Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jube View PostIlmastointi tosin ei ollut päällä enhä muistanut laavailla vaihteita steppipuolella ennen tarkastusta, kuinkahan suuri merkitys em. seikoilla on?
Leave a comment:
-
-
Ei ollu öljyvajetta mikäli homma nyt meni oikean kaavan mukaan :think
Mittasin lämpötilan lauhduttimen tulopuolen putkesta ja laatikon öljypohjasta, kun näytti 37-38 astetta niin laavailin vaihteet läpi, keppi P:lle ja proppua auki --> Ruikkasi öljyä rinnuksille --> Proppu kiinni
Ilmastointi tosin ei ollut päällä enhä muistanut laavailla vaihteita steppipuolella ennen tarkastusta, kuinkahan suuri merkitys em. seikoilla on?Last edited by Jube; 06-01-2014, 18:51.
Leave a comment:
-
-
Niin on tuohon minun autoon turbiinikin vaihdettu, kaikenkaikkiaan vähän alle 3500€ kuitti siitä repairista on
Onneksi on tehty edellisen omistajan aikana!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostPitikö sinulla turbiini jotain kolinoita ennen hajoamista?
Äänien puolesta ei ollut siis yhtään epäselvää muuten hiljaisessa E39:ssä. Muuten on vaikea kuvailla ääniä näin jälkikäteen. Lähinnä voisin sanoa, että paikallaan ollessa kun kytki vaihteen päälle, niin jo huomasi. Ajaessa havaitsi myöskin äänen sekä vapinan kun lyhyen siivun pajalle ajoi. Eli selkeästi oli epätasapainon tuntunen juttu. Pelkäsin laakerivikaa jopa, mutta sellasia ei ollut.
Laatikkofirmalta oli mahdoton saada selvitystä tarkasta viasta. Turbiini vaihdettiin ja tuli kuntoon. Ainoa puhe oli lukosta mahdollisesti. Mutta vaihtoivat tuon koko turbiinipaketin ja thats it. Firma oli pätevä, mutta ei harrasta ylimääräisiä turinoita.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -KK- View PostTuossa kun meillä on samanoloiset autot, niin mainitsen tässä, että omasta meni turbiini 212tkm lukeman kohdalla. E39 540i -99 ja laatikko ZF5HP24. Turbiiniyksikkö oli mekaanisesti mennyt jostain rikki.
En ala spekuloimaan sen enempiä mistä syystä alunperin johtui hajoaminen. Koska tuota ei voi tieteellisen tarkasti sanoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jube View PostEn vaihda kun tarkastan vain varalta öljymäärän, laatikko täysrempattu Siekkisellä alle 40tkm sitten niin oletan ettei suurempia ylläreitä löydy :think
En ala spekuloimaan sen enempiä mistä syystä alunperin johtui hajoaminen. Koska tuota ei voi tieteellisen tarkasti sanoa.
Leave a comment:
-
-
En vaihda kun tarkastan vain varalta öljymäärän, laatikko täysrempattu Siekkisellä alle 40tkm sitten niin oletan ettei suurempia ylläreitä löydy :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jube View PostMiten se muuten Inpalla katsotaan tuo vaihteistoöljyn lämpötila?
Vaihdatko muuten suodattimen? Jos vaihdat, niin purkaa piruuttas se vanha ja levität sen suodattimen kankaan ja katso onko sielä välissä mitään ylläriä:think
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by E.K. View PostMelkein 3 vuotta ja 95tkm ajettu petrocanadan duradrivella( nyt siis 262tkm mittarissa ja loput mahdollisesti joskus hävinny pois) GM-laatikolla -01.
En ole vielä ajatellu uutta vaihtoa (enkä ehkä enää vaihdakaan), mut akunkenkänollaus vois olla paikallaan ku pintakaasulla ajaessa joskus nykäsee alhaisilla kierroksilla ja 0-kaasulla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: