Tänään tuli asennettua tuohon omaan E46:een lämmitettävä huohotinsysteemi. Operaatio oli todella helppo ja nopea, (n.1/2h) sillä ostin tuon kokonaisen putkihässäkän.
Ja kun tuohon autoon oli jo näköjään tehtaalla asennettu johtosarja, jossa oli valmiina pistoke tuolle lämmittimelle, niin ei tarvinnut edes johtojen kans tuskailla...
Paljoko tuo putkihässäkkä maksoi ja millä osanumerolla se on?
Paljoko tuo putkihässäkkä maksoi ja millä osanumerolla se on?
Onko sulla muuten tuontipeli vai ns. suomi-auto?
Tuo putki löytyy osanumerolla 13 71 7 786 127 ja se maksoi tinkaamisen jälkeen 140€. Tuossa linkissä olevasta kuvasta osat 3-10 tulivat tämän "paketin" mukana http://bmwfans.info/original/E46/tou...3/ill-13_0652/
Mulla olis nyt ylimääräisenä tuo alkuperäinen putkisysteemi, ja löytyy myös uusi käyttämätön lämmityselementti 13 71 7 786 642, elikkä niistä pystyy rakentamaan vastaavanlaisen systeemin tämän topicin alussa olevilla ohjeilla...
Ja tuo minun(kin) auto on tuotu Saksasta viime Elokuussa. Tuo valmis pistoke oli tulpattuna ja nippusiteellä kiinnitettynä siihen johtosarjan kylkeen...
Thänks...pitääpä laittaa hankintalistalla tuo osanumeron putkihärdelli
Missä päin suunnilleen se pistoke oli tulpattuna, ni osais kattoo, että löytyykö tosta omasta...Jos sen nyt näkee ku konepellin aukasee, vai onko jossain piilossa?
Thänks...pitääpä laittaa hankintalistalla tuo osanumeron putkihärdelli
Missä päin suunnilleen se pistoke oli tulpattuna, ni osais kattoo, että löytyykö tosta omasta...Jos sen nyt näkee ku konepellin aukasee, vai onko jossain piilossa?
Mulla tuo valmis liitin oli nippusiteellä kiinni sen turbolle menevän johtosarjan kyljessä sen huohotinputken alapään kohdalla. Sen kyllä näkee helposti kun kurkistaa pesunestesäiliön vierestä turbon suuntaan...
e90 330i lci -09 Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Mulla tuo valmis liitin oli nippusiteellä kiinni sen turbolle menevän johtosarjan kyljessä sen huohotinputken alapään kohdalla. Sen kyllä näkee helposti kun kurkistaa pesunestesäiliön vierestä turbon suuntaan...
Pitääpä kattoo, kun seuraavan kerran pellin aukasee...jospa sieltä löytys, ettei tarttis alkaa kikkaileen niitten johtojen/liittimien kanssa
Djaa no räppääpä kuva kun teet kytköksen ja laita mulle vaikka privana jos et tänne kehtaa.
Saattas jouduttaa mua kuhan tuossa helmikuussa pääsen talliin räplään.
Ohessa kuvat miten tuo "mystinen" ebox-kytkentä tehdään. Itse asiassa hyvin yksinkertainen. kotelosta löytyy suoraan + ja maa, noilla nupeilla (musta ja sininen) niputettuina. Otin noista ryöstäjillä liitynnät ja laitoin vielä varmuuden vuoksi 3A:n sulakkeen tuolle plussalle. Samassa kuvassa näkyy myös sisähaaran johdon veto.
Yhdessä kuvassa myös esimerkki miten vedin E46 320d:ssä kaapelin sinne ohjaustehostimen säiliön taakse.
Minähän kirjoitin "pitänee", eli homma on vielä kesken. Mutta, jos siis tuon kotelon sisällä on valmis + -rivi, silloinahn se ei ole paha rasti. minulla oli tuo laatikko silloin auki, kun vedin sisähaaran ohjaamoon, en vaan muista oliko siellä tuollainen kytkentäpaikka. Toinen vaihtoehto on kytkeä se tuohon painekellolle menevään johtoon= kuori auki, ryöstäjällä + (WDS:n mukaan sieltä pitäisi löytyä ilmeisesti miinuskin). Tuo johto majailee pitkittäin koneen oikealla reunalla: matka lyhyt lämmittimelle, mutta valitettavasti ei kovin hyvin suojassa, eikä tule nätin näköinenkään kytkentä. Menee ilmeisesti viikonloppuun laitto.
Kävin äsken tutkailemassa tuota E46:ta, ja ainakin ohjaustehostajan säiliön takana on joku aktuaattori, jossa olisi sopiva liitin. Mutta paraneeko sitä nyt ihan sokkona alkaa tökkimään noita minne vaan. Vrt. sopisi se imupuolella olevan paineanturinkin töpseliin, ei siihenkään parane asennella...
Joup !
Mullakin on tuolla se johtosarja odottamassa eli ostin sen M 57 koneeseen sopivan satsin ja tähän mun M57tu malliin ne sähköt sille vastukselle pitää vetää kauempaa eli sieltä e-boxista. Jos mitenkään mahdollista niin olisin tosi kiitollinen parista kuvasta mistä ne sähköt sieltä e-boxista on napattu.Onko tietoa saako vastuksen kesällä pois päältä muutenkin kuin ottamalla johdot irti.
kiitos !:think
Joup !
Mullakin on tuolla se johtosarja odottamassa eli ostin sen M 57 koneeseen sopivan satsin ja tähän mun M57tu malliin ne sähköt sille vastukselle pitää vetää kauempaa eli sieltä e-boxista. Jos mitenkään mahdollista niin olisin tosi kiitollinen parista kuvasta mistä ne sähköt sieltä e-boxista on napattu.Onko tietoa saako vastuksen kesällä pois päältä muutenkin kuin ottamalla johdot irti.
kiitos !:think
Öö, eikös tuosta minun hienosta kuvasta kaikki selviä? Siis, kun avaat sen boxin, ja vertaat tuota kuvaa sitten, ei pitäisi olla paha rasti.
Otin jonkun toisenkin kuvan, pitää kaivella se jostakin, ei siinä taida kuitenkaan paljon muuta informaatiota olla. Vastus on aina päällä. Niin se kai on speksattu.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Eristämätön putki tuli minullakin uudessa lämmitetyssä huohotinsarjassa.
Ajattelin kuitenkin asentaa siihen vähän eristettä sen päälle, kun laittaa paikalleen.
Ainut ongelma tuo 180 asteinen mutka, johon ei ehkä saa kovin hyvin laitettua.
Turbon päällä on muovinenosa, jossa on kaksi liitinpaikkaa, joista toisessa neliskanttinen suojuspäällä. Kytketäänkö lämmitysvastuksen haaroitusjohto olemassa olevan johdon ja sen liittimen välille?
Jahas.. jos tällä viikolla asentelis omaankin autoon. Mahtaakohan kenelläkään olla ylimääräisenä -03-> 330D malliin?
Täältä ainakin löytyis käyttämätön lämmityselementti + vajaat 100tkm käytössä olleet putket. Nuo putket tosin vaatii tämän viestiketjun alussa kuvatun "modauksen"
e90 330i lci -09 Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Täältä ainakin löytyis käyttämätön lämmityselementti + vajaat 100tkm käytössä olleet putket. Nuo putket tosin vaatii tämän viestiketjun alussa kuvatun "modauksen"
Harmi että kuvat ovat kadonneet. Laita viestiä mihin hintaan luopuisit näistä
Comment