M5 käytetty vetari löyty tallista mallailtavaksi, uusia en vielä tilannut, koska mietinnässä josko vanteen mahduttaisi vakiokaareen lyhemmillä tukivarsilla, jolloin lyhempi E28 M5 vetari olisi parempi valinta.
E34 M5 vetarin tumpit ja pyörännavat sattu silmään eBaystä settinä, näille vissiin tarvi ne ABS rinkulan sovitteet tehdä, kuinka moni kiinnostunut kun tällaisia sorvaillaan?
Kardaanihankinta meni vähän vihkoon.. Tiedoksi siis muillekin jotka etsii isoa E60 kardaania, että 530d automaatin kardaani pienellä 86mm CV-nivelellä, kun taas 530d manuaali ja 535d ovat 94mm CV-nivelellä (jos ymmärsin oikein osanumeroiden perusteella).
Tämä 86mm keppi olis myynnissä, jos joku tarvii projektiinsa.
Comment
-
-
Minkä lukon meinasit perään pistää? Mulla itellä on sama perä (itseasiassa koko akselisto) oottamassa projekteja. Siihen ois hommattuna eBaystä joku e46m3/e60m5 mikä lie lukko, joka huhujen mukaan pitäs siihen passata
Tuo e39 530d perä on kyl tosiaan melko jyty, isot laipat joka suuntaan, soppeli välitys ja ovat vielä halpoja kuin mitkä. Niin noitahan kyllä sovittelis vaikka mihin jos vaan hyvä ja edullinen lukko ois saatavilla.Last edited by Pazi88; 02-12-2021, 23:02.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Miuge View Post
E36 perusmallin olkavarret ovat pienemmällä laakerilla, joka rajoittaa vetarivalikoimaa. Näihin kuitenkin sopii paikalleen E28/E34/E32 pyörännapa/ulompi vetarin tumppi -yhdistelmä, joka mahdollistaa ison VL-107 -tyypin vetoakselin käytön. Osien saatavuus käytettynä huono, uudet osat suhteellisen kalliita. Vaatii luonnollisesti sisäpäähän 94mm vetarin tumpin. Jarrujen sopivuus??
Jos tuosta m3 pyörännavan akselista sorvais 4mm pois tavaraa niin silloin se ainakin sen puolesta sopisi e36 perusmallin pyöränlaakeriin, mutta mahtaako sitten tuo m3 vetoakseli mahtua paikalensa. Olkavarret ja ovat ainakin erinumerolla perusmallissa ja m3.
Comment
-
-
Originally posted by A.I View PostProjekti updatea:
E46 330D olka-akselit asennettu paikalleen, homma oli bolt on ja aikaa kului kaikkiaan n. 1h.
-aika ei sisällä jarrujen kasausta. se tehdään ensiviikolla.
CroMo -vetolaipat tilattu ja niitä odotellaankin varmaan loppuvuosi. Voimansiirron osalta koko "projekti" olikin siinä.
Originally posted by Pazi88 View PostMinkä lukon meinasit perään pistää? Mulla itellä on sama perä (itseasiassa koko akselisto) oottamassa projekteja. Siihen ois hommattuna eBaystä joku e46m3/e60m5 mikä lie lukko, joka huhujen mukaan pitäs siihen passata
Tuo e39 530d perä on kyl tosiaan melko jyty, isot laipat joka suuntaan, soppeli välitys ja ovat vielä halpoja kuin mitkä. Niin noitahan kyllä sovittelis vaikka mihin jos vaan hyvä ja edullinen lukko ois saatavilla.
Originally posted by Busch View PostJos tuosta m3 pyörännavan akselista sorvais 4mm pois tavaraa niin silloin se ainakin sen puolesta sopisi e36 perusmallin pyöränlaakeriin, mutta mahtaako sitten tuo m3 vetoakseli mahtua paikalensa. Olkavarret ja ovat ainakin erinumerolla perusmallissa ja m3.
Comment
-
-
Originally posted by Miuge View PostAlustavasti kaavailtu tuota Racingdiffs All-Solution-LSD:tä, tulossa kuulemma sopiva malli keväämmällä. Hätävarana katselin, että löytyy eBaystä myös jotain helical -lukkoja muutamalla satasella.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Miuge View PostAlustavasti kaavailtu tuota Racingdiffs All-Solution-LSD:tä, tulossa kuulemma sopiva malli keväämmällä. Hätävarana katselin, että löytyy eBaystä myös jotain helical -lukkoja muutamalla satasella.
tuotteen otsikon perusteella sopis 530d manuaalinkin perälle(2,35), eikä vain 530d/540i.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMinkä lukon meinasit perään pistää? Mulla itellä on sama perä (itseasiassa koko akselisto) oottamassa projekteja. Siihen ois hommattuna eBaystä joku e46m3/e60m5 mikä lie lukko, joka huhujen mukaan pitäs siihen passata
Tuo e39 530d perä on kyl tosiaan melko jyty, isot laipat joka suuntaan, soppeli välitys ja ovat vielä halpoja kuin mitkä. Niin noitahan kyllä sovittelis vaikka mihin jos vaan hyvä ja edullinen lukko ois saatavilla.
Valitsin autooni 3.91 (Vmax n.210kmh) -Ralliin vähän pitkä, mutta vääntöä isolla alueella niin jaksanee mennä. alastarolla tosin paukuttanee rajoittajaan.
4.5 välityksellä lautaspyörän hammas on jo aika ohut jolloin se särkyy helpommin huiput jäisivät n. 180kmh, tosin 6v askilla päästäisiin taas 200kmh paikkeille.
Originally posted by Miuge View PostTuossa kun someen postailin omista suunnitelmista, niin tuli aika paljon viestiä juuri noista 330D olka-akseleista. Pitäisi olla bolt-on vetari, kun käytät ainoastaan 330D ulkonivelen ja akseli + sisäpää E39 530D sikäli mikäli on 94mm perän tumpit, näin väittävät.Last edited by Takalo_kari; 03-12-2021, 16:43.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by Miuge View PostE34 M5 vetarin tumpit ja pyörännavat sattu silmään eBaystä settinä, näille vissiin tarvi ne ABS rinkulan sovitteet tehdä, kuinka moni kiinnostunut kun tällaisia sorvaillaan?
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=391427Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Busch View PostJos tuosta m3 pyörännavan akselista sorvais 4mm pois tavaraa niin silloin se ainakin sen puolesta sopisi e36 perusmallin pyöränlaakeriin, mutta mahtaako sitten tuo m3 vetoakseli mahtua paikalensa. Olkavarret ja ovat ainakin erinumerolla perusmallissa ja m3.
Eipä tuolla M3 vetarilla voita juuri mitään. Hajoaa kuitenkin.
Itellä oli ideana ajaa Typ188, 94MM tumpit ja E9x 35d vetareilla. Joo abs kehä puuttuu eipä ollu iso homma sorvailla proto sovitetta ABS kehälle.
Huono verrata paikotusta kun pikku vetari vaan mallina mutta pointti kuitenkin.
Kyllähän se periaatteessa menee Isoon e36/46 olka-akseliin oikealle paikalle.
Jää kuitenkin aikamoinen Airgap anturille, jos käyttää esimerkiksi Preface E46 anturia. Mitä noissa sitten oikeasti on ilmarakoa? Onko kukaan mittaillut?
Hirvee rahallista tappiota ei tässä testissä tullut kun Vetarit 35€ KPL. Ja kynkät sai alle 100€.
Eikai se auta. E34 HUBS/ Vetarit sopiva perä ja kovaa ajoa. Tässä vaan tullaan siihen ei mukavaan puoleen että ei kuitenkaan ole "budjetti" Ystävällinen ratkaisu. Varsinkaan sen typ210 perän saatavuuden ja hinnan osalta.
Ainahan siellä on Vaihtoehto Driveshaft Shopin Akselit, tai PPF kepit ja isot nivelet.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Comment