M30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neppo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 721
    • Laihia

    Niin mäkin olin luullut, että se pisaa. Siellä kuvassa on joku gasket washer, osa 12. Jossain oli juttua, että sinne kannen taakse voi laittaa myös jonkun o-renkaankin. Mietin, että miten se gasket-washer auttaa vain yhden pultin alla, jos se öljy liikkuu tuon tiivisteen "ankan" kohdalla...

    Comment

    • -Jo0nas-
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 162
      • kouvola

      Meneekö tuo pultti sitten jotenkin öljykanavaan ja vois vuotaa sitä kautta.. tuossa vois toimia ihan semmonen Usit rikka missä on se kumitiiviste keskellä.

      Comment

      • Neppo
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 721
        • Laihia

        Pakko olla jotain semmoista, ja vain yhden pultin kohdalla.

        Kiva laittaa kiinni tällaisia " valmiiksi kasattuja" koneita. Toisaalta, jos kannenpulttien alta puuttuu prikatkin, niin vissiin paree ihan kokonaan räjäyttää atomeiksi ennen käyttöä...

        Comment

        • sierra4x4tbo
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 2099
          • Lappeenranta

          Yksi vai kaksi reikää menee öljykanavaan (muistaakseni yksi), niiden pulttien kannan alle usit-tiiviste.

          Kannenpultit alkaa painua kanteen ilman prikkoja.. plus pultti voipi myös pohjata lohkossa (ARPeilla ei pohjaamisongelmaa, mutta mutterit kyllä uppoaa nätisti kanteen)..

          -Timo
          Last edited by sierra4x4tbo; 03-05-2018, 21:11.
          M535i BiTurbo -85
          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

          --=MushroomMotorsport=--
          --=MaxTuned.com=--

          Comment

          • Neppo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 721
            • Laihia

            Originally posted by sierra4x4tbo View Post
            Kannenpultit alkaa painua kanteen ilman prikkoja.. plus pultti voipi pohjata..
            Tuo on tiedossa, ja ne prikat jo siis asennettu ennen koneen nostoa. Nyt vaan tuli yllärinä tuo öljyvuoto, kun kone jo paikallaan. Olis vaan jo niiden prikkojen puuttumisen johdosta pitäny tajuta koko kasa käyttää auki ennen nostoa ja tarkastaa joka paikka. Eka m30, niin en tienny, että yhden pultin alla pitäis olla tommonen usitti.

            Nyt on pussillinen noita gasket washereita tilattu.

            Comment

            • aplari
              Newbiemmer
              • Sep 2012
              • 25
              • lieksa

              Löytyskö keltään m30 moottorin pulttien kiristysmomentteja? Vanhat linkit ei toimi enää.. :think
              E34 535 M-Technic
              shadowline


              E39 528 M-sport shadowline

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8279
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by aplari View Post
                Löytyskö keltään m30 moottorin pulttien kiristysmomentteja? Vanhat linkit ei toimi enää.. :think
                Tuosta löytyy jotakin.. http://mankeli.dy.fi/bmw/1_Yleiset%2...momentteja.pdf
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • sierra4x4tbo
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 2099
                  • Lappeenranta

                  Kaikki M30 virittäjät on varmaan kuullu puhuttavan, että vanhanmallisessa lohkossa olisi vahvempi rakenne kannenpulttien ympärillä (enemmän materiaalia?!), mutta onko kukaan sahannut lohkoja (uutta ja vanhaa) poikki pultin reikien kohdalta ja varmistanut asiaa?

                  -Timo
                  M535i BiTurbo -85
                  740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                  --=MushroomMotorsport=--
                  --=MaxTuned.com=--

                  Comment

                  • petet666
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 143
                    • Kokkola

                    Olisiko joku mitannut m30 kova vauhtipyörä/765-asetelma paketin korkeutta/syvyyttä kampiakselin pinnasta käpäliin mihin painelaakeri vastaa? Tästä infosta olisin kiitollinen

                    Comment

                    • tepabmw
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 834
                      • LAITAMAA

                      Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                      Kaikki M30 virittäjät on varmaan kuullu puhuttavan, että vanhanmallisessa lohkossa olisi vahvempi rakenne kannenpulttien ympärillä (enemmän materiaalia?!), mutta onko kukaan sahannut lohkoja (uutta ja vanhaa) poikki pultin reikien kohdalta ja varmistanut asiaa?

                      -Timo
                      Sattumaa,tuuria ja tähden asennon yhtälöä,uutta,vanhaa ja siltä väliltä kokeiltu,huonoin haljennu alle baarin.. nyt käytössä e32 lohko ja parhaimmillaan 2,6bar,ei oo halkeillu,mut joutu tiputtaa painetta,kun vakio venttiilijouset väsyy,eikä pidä enää venttiilejä kiinni..
                      -Tepan Paja-
                      Veikkola city
                      0405203098
                      Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                      Comment

                      • Jondis
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 698
                        • Tuusula

                        Onkos porukalla ollut noiden athena cooperring:ien kanssa ongelmia? Koneella ajettu nyt 1000km kasauksen jälkeen ja näkyy vähäsen tihkuvan välillä kannentiivisteen välistä jäähdytysnestettä ulospäin parista kohtaa. Dekkitaso ja kansi on plaanattu, kansi kiristetty oikein ja arp:t vedetty 105nm kiinni sekä myös nyt jälkikiristetty.
                        MB E55 AMG -05
                        E36 318TiA -96
                        E34 535i -89 imolarot
                        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11203
                          • Oulu

                          Originally posted by Jondis View Post
                          Onkos porukalla ollut noiden athena cooperring:ien kanssa ongelmia? Koneella ajettu nyt 1000km kasauksen jälkeen ja näkyy vähäsen tihkuvan välillä kannentiivisteen välistä jäähdytysnestettä ulospäin parista kohtaa. Dekkitaso ja kansi on plaanattu, kansi kiristetty oikein ja arp:t vedetty 105nm kiinni sekä myös nyt jälkikiristetty.
                          Joo on. Meillä tihkuttaa m50 koneesta ja täällä foorumilla on ollu muitakin m50 ja tais olla m20 koneita joista tihkuu jäähdytinneste pihalle. Oisko jotakin laatu ongelmaa ollu niissä tässä viimesen vuoden aikana :think

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • tero_v
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 975
                            • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                            Ei ongelmaa. 2 vuotta ja 8500km menty 1.8-2bar paineella. M30b34 ja arpit 90nm.
                            E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                            650hp/850nm 1.8bar
                            1/4m 11.48s/208km/h
                            100-150km/h 2.01s
                            100-200km/h 6.99s


                            EX jatkeet:
                            e39 528 M-Sport -99
                            e36 318is "M-sport" -92

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11203
                              • Oulu

                              Originally posted by tero_v View Post
                              Ei ongelmaa. 2 vuotta ja 8500km menty 1.8-2bar paineella. M30b34 ja arpit 90nm.
                              Jep on mullakkin m52 menny 3v samalla tiivisteellä. Mut viimetalven aikana ostetuissa athenoissa on vaikuttanu tuota ongelmaa olevan.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Jondis
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 698
                                • Tuusula

                                Nostin tossa auton ylös ja näytti vuotavan myös pakosarjan puolelta. Ilmeisesti sattunut sitten mulla kohdalle joko pikkasen ohkanen massaosa tai paksut liekkirenkaat. Saiko noihin pelkkää massaosaa jostain erikseen?
                                Edit: ja pahvi on tosiaan juurikin viime talvena vp motorsportilta ostettu
                                MB E55 AMG -05
                                E36 318TiA -96
                                E34 535i -89 imolarot
                                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                                Comment

                                Working...
                                X