Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 446
    • E-pohjanmaa

    Omaan e61 automaatti lootaan rvs olen lisännyt tarkastus/ täyttötulpasta auton käydessä ja perä ylhäällä/ylös nostettuna, että auton keula on selvästi alempana. Öljyä ei tule tuolla systeemillä yhtään ulos.
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6200
      • Helsinki

      Mielenkiintoista...

      BE testaa: moottoriöljyn lisäaine RVS, osa 3
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        Nyt olisi saatu 3 osa ulos. Nyt siis ajetaan ilman moottoriöljyjä.

        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1840
          • Karjaa

          On kyllä sen verran vakuuttava lopputulema testillä että taitaa molempiin autoihin mennä RVS:t asap.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6200
            • Helsinki

            Ja tossakin, mitä olen aikaisemmin sanonut on se, että se ei välttämättä tee sinun auton moottorille mitää, joka tarkoittaa sitä että moottorisi on kunnossa.

            Kun osa harmittelee sitä, että kun ei ole huomannut muutoksia moottorissa, että meni joko aine tai rahat hukkaan..
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              Sigun M57n2 e61 on D8 x 2, dip3 ja ohjaustehostin aine. Näillä pitkän ajan keskikulutus tippui 6,4L - > 6,2L. Mitään muuta muutosta en ole huomannut enkä odottanutkaan huomaavani. Ajatuksena juurikin moottorin suojaaminen.

              Laatikkoon vielä tekisi mieli heittää aineet, sen puolesta periaatteessa voisikin nähdä jotain parannusta, varsinkin kylmänä on välillä vähän terävät vaihdot..
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3580
                • Raisio

                Vaikka hieno aine kyseessä, kaikkien moottoreiden tuhoutumisprosessiin ei auta vaikka ihan äänien ja pepputuntuman perusteella perusehjään koneeseen ainetta lisätty ennnakointi ja suojausmielessä.

                Ei auta venyneeseen jakoketjuun, ei auta veltoksi menneeseen ( ei pääkiristin ) ketjukiristimeen ja pakeliittipinnoille aine ei mahda mitään.

                Kuvassa yksi S62 koneen laahaimista.
                Attached Files
                Last edited by ritariässä; 03-09-2022, 23:53.
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1749
                  • vihti

                  Kyllähän tää eri hintaista mönjää olisi jos vag tsi ja lukuisten muiden moottoreiden huonosti suunnitellut ketjujakopäät korjaantuisi kuin itsestään

                  Teräspinnoille taitaa parhaiten toimia eli moottorin akseleiden laakeripinnat sekä valurauta sylinterit
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • Spätzündung
                    Newbiemmer
                    • Oct 2014
                    • 24
                    • Kauniainen

                    Oma kokemus 400 000km ajetusta Mersun M103-bensakutosesta sekä tämänhetkisestä Opel 2.2 bensasta. Mersussa yläkerta hiljeni ja mittarin mukaan öljynpaine tyhjäkäynnillä kuumalla koneella nousi n. 0.5 bar.


                    Opelissa tehty käsittelyt koneeseen n. 20 000km sitten (280 000km --> 300 000km). Kone muuttui notkeammaksi(tosin vaikutti olevan aika tukkoinen kun sen hankin eli notkeus voi johtua myös astetta rankemmasta kierrosten käytöstä..) ja nostajien naputus hiljeni miltei olemattomiin myös talvella kun käynnistää -20 asteessa ilman moottorilämmitintä. Öljynkulutus ei muuttunut, n. 0.5l/2000km ennen ja jälkeen käsittelyn. Bensakulutus tippui muutaman desin käsittelyn jälkeen.


                    Ei mullistavia kokemuksia, mutta muutoksia parempaan eli aion myös jatkossakin laittaa RVS:ää.

                    Comment

                    • Krampus
                      BTCF Member
                      • Nov 2017
                      • 379
                      • Keski-Suomi

                      Tuli typerä kysymys mieleen tästä aineesta. Mitä tämä tekee sylinterin hoonaus ristikkokuviolle? En jaksanut etsiä, että onko tästä mitään juttua ollut. Täyttääkö se ristikkokuviota tällä pinnalla osittain :think?
                      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                      Comment

                      • Elätti
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 159
                        • Great Kuopio Area

                        Originally posted by Krampus View Post
                        Tuli typerä kysymys mieleen tästä aineesta. Mitä tämä tekee sylinterin hoonaus ristikkokuviolle? En jaksanut etsiä, että onko tästä mitään juttua ollut. Täyttääkö se ristikkokuviota tällä pinnalla osittain :think?
                        Tätä joskus kysyin RVS:ltä ja vastaus oli, että ei vaikuta hoonaukseen, koska suurta painetta ja lämpötilaa ei muodostu sinne hoonausurien pohjille. Ja näin ne väittää että painetta ja lämpöä pitäisi olla että tribokeraamista pintaa muodostuisi.

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3580
                          • Raisio

                          Aika kuuma paikka kyllä toi palotapahtuman lähiympäristö ja aikamoista kitkaa just männät männänrenkailla saa aikaan.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • Krampus
                            BTCF Member
                            • Nov 2017
                            • 379
                            • Keski-Suomi

                            Lämpöä siellä ainakin on ja hoonauskuvion tarkoitushan on pitää öljykalvo sylinterin seinässä? Paineesta en sano mitään, jos vertaa esim. kiertokangenlaakerin pintaa.
                            E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                            F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                            Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6200
                              • Helsinki

                              tästä on ollut tuolla rvs fb ryhmässä pohdiskelua, siellä ideoita olisi, että sehän rvs aine suojaisi männän ja sylinterin kesken kosketusta, jos se täyttää hoonaus urat tai että tekisi smoothin pinnan hoonaus uriin, jossa silti olisi hoonaus uria, jossa olisi öljyä:think
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10043
                                • KVLA

                                Aiheeseen (RVS-testi videoihin) sen verran liittyen heitän kommentin noista puristus/vuotopaine mittauksista:

                                Minulle aikoinaan eräs moottorien rakenteluun ja virittämiseen erikoistunut guru neuvoi,että aina ennen em. mainittuja mittauksia tulppia löysätään n. yksi kierros ja kiristetään uudelleen. Tämän jälkeen moottori käynnistetään uudelleen muutamaksi sekunniksi. Sen jälkeen vasta tulpat poistetaan ja suoritetaan mittaukset. Tällä varmistetaan,ettei syt.tulpista mahdollisesti irtoava karsta jää sylinteriin ja siitä mitatessa venttiilien tiivistyspinnan väliin. Ja antaisi täten mahdollisesti virheellisen mittaustuloksen. Mitä huonompikuntoinen moottori,sitä enemmin tuo karstan aiheuttama virhe on mahdollista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎