Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6198
    • Helsinki

    Originally posted by Kernwaffe View Post
    Onko kukaan laittanut noita mömmöjä moottoripyörään jossa on märkäkytkin? 4l tilavuus olisi pyörässäkin.
    Voi laittaa huolletta, kun se tarttuu metallisiin osiin, kun tästä aiheestakin ainakin sosiaalisen median puolella paljon kyselyjä. Edustaja on sanonut, että suosittelee laittaa isomman purkin just esim 4L öljytilavuuteen, kun siellä on vaihdelaatikko samassa, jossa isommat on isommat pintapaineet, eli G6 olisi parempi, mutta jos ei halua, niin laittaa G4 ja voihan se olla myynti kikkakin
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • Danukos
      Alueaktiivi
      • Feb 2011
      • 1121
      • pks

      Vajaa kuukausi sitten tuli tehtyä sigun E90 325i LCI automaattilaatikkoon öljynvaihto + rvs käsittely. Autolla ajettu öljynvaihtohetkellä n. 104tkm ja siinä on GM-loota (pienet kilsat ja GM koska japanin tuonti...)

      Syy miksi päätin vaihtaa laatikkoöljyt oli tämä: n. 1.5krpm kohdalla 6-vaihteella n. 70-75km/h vauhdissa esiintyi pientä täristystä jonka epäilin tulevan vaihteistosta. Nettiä selatessa selvisi nopeasti että kyseessä aika yleisesti esiintyvä vika/ominaisuus näissä GM-laatikoissa. Monella öljynvaihto on auttanut asiaan ja RVS-käsittelystäkin oli hyviä kokemuksia nik. asdteme:llä joten päätin kokeilla.

      No, vaihteiston käytös muuttui selkeästi. Ennen huoltoa laatikko tuntui D-asennossa suorastaan "hyökkäävän" jarrupoljinta vasten. Vaihteet vaihtui kuten piti mutta vaihto oli kaukana huomaamattomasta eli jokaisen vaihdon tunsi selkeästi ja varsinkin 1->2 tuntui nykäisevän ihan kunnolla. On kuitenkin sanottava ettei vaihteisto toiminut mitenkään erityisen huonosti ennen öljynvaihtoa ja RVS-käsittelyä mutta nyt jälkeen päin eron kyllä huomaa vaihteiston toiminnassa. D-asennossa on paljon rauhallisempi, ei lähde heti puskemaan jarrua vasten ja vaihdot on todella smootheja

      Tärinä juttu ei korjaantunut, ainakaan heti ensimmäisellä ajolla. Öljynvaihdon jälkeen kilsoja on tullut ehkä pari-kolmesataa joten ehkä tuo RVS voi vielä jotain muutoksia saada aikaan. Nyt kun ajattelen, niin en edes muista milloin viimeksi olisin huomannut vaihteiston täristävän, johtuen ehkä siitä, että olen oppinut ajamaan niin että pidän kierroksia tarpeeksi ylhäällä tai ajan 5-vaihteella siinä 70km/h nopeudessa. Tai ehkä toiminta on oikeasti parantunut. Joka tapauksessa, jotain (positiivista) vaikutusta öljynvaihdolla ja/tai RVS-käsittelyllä kyllä on.

      Ihan halpaa lystiä tämä ei ollut, vaihteiston öljynvaihto huuhtelulla, n. 8l litraa öljyä + uus suodatin kustansi n. 550e ja RVS-aineet vielä 70e päälle. Mielestäni oli kuitenkin ihan wörtti juttu koska vaihteiston toimintaan tuli selkeä parannus ja ennen/jälkeen eron oikeasti tuntee. Kerrankin oli sellainen fiilis, että vaikka rahaa paloi niin jotain myös tapahtui

      Huollon teki Schmiedmann.
      E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
      Ex - E34
      ///M5 -90 Alpin Weiss II

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3571
        • Raisio

        Se on huonompi juttu muutosta arvioidessa kun samalla uudet öljyt vaihdetaan eli RVS käsittelyllä ei välttämättä muuta vaikutusta kuin extratyhjempi lompakko. Nämä pitäs tehdä aina eri aikoihin, muuten menee ihan mutuiluksi lopputulos.

        30€ shudderfixi monesti auttanut turbiiniperäisiin tärinöihin.

        Hmm,5 litralla ei kyllä kunnon huuhtelua tehdä automaattiin.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • Danukos
          Alueaktiivi
          • Feb 2011
          • 1121
          • pks

          Originally posted by ritariässä View Post
          Se on huonompi juttu muutosta arvioidessa kun samalla uudet öljyt vaihdetaan eli RVS käsittelyllä ei välttämättä muuta vaikutusta kuin extratyhjempi lompakko. Nämä pitäs tehdä aina eri aikoihin, muuten menee ihan mutuiluksi lopputulos.

          30€ shudderfixi monesti auttanut turbiiniperäisiin tärinöihin.

          Hmm,5 litralla ei kyllä kunnon huuhtelua tehdä automaattiin.
          Tarkistin kuitista, todellinen öljymäärä lienee kuitenkin n. 8 litraa koska erittelyssä mainittu Dextron VI 5l öljy - määrä 1,6.
          E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
          Ex - E34
          ///M5 -90 Alpin Weiss II

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6198
            • Helsinki

            Nyt on e30ix:ssä kaikkissa voimansiirrossa rvs käsittely ja moottorissa tupla käsittely. Nyt seurataan tuloksia, tuleeko niitä mitään. Tähän hetkisen muutokset, mulla on uretaani pusla perässä, niin kantaa ääntä koriin, pientä hiljentymistä, myös moottoritie vauhdissa jakolaatikossa kuulee ketjun äänen, niin hiljentynyt, myös vaihteet menee smoothimmin sisään.
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2712
              • .fi

              hyvä raporttikuin korvakynttilästä
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6198
                • Helsinki

                Oleppa hyvä​​​​​​​
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎