Niin mäkin olin luullut, että se pisaa. Siellä kuvassa on joku gasket washer, osa 12. Jossain oli juttua, että sinne kannen taakse voi laittaa myös jonkun o-renkaankin. Mietin, että miten se gasket-washer auttaa vain yhden pultin alla, jos se öljy liikkuu tuon tiivisteen "ankan" kohdalla...
M30 viritys
Collapse
X
-
Yksi vai kaksi reikää menee öljykanavaan (muistaakseni yksi), niiden pulttien kannan alle usit-tiiviste.
Kannenpultit alkaa painua kanteen ilman prikkoja.. plus pultti voipi myös pohjata lohkossa (ARPeilla ei pohjaamisongelmaa, mutta mutterit kyllä uppoaa nätisti kanteen)..
-TimoLast edited by sierra4x4tbo; 03-05-2018, 21:11.
Comment
-
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostKannenpultit alkaa painua kanteen ilman prikkoja.. plus pultti voipi pohjata..
Nyt on pussillinen noita gasket washereita tilattu.
Comment
-
-
Originally posted by aplari View PostLöytyskö keltään m30 moottorin pulttien kiristysmomentteja? Vanhat linkit ei toimi enää.. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostKaikki M30 virittäjät on varmaan kuullu puhuttavan, että vanhanmallisessa lohkossa olisi vahvempi rakenne kannenpulttien ympärillä (enemmän materiaalia?!), mutta onko kukaan sahannut lohkoja (uutta ja vanhaa) poikki pultin reikien kohdalta ja varmistanut asiaa?
-Timonyt käytössä e32 lohko ja parhaimmillaan 2,6bar,ei oo halkeillu,mut joutu tiputtaa painetta,kun vakio venttiilijouset väsyy,eikä pidä enää venttiilejä kiinni..
-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
-
Onkos porukalla ollut noiden athena cooperring:ien kanssa ongelmia? Koneella ajettu nyt 1000km kasauksen jälkeen ja näkyy vähäsen tihkuvan välillä kannentiivisteen välistä jäähdytysnestettä ulospäin parista kohtaa. Dekkitaso ja kansi on plaanattu, kansi kiristetty oikein ja arp:t vedetty 105nm kiinni sekä myös nyt jälkikiristetty.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostOnkos porukalla ollut noiden athena cooperring:ien kanssa ongelmia? Koneella ajettu nyt 1000km kasauksen jälkeen ja näkyy vähäsen tihkuvan välillä kannentiivisteen välistä jäähdytysnestettä ulospäin parista kohtaa. Dekkitaso ja kansi on plaanattu, kansi kiristetty oikein ja arp:t vedetty 105nm kiinni sekä myös nyt jälkikiristetty.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Ei ongelmaa. 2 vuotta ja 8500km menty 1.8-2bar paineella. M30b34 ja arpit 90nm.E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
Originally posted by tero_v View PostEi ongelmaa. 2 vuotta ja 8500km menty 1.8-2bar paineella. M30b34 ja arpit 90nm.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Nostin tossa auton ylös ja näytti vuotavan myös pakosarjan puolelta. Ilmeisesti sattunut sitten mulla kohdalle joko pikkasen ohkanen massaosa tai paksut liekkirenkaat. Saiko noihin pelkkää massaosaa jostain erikseen?
Edit: ja pahvi on tosiaan juurikin viime talvena vp motorsportilta ostettuMB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
Comment