Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yvps
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 87
    • Kouvola

    Onko b30 ja b35 koneissa samanlainen kansi? Eli käykö b30:stä b35 lohkon päälle?

    Comment

    • Neppo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 721
      • Laihia

      Oon omaan m30 laittamassa megaa ja ford edis 6:sta. Leikkautan 36-1 hammaspyörän m30 vakion 60-2 tilalle. Eli saman kokoinen, mutta edikselle sopiva. Onko muita kiinnostuneita?

      Comment

      • KarkkainenL
        Aluevastaava
        • Sep 2013
        • 768
        • Tampere

        Mistäköhän kannattaisi ostaa pakoventtiilit m30b34? Vanhat oli syöpyneet seisonnan aikana, ja tarvis uudet. Saa tarjota privanakin jos löytyy!
        Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

        E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

        EX E36 320iA -98
        EX E39 520i -01
        EX E34 525 Tds -95

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by Läbä View Post
          Mistäköhän kannattaisi ostaa pakoventtiilit m30b34? Vanhat oli syöpyneet seisonnan aikana, ja tarvis uudet. Saa tarjota privanakin jos löytyy!
          Katoppa Ebaystä. Venttiileitä ei ole mitään järkeä hankkia käytettyjä, varret on kulunu kuitenkin. "Pätkämallin M30:iin" ei olleet kohtuuttoman hintaisia.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • billy
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2012
            • 1052
            • Finland

            Joku joskus vinkkasi että kysyppä moottorikoneistamoilta. Omaani laiskuuttani tilasin marmorilta aivan sairaan kalliit etenkin pakoventtiilit muistaakseni 50-60e kpl
            Last edited by billy; 31-01-2016, 20:51.

            Comment

            • KarkkainenL
              Aluevastaava
              • Sep 2013
              • 768
              • Tampere

              KL-varaosasta sais 23,80e kappale pakoventtiilit, tosin tarvike. Kestääköhän noi mitään?
              Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

              E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

              EX E36 320iA -98
              EX E39 520i -01
              EX E34 525 Tds -95

              Comment

              • 9313juha
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 1272
                • Ratissa vuodesta 1968

                Originally posted by Maza View Post
                Mun mielestä noissa 260/5 ja 260/6 ei oo juuri mitään eroa kestossa. Joku joka TIETÄÄ voi toki korjata. Noita 260 lodjuja (sekä /5, että /6) meni kaveripiirissä 4kpl pelkästään viime kesänä paskaks, joten ei ne ikuisia ole. Hattuvakiona pitäisin, että 700nm kestää kesän, 800nm kestää muutaman vedon.

                280G tuntuis kestävän +800nm kuormaa paremmin.. jospa se menis taas kesän.

                M30 lohko on vähä hankala kestävän laatikon suhteen. Joko menee hitsaushommiks tai sitte etsii käsiinsä '95 m5:n 6v getragin. Se kestänee jo _jotain_.
                Ruotsin poika ratkaisee ongelmat näin:

                Lyödään kestävää jenkkilooraa M30 perään. Noihin saa jos sitten mitä tahansa manuaalikoneistoa.
                "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                Comment

                • Bimmero
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 343
                  • Harjavalta

                  Originally posted by 9313juha View Post
                  Ruotsin poika ratkaisee ongelmat näin:

                  Lyödään kestävää jenkkilooraa M30 perään. Noihin saa jos sitten mitä tahansa manuaalikoneistoa.
                  http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...or-/index.html
                  Itellä tuommonen tallessa. Jossain vaiheessa pitäisi m30:n jatkeeksi pultata chevyn loota. Osia olis mutta lootan kuoret puuttuu
                  "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                  e90 335i

                  Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Läbä View Post
                    KL-varaosasta sais 23,80e kappale pakoventtiilit, tosin tarvike. Kestääköhän noi mitään?
                    Ihan vasta hankin omaan kattilaan pakotapit tarvikkeena kun orkkikset ois ollu ~64 euroa tsippe. Ei kyllä tullut moinen mieleenkään, miksi ei kestäisi?
                    Tulen kertomaaan jos venttiilit pahottaa mielensä seittemässä tonnissa
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • -kalevi-
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 507
                      • Tuusula

                      Pitäis arp-kannenpultit laittaa momenttiin, mutta paketissa ei tullut ohjeita mukana. Mihin momenttiin nuo kannattaa kiristää? M30 ja athenan kansipahvi kyseessä
                      E87 118d
                      E70 3.0d
                      Ex: E36 M3
                      Ex: E36 cabriolet m60b40
                      Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                      Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                      Comment

                      • billy
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2012
                        • 1052
                        • Finland

                        Originally posted by -kalevi- View Post
                        Pitäis arp-kannenpultit laittaa momenttiin, mutta paketissa ei tullut ohjeita mukana. Mihin momenttiin nuo kannattaa kiristää? M30 ja athenan kansipahvi kyseessä
                        Kolmessa vaiheessa 100-105nm toisilla on lapussa lukennut 120nm mutta mutta kun näyttää heikko lenkki olevan tuo lohkon kierre vs vesikanava tuppaa halkeamaan.

                        Comment

                        • MR_piikki
                          BTCF Member
                          • Apr 2006
                          • 1318
                          • Pori

                          Originally posted by billy View Post
                          Kolmessa vaiheessa 100-105nm toisilla on lapussa lukennut 120nm mutta mutta kun näyttää heikko lenkki olevan tuo lohkon kierre vs vesikanava tuppaa halkeamaan.
                          Joo itse en vetäisi ihan 120 asti. Tuo halkeilu tullut tosiaan yllättävän monella eteen, kun availtu useaan kertaan(mitä varten ARPit ovat mm. tehty).
                          Gas or ass, no free rides

                          F10 520d lci
                          E36 325 ahdistettu.

                          Comment

                          • -kalevi-
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 507
                            • Tuusula

                            Kiitoksia! Taidanpa kiristää ne tuohon 105nm
                            E87 118d
                            E70 3.0d
                            Ex: E36 M3
                            Ex: E36 cabriolet m60b40
                            Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                            Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                            Comment

                            • Macke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1134
                              • Porvoo

                              Yhteen wanhaan rouwaan olisi tarkoitus ajan henkeen korrektisti laitella mahdollisesti tripla vaakaimut pellin alle, niin onkos kukaan testaillut 40/45 millisiä Webereitä tai Lorttoja M30B35 pataan? Meinaan vaan että loppuuko miedolla katupiristyksellä 40-millisistä virtaus vai häh? "Mieto katupiristys" -> pikku kanavien siistiminen + alle 300 asteinen nokka + pakosatsi ja putki. Ehkäpä vielä hieman hieraistu vauhtipyörä.

                              Ja kukahan kaasarijeesus ne sais säätöihinsä, tuli aikonaan painittua jonkun verran tuplalorttojenkin kanssa obelixin keulilla että tuskin se helpottuu yhtään kun sinne kolmannen kaasarin vielä iskee kylkeen...

                              Ei, en laita ruiskua (sellanen on jo), en turpoa, en läppiksiä vaan kool oldsk00l joka käy parhaimmillaan vaiko pahimmillaan niin rikkaalla että silmiä kirveltää

                              Comment

                              • yvps
                                BTCF Member
                                • Dec 2007
                                • 87
                                • Kouvola

                                M30 viritys

                                Mistä kannattais kysellä mäntiä vapari (b35) koneeseen?
                                n.12.5:1 rutulla?
                                Vielä jos löytyy viimeistelemättömällä laella,eli ns.raaka mäntä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎