Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mik@
    replied
    Originally posted by rawpower View Post
    Onko kellään muuten kokemusta redlinen öljyistä noissa 530d laatikoissa? Olisi mielenkiintoista kokeilla tuota Redlinen D4 ATF:ää

    D4 ATF täyttää vaatimukset Dexron III, Mercon V, Toyota T-IV, Honda Z-1, Nissan Matic-J, Allison C-3 ja C-4, Caterpillar TO-2, Voith, ja ZF. Myös manuaalivaihteistoihin (GL-4), esim. Mercedes ja BMW
    30% korkeampi kuumaviskositeetti ja haihtuvuus vain 1/3 verrattuna vastaavaan mineraali-ATF:iin. Erinomainen kylmäjuoksevuus.

    Uskaltaako tuota kokeilla tuohon ZF 6HP19 laatikkoon? Vai pitäisikö sen olla tuota uudempaa Redline D6 ATF öljyä?

    D6 ATF täyttää uudet Dexron VI, Mercon SP, Toyota WS, ja Mercedes NAG-2 luokitukset. D6 ATF on ohuempi versio D4 ATF:sta. Dexron VI luokituksen mukaan viskositeetti on uutena matalampi (6.4 cSt vs 7.5 cSt) kuin vanhalla Dexron III-luokituksella, mutta käytössä kummankin sallitaan madaltuvan samaan 5.5 cSt arvoon, joten D6 ATF on yhteensopivaa vanhoihin Dexron III -vaihteistoihin. D6 ATF täyttää myös GL-4 pintapaineen keston, joten se sopii hyvin manuaalivaihteistoihin, joihin suositellaan ATF:ia.

    Niin, oliko kellään kokemuksia?
    Ei ole redlinestä kokemusta mutta entä tämä:http://www.ebay.de/itm/20L-Getriebeo...item27bf0f07c1 ei ole pahan hintaista ja pitäisi ainakin käydä. Omassa 6hp26:ssa oli tuota ravenolia.
    Edit siis mulla oli tätä:http://www.ebay.de/itm/7L-Getriebeol...item27bf0eed6e mutta eikö lie aika samaa tavaraa kun kerran käy myös tuohon 6hp19.
    Last edited by Mik@; 25-10-2011, 22:16.

    Leave a comment:


  • rawpower
    replied
    Onko kellään muuten kokemusta redlinen öljyistä noissa 530d laatikoissa? Olisi mielenkiintoista kokeilla tuota Redlinen D4 ATF:ää

    D4 ATF täyttää vaatimukset Dexron III, Mercon V, Toyota T-IV, Honda Z-1, Nissan Matic-J, Allison C-3 ja C-4, Caterpillar TO-2, Voith, ja ZF. Myös manuaalivaihteistoihin (GL-4), esim. Mercedes ja BMW
    30% korkeampi kuumaviskositeetti ja haihtuvuus vain 1/3 verrattuna vastaavaan mineraali-ATF:iin. Erinomainen kylmäjuoksevuus.

    Uskaltaako tuota kokeilla tuohon ZF 6HP19 laatikkoon? Vai pitäisikö sen olla tuota uudempaa Redline D6 ATF öljyä?

    D6 ATF täyttää uudet Dexron VI, Mercon SP, Toyota WS, ja Mercedes NAG-2 luokitukset. D6 ATF on ohuempi versio D4 ATF:sta. Dexron VI luokituksen mukaan viskositeetti on uutena matalampi (6.4 cSt vs 7.5 cSt) kuin vanhalla Dexron III-luokituksella, mutta käytössä kummankin sallitaan madaltuvan samaan 5.5 cSt arvoon, joten D6 ATF on yhteensopivaa vanhoihin Dexron III -vaihteistoihin. D6 ATF täyttää myös GL-4 pintapaineen keston, joten se sopii hyvin manuaalivaihteistoihin, joihin suositellaan ATF:ia.

    Niin, oliko kellään kokemuksia?

    Leave a comment:


  • rawpower
    replied
    Morjens,

    Nopeasti vilkaistuna en löytänyt keskustelusta mitään missä voisi siilijärvi/kuopio alueella käyttää laatikon öljyt vaihdattamassa. Autona on siis E61 -06 530xda. Ajettu nyt 186 tkm ja tarkoitus ois kuitenkin vielä semmonen 5 vuotta autolla ajella, joten usko tuohon ikiöljyyn ei ole ihan paras mahdollinen..

    Eli onko kuopion/siilinjärven alueella asiansa osaavaa tekijää tolle automaattilaatikon öljynvaihdoille?

    Edit: Joo löytyihän sieltä tredistä kun nyt sai kunnolla luettua tän läpi, muutama paikka tästä lähistöltä, jossa porukka vaihtoa tehneet. Pitää tänään tonne maaningalle soittaa Siekkisen firmaan ja kysyä laatikon öljynvaihdosta...
    Last edited by rawpower; 24-10-2011, 08:05.

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Turbiinin nopeusanturia tuo vikakoodi ainakin ymmärtääkseni tarkoittaa. Voi olla paskassakin vain kun satunnaisesti tippuu pois pelistä (magneettimainen anturi). Ei kauhean kallis ja löytyy öljypohjan alta, helppo vaihtaa esim öljynvaihdon yhteydessä.

    Leave a comment:


  • Jeykey
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kun kerran keskustelu on jo mennyt offtopiciksi niin 5HP19 lootasta kyssäri. Kyseinen laatikko on ongelmoinut pari vuotta mutta toimii pääosin hyvin.
    Eli menee satunnaisesti vikatilaan aina kun vaihtaa 2->1 esim risteykseen pysähdyttäessä, tällöin ei siis paineta kaasua ollenkaan ja kone käy tyhjäkäyntiä.
    Vikakoodina herjaa Stalling speediä.

    Epäilin eka turbiinivikaa kun tuntuu nostavan kierrokset aika ylös mutta en tiiä onko normaalia, mutta oli vika siinä tai ei niin eihän se tuossa tilanteessa pitäisi vaikuttaa.
    Onko jompikumpi nopeusanturi menossa vai mistä on kysymys?
    Tämä kiinnostais minuakin. Itellä vähän samanlaisia ongelmia. Hidastaessa esim. risteykseen vaihteisto vaihtaa karkeasti 2->1. Tällöin auto nytkähtää hieman. Vikakoodeja ei ole luettu. Tämä tapahtuu vain D-asennolla ajaessa ja lämpimällä koneella. Autona 525iA vuosimallia 2002

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎