Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jube
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ei merkitystä, onhan sillä autolla joskus ajettu niin öljyä on jokapaikassa. Jos olisi laskettu tyhjäksi niin sitten olisi tärkeämpää, mutta eipä se paikoillaan ota kakkosta isompaa.
    Näin ajattelinkin, autolla oli ajettu juuri tuntia ennen tarkastusta!

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Ilmastointi tosin ei ollut päällä enhä muistanut laavailla vaihteita steppipuolella ennen tarkastusta, kuinkahan suuri merkitys em. seikoilla on?
    Ei merkitystä, onhan sillä autolla joskus ajettu niin öljyä on jokapaikassa. Jos olisi laskettu tyhjäksi niin sitten olisi tärkeämpää, mutta eipä se paikoillaan ota kakkosta isompaa.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Ei ollu öljyvajetta mikäli homma nyt meni oikean kaavan mukaan :think
    Mittasin lämpötilan lauhduttimen tulopuolen putkesta ja laatikon öljypohjasta, kun näytti 37-38 astetta niin laavailin vaihteet läpi, keppi P:lle ja proppua auki --> Ruikkasi öljyä rinnuksille --> Proppu kiinni

    Ilmastointi tosin ei ollut päällä enhä muistanut laavailla vaihteita steppipuolella ennen tarkastusta, kuinkahan suuri merkitys em. seikoilla on?
    Last edited by Jube; 06-01-2014, 18:51.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Niin on tuohon minun autoon turbiinikin vaihdettu, kaikenkaikkiaan vähän alle 3500€ kuitti siitä repairista on
    Onneksi on tehty edellisen omistajan aikana!

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Pitikö sinulla turbiini jotain kolinoita ennen hajoamista?
    Meikäläisellä oli ihan selkeät äänet. Kabiinissa sisällä huomasin tuon aika nopeaan samantien. Vein hetimiten luottopajalle, jossa vielä nosturilla auton alta kuuntelivat, että laatikosta sisältä se ääni tosiaan tulee.

    Äänien puolesta ei ollut siis yhtään epäselvää muuten hiljaisessa E39:ssä. Muuten on vaikea kuvailla ääniä näin jälkikäteen. Lähinnä voisin sanoa, että paikallaan ollessa kun kytki vaihteen päälle, niin jo huomasi. Ajaessa havaitsi myöskin äänen sekä vapinan kun lyhyen siivun pajalle ajoi. Eli selkeästi oli epätasapainon tuntunen juttu. Pelkäsin laakerivikaa jopa, mutta sellasia ei ollut.

    Laatikkofirmalta oli mahdoton saada selvitystä tarkasta viasta. Turbiini vaihdettiin ja tuli kuntoon. Ainoa puhe oli lukosta mahdollisesti. Mutta vaihtoivat tuon koko turbiinipaketin ja thats it. Firma oli pätevä, mutta ei harrasta ylimääräisiä turinoita.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by -KK- View Post
    Tuossa kun meillä on samanoloiset autot, niin mainitsen tässä, että omasta meni turbiini 212tkm lukeman kohdalla. E39 540i -99 ja laatikko ZF5HP24. Turbiiniyksikkö oli mekaanisesti mennyt jostain rikki.

    En ala spekuloimaan sen enempiä mistä syystä alunperin johtui hajoaminen. Koska tuota ei voi tieteellisen tarkasti sanoa.
    Pitikö sinulla turbiini jotain kolinoita ennen hajoamista?

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    En vaihda kun tarkastan vain varalta öljymäärän, laatikko täysrempattu Siekkisellä alle 40tkm sitten niin oletan ettei suurempia ylläreitä löydy :think
    Tuossa kun meillä on samanoloiset autot, niin mainitsen tässä, että omasta meni turbiini 212tkm lukeman kohdalla. E39 540i -99 ja laatikko ZF5HP24. Turbiiniyksikkö oli mekaanisesti mennyt jostain rikki.

    En ala spekuloimaan sen enempiä mistä syystä alunperin johtui hajoaminen. Koska tuota ei voi tieteellisen tarkasti sanoa.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    En vaihda kun tarkastan vain varalta öljymäärän, laatikko täysrempattu Siekkisellä alle 40tkm sitten niin oletan ettei suurempia ylläreitä löydy :think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Miten se muuten Inpalla katsotaan tuo vaihteistoöljyn lämpötila?
    Sieltähän se löytyy vaihdelaatikon puolelta en nyt tarkkaan muista oliko se sielä activates tai muussa. Löytyy kyllä sieltä kun tonkii.

    Vaihdatko muuten suodattimen? Jos vaihdat, niin purkaa piruuttas se vanha ja levität sen suodattimen kankaan ja katso onko sielä välissä mitään ylläriä:think

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Miten se muuten Inpalla katsotaan tuo vaihteistoöljyn lämpötila?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Ok, ja tarkastus auto käynnissä öljyt 40c lämpöisenä?
    Tarkastus joo 30-50´C lämpötilassa, eli 40´C on paras




    Last edited by janke; 01-01-2014, 12:36.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Siinähän se on ekassa kuvassa heti, ei siellä muita proppuja ole.
    Ok, ja tarkastus auto käynnissä öljyt 40c lämpöisenä?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Siinähän se on ekassa kuvassa heti, ei siellä muita proppuja ole.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Vääntäkää nyt joku tyhmälle rautalangasta ja ihan selkeällä Suomen kielellä miten ZF5HP24 öljymäärä tarkastetaan?
    Mikä kuvissa näkyvistä propuista on täyttöproppu ja tarkastetaanko öljymäärä auto käynnissä ja 40 asteeen lämpötilassa?







    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by E.K. View Post
    Melkein 3 vuotta ja 95tkm ajettu petrocanadan duradrivella( nyt siis 262tkm mittarissa ja loput mahdollisesti joskus hävinny pois) GM-laatikolla -01.

    En ole vielä ajatellu uutta vaihtoa (enkä ehkä enää vaihdakaan), mut akunkenkänollaus vois olla paikallaan ku pintakaasulla ajaessa joskus nykäsee alhaisilla kierroksilla ja 0-kaasulla.
    Ota akunkenkä yöksi irti ja kerro vaikuttiko mitenkään?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎