Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by MrBubbles View Post
    Jos öljyä on liikaa niin se vaahtoaa ja sehän vaikuttaa enemmän kun paljon lodjun käytökseen.
    Ihmettelen suuresti että, miten voi öljyä olla liikaa, kun 15vuotta rullattu ja öljy proppukin oli ihan neitseellinen... uskon kyllä että, ei koskaan ole lisätty ölppää. Kaippa tuo laatikko on pelannut uutena niin kun kuuluukin toimia ja nytte sitten kun, lähti öljyä vähä pois, loota pelaa parhaiten miten mulla koskaan. Taitaa olla hajoamisen elkeitä.:think

    Leave a comment:


  • MrBubbles
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Joo, kun vain ihmettelen että miten pieni öljyn poisto voi muuttaa laatikon käytöstä noin paljon parempaan käytökseen? Koikeilin tosiaankin samalla kun, öljyt oli tarkistettu, niin laittaa virrat päälle ja kaasu pohjaan 20s. Jompi kumpi muutti vaihteiden toimintaa!:think Täytyy nyt tyhjätä mitä saa loodasta ja lisätä ölppää saman verran takas, ja vaihtaa tuossa kesällä sitten täysin öljyt suorattimen kanssa?? Ainakin kokeilen tuollasta sydeemiä.
    Jos öljyä on liikaa niin se vaahtoaa ja sehän vaikuttaa enemmän kun paljon lodjun käytökseen.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mikäs sieltä nollautuisi? Piuhan päässä saa nollattua painesäätimien adaptio arvot, sen voisi tehdä kun öljyt vaihdettu. Tai sitten vaan ajelee, ilmeisesti ne oppii uuden öljyn ominaisuuksille (?).
    Joo, kun vain ihmettelen että miten pieni öljyn poisto voi muuttaa laatikon käytöstä noin paljon parempaan käytökseen? Koikeilin tosiaankin samalla kun, öljyt oli tarkistettu, niin laittaa virrat päälle ja kaasu pohjaan 20s. Jompi kumpi muutti vaihteiden toimintaa!:think Täytyy nyt tyhjätä mitä saa loodasta ja lisätä ölppää saman verran takas, ja vaihtaa tuossa kesällä sitten täysin öljyt suorattimen kanssa?? Ainakin kokeilen tuollasta sydeemiä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Pitääkös se paikkaansa että, tuossa nollaantuu toi loota, kun pitää virtapäällä kaasun pohjassa 20s ja valmis? :think
    Mikäs sieltä nollautuisi? Piuhan päässä saa nollattua painesäätimien adaptio arvot, sen voisi tehdä kun öljyt vaihdettu. Tai sitten vaan ajelee, ilmeisesti ne oppii uuden öljyn ominaisuuksille (?).

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ei tartte, pieni etukeno olisi hyvä.

    Mikä auto?

    Tuli tänään puljattua taas yhteen e39:siin öljynvaihto laatiikkoon huuhtelemalla. Pitäisi löytää käsikäyttöinen pumppu tuohon hommaan, mieluiten säiliöllä. Ideoita?

    EDIT: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=76-5187


    Toi atoyn pumppu olis ihan unelma, kunnon asteikko kyljessä.
    Auto siis 523i- 97. Pitääkös se paikkaansa että, tuossa nollaantuu toi loota, kun pitää virtapäällä kaasun pohjassa 20s ja valmis? :think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Pitäisikö laittaa öljypohjasta passiin?
    Ei tartte, pieni etukeno olisi hyvä.

    Mikä auto?

    Tuli tänään puljattua taas yhteen e39:siin öljynvaihto laatiikkoon huuhtelemalla. Pitäisi löytää käsikäyttöinen pumppu tuohon hommaan, mieluiten säiliöllä. Ideoita?

    EDIT: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=76-5187


    Toi atoyn pumppu olis ihan unelma, kunnon asteikko kyljessä.
    Last edited by Bmw Master; 31-03-2012, 15:12.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Oliko öljyjen lämpötila alle 50 astetta ja auto täysin suorassa?
    Lämpömittaria ei ollut käytössä mutta öljy oli sellasta kädenlämpöistä ja auto oli montunpäällä suorassa. Pitäisikö laittaa öljypohjasta passiin?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Osaisko joku sanoa kummalliseen tapahtumaan jotai kun, tarkistin tuossa zf5hp18 laatikon öljyn määrää ja pidin autoa käynnissä vaihteita ensin läpikäyden ja sitten propun aukaisuun niin, sieltähän tuli varmaan litra ölppää pois.
    Oliko öljyjen lämpötila alle 50 astetta ja auto täysin suorassa?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Osaisko joku sanoa kummalliseen tapahtumaan jotai kun, tarkistin tuossa zf5hp18 laatikon öljyn määrää ja pidin autoa käynnissä vaihteita ensin läpikäyden ja sitten propun aukaisuun niin, sieltähän tuli varmaan litra ölppää pois. No vaihteistohan on pelannut jotenkin aijemmin, mutta on vain töksäytellyt vaihteita vaihtaessa. Annoin sitten olla öljymäärän noin, eli lähes litra vähempi nyt öljyä ja mitä ihmettä... vaihteet rupesivat pelaamaan lähes täydellisesti!! Elikkäs, vaihdot ei enää töksynyt, vaan vaihdot tapahtui hyvin tasaisesti.
    Voisko nyt olla niin, että lootassa oli liikaa öljyä ja aiheutti tuollasta edellämainittua käytöstä? :think Vai onko sinne kertynyt vettä tai muuta paskaa? Autolla on rullattu 242tkm ja ruotsituonti eikä mitään hajua, että olisiko öljyjä vaihdettu koskaan. Öljy oli kyllä aika mustaa, eli pitäisköhän vaihtaa ne öljyt??

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Kattant View Post
    Missä korjaamoilla pääkaupunkiseudulla olette saaneet onnistuneesti laatikkoöljyt vaihdatettua? Taitaa olla meikäläisen vanhalla rouvalla vaihdatus edessä, ja kauhutarinoita pieleen menneistä vaihdoista on internet pullollaan...
    Lueppa edes hiukan tätä ketjua niin löydät vastauksen

    Leave a comment:


  • Kattant
    replied
    Missä korjaamoilla pääkaupunkiseudulla olette saaneet onnistuneesti laatikkoöljyt vaihdatettua? Taitaa olla meikäläisen vanhalla rouvalla vaihdatus edessä, ja kauhutarinoita pieleen menneistä vaihdoista on internet pullollaan...

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Merkkihuoltoon mm. siksi, että niillä on laitteet joilla pääsee käsiksi syvempiinkin syövereihin, "Esson" korjaamoilla nostavat heti kädet pystyyn eli ei ole vaihtoehtoja.
    Kyllä se tuntuu olevan nykyää vähän toisinpäin.
    Ei nyt välttämättä ihan "esson" korjaamolla mutta monissa tapauksissa asiaan perehtyneellä pienemmällä korjaamolla on enemmän tietotaitoa kun nykyajan merkkiliikkeellä...valitettavasti.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Tässä tapauksessa ilmeisesti tuon x5 vian hinta muodostunee kyllä yksinomaan korjauspaikan valinnasta (jos sama auto mistä asiaa toisessa topikissa). Sehän toki ei ole auton vika...
    E61 omaa kyllä potentiaalia kiusallisiin pikkuvikoihin kieltämättä. Ajamistahan ne eivät estä mutta... niin rahaa menee. Toki ne tyyppiviat kun kertaalleen kunnolla korjataan niin eivät ne uusiudu muutamaan vuoteen! Hehkutusjärjestelmän ja käynnistysmoottorin, mitkä ovat molemmat E6x dieselissä heikkoja kohtia, kunnostamisen jälkeen E6x diesel käynnistyy kyllä mistä tahansa pakkasesta kunhan tankkiin on muistettu laittaa oikeaa laatua ja akku on kunnossa.
    Totta tuo, että hintaa nostaa korjauspaikan valinta, mutta jos on ostanut uutena 520d bemarin +60t€ niin ei sitä 2-3 vuotiaana mihinkään nyrkkipajalle voi viedä (eikä noilla kilsoilla edes pitäisi tarvita), varsinkin kun auton omistaja ei lue foorumeita, josta voisi saada hyötyä korjauksiin saatikka itse mustaamaan käsiään vaan auto viedään merkkihuoltoon! Merkkihuoltoon mm. siksi, että niillä on laitteet joilla pääsee käsiksi syvempiinkin syövereihin, "Esson" korjaamoilla nostavat heti kädet pystyyn eli ei ole vaihtoehtoja.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Samaa koskee bemareita niinkuin mersujakin; kyllähän niillä kilometrejä ajetaan, mutta kyllä niitä sitten korjataankin!! Faijan X5 -08 on parhaillaan remontissa ja ei 3000eur riitä kuluiksi ja ajettu jo sentään 90tkm, huh huh!!!! Esimiehen 520d -09 on kokoajan pajalla pikkuvikojen vuoksi, ei kalliita vikoja, mutta kyllä se vituttaa laittaa kerran kuussa 200-500eur, jotta auto olisi kunnossa saati luottaa siihen, että se lähtee käymään yli 20 asteen pakkasella, mitä se ei tehnyt, eikä löytynyt mitään vikaa?! Se, että mihin vedetään raja, että voidaan sanoa auton olevan loppu? Kansiremontti? Korjausarvio 1000eur, kolme kertaa vähemmän kuin X5:sen pikku sähkövika...
    Tässä tapauksessa ilmeisesti tuon x5 vian hinta muodostunee kyllä yksinomaan korjauspaikan valinnasta (jos sama auto mistä asiaa toisessa topikissa). Sehän toki ei ole auton vika...
    E61 omaa kyllä potentiaalia kiusallisiin pikkuvikoihin kieltämättä. Ajamistahan ne eivät estä mutta... niin rahaa menee. Toki ne tyyppiviat kun kertaalleen kunnolla korjataan niin eivät ne uusiudu muutamaan vuoteen! Hehkutusjärjestelmän ja käynnistysmoottorin, mitkä ovat molemmat E6x dieselissä heikkoja kohtia, kunnostamisen jälkeen E6x diesel käynnistyy kyllä mistä tahansa pakkasesta kunhan tankkiin on muistettu laittaa oikeaa laatua ja akku on kunnossa.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    BMW 5 sarja ei ole niitä autoja jotka ovat loppuunajettuja 500tkm kohdalla. Toki niitäkin automerkkejä ja malleja on olemassa joiden käyttöikä alkaa olla lopuillaan 200tkm kohdalla, tästä voisin mainita esimerkkinä vaikkapa 2k luvun alun fiat punto (kansiremppa tulee eteen). Toki vanhat bmw m20 moottoriset tykkäävät teettää samaa noin 400tkm ajettuna. Kolmeysissä ei vastaavia ongelmia juuri tule alle 600tkm. Pienempää vikaa toki matkalle mahtuu siinäkin vaikka miten huolella pitäisi ja tasaista tietä maaseudulla ajelisi. Kuitenkin itse ajomäärä ei kerro juuri mitään, kevyen kuljettajan ajamana pääasiassa pitkää matkaa hyväpintaisilla teillä kuluttaa autoa huomattavasti vähemmän kuin paremmin syöneen kuljettajan lyhyt kaupunkipyörittely vastaavalla määrällä kilometrejä.
    Kuljettajan paino, ohjaus- ja istumatyyli/tapa vaikuttaa todella paljon sisustuksen kulumiseen. Ajotapa ja ajo- sekä säilytysolosuhteet/ympäristö muuhun kulumiseen - maaseutukylissä tulee vähemmän esim. parkkipaikkakolhuja luonnollisesti. Tämän pointti oli se että käytännössä 100tkm ja 300tkm ajetut (ruuvaamattomat) E39t voivat olla täysin vastaavassa kunnossa, ainoa ero on lukema mittarissa.
    Samaa koskee bemareita niinkuin mersujakin; kyllähän niillä kilometrejä ajetaan, mutta kyllä niitä sitten korjataankin!! Faijan X5 -08 on parhaillaan remontissa ja ei 3000eur riitä kuluiksi ja ajettu jo sentään 90tkm, huh huh!!!! Esimiehen 520d -09 on kokoajan pajalla pikkuvikojen vuoksi, ei kalliita vikoja, mutta kyllä se vituttaa laittaa kerran kuussa 200-500eur, jotta auto olisi kunnossa saati luottaa siihen, että se lähtee käymään yli 20 asteen pakkasella, mitä se ei tehnyt, eikä löytynyt mitään vikaa?! Se, että mihin vedetään raja, että voidaan sanoa auton olevan loppu? Kansiremontti? Korjausarvio 1000eur, kolme kertaa vähemmän kuin X5:sen pikku sähkövika...
    Last edited by VolvoTDi; 27-02-2012, 22:09.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎