Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • esa`pentula
    replied
    täytyy mainostaa kilpailijoitakin, wiik tekee hyvää jälkeä ESP-AUTOTRANS nimisellä firmallaan. meillä ei vissiin enään tehdä bmw askeja kun lähdin kouluun vaan keskitytään jenkkivaihteistoihin. öljynvaihtoja yms. tehdään varmastikin vielä.
    Last edited by esa`pentula; 07-03-2013, 06:05.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by Imohtep View Post
    No nyt sitten pääsen sitten tällekin topicille minäkin kirjoittelemaan.

    Niin se sytty tomaatin vikavalo ja meno meni takkuiseksi.

    Seuraavalla käynnistyksellä valo ei palanut, mutta jo vain hetken päästä, kun hiukan nosti tehoja, niin taas syttyi.

    RealOEM ehdottaa vaihteistoksi A5S 390R - WG tai A5S 390R - WZ...

    Saataisiko joku vaihde luistaa..?

    Eli, nyt sittten kipin kapin laatikon ölpänvaihtoon ja kädet ristiin, vai olisiko ölpän pinta päässyt valahtamaan?

    Kai se kuitenkin siitä lähtee, että aamulla soitto Powermaticiin, joka nyt tässä lähellä on vai onko parempia ehdotuksia?

    Edit: No niin. Yllätys, yllätys Powermatic suosittaa vain laatikon avausta/huoltoa ja hintakin ainoastaan ainakin 3500€

    Olikos niitä muita vaihtoehtoja tarjolla?
    Kysäseppäs tuoltakin http://www.jntrading.fi/

    Ainakin yhtä hyvä paikka kuin tuo jo kysymäsi "paja"

    Ja jos alkuperäiset kilometrit niin laatikko on tullut tiensä päähän, eli tarkoittaa perusteellista huoltoa(turbiini, kitkalevyt jne jne)
    Last edited by expertti; 12-11-2012, 11:08. Reason: edit

    Leave a comment:


  • Imohtep
    replied
    e39 530dA facelift -01 224tkm.

    No nyt sitten pääsen sitten tällekin topicille minäkin kirjoittelemaan.

    Niin se sytty tomaatin vikavalo ja meno meni takkuiseksi.

    Seuraavalla käynnistyksellä valo ei palanut, mutta jo vain hetken päästä, kun hiukan nosti tehoja, niin taas syttyi.

    RealOEM ehdottaa vaihteistoksi A5S 390R - WG tai A5S 390R - WZ...

    Saataisiko joku vaihde luistaa..?

    Eli, nyt sittten kipin kapin laatikon ölpänvaihtoon ja kädet ristiin, vai olisiko ölpän pinta päässyt valahtamaan?

    Kai se kuitenkin siitä lähtee, että aamulla soitto Powermaticiin, joka nyt tässä lähellä on vai onko parempia ehdotuksia?

    Edit: No niin. Yllätys, yllätys Powermatic suosittaa vain laatikon avausta/huoltoa ja hintakin ainoastaan ainakin 3500€

    Olikos niitä muita vaihtoehtoja tarjolla?
    Last edited by Imohtep; 12-11-2012, 07:45.

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Mobil ATF 320:stä laitoin 88' 750iL:n lootaan, sama aski kuin kysyjällä. Pohja pois ja suodattimen vaihto samalla. Hyvin on pelannu kohta pari vuotta kesää talvea. kohta vois vaihella udestaan pelkät öljyt propun kautta. Kirkasta punaista on tikusta katsottuna.

    Leave a comment:


  • MrBubbles
    replied
    Originally posted by Josunapalm View Post
    Meinasin vaihtaa öljyt tuohon -91 850:n lootaan. Eli zf 4hp24 kyseessä.
    Edellisestä vaihdosta ei tietoa. Tikusta katsottuna öljyt olivat melko tummat. Tuohon askiin käy siis ilmeisesti mikä vaan dexron 3 atf, eikö? Meinasin tuota mobilin atf 320:stä laittaa.

    Kysymys kuuluukin että haittaako kun vanhat ja uudet öljyt menevät sekaisin kun vanhasta öljystä ei ole mitään tietoa mitä se on? Eli siis normaalisti vaihdan sen mitä tyhjennyspropusta tulee. Kaksi tai kolme kertaa jos valuttaa öljypohjan tyhjäksi ja täyttää uudella väleissä autoa käyttäen niin suurin osa öljystä pitäisi olla uutta. Mites muut vaihdellu näihin laatikoihin joiden huolto-ohjelmaan se kuuluu?
    Jos haluat kaiken muun paitsi turbiinin tyhjäksi niin ruuvaa venttiilikoneistoa löysälle mutta vain niin että öljy alkaa välistä valua niiin imukanavat tulee tyhjäksi. Toi on ihan ok öljy.

    Leave a comment:


  • Josunapalm
    replied
    Meinasin vaihtaa öljyt tuohon -91 850:n lootaan. Eli zf 4hp24 kyseessä.
    Edellisestä vaihdosta ei tietoa. Tikusta katsottuna öljyt olivat melko tummat. Tuohon askiin käy siis ilmeisesti mikä vaan dexron 3 atf, eikö? Meinasin tuota mobilin atf 320:stä laittaa.

    Kysymys kuuluukin että haittaako kun vanhat ja uudet öljyt menevät sekaisin kun vanhasta öljystä ei ole mitään tietoa mitä se on? Eli siis normaalisti vaihdan sen mitä tyhjennyspropusta tulee. Kaksi tai kolme kertaa jos valuttaa öljypohjan tyhjäksi ja täyttää uudella väleissä autoa käyttäen niin suurin osa öljystä pitäisi olla uutta. Mites muut vaihdellu näihin laatikoihin joiden huolto-ohjelmaan se kuuluu?

    Leave a comment:


  • MrBubbles
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Suolistokin olis varmaan hyvä huuhdella välistä, mutta koitetaan nyt ensi autoa huuhdella. Eipä huuhtelussavarmaan mitään erikoista ole, mutta täytyy katsoa tuossa kesällä tarkemmin. Kyselen sitten privalla lähempänä ajankohtaa.
    Toimitaan näin

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by MrBubbles View Post
    Suolihuuhtelu? öö.. En tiedä miten se tehdään mutta ei se voi vaikiaa olla nosturi löytyy kyllä.
    Suolistokin olis varmaan hyvä huuhdella välistä, mutta koitetaan nyt ensi autoa huuhdella. Eipä huuhtelussavarmaan mitään erikoista ole, mutta täytyy katsoa tuossa kesällä tarkemmin. Kyselen sitten privalla lähempänä ajankohtaa.

    Leave a comment:


  • MrBubbles
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Hyvä tietää, että löytyy kylästä seppä joka korjaa lootia. Onnistuuko huuhtelu?
    Suolihuuhtelu? öö.. En tiedä miten se tehdään mutta ei se voi vaikiaa olla nosturi löytyy kyllä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Aiemmin kirjoitit, että ruotsin tuonti eikä vaihdosta tietoa. Joten mistäpä noista tietää...
    Niin kirjoitin, juupas,eipäs. Mut, se on totta että muttereiden ja täyttö/tarkistus röörin perusteella ei ole, mutta on sitten voitu lisätä äärinmäisen hygieenisesti ja tarkasti. No.. oli miten oli. Laatikko pelaa edelleen pienen tyhjäyksen jälkeen hyvin.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ei ole laitettu koskaan lisää!
    Aiemmin kirjoitit, että ruotsin tuonti eikä vaihdosta tietoa. Joten mistäpä noista tietää...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by MrBubbles View Post
    ei se mitään jos se pärkyää mä korjaan kyllä asevelihintaan
    Hyvä tietää, että löytyy kylästä seppä joka korjaa lootia. Onnistuuko huuhtelu?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Joskus laitettu lisää Tarkista ne nyt uudelleen jos olet noin vainoharhainen.
    Ei ole laitettu koskaan lisää! Ja tarkistetu on uudelleen. Voihan tässä tulla vähäsen vainoharhaseksi, kun tuollasia tässä mietitään päivätpitkät.

    Leave a comment:


  • MrBubbles
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ihmettelen suuresti että, miten voi öljyä olla liikaa, kun 15vuotta rullattu ja öljy proppukin oli ihan neitseellinen... uskon kyllä että, ei koskaan ole lisätty ölppää. Kaippa tuo laatikko on pelannut uutena niin kun kuuluukin toimia ja nytte sitten kun, lähti öljyä vähä pois, loota pelaa parhaiten miten mulla koskaan. Taitaa olla hajoamisen elkeitä.:think
    ei se mitään jos se pärkyää mä korjaan kyllä asevelihintaan

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    miten voi öljyä olla liikaa
    Joskus laitettu lisää Tarkista ne nyt uudelleen jos olet noin vainoharhainen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎