RVS aineet

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6266
    • Helsinki

    #331
    Originally posted by Kernwaffe View Post
    Onko kukaan laittanut noita mömmöjä moottoripyörään jossa on märkäkytkin? 4l tilavuus olisi pyörässäkin.
    Voi laittaa huolletta, kun se tarttuu metallisiin osiin, kun tästä aiheestakin ainakin sosiaalisen median puolella paljon kyselyjä. Edustaja on sanonut, että suosittelee laittaa isomman purkin just esim 4L öljytilavuuteen, kun siellä on vaihdelaatikko samassa, jossa isommat on isommat pintapaineet, eli G6 olisi parempi, mutta jos ei halua, niin laittaa G4 ja voihan se olla myynti kikkakin
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • Danukos
      Aluevastaava
      • Feb 2011
      • 1210
      • pks

      #332
      Vajaa kuukausi sitten tuli tehtyä sigun E90 325i LCI automaattilaatikkoon öljynvaihto + rvs käsittely. Autolla ajettu öljynvaihtohetkellä n. 104tkm ja siinä on GM-loota (pienet kilsat ja GM koska japanin tuonti...)

      Syy miksi päätin vaihtaa laatikkoöljyt oli tämä: n. 1.5krpm kohdalla 6-vaihteella n. 70-75km/h vauhdissa esiintyi pientä täristystä jonka epäilin tulevan vaihteistosta. Nettiä selatessa selvisi nopeasti että kyseessä aika yleisesti esiintyvä vika/ominaisuus näissä GM-laatikoissa. Monella öljynvaihto on auttanut asiaan ja RVS-käsittelystäkin oli hyviä kokemuksia nik. asdteme:llä joten päätin kokeilla.

      No, vaihteiston käytös muuttui selkeästi. Ennen huoltoa laatikko tuntui D-asennossa suorastaan "hyökkäävän" jarrupoljinta vasten. Vaihteet vaihtui kuten piti mutta vaihto oli kaukana huomaamattomasta eli jokaisen vaihdon tunsi selkeästi ja varsinkin 1->2 tuntui nykäisevän ihan kunnolla. On kuitenkin sanottava ettei vaihteisto toiminut mitenkään erityisen huonosti ennen öljynvaihtoa ja RVS-käsittelyä mutta nyt jälkeen päin eron kyllä huomaa vaihteiston toiminnassa. D-asennossa on paljon rauhallisempi, ei lähde heti puskemaan jarrua vasten ja vaihdot on todella smootheja

      Tärinä juttu ei korjaantunut, ainakaan heti ensimmäisellä ajolla. Öljynvaihdon jälkeen kilsoja on tullut ehkä pari-kolmesataa joten ehkä tuo RVS voi vielä jotain muutoksia saada aikaan. Nyt kun ajattelen, niin en edes muista milloin viimeksi olisin huomannut vaihteiston täristävän, johtuen ehkä siitä, että olen oppinut ajamaan niin että pidän kierroksia tarpeeksi ylhäällä tai ajan 5-vaihteella siinä 70km/h nopeudessa. Tai ehkä toiminta on oikeasti parantunut. Joka tapauksessa, jotain (positiivista) vaikutusta öljynvaihdolla ja/tai RVS-käsittelyllä kyllä on.

      Ihan halpaa lystiä tämä ei ollut, vaihteiston öljynvaihto huuhtelulla, n. 8l litraa öljyä + uus suodatin kustansi n. 550e ja RVS-aineet vielä 70e päälle. Mielestäni oli kuitenkin ihan wörtti juttu koska vaihteiston toimintaan tuli selkeä parannus ja ennen/jälkeen eron oikeasti tuntee. Kerrankin oli sellainen fiilis, että vaikka rahaa paloi niin jotain myös tapahtui

      Huollon teki Schmiedmann.
      E53 X5 3.0d Individual -03 Carbon Schwartz
      E36
      ///
      M3 -95Estoril Blau

      Ex​ - E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
      Ex - E34
      ///M5 -90 Alpin Weiss II

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3881
        • Raisio

        #333
        Se on huonompi juttu muutosta arvioidessa kun samalla uudet öljyt vaihdetaan eli RVS käsittelyllä ei välttämättä muuta vaikutusta kuin extratyhjempi lompakko. Nämä pitäs tehdä aina eri aikoihin, muuten menee ihan mutuiluksi lopputulos.

        30€ shudderfixi monesti auttanut turbiiniperäisiin tärinöihin.

        Hmm,5 litralla ei kyllä kunnon huuhtelua tehdä automaattiin.

        Comment

        • Danukos
          Aluevastaava
          • Feb 2011
          • 1210
          • pks

          #334
          Originally posted by ritariässä View Post
          Se on huonompi juttu muutosta arvioidessa kun samalla uudet öljyt vaihdetaan eli RVS käsittelyllä ei välttämättä muuta vaikutusta kuin extratyhjempi lompakko. Nämä pitäs tehdä aina eri aikoihin, muuten menee ihan mutuiluksi lopputulos.

          30€ shudderfixi monesti auttanut turbiiniperäisiin tärinöihin.

          Hmm,5 litralla ei kyllä kunnon huuhtelua tehdä automaattiin.
          Tarkistin kuitista, todellinen öljymäärä lienee kuitenkin n. 8 litraa koska erittelyssä mainittu Dextron VI 5l öljy - määrä 1,6.
          E53 X5 3.0d Individual -03 Carbon Schwartz
          E36
          ///
          M3 -95Estoril Blau

          Ex​ - E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
          Ex - E34
          ///M5 -90 Alpin Weiss II

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6266
            • Helsinki

            #335
            Nyt on e30ix:ssä kaikkissa voimansiirrossa rvs käsittely ja moottorissa tupla käsittely. Nyt seurataan tuloksia, tuleeko niitä mitään. Tähän hetkisen muutokset, mulla on uretaani pusla perässä, niin kantaa ääntä koriin, pientä hiljentymistä, myös moottoritie vauhdissa jakolaatikossa kuulee ketjun äänen, niin hiljentynyt, myös vaihteet menee smoothimmin sisään.
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2751
              • .fi

              #336
              hyvä raporttikuin korvakynttilästä
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6266
                • Helsinki

                #337
                Oleppa hyvä​​​​​​​
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • Rik3
                  Newbiemmer
                  • Dec 2024
                  • 10
                  • Uusimaa

                  #338
                  Kiinnostaisi käsittely N52B30:een, vaikka mitään vikaa ei olekaan, mutta sinänsä näyttää uskottavalta että tuo voi kasvattaa puristuspaineita ja laskea öljyn lämpötilaa. Varsinkin tuo lämpötilan laskeminen kitkan pienentymisen johdosta voisi olla kiva juttu N52:ssa, kun se käy tavallisesti niin kuumana.

                  Tuossa taannoisessa Iltalehden testissä oli juuri N52:een (630ci) tehty käsittely RVS + BG moottoripesu ja puristuspaineet olivat kasvaneet. Mutta jutussa mainittiin, että auto meni limp modeen koska VANOS-solenoidit tukkeutui ilmeisesti RVS:n irrottaman lian takana. Bensiinissä puhdistaminen oli poistanut vian. Onkos muilla käynyt näin? Ei nyt välttämättä jaksaisi käsittelyn jäljeen putsata molempia VANOS-solenoideja ja takaiskuventtiilejä/suodattimia.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2884
                    • Tampere

                    #339
                    Paikat tukossa lietteen vai itsensä RVS-töhnän vuoksi?
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Rik3
                      Newbiemmer
                      • Dec 2024
                      • 10
                      • Uusimaa

                      #340
                      Käsittääkseni tukossa sen takia, että RVS irrottaa kitkapinnoilta epäpuhtauksia, vaikka se ei olekaan varsinainen puhdistusaine kuten jokin engine flush -tuote. Sen takia 1. käsittelyn jälkeen pitääkin öljyt vaihtaa 400 km jälkeen virallisten ohjeiden mukaan.
                      Sitten kun on 250 tkm ajettu motti, jossa pidetty 30 tkm long life -öljynvaihtovälejä, niin RVS saattaa laittaa isompiakin epäpuhtauksia liikkeelle.

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2884
                        • Tampere

                        #341
                        Kuulostaa lähtökohtaisesti oudolta laittaa moottoriin hiomatahnaa satojen kilometrien ajaksi, vaikka auton valmistaja on kieltänyt erillisten lisäaineden käytön moottoriöljyn joukossa.
                        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6266
                          • Helsinki

                          #342
                          Mun mielestä se on aika jees suoja, autoilla pystytty ajaa kymmeniä kilometrejä ilman öljyjä, jos jostain syystä voitelu pettäisi, myös jos samalla jotain kulutuksen pienen tymistä tulee, niin sehän on win win tilanne.

                          Muistaakseni siinä e9x ei tainnut tulla vanoksien kanssa mitään ongelmia rvs käsittelyn kanssa, tai olla mittarissa 213tkm, noita itsekkin lukenut netistä jne...Että riski siinä kyllä on. Että miten sen sitten ottaa ajaisi parit "huuhtelu" öljyt esim jokaisella vaihdolla käyttäisi huuhtelu ainetta, mutta siinäkin on riskinsä.
                          Last edited by MikeDry; 15-11-2025, 21:32.
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5247
                            • Paimio

                            #343
                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Kuulostaa lähtökohtaisesti oudolta laittaa moottoriin hiomatahnaa satojen kilometrien ajaksi, vaikka auton valmistaja on kieltänyt erillisten lisäaineden käytön moottoriöljyn joukossa.
                            Siis sehän on nimenomaan päinvastoin eli vähentää kitkaa kaikkilla rajapinnoilla.

                            Paljonhan tätä on testailtu eri paikoissa ja yleinen konsensus lienee että hyöty ylivoimaisesti korvaa mahdolliset haitat...tiedä häntä sitten.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3881
                              • Raisio

                              #344
                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Kuulostaa lähtökohtaisesti oudolta laittaa moottoriin hiomatahnaa satojen kilometrien ajaksi, vaikka auton valmistaja on kieltänyt erillisten lisäaineden käytön moottoriöljyn joukossa.
                              Oudolta joo, mutta montako moottoria näitä käytettäessä hajonnut?

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 2071
                                • Turku

                                #345
                                Originally posted by Rik3 View Post
                                Kiinnostaisi käsittely N52B30:een, vaikka mitään vikaa ei olekaan, mutta sinänsä näyttää uskottavalta että tuo voi kasvattaa puristuspaineita ja laskea öljyn lämpötilaa. Varsinkin tuo lämpötilan laskeminen kitkan pienentymisen johdosta voisi olla kiva juttu N52:ssa, kun se käy tavallisesti niin kuumana.

                                Tuossa taannoisessa Iltalehden testissä oli juuri N52:een (630ci) tehty käsittely RVS + BG moottoripesu ja puristuspaineet olivat kasvaneet. Mutta jutussa mainittiin, että auto meni limp modeen koska VANOS-solenoidit tukkeutui ilmeisesti RVS:n irrottaman lian takana. Bensiinissä puhdistaminen oli poistanut vian. Onkos muilla käynyt näin? Ei nyt välttämättä jaksaisi käsittelyn jäljeen putsata molempia VANOS-solenoideja ja takaiskuventtiilejä/suodattimia.
                                Lämpötilan laskeminen ei taida tuolla tavoin onnistua. Jos (kun) N52 käy kuumana, niin se on varmaan ihan tehtaalla tavoiteltu ominaisuus. Ja sitä lämpötilaa ohjataan vähän mulla tavoin kuin kitkaa pienentämällä. Olen melko varma, ettei moottorin käyntilåmpötilaan tuolla aineella ole mitåän merkitystä.

                                Siihen en ota kantaa, mitä muita vaikutuksia on tai voi olla.
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X