Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Vai käyttöikä, 318tkm. E39llä ajelee yli 1000tkm, tiedän yhden sellaisenkin. Ja monta +600tkm. Moneen on nuo öljytkin vaihdettu +300tkm ajettuina ilman minkäänlaisia ongelmia mutta on monessa +500tkm autossa vielä tehtaalla laitetutkin sisällä ilman suurempia ongelmia. Ainoa ero mitä käytännössä havaitsee vaihdetun ja ei vaihdetun öljyn välillä on laatikon toiminnan miellyttävyydessä.
    No ajelee ajelee, mutta ei sitä siihen ole suunniteltu. Suurinosa e39:stä on paalikamaa selvästi alle 500tkm.

    Leave a comment:


  • renze
    replied
    Originally posted by mtavinen View Post
    Terve! Osaakos kukaan suositella Tampereen lähistöllä paikkaa, joka osaisi kunnolla huudella tuon automaattilootan (6hp19)? Jos jollakin olisi kokemuksia, niin mielelläni otan vastaan.
    +1. Itelläkin käynyt muutaman kerran pohdinnassa tuo öljyjen vaihto. Eli myös kiinnostaa jos löytyy Tampereen seudulta sellainen paikka missä hinta ja ammattitaito kohtaavat.
    Benkara on yksi vaihtoehto mutta itse en ole vakuuttunut heidän toiminnasta.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    O Autosi käyttöikä on tullut täyteen jo ajat sitten
    Vai käyttöikä, 318tkm. E39llä ajelee yli 1000tkm, tiedän yhden sellaisenkin. Ja monta +600tkm. Moneen on nuo öljytkin vaihdettu +300tkm ajettuina ilman minkäänlaisia ongelmia mutta on monessa +500tkm autossa vielä tehtaalla laitetutkin sisällä ilman suurempia ongelmia. Ainoa ero mitä käytännössä havaitsee vaihdetun ja ei vaihdetun öljyn välillä on laatikon toiminnan miellyttävyydessä.

    Leave a comment:


  • ämsport
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Onhan ne keksitty. Sullakin ikivanha loppuun ajettu auto ja edelleen ne öljyt toimii. Autosi käyttöikä on tullut täyteen jo ajat sitten, mutta ne öljyt laatikossa pelaa edelleen. Eli ovat olleet autosi elinikäiset
    No joo..voihan sen tietty noinkin tulkita Entinen auto oli liki 600tkm ajeltu naku väyrynen,niin tämähän tuntuu miltei uudelta

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by ämsport View Post
    Kertoi minulle että life time öljyjä ei ole kukaan vielä keksinyt
    Onhan ne keksitty. Sullakin ikivanha loppuun ajettu auto ja edelleen ne öljyt toimii. Autosi käyttöikä on tullut täyteen jo ajat sitten, mutta ne öljyt laatikossa pelaa edelleen. Eli ovat olleet autosi elinikäiset

    Leave a comment:


  • ämsport
    replied
    E39 523iA-02/97 steppilootalla.318tkm.

    Loistava topicci kokonaisuudessaan,pari ehtoota meni Eli oman auton historia kokonaisuudessaan ja seikkaperäisesti paperilla ja tiedossa.Ei IKINÄ vaihdettu laatikon öljyjä ja toimii kuin unelma oli ulkona -30 tai +30.Suomi auto ilman vetokoukkua,muutaman km.päässä asuu "laatikko insinööri" Pekka Nätkin joka tietää tomaateista enemmän kuin kaikki täällä yhteensä!ja tämä on FAKTA!Kertoi minulle että life time öljyjä ei ole kukaan vielä keksinyt niin miten se olisi ollut mahdollista 90-luvulla,mutta.Tämä kyseinen huoltamattomuus onkin sitten asia erikseen onko se litkujen vaihto laatikolle hyväksi vai huonoksi jos boxilla on menty se yli 300tkm.ilman vaihtoja:think ja tuo "ikuinen öljy" tuli nimenomaan kuulemma siksi että kaiken maailman kuraperseet tuhosi laatikoita osaamattomuuttaan.Niin pakko siinä olla perää että älä vaihda enään noin paljon ajettuun jos laatikko toimii,kun en saanut mustaa valkoiselle että jos vaihdatan ölpät ko.laatikkoon niin vastuu siirtyy vaihtajalle jos lopettaa toimintansa. Niin unohdin asian ja vaihdatin tuulilasin samaan rahaan joka oli todella pahasti kulunut ja halki.Asiat tärkeys järjestykseen ja rahat turvallisuuteen sanon minä.
    Last edited by ämsport; 21-02-2012, 22:26.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by 280Paavo View Post
    Kerrotko lisää? mitkä tulpat ja mikä isoin (tulppako?)


    Siellä juttua myös niistä. Kaikista tähän mennessä se isoin tulppa on ollut halki. Osat maksaa n. 7.5e merkkiliikkeessä

    Leave a comment:


  • mtavinen
    replied
    Terve! Osaakos kukaan suositella Tampereen lähistöllä paikkaa, joka osaisi kunnolla huudella tuon automaattilootan (6hp19)? Jos jollakin olisi kokemuksia, niin mielelläni otan vastaan.

    Leave a comment:


  • 280Paavo
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Mutta samat kumitulpat siellä imusarjan päässä. Melkeinpä voi korjautua niiden vaihdolla tuo ääni ja nykiminen. Tai se isoin siellä halki on ja siitä se äänikin tulee
    Kerrotko lisää? mitkä tulpat ja mikä isoin (tulppako?)

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Mutta samat kumitulpat siellä imusarjan päässä. Melkeinpä voi korjautua niiden vaihdolla tuo ääni ja nykiminen. Tai se isoin siellä halki on ja siitä se äänikin tulee

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Veikkaanpa, että öljynvaihto ei vaikuta nypytykseen yhtään. Sitten taas vanos-tiivisteiden vaihto voisi kyllä ongelman korjatakin...

    On muuten E6x kopassa nuo M54-koneen haitariputket muovia, ei rupea halkeilemaan yhtä helposti kuin vanhemmat

    Leave a comment:


  • 280Paavo
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Kai sieltä joltain foorumilaiselta INPA tms löytyy niin saa nollattua.
    Senhän voisi testata ihan ensiksi ja tarkastaa myös imuvuodot koneesta :think
    Se nykiminen kun ei välttämättä johdu ollenkaan automaattivaihteistosta
    Eihän se välttämättä johdu, toivotaan ettei tästä tule mitään kahden vuoden vian metsästys maratonia! kyllä tuon kanssa voi elääkin mutta kun on niin mahtava auto niin olisi kiva että kaikki olisi vimpan päälle kondiksessa. ja tuo imuilma vuoto kävi mielessä kun tänään lähti kylmällä koneella lämmittelemään niin välillä kuului ihan vaimeasti pintakaasulla pientä vihellystä joka eli kaasupolkimen mukaan..

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by 280Paavo View Post
    Se siekkinen kävi kyllä mielessä ja sen 150km voin ajella jos homman saa oikein tehtyä. Onnistuukohan siellä myös laatikon nollaus ölpän vaihdon päätteksi. Silloin tosin jää vähän epävarmaksi että kumpi operaatio vaikuttaa enemmän.
    Kai sieltä joltain foorumilaiselta INPA tms löytyy niin saa nollattua.
    Senhän voisi testata ihan ensiksi ja tarkastaa myös imuvuodot koneesta :think
    Se nykiminen kun ei välttämättä johdu ollenkaan automaattivaihteistosta

    Leave a comment:


  • 280Paavo
    replied
    Se siekkinen kävi kyllä mielessä ja sen 150km voin ajella jos homman saa oikein tehtyä. Onnistuukohan siellä myös laatikon nollaus ölpän vaihdon päätteksi. Silloin tosin jää vähän epävarmaksi että kumpi operaatio vaikuttaa enemmän.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Tuleeko e60 öljypohjasta tosiaan 10l ulos?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎