Originally posted by Kernwaffe
View Post
RVS aineet
Collapse
X
-
Voi laittaa huolletta, kun se tarttuu metallisiin osiin, kun tästä aiheestakin ainakin sosiaalisen median puolella paljon kyselyjä. Edustaja on sanonut, että suosittelee laittaa isomman purkin just esim 4L öljytilavuuteen, kun siellä on vaihdelaatikko samassa, jossa isommat on isommat pintapaineet, eli G6 olisi parempi, mutta jos ei halua, niin laittaa G4 ja voihan se olla myynti kikkakinEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
-
Vajaa kuukausi sitten tuli tehtyä sigun E90 325i LCI automaattilaatikkoon öljynvaihto + rvs käsittely. Autolla ajettu öljynvaihtohetkellä n. 104tkm ja siinä on GM-loota (pienet kilsat ja GM koska japanin tuonti...)
Syy miksi päätin vaihtaa laatikkoöljyt oli tämä: n. 1.5krpm kohdalla 6-vaihteella n. 70-75km/h vauhdissa esiintyi pientä täristystä jonka epäilin tulevan vaihteistosta. Nettiä selatessa selvisi nopeasti että kyseessä aika yleisesti esiintyvä vika/ominaisuus näissä GM-laatikoissa. Monella öljynvaihto on auttanut asiaan ja RVS-käsittelystäkin oli hyviä kokemuksia nik. asdteme:llä joten päätin kokeilla.
No, vaihteiston käytös muuttui selkeästi. Ennen huoltoa laatikko tuntui D-asennossa suorastaan "hyökkäävän" jarrupoljinta vasten. Vaihteet vaihtui kuten piti mutta vaihto oli kaukana huomaamattomasta eli jokaisen vaihdon tunsi selkeästi ja varsinkin 1->2 tuntui nykäisevän ihan kunnolla. On kuitenkin sanottava ettei vaihteisto toiminut mitenkään erityisen huonosti ennen öljynvaihtoa ja RVS-käsittelyä mutta nyt jälkeen päin eron kyllä huomaa vaihteiston toiminnassa. D-asennossa on paljon rauhallisempi, ei lähde heti puskemaan jarrua vasten ja vaihdot on todella smootheja
Tärinä juttu ei korjaantunut, ainakaan heti ensimmäisellä ajolla. Öljynvaihdon jälkeen kilsoja on tullut ehkä pari-kolmesataa joten ehkä tuo RVS voi vielä jotain muutoksia saada aikaan. Nyt kun ajattelen, niin en edes muista milloin viimeksi olisin huomannut vaihteiston täristävän, johtuen ehkä siitä, että olen oppinut ajamaan niin että pidän kierroksia tarpeeksi ylhäällä tai ajan 5-vaihteella siinä 70km/h nopeudessa. Tai ehkä toiminta on oikeasti parantunut. Joka tapauksessa, jotain (positiivista) vaikutusta öljynvaihdolla ja/tai RVS-käsittelyllä kyllä on.
Ihan halpaa lystiä tämä ei ollut, vaihteiston öljynvaihto huuhtelulla, n. 8l litraa öljyä + uus suodatin kustansi n. 550e ja RVS-aineet vielä 70e päälle. Mielestäni oli kuitenkin ihan wörtti juttu koska vaihteiston toimintaan tuli selkeä parannus ja ennen/jälkeen eron oikeasti tuntee. Kerrankin oli sellainen fiilis, että vaikka rahaa paloi niin jotain myös tapahtui
Huollon teki Schmiedmann.
Comment
-
Se on huonompi juttu muutosta arvioidessa kun samalla uudet öljyt vaihdetaan eli RVS käsittelyllä ei välttämättä muuta vaikutusta kuin extratyhjempi lompakko. Nämä pitäs tehdä aina eri aikoihin, muuten menee ihan mutuiluksi lopputulos.
30€ shudderfixi monesti auttanut turbiiniperäisiin tärinöihin.
Hmm,5 litralla ei kyllä kunnon huuhtelua tehdä automaattiin.
Comment
-
Tarkistin kuitista, todellinen öljymäärä lienee kuitenkin n. 8 litraa koska erittelyssä mainittu Dextron VI 5l öljy - määrä 1,6.Originally posted by ritariässä View PostSe on huonompi juttu muutosta arvioidessa kun samalla uudet öljyt vaihdetaan eli RVS käsittelyllä ei välttämättä muuta vaikutusta kuin extratyhjempi lompakko. Nämä pitäs tehdä aina eri aikoihin, muuten menee ihan mutuiluksi lopputulos.
30€ shudderfixi monesti auttanut turbiiniperäisiin tärinöihin.
Hmm,5 litralla ei kyllä kunnon huuhtelua tehdä automaattiin.
Comment
-
Nyt on e30ix:ssä kaikkissa voimansiirrossa rvs käsittely ja moottorissa tupla käsittely. Nyt seurataan tuloksia, tuleeko niitä mitään. Tähän hetkisen muutokset, mulla on uretaani pusla perässä, niin kantaa ääntä koriin, pientä hiljentymistä, myös moottoritie vauhdissa jakolaatikossa kuulee ketjun äänen, niin hiljentynyt, myös vaihteet menee smoothimmin sisään.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Kiinnostaisi käsittely N52B30:een, vaikka mitään vikaa ei olekaan, mutta sinänsä näyttää uskottavalta että tuo voi kasvattaa puristuspaineita ja laskea öljyn lämpötilaa. Varsinkin tuo lämpötilan laskeminen kitkan pienentymisen johdosta voisi olla kiva juttu N52:ssa, kun se käy tavallisesti niin kuumana.
Tuossa taannoisessa Iltalehden testissä oli juuri N52:een (630ci) tehty käsittely RVS + BG moottoripesu ja puristuspaineet olivat kasvaneet. Mutta jutussa mainittiin, että auto meni limp modeen koska VANOS-solenoidit tukkeutui ilmeisesti RVS:n irrottaman lian takana. Bensiinissä puhdistaminen oli poistanut vian. Onkos muilla käynyt näin? Ei nyt välttämättä jaksaisi käsittelyn jäljeen putsata molempia VANOS-solenoideja ja takaiskuventtiilejä/suodattimia.
Comment
-
Paikat tukossa lietteen vai itsensä RVS-töhnän vuoksi?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Käsittääkseni tukossa sen takia, että RVS irrottaa kitkapinnoilta epäpuhtauksia, vaikka se ei olekaan varsinainen puhdistusaine kuten jokin engine flush -tuote. Sen takia 1. käsittelyn jälkeen pitääkin öljyt vaihtaa 400 km jälkeen virallisten ohjeiden mukaan.
Sitten kun on 250 tkm ajettu motti, jossa pidetty 30 tkm long life -öljynvaihtovälejä, niin RVS saattaa laittaa isompiakin epäpuhtauksia liikkeelle.
Comment
-
Kuulostaa lähtökohtaisesti oudolta laittaa moottoriin hiomatahnaa satojen kilometrien ajaksi, vaikka auton valmistaja on kieltänyt erillisten lisäaineden käytön moottoriöljyn joukossa.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Mun mielestä se on aika jees suoja, autoilla pystytty ajaa kymmeniä kilometrejä ilman öljyjä, jos jostain syystä voitelu pettäisi, myös jos samalla jotain kulutuksen pienen tymistä tulee, niin sehän on win win tilanne.
Muistaakseni siinä e9x ei tainnut tulla vanoksien kanssa mitään ongelmia rvs käsittelyn kanssa, tai olla mittarissa 213tkm, noita itsekkin lukenut netistä jne...Että riski siinä kyllä on. Että miten sen sitten ottaa ajaisi parit "huuhtelu" öljyt esim jokaisella vaihdolla käyttäisi huuhtelu ainetta, mutta siinäkin on riskinsä.Last edited by MikeDry; 15-11-2025, 21:32.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Siis sehän on nimenomaan päinvastoin eli vähentää kitkaa kaikkilla rajapinnoilla.Originally posted by JaniLap View PostKuulostaa lähtökohtaisesti oudolta laittaa moottoriin hiomatahnaa satojen kilometrien ajaksi, vaikka auton valmistaja on kieltänyt erillisten lisäaineden käytön moottoriöljyn joukossa.
Paljonhan tätä on testailtu eri paikoissa ja yleinen konsensus lienee että hyöty ylivoimaisesti korvaa mahdolliset haitat...tiedä häntä sitten.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Oudolta joo, mutta montako moottoria näitä käytettäessä hajonnut?Originally posted by JaniLap View PostKuulostaa lähtökohtaisesti oudolta laittaa moottoriin hiomatahnaa satojen kilometrien ajaksi, vaikka auton valmistaja on kieltänyt erillisten lisäaineden käytön moottoriöljyn joukossa.
Comment
-
Lämpötilan laskeminen ei taida tuolla tavoin onnistua. Jos (kun) N52 käy kuumana, niin se on varmaan ihan tehtaalla tavoiteltu ominaisuus. Ja sitä lämpötilaa ohjataan vähän mulla tavoin kuin kitkaa pienentämällä. Olen melko varma, ettei moottorin käyntilåmpötilaan tuolla aineella ole mitåän merkitystä.Originally posted by Rik3 View PostKiinnostaisi käsittely N52B30:een, vaikka mitään vikaa ei olekaan, mutta sinänsä näyttää uskottavalta että tuo voi kasvattaa puristuspaineita ja laskea öljyn lämpötilaa. Varsinkin tuo lämpötilan laskeminen kitkan pienentymisen johdosta voisi olla kiva juttu N52:ssa, kun se käy tavallisesti niin kuumana.
Tuossa taannoisessa Iltalehden testissä oli juuri N52:een (630ci) tehty käsittely RVS + BG moottoripesu ja puristuspaineet olivat kasvaneet. Mutta jutussa mainittiin, että auto meni limp modeen koska VANOS-solenoidit tukkeutui ilmeisesti RVS:n irrottaman lian takana. Bensiinissä puhdistaminen oli poistanut vian. Onkos muilla käynyt näin? Ei nyt välttämättä jaksaisi käsittelyn jäljeen putsata molempia VANOS-solenoideja ja takaiskuventtiilejä/suodattimia.
Siihen en ota kantaa, mitä muita vaikutuksia on tai voi olla.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
👍 2Comment

Comment