Omaan e61 automaatti lootaan rvs olen lisännyt tarkastus/ täyttötulpasta auton käydessä ja perä ylhäällä/ylös nostettuna, että auton keula on selvästi alempana. Öljyä ei tule tuolla systeemillä yhtään ulos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
RVS aineet
Collapse
X
-
Ja tossakin, mitä olen aikaisemmin sanonut on se, että se ei välttämättä tee sinun auton moottorille mitää, joka tarkoittaa sitä että moottorisi on kunnossa.
Kun osa harmittelee sitä, että kun ei ole huomannut muutoksia moottorissa, että meni joko aine tai rahat hukkaan..Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Sigun M57n2 e61 on D8 x 2, dip3 ja ohjaustehostin aine. Näillä pitkän ajan keskikulutus tippui 6,4L - > 6,2L. Mitään muuta muutosta en ole huomannut enkä odottanutkaan huomaavani. Ajatuksena juurikin moottorin suojaaminen.
Laatikkoon vielä tekisi mieli heittää aineet, sen puolesta periaatteessa voisikin nähdä jotain parannusta, varsinkin kylmänä on välillä vähän terävät vaihdot..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Vaikka hieno aine kyseessä, kaikkien moottoreiden tuhoutumisprosessiin ei auta vaikka ihan äänien ja pepputuntuman perusteella perusehjään koneeseen ainetta lisätty ennnakointi ja suojausmielessä.
Ei auta venyneeseen jakoketjuun, ei auta veltoksi menneeseen ( ei pääkiristin ) ketjukiristimeen ja pakeliittipinnoille aine ei mahda mitään.
Kuvassa yksi S62 koneen laahaimista.Last edited by ritariässä; 03-09-2022, 23:53.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Oma kokemus 400 000km ajetusta Mersun M103-bensakutosesta sekä tämänhetkisestä Opel 2.2 bensasta. Mersussa yläkerta hiljeni ja mittarin mukaan öljynpaine tyhjäkäynnillä kuumalla koneella nousi n. 0.5 bar.
Opelissa tehty käsittelyt koneeseen n. 20 000km sitten (280 000km --> 300 000km). Kone muuttui notkeammaksi(tosin vaikutti olevan aika tukkoinen kun sen hankin eli notkeus voi johtua myös astetta rankemmasta kierrosten käytöstä..) ja nostajien naputus hiljeni miltei olemattomiin myös talvella kun käynnistää -20 asteessa ilman moottorilämmitintä. Öljynkulutus ei muuttunut, n. 0.5l/2000km ennen ja jälkeen käsittelyn. Bensakulutus tippui muutaman desin käsittelyn jälkeen.
Ei mullistavia kokemuksia, mutta muutoksia parempaan eli aion myös jatkossakin laittaa RVS:ää.
Comment
-
-
Tuli typerä kysymys mieleen tästä aineesta. Mitä tämä tekee sylinterin hoonaus ristikkokuviolle? En jaksanut etsiä, että onko tästä mitään juttua ollut. Täyttääkö se ristikkokuviota tällä pinnalla osittain :think?E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostTuli typerä kysymys mieleen tästä aineesta. Mitä tämä tekee sylinterin hoonaus ristikkokuviolle? En jaksanut etsiä, että onko tästä mitään juttua ollut. Täyttääkö se ristikkokuviota tällä pinnalla osittain :think?
Comment
-
-
Lämpöä siellä ainakin on ja hoonauskuvion tarkoitushan on pitää öljykalvo sylinterin seinässä? Paineesta en sano mitään, jos vertaa esim. kiertokangenlaakerin pintaa.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
tästä on ollut tuolla rvs fb ryhmässä pohdiskelua, siellä ideoita olisi, että sehän rvs aine suojaisi männän ja sylinterin kesken kosketusta, jos se täyttää hoonaus urat tai että tekisi smoothin pinnan hoonaus uriin, jossa silti olisi hoonaus uria, jossa olisi öljyä:thinkEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Aiheeseen (RVS-testi videoihin) sen verran liittyen heitän kommentin noista puristus/vuotopaine mittauksista:
Minulle aikoinaan eräs moottorien rakenteluun ja virittämiseen erikoistunut guru neuvoi,että aina ennen em. mainittuja mittauksia tulppia löysätään n. yksi kierros ja kiristetään uudelleen. Tämän jälkeen moottori käynnistetään uudelleen muutamaksi sekunniksi. Sen jälkeen vasta tulpat poistetaan ja suoritetaan mittaukset. Tällä varmistetaan,ettei syt.tulpista mahdollisesti irtoava karsta jää sylinteriin ja siitä mitatessa venttiilien tiivistyspinnan väliin. Ja antaisi täten mahdollisesti virheellisen mittaustuloksen. Mitä huonompikuntoinen moottori,sitä enemmin tuo karstan aiheuttama virhe on mahdollista.
Comment
-
Comment