Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tmth
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Auto on e39 540i -99 ja laatikko ZF5HP24

    Ja ylipäätään miten tuo öljymäärä tarkastetaan, senverran olen löytänyt tietoa että lämpötila tulee olla 30-50 astetta mutta tarkastetaanko auto käynnissä vai sammuksissa?
    Tämän PDF:n alussa, sivulta 4 alkaen, kerrotaan öljynvaihdosta. Muukin tarpeellinen tieto varmaan löytyy.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Laitan tämän nyt useampaan paikkaan kun pitäisi saada vastaus mahdollisimman pian :think

    Elikkä mikä näistä propuista on oljymäärän tarkastusta/täyttöä varten?

    Auto on e39 540i -99 ja laatikko ZF5HP24

    Ja ylipäätään miten tuo öljymäärä tarkastetaan, senverran olen löytänyt tietoa että lämpötila tulee olla 30-50 astetta mutta tarkastetaanko auto käynnissä vai sammuksissa?
    Last edited by Jube; 07-12-2013, 14:15.

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Originally posted by Saimou View Post
    Vihreä läpyskähän tuossa oli... Jos tuo kysymys siis oli tarkotettu mulle :think

    EDIT. Taitaa muutes olla kaikki 5hp30 laatikot "elinikäisillä" öljyillä...
    Sinullepa sinulle.

    Laskes nyt kuinka monta vaihtoehtoa siihen niitä öljyjä on valmistajan brosyyrin mukaan?

    Leave a comment:


  • Saimou
    replied
    Vihreä läpyskähän tuossa oli... Jos tuo kysymys siis oli tarkotettu mulle :think

    EDIT. Taitaa muutes olla kaikki 5hp30 laatikot "elinikäisillä" öljyillä...

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Originally posted by Saimou View Post
    Tuossa se lista öljyistä!

    [ATTACH]112834[/ATTACH]

    [ATTACH]112833[/ATTACH]

    Ja pahoittelut vielä että hieman kesti

    Kuten omin pikkusimmuin huomaat, vihreäkylttiseen käy ainoastaan yksi öljy.
    Mustakylttiseen taasen kaikki ATF-öljyt maan ja taivaan väliltä, myös ne kahden euron halpisöljyt.

    Millä kyltillä sun lootas on?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Seaboard View Post
    Tarkoitus on vaihtaa E90/6HP26Z laatikon öljyt, mutta öljyn laatu ja brandi on vielä hakusessa.

    ZF:n virallisen vastauksen mukaan ainoastaan ZF LifeGuardFluid 6 or Shell M1375.4 ovat hyväksyttyjä eikä mitään muuta voida suositella :think

    Onko arvon specialisteilla käytännön kokemusta Castrol:in tms. öljyistä? Smhmiedmann suositteli ainoastaan Penarin virallista ölppää eikä vaihtoehdoista ollut tietoakaan.

    Harrastuksen puolesta ei luonne anna periksi ostaa uudelleen pullotettua öljyä ylihintaan.

    Mikäli käyttäjäkokemuksia löytyy ko. laatikosta ja öljynvaihdoista. Otan suurella mielenkiinnolla vastaan empiiriä kuluttajakokemuksia.

    Leave a comment:


  • Seaboard
    replied
    Löytyykö vielä YELLOW label speksejä?

    Tarkoitus on vaihtaa E90/6HP26Z laatikon öljyt, mutta öljyn laatu ja brandi on vielä hakusessa.

    ZF:n virallisen vastauksen mukaan ainoastaan ZF LifeGuardFluid 6 or Shell M1375.4 ovat hyväksyttyjä eikä mitään muuta voida suositella :think

    Onko arvon specialisteilla käytännön kokemusta Castrol:in tms. öljyistä? Smhmiedmann suositteli ainoastaan Penarin virallista ölppää eikä vaihtoehdoista ollut tietoakaan.

    Harrastuksen puolesta ei luonne anna periksi ostaa uudelleen pullotettua öljyä ylihintaan.

    Mikäli käyttäjäkokemuksia löytyy ko. laatikosta ja öljynvaihdoista. Otan suurella mielenkiinnolla vastaan empiiriä kuluttajakokemuksia.

    Leave a comment:


  • Saimou
    replied
    Originally posted by Saimou View Post
    Tuota öljyä varmaan ei menny niin paljon kun oli askissa suht hyvän näköset öljyt sisässä... Taino mistä minä tiedän kun en itse niitä vaihtanut

    Ja laitan kuvan siitä listasta heti kun sen saan jostain paikallistettuu
    Tuossa se lista öljyistä!

    Click image for larger version

Name:	img002.jpg
Views:	1
Size:	51.9 KB
ID:	4827063

    Click image for larger version

Name:	img003.jpg
Views:	1
Size:	45.0 KB
ID:	4827062

    Ja pahoittelut vielä että hieman kesti
    Last edited by Saimou; 10-07-2013, 23:13.

    Leave a comment:


  • Saimou
    replied
    9 tai 13 litraakaan ei kyllä omien kokemuksien perusteella riitä kunnon huuhteluun.
    Kai sillä suurimmanosan vaihtaa mutta kannattaa mielestäni huuhdella niin että tulee kirkasta läpi asti.
    Tuota öljyä varmaan ei menny niin paljon kun oli askissa suht hyvän näköset öljyt sisässä... Taino mistä minä tiedän kun en itse niitä vaihtanut

    Ja laitan kuvan siitä listasta heti kun sen saan jostain paikallistettuu

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Texacon Texamatic 7045E Funoilissa 96€ / 20l + rahti: KLIK.

    Löytyykö jostain vielä edullisemmin?

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Originally posted by Saimou View Post
    Pistetäänpäs tännekkin tietoa...

    Eli kyseiseen laatikkoon tuli vaihdatettua öljyt merkkiliikkeessä... Velottivat sen ~250€ kun kiikutin omat öljyt.

    Syy siihen että vein omat öljyt:
    Firman suosittelema öljy noin 33€ litra / Motonetistä samoilla spekseillä noin 13€ litra. ja tarve on noin 9-13 litraa koska huuhdellen. Itse ostin sen 12 litraa ja jäi pari litraa yli...

    Kannattaa muutes käydä marmorin huollon vastaanoton pöydältä kyseleen asioita... Antoivat mulle sieltä listan missä on lueteltu noin parikytä merkkiä kyseiseen laatikkoon sopivia öljyjä. Voin laittaa tänne siitä listasta kopion jos joku niin haluaa...

    Nyt on takana muutamia tuhansia kilometrejä eikä sen suurempaa muutosta ole kyllä huomannut... mitä nyt kovimmilla pakkasilla tuntui hieman notkeammalta tuo toiminta.

    Pyysin vielä että ilmottavat sitten kun venapöytä on näkösällä niin osaa vähän hahmottaa laatikon yleiskuntoa (lähinnä karstan määrää) Ilmeisesti edellinen omistaja/t on vaihdattanu laatikkoon ennenkin öljyt, koska kaikki oli hyvinkin puhdasta :think Vielä pitäis käydä vaihtamassa sähköliittimien läpivientien tiivisteet kun oli alkanu hikoleen sieltä aika paljon... sanoivat siellä että operaatiosta yli jäänyt öljy pitäisi riittää siihen.

    Laittoivat kyllä allekirjottaan lapun missä sanovat ittensä sopasta irti jos loota laukee... Eli: "emme ota vastuuta liirumlaarum". Kuulemma sen takia koska jollain oli joskus kaukana menneisyydessä hajonnut loota olisko ollu joku 15tuhatta kilsaa öljyjen vaihdon jälkeen ja siitä oli tullut joku isompiki kiista... (Hajoominen ei kuulemma ollu johtunu öljyn vaihdosta).

    Omasta mielestä en näe mitään syytä olla vaihtamatta noihin laatikoihin öljyjä... KUNHAN VAAN käyttää vähintäänkin laatuluokitukselta sopivaa öljyä! Sinne on yleensä syystä valmistaja määrittänyt jonkimoiset öljyt... Ja aina se paras ei ole sopivin.

    Saa muutamat tuhannet kilometrit pyöriä viel tuo laatikko et huuhtoutuu ja sen jälkeen se saa RVS:sät sekaan... Kuin myös moottori ja perä.

    Päivittelen sitten taas tänne kun muistan...

    Tulipahan pitkä stoorii vaikka ei ollu tarkotus...

    Ja sais tuo kesä jo pikkuhiljaa tulla!! Sais vihdoinki hyvän syyn korjata tuon toimimattoman ilmastoinnin
    Laitappa se lista tänne, siitä olisi varmasti monelle hyötyä öljyjä ostaessa! Ne samat öljythän menee kaikkiin 5hp-> joissa vihreä kilpi, mustakilpisiin atf320.

    Originally posted by Supa View Post
    9 tai 13 litraakaan ei kyllä omien kokemuksien perusteella riitä kunnon huuhteluun.
    Kai sillä suurimmanosan vaihtaa mutta kannattaa mielestäni huuhdella niin että tulee kirkasta läpi asti.
    Olen vähän samaa mieltä. Meillä mennyt yleensä se 13-15 litraa huuhdellessa. 5-7 litraa taitaa mennä jo pelkästään kun irroitat öljypohjan ja suodattimen. Askiin jää vielä varmaan 4-5litraa ja turbiiniin pari litraa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    9 tai 13 litraakaan ei kyllä omien kokemuksien perusteella riitä kunnon huuhteluun.
    Kai sillä suurimmanosan vaihtaa mutta kannattaa mielestäni huuhdella niin että tulee kirkasta läpi asti.

    Leave a comment:


  • Saimou
    replied
    Zf5hp30

    Pistetäänpäs tännekkin tietoa...

    Eli kyseiseen laatikkoon tuli vaihdatettua öljyt merkkiliikkeessä... Velottivat sen ~250€ kun kiikutin omat öljyt.

    Syy siihen että vein omat öljyt:
    Firman suosittelema öljy noin 33€ litra / Motonetistä samoilla spekseillä noin 13€ litra. ja tarve on noin 9-13 litraa koska huuhdellen. Itse ostin sen 12 litraa ja jäi pari litraa yli...

    Kannattaa muutes käydä marmorin huollon vastaanoton pöydältä kyseleen asioita... Antoivat mulle sieltä listan missä on lueteltu noin parikytä merkkiä kyseiseen laatikkoon sopivia öljyjä. Voin laittaa tänne siitä listasta kopion jos joku niin haluaa...

    Nyt on takana muutamia tuhansia kilometrejä eikä sen suurempaa muutosta ole kyllä huomannut... mitä nyt kovimmilla pakkasilla tuntui hieman notkeammalta tuo toiminta.

    Pyysin vielä että ilmottavat sitten kun venapöytä on näkösällä niin osaa vähän hahmottaa laatikon yleiskuntoa (lähinnä karstan määrää) Ilmeisesti edellinen omistaja/t on vaihdattanu laatikkoon ennenkin öljyt, koska kaikki oli hyvinkin puhdasta :think Vielä pitäis käydä vaihtamassa sähköliittimien läpivientien tiivisteet kun oli alkanu hikoleen sieltä aika paljon... sanoivat siellä että operaatiosta yli jäänyt öljy pitäisi riittää siihen.

    Laittoivat kyllä allekirjottaan lapun missä sanovat ittensä sopasta irti jos loota laukee... Eli: "emme ota vastuuta liirumlaarum". Kuulemma sen takia koska jollain oli joskus kaukana menneisyydessä hajonnut loota olisko ollu joku 15tuhatta kilsaa öljyjen vaihdon jälkeen ja siitä oli tullut joku isompiki kiista... (Hajoominen ei kuulemma ollu johtunu öljyn vaihdosta).

    Omasta mielestä en näe mitään syytä olla vaihtamatta noihin laatikoihin öljyjä... KUNHAN VAAN käyttää vähintäänkin laatuluokitukselta sopivaa öljyä! Sinne on yleensä syystä valmistaja määrittänyt jonkimoiset öljyt... Ja aina se paras ei ole sopivin.

    Saa muutamat tuhannet kilometrit pyöriä viel tuo laatikko et huuhtoutuu ja sen jälkeen se saa RVS:sät sekaan... Kuin myös moottori ja perä.

    Päivittelen sitten taas tänne kun muistan...

    Tulipahan pitkä stoorii vaikka ei ollu tarkotus...

    Ja sais tuo kesä jo pikkuhiljaa tulla!! Sais vihdoinki hyvän syyn korjata tuon toimimattoman ilmastoinnin

    Leave a comment:


  • atte.o
    replied
    Onko kukaan laittanut 5l40e:hen dextron 4 luokituksen öljyjä?

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Sama asia hoituu ihan pelkällä softan päivityksellä tai jopa akunkengän yön yli irti pitämällä.
    Joka tapauksessa ne aineet oli sinne parempi tässä vaiheessa vaihtaa

    Leave a comment:

Working...
X