Originally posted by jukkat
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50B25 viritys
Collapse
X
-
Originally posted by Jampsu87 View PostHemmetti, tämä rupesi kiinnostamaan. Onko tuo tosiaan vain että tuo uusi boxi napataan vakio ecun tilalle samaan liitimeen ja homma on sillä selvä? Vaikuttaa jo liian yksinkertaiselta. Jos tuo on noin helppo oikeasti niin tuota voisi alkaa jo vakavasti harkitsemaan omaan m42:seen, jos noilta tuommoista pakettia tuohon m42b18 edes saa.
jukkat: säädätä se vakioecu jos ei muuten, toi vanoksettoman boschi ei oo mikään kovin kummallinen säätää ja siten tekijöitä löytyy suomesta ihan kohtuullisellakin hinnalla. Uus maffi sitten vaan ensin, ne väsyy vanhetessaan ja jos kuluneelle maffille tekee säädöt, ne ei tule pysymään kohdallaan kuin lyhyen aikaa eikä niihin pysty palaamaan mitenkään.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi tuo sisällä sellaisenaan kuin alpha-n ohjauksella toteutetun jonkinnäköisen peruskartan. Laakista toimivat sähköt on vain puolet koko projektista, ja noilla peruskartoilla jos väkisin yrittää "ihan vaan hiukan kokeilla" on tuloksena helposti sulanut malmikasa.
jukkat: säädätä se vakioecu jos ei muuten, toi vanoksettoman boschi ei oo mikään kovin kummallinen säätää ja siten tekijöitä löytyy suomesta ihan kohtuullisellakin hinnalla. Uus maffi sitten vaan ensin, ne väsyy vanhetessaan ja jos kuluneelle maffille tekee säädöt, ne ei tule pysymään kohdallaan kuin lyhyen aikaa eikä niihin pysty palaamaan mitenkään.
Että tuskin vakioboxia enää säädetään
Comment
-
-
ENEM:iltähän saa myös nokkakeppejä, joilla Suomessa Futurez jälleenmyyjänä. Toimitus sujui suht kivuttomasti, ja hintakin oli ihan asiallinen 650e/pari.
Itellä oli rajoitin tossa M50:ssä hydraulinostimilla 7500rpm, tosin sytkän myöhästys alkoi 7400rpm. Eikä ottanu kipeetä mikään paikka.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostHemmetti, tämä rupesi kiinnostamaan. Onko tuo tosiaan vain että tuo uusi boxi napataan vakio ecun tilalle samaan liitimeen ja homma on sillä selvä? Vaikuttaa jo liian yksinkertaiselta. Jos tuo on noin helppo oikeasti niin tuota voisi alkaa jo vakavasti harkitsemaan omaan m42:seen, jos noilta tuommoista pakettia tuohon m42b18 edes saa.
Eli Motronicin boxin sisään kasattu MS (sisältää myös lambdan anturilähdöt) ja sopii suoraan orggis johtosarjaan.
Erona tuohon sakemannin viritelmään se että Juuso käyttää mahdollisimman paljon Motronicin orggis komponentteja. (Megan omat on osittain halpoja paskoja).
Tuolta -> [email protected] 050 3174345Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Kaverille säädettiin noin 1h pihassa ajellen ja sitten pari h penkissä. Sytty kartta tais jäädä tuon boxin oman kartan mukaiseksi.
Tais olla vakio boxilla ja ohjelmalla 155 takarenkailta ja tuolla Kdfi:llä yli 180 renkailta kun otti maf:n ja vakio suodattimen irti. Hintaan 450 + penkitys. Eli en lähtisi kyllä vakiota säätämään. Tuokin tarjoaa sitten mahdollisuuden ylipaineeseen jos joskus halajaa. Ja ennekun joku kysyy penkin virheestä, niin Tatecin pajan penkkiin 450 tehoissa eroa noin 3-4 hepokattia.
Ostan kyllä tuommoisen jos joskus M50 kanssa alan leikkimään.
Lambdan asennukseen piisasi yhden johdon tinaaminen piirilevylle, missä on ihan riittävän kokoinen natsa sitä varten. Launchille on valmiina kytkentä, eli maattava nappi vaan sille. JAW:kin (Just Another Wideband) löytyy piirilevyltä valmiiksi ja muistaakseni se JAW ohjain olisi jonkun 30-50 lisää ja sitten vaan Bosch LSU laajakaista lambda kiinni (erillistä ohjainta ei tartte) jos ei semmosta oo vielä olemassa.
Perus asennus kesti noin 15 minsaa.
Kannattaa kysellä tuolta linkin takaa jos heräs kiinnostus. Jos monta kiinnostunu, niin laittakaa mailia sinne jos menis samoilla posteilla tai sais muuten vaan alennusta. Ainakin kesällä oli nopea ja asiallinen palvelu. Ohjeet on kyllä ihan OK:ta ja ne saa kans ladattua tuolta K-datan sivuilta.
EDIT: ja jos Suomestakin löytyy vastaavaa, niin suosikaa kotimaista "joutsenmerkki"Last edited by Neppo; 11-10-2010, 20:45.
Comment
-
-
Originally posted by jukkat View Posthmm.. original-teile.de:ssä maffi 558 Eur... ennemmin taidan pistää 449 Eur boxiin ja skipata koko maffin.Mutta boksi vaihtoon ehdottomasti jos vain siltä tuntuu, hyvä on.
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by MMF View PostSori jos sotken topikkia mutta mitkä ne suurimmat erot B25:sen ja B28:in välillä on? Kun kaikki tuntuu rakentelevan kilpureita nimenomaan 325:sta eikä niinkään 328:sta? b28:ssa heikompi yläkerta? Kalliimpi? Onhan se b28 lähtökohdiltaan tehokkaampi...Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by MMF View PostSori jos sotken topikkia mutta mitkä ne suurimmat erot B25:sen ja B28:in välillä on? Kun kaikki tuntuu rakentelevan kilpureita nimenomaan 325:sta eikä niinkään 328:sta? b28:ssa heikompi yläkerta? Kalliimpi? Onhan se b28 lähtökohdiltaan tehokkaampi...Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostEi kuitenkaan M52 moottorilla :thinkMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment