BMW 5 sarja ei ole niitä autoja jotka ovat loppuunajettuja 500tkm kohdalla. Toki niitäkin automerkkejä ja malleja on olemassa joiden käyttöikä alkaa olla lopuillaan 200tkm kohdalla, tästä voisin mainita esimerkkinä vaikkapa 2k luvun alun fiat punto (kansiremppa tulee eteen). Toki vanhat bmw m20 moottoriset tykkäävät teettää samaa noin 400tkm ajettuna. Kolmeysissä ei vastaavia ongelmia juuri tule alle 600tkm. Pienempää vikaa toki matkalle mahtuu siinäkin vaikka miten huolella pitäisi ja tasaista tietä maaseudulla ajelisi. Kuitenkin itse ajomäärä ei kerro juuri mitään, kevyen kuljettajan ajamana pääasiassa pitkää matkaa hyväpintaisilla teillä kuluttaa autoa huomattavasti vähemmän kuin paremmin syöneen kuljettajan lyhyt kaupunkipyörittely vastaavalla määrällä kilometrejä.
Kuljettajan paino, ohjaus- ja istumatyyli/tapa vaikuttaa todella paljon sisustuksen kulumiseen. Ajotapa ja ajo- sekä säilytysolosuhteet/ympäristö muuhun kulumiseen - maaseutukylissä tulee vähemmän esim. parkkipaikkakolhuja luonnollisesti. Tämän pointti oli se että käytännössä 100tkm ja 300tkm ajetut (ruuvaamattomat) E39t voivat olla täysin vastaavassa kunnossa, ainoa ero on lukema mittarissa.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Aika moni ajaa yli 500tkm rullatulla E39:llä siitä itse tietämättä. Kilometreistä voi olla todella vaikea arvata auton muuta kuntoa ja toisin päin, sen sijaan iän ja vikatiheyden välinen korrelaatio tuntuisi huomattavasti vahvemmalta. Lisäksi E39:n huolto auton arvoa vastaavalla summalla on luultavasti edelleen halvempaa kuin uudemman ja vähemmän ajetun osto, eikä kovin paljoa siihenkään nähden kuinka paljon se uudempi auto menettää arvoaan omistusaikana.Originally posted by teme[[ View PostNiin no, olihan tuo vähän karrikoiden sanottu, mutta kyllä tuollaisessa yli 500tkm ajetussa on jo todella iso ero vastaavaan vähän ajettuun, jos nyt ei ole ihan hirveästi rempattu. E39 hintaista autoa ei ainakaan minun mielestä kannata "huoltaa" lähes auton arvoa vastaavalla summalla. Vai mitä?
Leave a comment:
-
Mistäpä tuota tietää mitä sinne on tehty ennen tuota Castrollin laittamista. :thinkOriginally posted by Bmw Master View PostJees eli sekoitettu Essoon. Mulla oli joskus yksi 528ia, johon oli edellinen vaihtanut öljyt. Kysyin mitä öljyä, vastasi "sitä mitä sinne kuuluu". Oman mielenrauhan takia vaihdoin uudelleen, tiesinpä ainakin mitä siellä on
Leave a comment:
-
Jees eli sekoitettu Essoon. Mulla oli joskus yksi 528ia, johon oli edellinen vaihtanut öljyt. Kysyin mitä öljyä, vastasi "sitä mitä sinne kuuluu". Oman mielenrauhan takia vaihdoin uudelleen, tiesinpä ainakin mitä siellä onOriginally posted by zener View PostTais olla Castrollin kamaa kuitin mukaan... Transmax Z.
Leave a comment:
-
Mitäköhän sinne silloin laitettu? Esso lt71141?Originally posted by zener View Post528i:llä ajettu mittarin mukaan nyt 311tkm. 2009 tai 2010 oli vaihdettu lootaan öljyt+suodatin. Ei tosin huuhtelemalla, koska vaihtomäärä oli n. 7l. Tuntuu toimivan pehmeästi, myös kovilla pakkasilla. Lienee menee noilla litkuilla nyt laatikon eliniän loppuun saakka. :think
Eipä se iso homma ole huuhdella uusilla öljyillä ja suodattimella vielä kerran.
Leave a comment:
-
Niin no, olihan tuo vähän karrikoiden sanottu, mutta kyllä tuollaisessa yli 500tkm ajetussa on jo todella iso ero vastaavaan vähän ajettuun, jos nyt ei ole ihan hirveästi rempattu. E39 hintaista autoa ei ainakaan minun mielestä kannata "huoltaa" lähes auton arvoa vastaavalla summalla. Vai mitä?Originally posted by mikron View PostLukemisen ymmärtäminen ei taida olla vahvimpia puoliasi.
E: Yleensä puhutaan luetun ymmärtämisestä, eikä lukemisen ymmärtämisestä.Last edited by teme[[; 26-02-2012, 19:21.
Leave a comment:
-
Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvimpia puoliasi.Originally posted by teme[[ View PostOletko ihan oikeasti sitä mieltä että 500tkm ajetulla ja uudella ei ole mitään eroa? Itse laitan auton ainakin "paaliin" viimeistään 200tkm kohdalla.
Leave a comment:
-
No ei tossa mun mielestä verrattu 500tkm ajettua uuteen, vaan kerrottiin auton olevan teknisesti ja ulkonäöllisesti vielä käyttökelpoinen(siiis ei ruostekasa).Originally posted by teme[[ View PostOletko ihan oikeasti sitä mieltä että 500tkm ajetulla ja uudella ei ole mitään eroa? Itse laitan auton ainakin "paaliin" viimeistään 200tkm kohdalla.
Kiitos suomen autoverotuksen ja asuinkustannusten kaikilla ei ole mahdollisuutta mennä kauppaan ostamaan 4vuoden välein 80000euron autoa.(aikoinaan 530d:n hintalappu tarpeeksi pitkällä varusteluettelolla suomessa)
Leave a comment:
-
528i:llä ajettu mittarin mukaan nyt 311tkm. 2009 tai 2010 oli vaihdettu lootaan öljyt+suodatin. Ei tosin huuhtelemalla, koska vaihtomäärä oli n. 7l. Tuntuu toimivan pehmeästi, myös kovilla pakkasilla. Lienee menee noilla litkuilla nyt laatikon eliniän loppuun saakka. :think
Leave a comment:
-
Oletko ihan oikeasti sitä mieltä että 500tkm ajetulla ja uudella ei ole mitään eroa? Itse laitan auton ainakin "paaliin" viimeistään 200tkm kohdalla.Originally posted by WSE1 View PostOlen ajanut monia sisustaltaan täysin ehjiä ja ulkoisestikin siistejä mistään nitisemättömiä E39 dieseleitä joilla kuitenkin on mittarissaan +500tkm. Riippuu ihan huolenpidosta siis. Omistajatkin ovat olleet usein sitä mieltä että miksi vaihtaa kun ei se auto sillä parane. Vähemmän rahaa menee kun pitää nykyisen kunnossa.
Leave a comment:
-
Olen ajanut monia sisustaltaan täysin ehjiä ja ulkoisestikin siistejä mistään nitisemättömiä E39 dieseleitä joilla kuitenkin on mittarissaan +500tkm. Riippuu ihan huolenpidosta siis. Omistajatkin ovat olleet usein sitä mieltä että miksi vaihtaa kun ei se auto sillä parane. Vähemmän rahaa menee kun pitää nykyisen kunnossa.Originally posted by Thuppu View PostToisia ei haittaa pienet nitinät ja kolinat, eikä välttämättä kaikilla oo varaa vaihdella autoa heti kun 100tkm tulee täyteen. Kaikille auton ei tarvi olla "täydellinen", ei haittaa vaikka vähä ruoste kukkii ja on vähä lommoa, sähköt jumittaa sieltä täältä, sisusta on kuin kaatopaikalta jne., riittää kun auto vaan kulkee ja menee katsastuksesta läpi. Siksi kait niitä loppuunajettuja autoja suomenmaassa käytetään vielä aktiivisesti ja tekohengitellään aina tarvittaessa. Ja kyllä näitä "raatoja" löytyy muualtakin kuin Suomesta, ja ihan samoista syistä.
Leave a comment:
-
Toisia ei haittaa pienet nitinät ja kolinat, eikä välttämättä kaikilla oo varaa vaihdella autoa heti kun 100tkm tulee täyteen. Kaikille auton ei tarvi olla "täydellinen", ei haittaa vaikka vähä ruoste kukkii ja on vähä lommoa, sähköt jumittaa sieltä täältä, sisusta on kuin kaatopaikalta jne., riittää kun auto vaan kulkee ja menee katsastuksesta läpi. Siksi kait niitä loppuunajettuja autoja suomenmaassa käytetään vielä aktiivisesti ja tekohengitellään aina tarvittaessa. Ja kyllä näitä "raatoja" löytyy muualtakin kuin Suomesta, ja ihan samoista syistä.Originally posted by Bmw Master View PostNo ajelee ajelee, mutta ei sitä siihen ole suunniteltu. Suurinosa e39:stä on paalikamaa selvästi alle 500tkm.
Leave a comment:
Leave a comment: